Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TITAN AEX:TITAN.NL, NL0010389508

Laatste koers (eur) Verschil Volume
1,730   +0,030   (+1,76%) Dagrange 1,730 - 1,740 10.522   Gem. (3M) 6,7K

Zoals beloofd Mijn analyse

9 Posts
| Omlaag ↓
  1. nhp22 22 juni 2004 19:28
    Het tweede bericht bevat de analyse.

    Dit is de eerste versie.
    Morgen kijk ik m nog een keer na op onjuistheden en taalfouten.
    Verder ben ik mij er van bewust dat het gedeelte over de aanmerkelijk belanghouders niet volledig is. Omdat dit zo'n onduidelijk verhaal is vanuit tie, wacht ik nog op een mailtje van tie die ik ze daarover heb gestuurd.
    Verder zal ik het morgen vertalen in het Engels.
    Ik vind het wel welletjes geweest vandaag!
  2. nhp22 22 juni 2004 19:29
    TIE Holding 22 Juni 2004

    Het profiel zoals TIE het zelf omschrijft.

    TIE is een internationaal Business to Business integratiesoftwarebedrijf, opgericht in 1987 en genoteerd aan de Euronext in Amsterdam in de NextEconomy Index. TIE voorziet haar vestigingen en verkooppunten in de gehele wereld van hoogwaardige softwaretoepassingen en diepgaande kennis. Deze lokale service-providers helpen bedrijven om elektronisch zaken te doen zodat ze hun zakelijke processen efficiënter en effectiever kunnen laten verlopen en bovendien fors kunnen besparen op de kosten. TIE's belangrijkste software-toepassing is de 'Enterprise Portal Framework' (EPF). EPF stelt bedrijven in staat om de processen van de back office te integreren met die van hun zakenpartners, en om alle productinformatie te beheersen. Omdat de toepassingen van TIE zijn gebaseerd op zowel jarenlange ervaring met EDI als XML, kunnen de klanten van TIE hiervan de vruchten plukken. TIE heeft een brede klantenkring in Nederland, België en Verenigde Staten en is een belangrijke speler in Europa, Zuid-Amerika en Azië.

    Algemene aanvullende informatie.

    Het afgelopen boekjaar dat loopt van 1 oktober tot 30 septbember werd een omzet geboekt van circa 10 miljoen euro. Het netto resultaat was circa 13 miljoen euro verlies. Dit leidde tot negatief Eigen Vermogen van circa 8,5 miljoen euro.
    De dagelijkse leiding is in handen van Dick Raman. Hij is de oprichter van Tie holding.
    Er is geen financieel directeur. Er zijn drie commissarissen. Dit zijn John Cutts, 57 jaar (Chief Executive bij Pall Mall Capital Ltd.), Bauke Geersing, 60 jaar (Director Geersing Consulancy B.V. tevens commissaris bij KLM) en Ton Veth, 57 jaar (Ceo & Presiden Cebra B.V.). Het personeel is gereduceerd tot 94 personen in november 2003.
    TIE opereert vanuit vijf landen te weten Nederland, de Verenigde Staten van Amerika, België, Hongarije en Hong Kong. In Hong Kong, zit alleen een ondersteunende dienst. De verkoop van producten van Tie wordt geregeld vanuit het hoofdkantoor in Amsterdam, Nederland. Tie België is overgenomen door Portus, maar TIE België behoud haar naar en bij deze vestiging zullen nog steeds producten van TIE (Nederland) verkocht worden Tie Hungary is opgezet als Joint Venture samen met De Vries Robbe Groep (DVRG). DVRG is ook genoteerd aan de beurs. Voorheen had TIE ook nog een vestiging in Frankrijk, maar die is gesloten omdat er niet voldoende omzet gegenereerd werd.

    De producten van TIE

    De markten waarin heel intensief wordt gewerkt met deze producten van bedrijven als bijvoorbeeld TIE, zijn markten waar de marges hoge omloopsnelheden van producten zijn met een relatief lage marge. Een voorbeeld hiervan de voedingssector. De producten van TIE worden dan ook veel gebruikt bij Supermarkt ketens. Wal-Mart is al een klant en bij Ahold is bij de dochter Albert Heijn (AH) een pilot project succesvol afgerond.

