Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,245   -0,035   (-0,66%) Dagrange 5,200 - 5,340 124.392   Gem. (3M) 180,2K

Tom Tom Januari 2017

3.615 Posts
Pagina: «« 1 ... 46 47 48 49 50 ... 181 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. holenbeer 5 januari 2017 16:49
    quote:

    Libretto schreef op 5 januari 2017 12:42:

    Huidige stijging kan ik lastig plaatsen. Velen weten of verwachten een deal met een grote partij.De reeds uitgebrachte persberichten kan de stijging niet te verklaren. Melden dat je goede producten hebt, doet immers elk bedrijf.
    Ik vermoed zelf dat door alle berichten rond Here, Mobileye, Intel enz. voor veel mensen duidelijk wordt dat alles rond maps en lokalisatie essentieel en schaars is, en dus geld waard.
    Daarnaast denk ik dat zo'n berichtje over Lucid qua omvang misschien niks voorstelt, maar wel veel US-beleggers achter de oren laat krabben: he, als Lucid voor iets kiest dat TomTom heet, is dat TomTom misschien de moeite waard. En elke US-belegger die 1 % van zijn/haar porto in TT stopt is er 1.
  2. holenbeer 5 januari 2017 16:56
    quote:

    Koos99 schreef op 5 januari 2017 13:56:

    Wies gaf aan dat hij op 9 euro zijn TomTom zou gaan afbouwen, ik ben benieuwd of hij dat ook daadwerkelijk gaat doen.
    Volgens mij heeft hij een hele stapel execution only opties, dus hij zal waarschijnlijk wel moeten. Maar als hij meteen terugkoopt, verdient hij in elk geval die optiepremie en blijft hij vol meedoen.
    Ik ben erg benieuwd of zijn scenario uitkomt. Moet je nagaan wat er gebeurt als TT de structuur gaat veranderen, bovenop deze koersbeweging al ...
  3. Juun 5 januari 2017 17:03
    Als je nou van de journalistenschool afkomt en je bent inmiddels journalist, dan is het toch bedroevend dat je niet verder komt dan zo'n stukje tekst. Of zouden ze maar 5 minuten per artikel krijgen om het in elkaar te flansen voor het online moet.
    www.msn.com/nl-nl/auto/nieuws/bmw-gaa...
    BMW gaat in de loop van dit jaar ongeveer veertig zelfrijdende auto's uit zijn 7-serie testen. Ze moeten in Europese en Amerikaanse steden rondrijden. De Duitse autobouwer heeft dat woensdag op techbeurs CES aangekondigd.

    BMW wil de resultaten van de tests gebruiken om een nieuw model te ontwikkelen, de iNext. Die moet rond 2021 de 7-serie opvolgen.
    De Duitsers werken samen met chipmakers Mobileye en Intel. Het Israëlisch-Nederlandse Mobileye maakt de camera's die de omgeving scannen, Intel moet de chips maken die die gegevens verwerken.
    Uber en Volvo werken samen ook aan zelfrijdende auto's. Zij nemen het onder meer op tegen Waymo (Google) en Tesla.
  4. holenbeer 5 januari 2017 17:03
    quote:

    relpinda schreef op 5 januari 2017 15:05:

    Zojuist ontv.

    5 januari 2017

    In dit bericht geven wij u in overweging het aandeel Mobileye te kopen. In de afgelopen dagen is het aandeel op basis van positief bedrijfsnieuws eindelijk uit de trading range van de afgelopen maanden gebroken. Hiermee heeft het opwaarts momentum een nieuwe impuls gekregen.

    Hieronder vindt u de achtergrond van deze beleggingssuggestie op basis van de fundamentele analyse en de toelichting op de technische analyse.
    Koopsuggestie Mobileye
    Disclaimer
    Met vriendelijke groet,
    ABN AMRO MeesPierson

    Samenvatting

    Mobileye, oog voor veiligheid
    Een aandeel met toekomst
    Extra impuls door samenwerking
    Afhankelijkheid als uitdaging
    Technische weerstanden doorbroken
    Mobileye, oog voor veiligheid

    Mobileye is een Israëlisch technologie bedrijf dat zich bezighoudt met de ontwikkeling van actieve veiligheidsvoorzieningen en geavanceerde hulpsystemen voor bestuurders van voertuigen. Met zelfontwikkelde camera’s, sensoren en software wordt de omgeving van de auto gescand op veranderingen of gevaar. Indien er gevaar is wordt er een signaal afgegeven of grijpt het systeem zelfstandig in. Een alledaags voorbeeld hiervan is de actieve cruise control (ACC) in de auto. De ACC zorgt voor een veilige afstand tot je voorganger en regelt dit automatisch door gas bij te geven of wat af te remmen. Dankzij deze en andere advanced driver assist systems (ADAS) wordt de autobestuurder steeds meer in staat gesteld de auto zelfstandiger te laten rijden.

