Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,280   +0,135   (+2,62%) Dagrange 0,000 - 5,325 181.650   Gem. (3M) 181,3K

TomTom Maart 2017

3.102 Posts
Pagina: «« 1 ... 109 110 111 112 113 ... 156 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 22 maart 2017 17:02
    quote:

    Edhv schreef op 22 maart 2017 16:57:

    Maar wanneer het een mogelijkheid is dat er wordt verkocht dan moeten daar toch (zeker in alle tijd die nu is gepasseerd) dingen over naar buiten komen? Hoe kan het dat dit totaal niet gebeurd. Het is niet zo dat 1 enkel persoon van een tesla/uber/whatever even HG belt en zegt 'joh hè weet je dat kaarten bakje van jou wil ik wel kopen'. En dat HG zegt ik ga er ff een nachtje over slapen. De scenario's e.d. Moeten toch worden doorgenomen met een heel leger aan mensen die baat hebben bij deze ontwikkelingen.
    Niet bij TomTom vrees ik
  2. Balimoney 22 maart 2017 17:17
    Best een aardig CV van Mevr. Tammenoms Bakker:

    Background*
    Ms. Jacqueline A. Tammenoms Bakker serves as an Advisor to several Ministries in The Hague. From 2001 to 2007, Ms. Tammenoms Bakker served as a Director General of Civil Aviation and Freight Transport at the Ministry of Transport Public Works and Water Management (NL). From 1999 to 2001, Ms. Tammenoms Bakker served as a Director of Gigaport. From 1995 to 1999, she served as Vice President of Foods Europe at Quest International. She served as a Consultant at McKinsey & Co. from 1989 to 1995. She served a variety of positions at Shell International from 1977 to 1988. She served as an Advisor to the National Council for Environment and Infrastructure (NL). She has been an Independent Member of The Supervisory Board at Wendel since June 5, 2015 and serves as its Independent Director. Ms. Tammenoms Bakker has been a Member of the Supervisory Board at Unibail-Rodamco SE since April 16, 2015. Member of Supervisory Board at TomTom NV since May 1, 2014. She has been Non Executive Independent Director of CNH Industrial N.V. since September 29, 2013. She serves as a Non-Executive Director of Groupe Wendel (FR), TomTom (NL) and CNH Industrial (UK). She has been a Member of Supervisory Board at Tomtom International B.V. since May 2014. She served as a Member of the Supervisory Board of Tesco PLC from January 2009 to February 2015. She served as a Non-Executive Director of Tesco PLC (UK) from January 1, 2009 to February 28, 2015. She served as Independent Member of Supervisory Board at Vivendi S.A., France from April 29, 2010 to June 24, 2014. From 2006 to 2007, she was Chairwoman of the High Level Group for the future of aviation regulation in Europe, reporting to the EU Commissioner for Transport. Ms. Tammenoms Bakker served as a Member of Supervisory Board of the Land Registry/Ordnance Survey (NL). She is a Management Member of the Board of Nexus Institute. She serves as the Chairman of the Van Leer Group Foundation. In addition, she serves as Vice Chair of the Advisory Board of the Rotterdam School of Management, Erasmus University (NL). She was awarded Knight of the Legion of Honor in 2006 in recognition of her contribution to the co-operation between France and the Netherlands. She is member of the advisory board of the Bath School of Management (UK). Ms. Tammenoms Bakker holds a B.A. degree in History and French from Oxford University and an MA degree in International Relations from the Johns Hopkins School for Advanced International Studies in Washington D.C.
  3. [verwijderd] 22 maart 2017 17:17
    quote:

    TromDom schreef op 22 maart 2017 17:04:

    Men blijft het maar proberen...drukken, drukken en nog eens drukken. ..ga maar eens flink op je muil, shorters
    Het uitlenen moet verboden worden,en het zou mij niet verbazen dat er instanties bij zijn die maatschappelijk verantwoord ondernemen hoog in het vaandel hebben staan.
    Hoe kun je nu iets verkopen wat je niet hebt,en dat shorten nodig is voor smering van de markt.
    Als ik schuld heb bij de belastingdienst kan ik mijm virtuele auto ook niet verkopen.
  4. forum rang 6 tatje 22 maart 2017 17:19
    Waarom Consumer verkopen.

    Draagt bij aan de winst, net als de overige divisies.

    Zou je kapitaliseren, dan zou je zien dat alle 4 die divisies bijdragen.

    De data die uit de kastjes komt, is ook HEEL bruikbaar.

    Op de laatste AVA zei Harold Goddijn het al.

    De kaarten die wij maken kosten heel veel geld.

    Maar rond 1 miljard zeg ik zijn alle kosten gedekt, dus alle meer omzet hebben bijna geen extra kosten nodig en die omzet maal de marge is pure winst en geeft een super leverage.