    Voor verdere informatie over de productportfolio van TIE verwijs ik graag naar:
    www.tieglobal.com/images/objects/2285... en
    www.tieglobal.com/products.cfm

    Projecten

    TIE doet mee aan het SEEMED project. www.seemseed.net/default.aspx Seem staat voor Single Electronic European Market. Dit project wordt gesubsidieerd door de Europese unie. De omzet hieruit is minimaal 170.000 euro. 10% van de totale sponsoring. Kort gezegd is het de bedoeling om Netwerken zo met elkaar te verbinden dat deze elektronische marktplaats onstaat. SEEMseed doet onderzoek naar de technologische toepassingen, juridische problemen, het toepassen van lokaal beleid (binnen een land of regio) en de sociale en industriële gevolgen van de Elektronische marktplaats.

    Binnen Nederland heeft TIE een AS2 pilot afgerond bij Albert Heijn (AH). Albert Heijn (AH) wil alle elektronische communicatie met haar zakenpartners via het communicatie protocol EDI-INT AS2 laten verlopen. AH wil hierdoor haar communicatie kosten sterk reduceren. Voor het verdere bericht verwijs ik graag naar: www.tie.nl/services_about.cfm?n_ob_id...

    Partners

    Een aantal van de partners van TIE zijn indrukwekkende bedrijven die een goede reputatie hebben. Dit zijn: Peoplesoft, Eipcor, EBXML, Oracle, Microsoft, Sap, Ibm, Clio, E-supplylink, De Vries Robbe, ISABEL en Porthus.

    Klanten

    Bij de klanten zitten een aantal Opvallende bedrijven zoals Sodexo, Volkwagen (belgië), Halliburton, Revlon, OPG en Wal-Mart Stores. Het is dus duidelijk dat TIE elk soort klant aan kan, en dat de omvang niet uit maakt.

    Het afgelopen jaar

    De omzet bedroeg 10.792.000 euro tegen 14.141.000 euro het jaar ervoor. Een daling van maarliefst 23,68%.
    Het operationele verlies liep op tot -13.317.000 euro tegen -4.514.000 euro het jaar er voor.
    Het netto resultaat liep op tot -13.717.000 tegen -4.902.000 dat jaar.
    In het eind van juni 2003 had Dick Raman (CEO) een interview met de krant De Financiële Telegraaf. Hierin vertelde hij dat TIE wel eens Failliet kon gaan. Dit had desastreuze gevolgen van de beurskoers. Bij het presenteren van de derde kwartaalcijfers sprak hij de naar het leek loze woorden uit: “we gaan het komend boekjaar winst maken, als de markt aantrekt. En wij zien de markt aantrekken.” Inmiddels heeft TIE al twee kwartalen winst laten zien.
    De volgende doelstellingen zijn voor de komende jaren geformuleerd (pagina 14 jaarverslag).

    De omzet van TIE significant te laten groeien. Het concept is om een $100 miljoen bedrijf te worden in vijf jaar. Dit kan niet alleen bereikt worden door organische groei.
    Organische groei voor alle onderdelen is geprojecteerd op 25% per jaar als de economische omstandigheden verbeteren.
    Additionele groei moet komen van corporate sales. Dit zal jaarlijks onderhandeld worden. De distributie wordt gedaan door global reseller contracts.
    Door bedrijven in europa te acquitteren worden TIE’s markt bereik en de service beter.
    winst te maken in FY04 (2004)
    verder en substantiële verbetering van het netto resultaat in opvolgende jaren
    maximalisatie van kasstromen
    korte termijn schuld en middellange termijn schuld verminderen
    Een toename van marktaandeel te realiseren in lange termijn inkomens stromen. Dit moet worden gegenereerd door up-front sofware licentie honoraria en onderhoudscontracten.
    De organische uitgaven 10% minder te laten groeien dan de omzet groei.

    FY 04 vanaf 1 oktober tot vandaag

    In de eerste maand van het nieuwe boekjaar gingen er nog eens 14 mensen weg bij TIE. Het totaal aantal personeelsleden bedroeg 94 per 1 November.
    Op 21 oktober 2003 wordt een nieuw product geïntroduceerd de TIE messaging portal.
    Op 11 november 2003 wordt bekend gemaakt dat de reorganisatie is afgerond.
    Op 18 november 2003 wordt er een converteerbare obligatie uitgegeven, van 290.000 euro. De conversie prijs is 29ct. Tevens worden er 500.000 opties uitgegeven met een strike price van 32ct. De conversie kan plaats vinden tussen 1 juli 2004 en 15 november 2004.
    Op 24 november 2003 wordt de verkoop van TIE Belgium afgerond. Met het geld wordt een lening afgelost. Er wordt afgesproken dat 50% van de opbrengsten van de licentie verkoop voor rekening komt van TIE holding. Voor 2004 is de schatting dat dit 250.000 euro is. Er zijn geen kosten meer om kantoor te houden in België, maar TIE blijft wel vertegenwoordigd in België.
    Op 28 november 2003 worden 950.000 aandelen onderhands geplaatst bij een professionele partij. De prijs per aandeel is 0.26 euro. Het aantal aandelen da
  3. panolo 22 juni 2004 23:39
    Forrester: Rfid breekt pas over twee jaar door


