Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel Sif Holding AEX:SIFG.NL, NL0011660485

Laatste koers (eur) Verschil Volume
12,440   -0,660   (-5,04%) Dagrange 12,440 - 13,040 62.116   Gem. (3M) 38,3K

Nieuwe beursparel!

2.330 Posts
Pagina: «« 1 ... 59 60 61 62 63 ... 117 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. BeursMania 23 februari 2017 13:21
    Soms is het simpel. SIF ging met een visie over de markt ("Noordzee één grote bouwput tot..") naar de beurs(1605). "De hamvraag" van Nico Inberg bij de beursgang " of de groei in windenergie gaat doorzetten" werd binnen twee maanden (1607) daarna in één grote klap (de industrie is nog steeds aan het bijkomen) bevestigd door de 7.27 cent per Kwh waarvoor DONG de parken Borssele I&II wilde doen. Die klap alleen al rechtvaardigt de huidige beurskoers. Weer een maand later (1608) stapt Vanguard in.

    Naast de marktvisie (zeg 'de vraagkant') heeft SIF een duidelijk visie over hun rol erin: procesleider zijn in productie van grote stalen buizen. That's it. Niet meer, niet minder. Ze dragen niet het ontwerprisico van wat ze maken. Ze dragen niet het staalprijsrisico. Alleen kampioen in maken van grote stalen buizen. De laatste order is het bewijs. Dat park ligt fysiek veel en veel dichter bij de concurrentie van SIF. Toch gaat de installateur de palen bij SIF halen.

    SIF heeft razend snel gereageerd toen ze het door hadden, met die grote investering in Maasvlakte II. Gedaan tegen gunstige condities, in het dieptepunt van de bouw en op het dieptepunt van de staalprijs. En zonder ervoor te hoeven lenen !!

    En of de toekomstige fundamenten nu a) jackets/tripods, b) monopiles of c) drijvend zullen zijn, bij allen zijn grote stalen buizen nodig. Reken maar dat SIF goed de parameters in de smiezen heeft die bepalen of het meer a b of c wordt.

    Dit spel gaat om bezettingsgraad gecombineerd met groei. Alle signalen daarover staan op groen. Er is voorlopig geen rem op dit aandeel. Ik zit er zwaar in vanaf gemiddeld 17.

    Nu maar hopen dat de spirit bij het SIF management niet begiftigd raakt door winsten die ze persoonlijk maken.

    www.iex.nl/Column/175732/Sif-morgen-n...
  2. forum rang 10 DeZwarteRidder 23 februari 2017 14:00
    quote:

    Bellie1975 schreef op 23 februari 2017 13:42:

    Daar zit wat in...ik kan me echter goed voorstellen dat er (grote) maritieme spelers "op het vinkentouw zitten". We gaan het zien.....
    Nee, alleen soortgelijke staalboeren zoals Thyssen-Krupp of Hollandia Kloos hebben wellicht belangstelling voor Sif.

  3. Hellhound 23 februari 2017 14:07
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 23 februari 2017 14:00:

    [...]
    Nee, alleen soortgelijke staalboeren zoals Thyssen-Krupp of Hollandia Kloos hebben wellicht belangstelling voor Sif.

    Klint logisch, echter Sif geen "soortgelijke staalboer". Sif verbruikt vele kilotonnen (plaat)staal,en koopt dat volgens mij voornamelijk in Duitsland, maar dat maakt Sif nog geen soortgelijke staalboer.
  4. forum rang 10 DeZwarteRidder 23 februari 2017 14:38
    quote:

    Arie40 schreef op 23 februari 2017 14:34:

    Ab van mij beursmania. Goed verhaal. Maar nu even over drijvende windmolenparken. Stel dat drie monopiles voldoende zijn om een heel drijvend park aan te bevestigen. Dan heeft de klant dus veel minder kosten en SIF veel minder omzet.
    Niemand kan mij wijsmaken dat zoiets goedkoper is en zeker niet op langere termijn.
  5. forum rang 10 DeZwarteRidder 23 februari 2017 14:41
    quote:

    Bellie1975 schreef op 23 februari 2017 14:07:

    [...]Klint logisch, echter Sif geen "soortgelijke staalboer". Sif verbruikt vele kilotonnen (plaat)staal,en koopt dat volgens mij voornamelijk in Duitsland, maar dat maakt Sif nog geen soortgelijke staalboer.
    Sif past perfect bij staalconstructiebedrijven zoals Thyssen en Hollandia-Kloos.
  6. [verwijderd] 23 februari 2017 14:55
    @DZR: bipole masten worden gebruikt voor het transporteren van hoogspanningsmasten. Bestaande HS masten worden steeds meer vervangen door dit type. Ze hebben een veel kleiner voetprint, onderhoudsvriendelijker en zijn qua opbouw en transport \ installatie vergelijkbaar met monopiles. Zegge maar verweven logistieke optimalisatie etc
2.330 Posts
Pagina: «« 1 ... 59 60 61 62 63 ... 117 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.