    Een aandeel met toekomst

    Afgelopen jaren heeft Mobileye zich ontwikkeld tot de aanbieder van belangrijke technologische hulpsystemen. Wil een auto in de diverse crash tests in aanmerking komen voor de begeerde vier of vijf sterren dan behoren deze systemen tot de standaarduitrusting van de auto. Diverse grote autobouwers zoals BMW, Citroen, Ford, Mitsubishi en Volvo maken dan ook al langere tijd gebruik van Mobileye’s producten.

    Eind vorige week kondigde Mobileye de strategische partnerovereenkomst met het digitale kaartenbedrijf HERE aan. Het in Eindhoven gevestigde HERE is grotendeels in handen van de Duitse autofabrikanten Audi, BMW en Daimler. Mobileye heeft de samenwerking met Tesla deze zomer verbroken, door een verschil van inzicht over toekomstige ontwikkelingen. Door de samenwerking met HERE groeit de potentiele afzetmarkt voor Mobileye weer aanzienlijk.

    De partnerovereenkomst zelf heeft als doel om een navigatiesysteem te ontwikkelen die continue wordt ge-update met informatie uit de directe rijomgeving. Op deze wijze is de auto zich bewuster van zijn omgeving en daarmee beter in staat om hierop te reageren. Deze informatie helpt om op termijn auto’s autonoom (zonder bestuurder) te laten rijden.

    Extra impuls door samenwerking

    De afgelopen dagen volgde nog meer positief nieuws. Op dinsdag maakte Intel bekend dat het een belang van 15% neemt in HERE. Omdat in auto’s steeds meer microprocessoren zitten ziet Intel dat als een mooie groeimarkt. Daarnaast werd gisteren ook nog bekendgemaakt dat BWM, Intel en Mobileye dit najaar circa 40 BMW-7 series in Amerika en Europa de weg op sturen om het gezamenlijk ontwikkelde systeem voor autonoom rijden te testen. Doel is om in 2021 de zelfstandig rijdende BMW iNEXT te introduceren.

    Afhankelijkheid als uitdaging

    Wij verwachten dat de autosector goed kan profiteren van de verwachte wereldwijde groei. Echter de auto industrie is wel een uitermate cyclische en kapitaalintensieve sector waarin overcapaciteit de prijzen onder druk kan zetten en de winsten beperkt. Daarnaast is Mobileye erg afhankelijk van één productlijn en zitten de concurrenten niet stil. Dit betekent dat Mobileye zelfstandig of via samenwerkingsverbanden moet blijven investeren in nieuwe technologie
    om de voorsprong die het heeft te behouden. Ook is Mobileye momenteel afhankelijk van één leverancier voor de microprocessors. ST Microelectronics produceert in één fabriek in Frankrijk de betreffende processoren. De samenwerking met Intel kan hier een oplossing zijn. Tot slot moet er in de wetgeving en in de verzekeringspolis een antwoord komen op de vraag wie er verantwoordelijk is wanneer een zelfstandig rijdende auto betrokken raakt bij een ongeval.

    Fundamentele informatie

    Koers 4 januari 2017: USD 42 Assetcategorie: Aandelen
    Moat rating: Wide Marktcapitalisatie: EUR 8,3 miljard
    Fondscode: 253470 K/W 2017 / Div%: 37x / nvt
    ISIN code: NL0010831061 Opinie: Kopen
    Fair Value: USD 55

    Technische weerstanden doorbroken

    Nadat Mobileye de samenwerking met Tesla heeft verbroken, heeft de koers van het aandeel in de laatste vier maanden van 2016 zich voornamelijk bewogen in de range van 35 tot circa 40 dollar. De ontwikkelingen van de afgelopen dagen hebben ervoor gezorgd dat de koers van het aandeel opwaarts uit deze range is gebroken. Nu ook het 20-daags en 50-daags gemiddelde niet voor weerstand zorgen ligt de weg vrij naar de vorige toppen op 52 en 64,5 dollar.

    LZA ik ben niet long, weet het nog niet.
    Jeemig, wat heb je nou aan zo'n bank? Koers is van 34 naar 42 (bijna 25 %) opgelopen in 2 weken, op berichten die de hele wereld heeft kunnen lezen, en de ingewijden hier, waaronder Hik, al zagen aankomen.
    Dat moet zo'n bank toch beter kunnen? Lijkt er haast op dat ze niet beter willen.
    Kans op nog eens 25 % is aanwezig, maar zou me niet verbazen als Mobileye net zo makkelijk weer 10 % of meer wegzakt, als dit mediaoffensief geweest is en mensen winst pakken
  5. harrysnel 5 januari 2017 17:22
    Stel: MobilEye gaat op termijn naar een "normalere" waardering van 30 X WPA. Dan heb je om de huidige koers van $42 te rechtvaardigen een WPA nodig van $1,40. Er staan nu al 220 mln aandelen uit en indien er geen aandelen bijkomen dan heb je al een jaarwinst nodig van ruim $300mln. Dat is ongeveer gelijk aan de huidige jaaromzet van MobilEye.