    vrijdag 20 februari 2004 - Door Tjeerd Wiersma

    Het gaat nog zeker twee jaar duren voordat de honderd grootste bedrijven in Amerika op grote schaal gaan investeren in Rfid. Dat zegt Forrester RFID-specialist Joshua Walker. “De markt is nu nog veel te onvolwassen.” Pas als bedrijven zoals Sun en SAP RFID serieus gaan nemen, wordt het wat met de technologie.


    Volgens Walker moet 2004 worden gezien als een overgangsjaar. “Veel bedrijven zijn nu bezig met proefopstellingen”, zegt hij. Bekende voorbeelden zijn volgens hem Wal Mart (het grootste supermarktconcern ter wereld) en de Britse evenknie Tesco. “We staan nog aan het begin. Er zijn nog te veel vragen rondom rfid. De markt van bedrijven die bezig zijn met rfid ook nog te versnipperd. Kijk alleen al naar allerlei kleinere softwarebedrijven die in willen gaan zetten op rfid”, zegt Walker op een tweedaagse conferentie van Progress Software in de Amerikaanse stad Boston.

    Een ander probleem waar bedrijven die bezig zijn met rfid tegen aan lopen is dat er nog nauwelijks standaarden zijn. “Er is bijvoorbeeld een frequentie-issue. Er wordt door prooducenten van tags gebruik gemaakt van verschillende radiofrequenties. Dat is natuurlijk niet handig. Ook het koppelen van XML-bestanden (waarin informatie staat over de producten) aan tags levert nog te veel problemen op”, concludeert de analist van Forrester.

    Verder spelen de kosten nog een belangrijke rol. “Tags zijn nog te duur. Ik verwacht ook niet dat de zogenoemde ‘5 cent tags’ voor 2005 op de markt zullen komen”, zeg Walker. Voor met name veel Europese bedrijven is dat een drempel om te investeren in rfid, weet Walker.

    “Voor mij staat vast dat Azië een grote rol gaat spelen in het omlaag brengen van de kosten. Bedrijven als Hitachi en NEC zullen ervoor zorgen dat kosten snel gaan dalen. Ik verwacht ook veel van Taiwan, en in een later stadium van China. Die zullen ervoor zorgen dat de tags stukken goedkoper worden”, zegt de rfid-specialist van Forrester.

    Volgens Walker zullen de farmaceutische industrie en retailbedrijven het meeste baat hebben bij rfid. Hij denkt dat rfid vooral gebruikt gaat worden voor ‘tracken en tracen’ van goederen in de logistieke keten. Maar hij ziet wel in dat het ook gebruikt kan worden als middel tegen diefstal. "Niet zozeer tegen winkeldiefstal, maar vooral tegen bedrijfsdiefstal. Dat is namelijk een nog veel groter probleem. Producten die door employees worden gestolen zullen dankzij rfid de onderneming een stuk minder makkelijk kunnen verlaten."

    En Nou???
  4. panolo 22 juni 2004 23:41
    Wal-Mart stopt RFID-test


    vrijdag 11 juli 2003 - Door Jasper Houtman

    De test die supermarktketen Wal-Mart en scheermesjesfabrikant Gilette zouden voeren met RFID is stopgezet. RFID zou hierbij ingezet worden in de winkel, maar Wal-Mart wil de technologie alleen nog gebruiken binnen zijn magazijnen. "Het is een teken dat de RFID-bubbel op barsten staat", aldus een analist.


    Met het besluit van Wal-Mart is de opmars van RFID op de winkelvloer voor de tweede maal een halt toegeroepen. Eerder dit jaar maakte Benetton bekend geen plannen in die richting te hebben, hoewel het wel een test had uitgevoerd en een van zijn technologiepartners, Philips, tegenover de media liet weten dat Benetton op grote schaal RFID zou invoeren.

    RFID houdt in dat aan een product een chip wordt toegevoegd, de gegeven op die chip over het product en de bestemming kunnen draadloos gelezen worden. De toepassing van RFID begon in magazijnen, maar strekt zich nu uit over meerdere gebieden. In winkels kunnen 'slimme schappen' ingericht worden waarbij er een seintje naar het magazijn gaat wanneer er niet voldoende producten aanwezig zijn, dit was het plan van Wal-Mart samen met Gilette. RFID kan ook ingezet worden voor onderzoek naar klantgedrag op de winkelvloer of voor snel afrekenen, iets wat Prada doet in een winkel in New York. De Europese Bank werkt aan plannen om bankbiljetten te voorzien van een RFID-chip, dit om fraude en misdaad tegen te gaan.