    500 miljoen meer omzet met bijna geen exta kosten, mits de huidige marge blijft dus 500 maal 90 is 450 miljoen extra winst voor belasting.

    Een 2 euro per aandeel.

    Alles ligt volgens mij op schema, de kastjes dalen iets sneller dan voorzien, zodat het kruisen van kastjes en sport iets langer duurt.

    Maar we liggen op schema met andere divisies.

    Alleen we zien geen winst voor 2017 en ook niet voor 2018, plus als je geen winst laat zien en je houdt alle namen achter die de koers een duw in de goed richting geven, gebeurt er heel weinig.

    300 miljoen automotive contracten in 2015.
    300 miljoen automotive contracten in 2016. ( markt was kleiner dan in 2015 ) je wint dus in 2016 weer marktaandeel tov 2015.
    Ik denk dat 2017 dat weer een grotere markt gaat laten zien ( volgens HG )dan 2016 met een winnend marktaandeel, dat TT naar 350 tot 450 gaat.

    Al die namen die ook vaak door TT ers zijn genoemd, of op 1 of andere manier gesuggereerd, gaan er voor zorgen dat ik helemaal achter de uitspraak van HG sta, 2020 marktaandeel automotive 50%.

    Ik denk dat het met SDC nog groter gaat worden.

    En dat gaat, nee KAN niet lang meer duren.

    Iedereen was in okt 2016 82% bezig met testen van TT SDC, het ei is miz gelegd, of bijna gelegd.

    Heel veel insiders weten meer, maar of ze nog aan veel aandelen TT kunnen kopen, nu de kleintjes die verkopen opdrogen en de shorters moeten sluiten, is DE vraag.

    We winnen ook in Noord Amerika zei HG eind vorig jaar.

    Wat winnen ze dan volgens jullie, prijzen of automotive contracten.

    TJA.

  5. [verwijderd] 22 maart 2017 17:23
    quote:

    PGV schreef op 22 maart 2017 17:18:

    [...]

    Feest is voor mij de 9, en dan mogen ze het hebben. Weinig zin om nog jaren tegen dit koersverloop aan te kijken, ben er wel klaar mee. Er zijn zat leuke fondsen.
    Kim-jung HG moet op zijn tellen passen als hij nog de baas wil blijven over zijn speeltje.
  6. [verwijderd] 22 maart 2017 17:24
    quote:

    de speurneus schreef op 22 maart 2017 16:43:

    [...]
    Goede vragen.
    HG heeft aangegeven verder te gaan op de ingeslagen weg. Fire from 4 engines.
    De boel bijelkaar houden in 1 netje.

    Hebben we hem misschien verkeerd begrepen? Zijn Engels is nou niet helemaal toppie joppie. Het kan natuurlijk ook dat hij een signaal heeft af willen geven en dat hij eigenlijk in plaats van "Firing all 4 cylinders" bedoelde te zeggen "Fire in all 4 cylinders!!". Als Max Verstappen dat zou zeggen zou hij de bolide rap naar de kant moeten sturen om zelf niet in de hens te vliegen.
    Kortom: het kan ook een noodkreet geweest zijn: "we staan in de hens, het is goed mis hier". "Wie haalt ons uit de brand". "Oja, maar minimaal voor 10 miljard anders gaan we liever strijdend ten onder".

    Er doen zóveel (o.a. halve gare) conspiracy theorieën hier de ronde. Het zou mij niets verbazen als ik gelijk heb.....
  7. [verwijderd] 22 maart 2017 17:27
    quote:

    harrysnel schreef op 22 maart 2017 16:54:

    [...]

    Als Apple met Maps komt dan worden daar andere eisen gesteld. Maps van TT zijn functioneel voor navigatie maar bieden een gebruikservaring die niet vergelijkbaar is met de mooie Google Maps plaatjes. Apple moet wel 3D beelden verzamelen; het gaat dan wel om de "schoonheid" bij de gebruikservaring. Apple Maps moet gepositioneerd worden als volwaardig alternatief voor Google Maps......daar gaat heel veel geld/tijd in zitten. Kijk maar naar de overnames die Apple heeft gedaan op het gebied van Openbaar Vervoer. Dat hoeft TomTom niet te integreren in haar Maps. Kortom: ander product gericht op een ander gebruik..

    Huh?

    automotive.tomtom.com/products-servic...
  8. Dokus 22 maart 2017 18:14
    quote:

    Hik schreef op 22 maart 2017 17:24:

    [...]

