Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,305   +0,105   (+2,02%) Dagrange 5,220 - 5,330 179.172   Gem. (3M) 179,9K

TomTom December 2016

3.270 Posts
Pagina: «« 1 ... 122 123 124 125 126 ... 164 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 21 december 2016 17:56
    @harry

    Wellicht zijn de belangen van die partijen de belangen van exit-boeven? De opdrachtgevers? Je kunt aardig verdienen met het actief inzetten van je aandelenpakket. Inclusief Dasym/De Mol?

    Was verder inderdaad een wanprestatie in 2016.

    CFO is een amateur. Zwaar zwaar zwaar gezakt!!! (en wij wisten hier al direct dat hij totaal ongeschikt zou zijn voor de functie; voldoet niet aan de kwalificaties; en iemand die zo'n afdeling IR achterlaat!)

    CEO heeft wellicht andere plannen? Veel te opvallend hoe de koers in elkaar is getrapt. Belachelijke omzetwaarschuwing ook.

    Overigens is het verder zeer knap wat Automotive (Volvo, Nvidia, Uber etc.) en Licensing (Uber, Mapquest, SAP, Microsoft) presteren.
  2. Levy 21 december 2016 18:28
    quote:

    harrysnel schreef op 21 december 2016 17:32:

    Al deze koersspelletjes zijn slechts mogelijk op dit niveau dankzij de wetenschap dat er voor de shorters nooit onverwacht nieuws komt. Het lekt toch altijd eerder uit en Goddijn en trawanten houden bij de timing van nieuwsberichten rekening met de belangen van deze partijen.

    In een jaar waarin het besef is doorgedrongen dat Maps noodzaak zijn voor SDC, een jaar waar bleek dat MobilEye en NVIDIA complementair zijn aan TomTom, een jaar waarin bekend werd dat Volvo en Subaru van Here naar TomTom zijn gegaan, een jaar met deals met Microsoft/SAP en uitbreiding Mapquest (Verizon) en Pitney Bowes, een jaar met uitbreiding Uber, een jaar waarin Fleetmatics voor >$2 miljard verkocht is.....in zo'n jaar hoort de koers niet te halveren (nu nog steeds -30%).

    Dat dit wel de realiteit is valt Management/IR te verwijten. Onze "filantropen" hebben hier bewust op aan gestuurd en hebben de zwakke PND markt gebruikt om koers te drukken naar huidig niveau. Dat is samen met de uitspraak "we blijven zelfstandig" en de timing van het nieuws oorzaak nr 1 voor zwakke koers. Ik hoop dat zij hier niet zomaar mee wegkomen.

    Jmho
    Kolderiek verhaal. Welke aanwijzing heb je dan dat nieuws altijd uitlekt naar shorters? En dat HG rekening houdt met de belangen van de shorters bij timing van de nieuws berichten?

    Altijd maar focussen op koersperformance per 1 januari vind ik wat gekunsteld, net alsof iedereen op 1 januari is ingestapt, na de Brexit stond TT op 6,00X sindsdien is er 40% bijgekomen. Is maar hoe je het bekijkt. Dat de huidige koers lager staat dan vorig jaar kan er ook mee te maken hebben dat er toen teveel fantasie in de koers was gelopen, wat er dit jaar uitliep. Dar verklaart deels huidige koers en andere oorzaak kan zijn de matige winstgevendheid. Tel daarbij op de afkalving van de PND verkoop en het plaatje is compleet.

    Ik schreef het al eens eerder, de beeldvorming van TT wordt véél te veel door Consumer bepaald. Stoten ze dat af dan kan de focus gericht worden op de groeionderdelen. Dan zie je een heel andere waardering.
  3. [verwijderd] 21 december 2016 19:42
    quote:

    Crash Bandicoot schreef op 21 december 2016 19:29:

    Dit filmpje van Nvidia zal ongetwijfeld voorbij zij gekomen hier, maar het mooie is dat rond de 20 minuten hij het over samenwerking met 80 bedrijven heeft.
    Maar van die 80 komen er 5 in beeld waaronder TomTom.

    www.youtube.com/watch?v=URmxzxYlmtg
    Dat geeft wel aan, dat tomtom heel belangrijk is voor een wereldbedrijf als Nvidia. Mooi om te zien.
  4. NielsjeB 21 december 2016 19:59
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 21 december 2016 15:37:

    Currently, Tesla and Volvo this new and old car prices have become the user of Drive PX2. Tesla has announced the Autopilot 2.0 system, computing core will come from the Drive PX2; Volvo next year to open the XC90 SUV autopilot is equipped with the Drive PX 2 platform

    De deal Nvidia PX2 met Volvo heb ik zeker gemist, je moet ook zoveel onthouden. Bij jullie al bekend neem ik aan?
    Ja, die deal is van voor jouw tijd hier ;)

    nvidianews.nvidia.com/news/nvidia-s-d...
  5. Gerard_ecb 21 december 2016 20:20
    quote:

    harrysnel schreef op 21 december 2016 17:32:

    Al deze koersspelletjes zijn slechts mogelijk op dit niveau dankzij de wetenschap dat er voor de shorters nooit onverwacht nieuws komt. Het lekt toch altijd eerder uit en Goddijn en trawanten houden bij de timing van nieuwsberichten rekening met de belangen van deze partijen.