    Wanneer alle producten een chip bevatten worden consumenten bijkans wandelende databanken. Om die reden zijn er bij privacygroepen grote bezwaren tegen RFID. Het voorbeeld werd al eens genoemd van een RFID-lezer bij de ingang van de bioscoop die de kleding scant en vervolgens de reclame voorafgaand aan de film daarop afstemt. Ietwat ironisch wordt ook wel gesteld dat een RFID-lezer straks de standaarduitrusting van de zakkenroller wordt.

    Benetton ontkende eerder dit jaar tegenover Emerce ten stelligste dat privacy een reden was om te stoppen met RFID. Hoofd communicatie Federico Sartor zei dat over grootschalige invoering nog geen besluit was genomen, voor het eind van het jaar zou Benetton daarover een knoop doorhakken, zo meldde hij.

    Oplossingen voor de aanwezige chips zijn overgens al aangedragen. Benetton zegt dat, mocht het bedrijf toch overgaan tot invoering van RFID in winkels, dat de chips in de winkel onklaar worden gemaakt of dat klanten instructies krijgen over hoe ze zelf de chip kunnen verwijderen.

    Ook Wal-Mart ontkent dat privacy een reden was om de test in een buitenwijk van Boston niet door te laten gaan. "RFID is zo breed toepasbaar, we hebben gekozen voor een beperking om een focus te krijgen en het verder te kunnen ontwikkelen", aldus woordvoerder Tom Williams van Wal-Mart tegenover Cnet. In juni riep Wal-Mart toeleveranciers nog op om RFID te gebruiken voor pallets en dozen met producten die naar de magazijnen van Wal-Mart worden verscheept. Op die plek wil Wal-Mart nu ook zelf de RFID-inspanningen focussen, aldus de woordvoerder.

    Het afblazen van de test door Wal-Mart en Gilette zal wat realisme doen terugkeren rond RFID, aldus analist Jeff Woods van Gartner. "Het is een van de technologieën die teveel zijn gehyped, dit is een teken dat de RFID-bubble gaat barsten." Vervolgens kunnen bedrijven meer realistische verwachtingen over RFID ontwikkelen, aldus Woods.

    En Nou ???
  5. [verwijderd] 23 juni 2004 00:04
    Het gaat niet alleen om de frid maar ook om de al bestaande barcode,s en scanning software ,

    www.tie.nl/company_press.cfm?oid=2488

    Het aan de Amsterdamse beurs EuroNext genoteerde B2B-integratiesoftwarebedrijf TIE Holding N.V. (“TIE”) maakt hierbij bekend een alliantie gesloten te hebben met e-SupplyLink teneinde een geïntegreerde software-oplossing te bieden voor leveranciers waarin e-SupplyLink’s RFiD, barcode en scanning software is gecombineerd met de B2B Integratie¬software van TIE.
    De samenwerking behelst het aanbieden van een geïntegreerde software-oplossing, die bestaat uit TIE’s XML/EDI™ integratiesoftware en de ComplyLink™ Retail en Automotive oplossingen van e-SupplyLink. Deze bundeling van softwarekennis is nodig omdat de retail- en auto-industrie steeds strengere eisen stellen aan hun leveranciers. Zij worden verplicht hun zendingen uit te rusten met specifieke barcode labels of steeds vaker ook RFiD (Radio Frequency Identification). Voor de eigenlijke levering sturen ze al een elektronisch verzendbericht naar de klant met alle detailinformatie, teneinde de leveringen efficiënt te kunnen doen en fouten te voorkomen. Door verkeerde leveringen kunnen bedrijven in problemen komen. Het komt dan ook steeds vaker voor dat klanten de kosten van verkeerde leveringen op de leveranciers verhalen of zelfs boetes opleggen aan leveranciers die hun zaken niet goed op orde hebben. Door de gezamenlijke aanpak kunnen leveranciers rekenen op software waarmee ze bestellingen nauwkeurig kunnen labellen, scannen, volgen en transporteren.