    Doe ik hetzelfde bij TomTom dan heb je voor huidige waardering bij 30 X WPA ongeveer 0,30 WPA nodig. Dat is bij het huidige aantal TT aandelen een jaarwinst van ongeveer $70 mln.

    De jaaromzet van TomTom exclusief Consumer ligt al hoger dan de jaaromzet van MobilEye. Er wordt een heleboel ingeprijsd dus bij MobilEye. Als je dan bedenkt dat de CEO van MobilEye contracten heeft beloofd "voor het einde van het jaar" die niet gekomen zijn, ieder onderzoekstraject met autobouwer brengt als een strategische samenwerking, het stoppen van een samenwerking bewust draait alsof het "op eigen initiatief is geweest", zelf in hoog tempo aandelen verkoopt, zijn bedrijf capaciteiten toedicht die het niet heeft, makkelijk van mening verandert over "wat er nodig is voor SDC, concurrentie naar beneden probeert te halen......dan heb je voor mij duidelijk een gevalletje van iemand die zijn tent goed weet te verkopen (goed is voor het aandeel) maar een bedrijf dat op termijn niet aan deze verwachtingen kan voldoen. Juist omdat hij zo'n goede verkoper is van zijn eigen aandeel zie ik veel risico voor daling van koers als er geleverd moet worden in de toekomst.

    Maar: ik had het bovenstaande graag bij TomTom gezien. Een waardering van 100X WPA omdat Goddijn iedere samenwerking met autobouwer al noemt nog voor er getekend is. Een Goddijn die hoog opgeeft mbt eigen kwaliteiten en focus legt op de kansen. Geen mitsen en maren maar 100% positief. Dan was ik op E20 meteen uitgestapt en er nooit meer ingegaan....

    Daarom snap ik het instappen in MobilEye op dit niveau niet. Het zou voor mij hetzelfde zijn als op E20 TomTom kopen. Liever ga ik voor een goed bedrijf dat slecht is voor haar aandeelhouders. Daar is m.i. meer kans op positieve herwaardering.
  6. viermeiden 5 januari 2017 17:43
    quote:

    moneymaker_BX schreef op 5 januari 2017 17:30:

    dus toch geen werelddeal
    slappe pudding
    had veel en veelmeer verwacht voor TomTom vanuit de CES
    Beste MM,

    je zegt het heel goed 'had veel meer verwacht'! Jij wordt door alles teleurgesteld.
    Het gaat niet te snel omhoog of de koers daalt weer!
    Verkoop die 'TT zooi' toch gewoon en neem winst of verlies maar hang niet de teleurgestelde kleuter uit. Dalen van de koers met goede vooruitzichten is een goed bijkoop moment!

    viermeiden
  7. forum rang 6 tatje 5 januari 2017 17:54
    Tja sommigen hebben geen plank voor hun hoofd, maar een heel houten chalet.

    Mijn mening:

    Tom Tom mag bijna niets wat de automakers betreft bekend maken en dat is niet alleen mijn mening.

    Hoe breng je als Tom Tom dan het Tom Tom forum aan het verstand, heb geduld, maar jullie zitten op de heel goede weg.

    Dan ga je iets bedenken, maar je wilt het heel voorzichtig formuleren.

    Je mag tenslotte bepaalde samenwerkingen niet melden :-)

    Dan zeg je :

    82% of OEMs at CES evaluating TomTom's HD Maps for autonomous driving.

    Eigenlijk dus iedereen behalve misschien 1 of 2 duitsers.

    Ik kan me een zin nog herinneren, dat steeds meer autobouwers de noodzaak van HD en Road DNC begonnen in te zien.

    Dan Komt Antoine Saucier ook in het PB van gisteren.

    Antoine Saucier, Managing Director, TomTom Automotive, said: “It was not even 18 months ago that we introduced our HD Map and RoadDNA to power the future of driving. Then, as now, we were saying that we were ready for the future – with products to accelerate the development of autonomous vehicles.”

    Het bekende stukje uit het stuk.

    Then, as now, we were saying that we were ready for the future – with products to accelerate the development of autonomous vehicles.”

    Vrij vertaald.

    Toen 18 maanden geleden, zowel als nu ( momenteel ) zeggen we dat we klaar zijn voor de toekomst, met produkten die de ontwikkeling van zelfrijdende autos zullen versnellen.

    Geloof maar dat de tekst van o.a Antoine Saucier in dit PB heeeeeeel goed is doorgesproken.

    Wat mij betreft, HET NIEUWS op autogebied van de CES.

    En op de achtergrond Andre Rieu bij het kroningsfeest.

    Tja, wat wil een mens nog meer.

    Niets mogen zeggen en toch proberen alles te zeggen.

    Hulde aan het management van Tom Tom.
3.615 Posts
Pagina: «« 1 ... 46 47 48 49 50 ... 181 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.