Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,105   +0,020   (+0,39%) Dagrange 5,080 - 5,160 71.838   Gem. (3M) 181,6K

Tom Tom Januari 2017

3.615 Posts
Pagina: «« 1 ... 138 139 140 141 142 ... 181 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Dutchy Ron 23 januari 2017 16:38
    LAS VEGAS—In order to grow the burgeoning autonomous vehicle (AV) industry, automakers should share test data, according to a new report released at the recent CES technology show. The report’s authors, the Commission on Autonomous Vehicle Testing and Safety, a project of Washington-based Securing America’s Future Energy (SAFE), also contends that data sharing will also make roads safer for self-driving cars.

    “We all know things work the smoothest when industry comes together and develops industry norms. In this case, given the nature and complexity of the technology, we felt very strongly that the commission encourages formally collaborating on technical data,” said Cuneyt Oge, SAE International president and commission member. “This is a big one. Every provider is doing its own proprietary development to keep data to themselves as they see it’s a competitive advantage. That data will have to be shared somehow.”

    Wordt ook nog een dingetje, een in de toekomst verplichte data sharing (o.b.v. standaarden)t.b.v. de veiligheid.......ook voor/door TT.
  2. forum rang 6 Dutchy Ron 23 januari 2017 16:49
    bitport.hu/images/content/170123-stat...

    Dekking real time traffic information

    (vertaling)
    The survey found that around the world nearly 200 countries in a 74 is a real-time service that covers at least. Most (61) is present at Google, followed by HERE and TomTom (52-52) and Apple (46). As the above figure also shows the North American and European users can usually choose from among the applications. South America, however, no longer quite so good the situation is in Africa - except for a piece of South Africa - as entirely blind spot in the charts.
  3. forum rang 6 tatje 23 januari 2017 16:50
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 23 januari 2017 16:28:

    TT moet in 2017 écht aantonen dat ze grote deals scoren want de concurrentie staat niet stil. Er werken meer dan 7.000 medewerkers bij Here las ik ergens. Dus 2.000 meer dan bij TT en HERE heeft vermoedelijk minder BU's dan TT. Onderschat nooit je vijand!
    Onderschatten moet je je vijand nooit.

    Here wil dus een onafhankelijke partij zijn voor alle oems.

    Overbeek van Here.

    Overbeek weigert TT te noemen en heeft het over Apple Maps ;-)

    While there are other players in the consumer maps space, particularly Apple Maps and Google Maps, Mr Overbeek said those services were “not industrial grade”, and didn’t have the same centimetre-level of accuracy seen in HERE’s products.

    “For me, Apple Maps, and it’s a great application, it has good ­location-based services and they’ll serve you to get through a city, but we have the specifics and we are an aggregator of everyone else’s service,” he said.

    “Apple just does Apple, Google just does Google, but we don’t. We build the underlying location-based platform for everyone else to host themselves on, and that’s a very powerful concept.”

    Waarom noemt Overbeek Tom Tom niet.

    Overbeek noemt wel naast Here Apple en google !

    Wil Overbeek Here als enige onafhankelijke kaartenmaker ook voor SDC in de markt zetten.

    Tom Tom is veel verder dan Here volgens Harold.

    Plakt Overbeek Tom Tom al aan Apple.

    Harold zei al eens.

    1) ik kan het succes van de oems beinvloeden.
    2) de andere manier om waarde uit de kaarten te halen, daar heb ik geen invloed op.

    is 1) onafhankelijkheid
    is 2) een overname

    Lijkt er inderdaad op, Here wil zich onafhankelijk presenteren voor alle Oems, want Tom Tom gaat toch naar de tech bedrijven.

    Wordt dit de grote strijd en verwachten de oems ook dat Tom Tom ondanks dat ze nu testen toch naar bv Apple gaat.

    Als ik alles lees, blijf ik bij mijn mening.

    Tom Tom blijft geen onafhankelijke kaartenmaker, ook voor SDC, maar wordt door de tech kant opgekocht.