    Hebben we hem misschien verkeerd begrepen? Zijn Engels is nou niet helemaal toppie joppie. Het kan natuurlijk ook dat hij een signaal heeft af willen geven en dat hij eigenlijk in plaats van "Firing all 4 cylinders" bedoelde te zeggen "Fire in all 4 cylinders!!". Als Max Verstappen dat zou zeggen zou hij de bolide rap naar de kant moeten sturen om zelf niet in de hens te vliegen.
    Kortom: het kan ook een noodkreet geweest zijn: "we staan in de hens, het is goed mis hier". "Wie haalt ons uit de brand". "Oja, maar minimaal voor 10 miljard anders gaan we liever strijdend ten onder".

    Er doen zóveel (o.a. halve gare) conspiracy theorieën hier de ronde. Het zou mij niets verbazen als ik gelijk heb.....
    Sjonge sjonge man. Je was toch zelf ook op de beleggersdag? Kreeg je hier nou echt de indruk dat de toko in brand stond?

    Je loopt de laatste tijd erg negatief te posten? Zeker geen positie meer?
  9. [verwijderd] 22 maart 2017 19:01
    quote:

    Dokus_ schreef op 22 maart 2017 18:14:

    [...]

    Sjonge sjonge man. Je was toch zelf ook op de beleggersdag? Kreeg je hier nou echt de indruk dat de toko in brand stond?

    Je loopt de laatste tijd erg negatief te posten? Zeker geen positie meer?
    En dat jij dit dan ook nog serieus neemt. Hoe frusti kun je zijn.
    Ik doe weinig mededelingen over mijn positie, maar ik heb vandaag uigebreid.
  10. DerksVisie 22 maart 2017 19:11
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 21 maart 2017 18:59:

    Ritje van 25ct staat gelijk aan een wintersport met m'n gezin, misschien toch (ook maar TT) maar wat vaker in-/uitstappen met 50%. De range 8,90 tm 9 is de weerstand die eerst een paar keer afketst verwacht ik. Instappen op het laagste punt (vandaag 8,66) is lastig timen en vaak geluk hebben. Bij bijvoorbeeld SEDG bleef ik op m'n handen zitten omdat het aandeel ook zonder berichten voldoende fluctueerde om ritjes van 10%te maken. Wat 7x gelukt is afgelopen jaar. Echter bij SEDG zit ik al weer circa 2mnd op m'n handen iav koers van 13,25. Zolang op m'n handen zitten wil ik niet bij TT omdat ik denk dat 2017 HET jaar wordt voor de spike van TT. Eind vh jaar weten we of het een wijs besluit was. Ik ga m'n strategie nog eens overdenken.
    Vandaag ook maar weer een partijtje gekocht, onder het mom van ik ben toch al op wintersport geweest. Wat een bizarre daling weer in de ochtend, gelukkig raak je eraan gewend bij TomTom.

  11. [verwijderd] 22 maart 2017 19:25
    quote:

    Chineesintimboektoe schreef op 22 maart 2017 18:51:

    Gister bijna 2% in de plus dat werd al weggesnoept en vandaag weer dik een % in de min.

    Iemand met een twitter account even Mr Musk direct de vraag stellen? :) , Harold gaat ons geen antwoorden geven
    Voor tomtom begrippen, is dit helemaal niet slecht. Normaal hadden we na deze twee dagen minimaal 4/5% lager gestaan....nu maar 1%.....ik zie ook duidelijk dat er nu wel gekocht wordt, en dat er meer interesse is....ik zeg er is iets heel moois op komst op korte termijn....we shawl see....succes voor de zittenblijvers. ....!!!!!!!
  12. [verwijderd] 22 maart 2017 19:28
    quote:

    PGV schreef op 22 maart 2017 17:18:

    [...]

    Feest is voor mij de 9, en dan mogen ze het hebben. Weinig zin om nog jaren tegen dit koersverloop aan te kijken, ben er wel klaar mee. Er zijn zat leuke fondsen. Prachtig bedrijf, maar wel een rukkoers.
    Je hebt al een paar keer de kans gehad om ze tegen de 9 te verkopen..
    Maar ja dan heb je ze niet meer en heb je niets meer te klagen en te piepen..
  13. DerksVisie 22 maart 2017 19:56
    Dit was wellicht de reden gisteren van de plotselinge stijging, ik zelf heb het rapport echter niet. Maar het is een van de weinige keren dat ik TomTom daadwerkelijk als key player zie worden genoemd:

    Profiles of key players
    - AT&T Inc.
    - Audi AG
    - Cisco Systems, Inc.
    - Ford Motor Company
    - General Motors
    - Google Inc.
    - Intel Corporation
    - International Business Machines (IBM) Corporation
    - Microsoft
    - NXP Semiconductors N.V.
    - Qualcomm Inc.
    - Robert Bosch GmbH
    - Texas Instruments Inc
    - TomTom NV
    - Vodafone Group Plc

    finance.yahoo.com/news/automotive-sma...
3.102 Posts
Pagina: «« 1 ... 109 110 111 112 113 ... 156 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.