    Met RFiD kunnen bestellingen onderweg beter worden gevolgd doordat gebruik gemaakt wordt van zendertjes, waardoor de pakjes niet meer opgepakt hoeven te worden om de barcode te scannen. Zo verplichten grote organisaties in de VS zoals Wal-Mart, het Amerikaanse ministerie van Defensie hun leveranciers al hiermee te werken. In Europa worden deze technieken al overgenomen door de grote winkelketens. RFiD levert grote voordelen op zoals betere bescherming tegen diefstal, lagere arbeidskosten, meer overzicht over het leveringstraject en een verbeterde verkrijgbaarheid van het product en merkentrouw. Gaan leveranciers niet over op deze manier van zakendoen, dan dreigen ze belangrijke klanten te verliezen.

    “Door onze oplossing kunnen leveranciers direct en effectief hun RFiD en het printproces van barcodes stroomlijnen. Dat levert dus meteen klinkklare kostenvoordelen op en een verbetering in de productieketen”, stelt Todd LaBonte, CEO van e-SupplyLink.

    “Het integreren van RFiD en de printfunctie van barcodes vult de al uitgebreide functionaliteit van onze software substantieel aan. De software-oplossing is zo makkelijk als mogelijk gemaakt, zodat leveranciers er meteen mee aan de slag kunnen”, voegt Dick Raman, CEO van TIE, toe.

  6. nhp22 23 juni 2004 09:13
    Beste Panolo,

    Ik begrijp dat je wat twijfels hebt over e-datalink en RFID. Mag ik je op het volgende wijzen. Het is een partner van tie. Dit is niet de kernactiviteit.
    Ik zie het ook niet zitten om als "wandelende databank rond te lopen". Maar ik zie wel toepassingen voor verscheping van pallets goederen en bijvoorbeeld auto's in het "duurdere" segment. Als je kijkt naar auto's zouden verzekeringmaatschappijen dit soort zaken wel eens verplicht kunnen gaan stellen!
    Ondernemen is risico's nemen! Als ik de toekomst kon voorspellen zat ik niet om 9 uur achter mijn pctje. Nog zo een. Je moet eerst zaaien dan oogsten! Als het nog twee jaar duurt voor het door breekt, dan breekt het over twee jaar door. It is what it is!
  7. [verwijderd] 23 juni 2004 09:15
    Panolo, dit is een beetje meer up to date
    =============
    June 17, 2004

    Wal-Mart Expands RFID Plans
    By Sean Michael Kerner

    After meeting with its top 300 suppliers, the U.S.'s largest retailer, Wal-Mart Stores, said it will expand its RFID roll-out faster than expected.
    Wal-Mart has been working towards a self-imposed January 2005 deadline to RFID-enable its North Texas operation, along with 100 of its suppliers. The first full-scale operational test began on April 30th.
    Today Wal-Mart said that it had expanded its supplier scope and deployment plan for RFID to 200 more suppliers. "We discussed implementation plans with our next top 200 suppliers," Linda Dillman, executive vice president and CIO for Wal-Mart, said in a statement. "Over the next 16 months, we also plan to significantly increase the number of Wal-Mart stores and Sam's Club locations where customers can benefit from this revolutionary technology."
    Under the schedule announced today by Wal-Mart, it expects to be live in up to six distribution centers and 250 Wal-Mart and Sam's Club stores by June 2005. By October of 2005, those numbers are planned to more than double, with tags deployed in up to 13 distribution centers and 600 Wal-Mart and Sam's Club stores.
    Erik Michielsen, senior analyst for ABI Research, believes that Wal-Mart's announcement is indicative of the industry's continued maturation. "It's great news for the RFID industry, because it just continues to show that Wal-Mart is committed to the technology, and that its suppliers have been and continue to be actively pursuing a better understanding of what RFID can do for them," Michielsen told internetnews.com.
    Companies that were in the first two quarters of this year testing the technology are now doing small implementations that are built for scale, Michielsen said. "Companies that are active in the market have a much better understanding of whom to work with, whom to partner with and how to scale the RFID projects based on business cases," he said.
    "We're still in the infancy in terms of scale, but that infancy is still hundreds of millions of dollars," Michielsen said. "The progress that Wal-Mart is demonstrating with its announcement this week is indicative of the progress that has been made."
    The pilot project that began on April 30th of this year has been progressing well according to Wal-Mart.
    "We're seeing the positive results we expected," Wal-Mart's Dillman said in the statement. "We also anticipated hitting a few minor bumps in the road, which has happened. The whole reason for a pilot is to fix any last minute issues and clear the path for a smooth implementation. That's what we're doing, and we're looking forward to January 2005 with great expectations."
    Wal-Mart said that it expects consumer to begin seeing more products that carry the EPCglobal symbol as it continues to expand the number of supplier using the tags every few weeks. The products that are expected to be tagged include larger items such as lawnmowers and bicycles, as well as electronic products.

9 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.