    Tom Tom Tesla nvidia Bosch Lucid Uber Didi baidu Verizon microsoft.
  4. [verwijderd] 23 januari 2017 19:24
    quote:

    harrysnel schreef op 23 januari 2017 17:43:

    Opvallend: kleine minuut voor einde van de naveiling wordt er bied gelegd op de veilingprijs en ligt er ruim 78k waar op verkocht mag worden.

    Er is niet verkocht op die bied en dus geen handel in naveiling.

    Eet smakelijk allen.
    Handel ziet er de laatste weken gewoon prima uit voor tomtom. Totaal geen verkoopdruk momenteel. Ik hoop dat dit zo blijft de komende tijd. Succes!!
  5. DerksVisie 23 januari 2017 19:33
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 23 januari 2017 16:09:

    Zou Renault-Nissan al uitgestudeerd zijn?
    www.reuters.com/article/autoshow-gene...

    Renault-Nissan is studying whether to acquire a stake in digital mapping business HERE, the former Nokia unit now owned by German luxury carmakers.

    "We are studying it carefully - whether to be a customer, supplier of data or shareholder," Jacques Verdonck, an executive at the Renault-Nissan alliance in charge of managing the cooperation with Daimler, said on the sidelines of an event at the Geneva autoshow on Tuesday.

    "We've seen last year Nissan coming our way which was a new one"

    Dan zie ik Renault-Nissan eerder als potentieel groot-aandeelhouder van TomTom.
  6. Senna_88 23 januari 2017 19:41
    quote:

    Levy schreef op 22 januari 2017 10:01:

    [...]

    @Senna, nav je vraag ontving ik zojuist het volgende van W.

    Zie dat er gevraagd is van wie dit rapport komt, noem liever geen bron meer om gezeur te voorkomen, rapporten zijn meer en meer voor client/account holders only, maar het is natuurlijk niet zo moeilijk om te bedenken uit welke hoek dit komt, er zijn maar 2 analisten die echt een bold statement hebben gemaakt en ook een gedegen onderbouwing voor waardering en econometrisch model toepassen voor waarde bepaling richting een blue sky scenario , die steeds meer realiteit kan gaan worden.

    De sector is één vd de meest gevraagde voor de komende 5 jaar en wel in al haar facetten, we staan nog maar aan het begin en dan zijn vooral de achtergebleven aandelen voor waardering het meest interessant als koop, sommige bedrijven zijn qua koersontwikkeling al vooruit met de fanfare, andere gaan aan een inhaalslag – vergeet niet de 30 top-picks van MS voor de sector en zelfs een Barclays , ondanks haar negatieve outlook voor TT , heeft de absolute overtuiging dat Maps het bindmiddel is voor autonoom rijden

    Haitong is dan wel nog niet gedraaid voor analyse, de positie is een ander verhaal, de koopkracht na expiratie van de 8 calls voor December komt voornamelijk uit één hoek.

    Voor nu zijn de belangen erg groot voor heel 2017 en zelfs tot juno 2018 voor de 9 call om de 7 put, het is dus duidelijk dat de schrijvers van de 9 call het eraan gelegen is het aandeel indien mogelijk hier wat zuidwaarts van te houden, maar dit is echt tijdelijk, eens er door krijg je het omgekeerde en zal elk kwartaal gekocht moeten worden om die posities te neutraliseren, dat gaat echt nog wat geven.

    Zeg niet voor niets onder de 10 is tijdelijk, zowel technisch als fundamenteel

    Goed, een ieder moet doen waar hij zich happy meevoelt , mijn geld staat nu weer qua weging in de porto voor TT nummer 1.



    succes
    Dank je Levy!

    Excuses voor late reactie.

    Senna
  7. [verwijderd] 23 januari 2017 19:50
    quote:

    xynix schreef op 23 januari 2017 11:26:

    Ook het verwachte antwoord gekregen van IR:

    Dear --- Xynix ---,

    Thank you for reaching out to TomTom Investor Relations.

    TomTom is currently in its closed period. corporate.tomtom.com/faq.cfm?FAQID=4
    As such, we have to inform you that TomTom cannot comment on below.

    Please contact us by phone after we have published our results on February 8.
    We trust to have informed you sufficiently


    Nog even mijn vraag, voor wie het vergeten was:

    Although I have extremely bad experiences with TomTom’s Investor Relations I will have another try at it. If only to document the unwillingness of TomTom to provide private investors with adequate information to base their investing decisions on.

    This question and your answer will be filed for future reference if needed.
    [...] Is there any significance to the fact that HERE instead of TomTom was asked to speak as a keynote presenter?

    Hoping for an adequate answer,

    Tjonge wat een aanmatigend toontje ("extremely bad experiences", "filed for future reference"). En vervolgens blijkt de vraag slechts te gaan over of tomtom wel of niet als spreker voor een bepaald event was gevraagd.
  8. [verwijderd] 23 januari 2017 20:13
    quote:

    DerksVisie schreef op 23 januari 2017 19:33:

    [...]

    "We've seen last year Nissan coming our way which was a new one"

    Dan zie ik Renault-Nissan eerder als potentieel groot-aandeelhouder van TomTom.
    Dat schoot ook even door mijn hoofd. Andersom: t2 heeft geen geld nodig (mits ze niet te veel betaald hebben voor autonomos). Mocht echter de taart verdeeld worden op basis van aandeelhouderschap, dan wordt het nog een raar verhaal met Here die de aandelen loopt uit te venten.
  9. [verwijderd] 23 januari 2017 21:12
    quote:

    tatje schreef op 23 januari 2017 20:19:

    Mijn mening !

    Er komen geen deelnemingen in Tom Tom , ze willen dat NIET !

    Tom Tom wil OF onafhankelijk blijven zonder deelnemingen, OF ze willen overgenomen worden.

    Dasss mijn mening en hier moeten jullie het mee doen.
    Tatje Visser....ehaaaa. ....en dat is mijn uitspraak!!!!
  10. [verwijderd] 23 januari 2017 21:36
    quote:

    *Justin* schreef op 23 januari 2017 19:50:

    [...]
    Tjonge wat een aanmatigend toontje ("extremely bad experiences", "filed for future reference"). En vervolgens blijkt de vraag slechts te gaan over of tomtom wel of niet als spreker voor een bepaald event was gevraagd.
    Tjonge, wat een kritisch commentaar voor iemand die normaal eigenlijk nooit kritisch is.
  11. DerksVisie 23 januari 2017 21:37
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 23 januari 2017 15:33:

    [...]
    Die Dodge hebben ze gekocht van een gehandicapte, zeggen ze zelf. De Passat is ook gekocht, en ik vermoed die kleine Mitsubishi ook. Ze hebben op verzoek van Swisscom een keer een demonstratierit verzorgd in Zürich, maar of dat nog lopende sponsoring is betwijfel ik sterk.

    Nee, Automos is een 'academisch' gerichte club. Dat logo van die 'Business development arm of the University of Nevada' (Reno) zegt ook niet veel. Dat is een vrij kleine 'start-up' tak van die universiteit, die zich vooral met drones bezig houdt. Er zal wel enige uitwisseling met Autonomos zijn (Autonomos heeft in die buurt een keer getest), maar niets wijst op innige samenwerking, laat staan financieel.

    Dicht bij Reno komt de grote accufabriek van Tesla en Panasonic. Maar een autofabriek? Het Chinese Faraday had plannen, maar het lijkt een debacle te worden. Een soort ADO Den Haag versus Chinees Wang, maar nu met miljarden i.p.v. miljoenen, zie:
    www.businessinsider.nl/faraday-future...

    Ik lees in ieder geval dat University of Nevada en Tesla samenwerken om studenten direct klaar te stomen voor Tesla. Verder vond ik nog in een beschrijving van een oud project dat ze gesponsord worden door "spraakmakende bedrijven" maar nooit een gedetailleerde omschrijving van de sponsoren. Blijkbaar mocht dat nooit naar buiten komen.

    Voor wat het waard is, hier oude uitnodiging voor een presentatie over zelfrijdende auto's met sprekers van Robert Bosch & Autonomos Gmbh:

    www.google.nl/url?sa=t&rct=j&...

3.615 Posts
Pagina: «« 1 ... 138 139 140 141 142 ... 181 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.