    In een jaar waarin het besef is doorgedrongen dat Maps noodzaak zijn voor SDC, een jaar waar bleek dat MobilEye en NVIDIA complementair zijn aan TomTom, een jaar waarin bekend werd dat Volvo en Subaru van Here naar TomTom zijn gegaan, een jaar met deals met Microsoft/SAP en uitbreiding Mapquest (Verizon) en Pitney Bowes, een jaar met uitbreiding Uber, een jaar waarin Fleetmatics voor >$2 miljard verkocht is.....in zo'n jaar hoort de koers niet te halveren (nu nog steeds -30%).

    Dat dit wel de realiteit is valt Management/IR te verwijten. Onze "filantropen" hebben hier bewust op aan gestuurd en hebben de zwakke PND markt gebruikt om koers te drukken naar huidig niveau. Dat is samen met de uitspraak "we blijven zelfstandig" en de timing van het nieuws oorzaak nr 1 voor zwakke koers. Ik hoop dat zij hier niet zomaar mee wegkomen.

    Jmho
    Ik heb je al heel,vaak gehoord over de onkunde van het management en de afdeling IR. Zelfs een post waarin je iemand wil laten springen in een ravijn met een te lang touw, wordt hier ontvangen alsof je de nieuwe Freek bent. Heel jammer en Harry ik zit niet te wachten op jouw oudejaars conference.

    Maar ik heb wel wat vragen aan jou:

    Wat heb jij op het internationaal platform gepresteeerd?

    TT heeft deals met met Apple, Microsoft, Uber, Renault, Peugeot, NVidia, .......etc
    Ik ben erg benieuwd wat jij of al die criticasters, die het allemaal zo goed weten, gepresteerd hebben. Laat het horen, ik zal het zeggen, nul,nul.

    Het is zo simpel om aam de zijlijn te staan en dan als Wies hier het evangelie te verkondigen, maar out there in the middle wordt de scheiding tussen mice and men gemaakt en ik denk dat de meeste hier mice zijn en wellicht zelfs minder dan mice.

    Fijne avond
  6. Putz 21 december 2016 20:31
    quote:

    Gerard_ecb schreef op 21 december 2016 20:20:

    [...]
    Het is zo simpel om aam de zijlijn te staan en dan als Wies hier het evangelie te verkondigen, maar out there in the middle wordt de scheiding tussen mice and men gemaakt en ik denk dat de meeste hier mice zijn en wellicht zelfs minder dan mice.
    Mashed mice!
  7. [verwijderd] 21 december 2016 20:43
    quote:

    Gerard_ecb schreef op 21 december 2016 20:20:

    [...]
    Ik heb je al heel,vaak gehoord over de onkunde van het management en de afdeling IR. Zelfs een post waarin je iemand wil laten springen in een ravijn met een te lang touw, wordt hier ontvangen alsof je de nieuwe Freek bent. Heel jammer en Harry ik zit niet te wachten op jouw oudejaars conference.

    Maar ik heb wel wat vragen aan jou:

    Wat heb jij op het internationaal platform gepresteeerd?

    TT heeft deals met met Apple, Microsoft, Uber, Renault, Peugeot, NVidia, .......etc
    Ik ben erg benieuwd wat jij of al die criticasters, die het allemaal zo goed weten, gepresteerd hebben. Laat het horen, ik zal het zeggen, nul,nul.

    Het is zo simpel om aam de zijlijn te staan en dan als Wies hier het evangelie te verkondigen, maar out there in the middle wordt de scheiding tussen mice and men gemaakt en ik denk dat de meeste hier mice zijn en wellicht zelfs minder dan mice.

    Fijne avond
    Wat een belachelijke reactie van je. Zo arrogant en narcistisch!

    En ja, hij heeft het vaker verkondigd op dit forum. Maar wanneer het hout snijd dan mag het wat mij betreft.
  8. [verwijderd] 21 december 2016 21:14
    Lol met Gerard.
    ik ga er even van uit dat de mensen die bij tt werken riant betaald worden. De founders hebben al gecashed en worden nog steeds zeer goed beloond. Groene vink.
    En dan heb je de aandeelhouder, die het feestje mogelijk heeft gemaakt en al sinds jaar en dag.....ik wilde iets roepen over dividend maar dat is not doen bij een start up geloof ik.

    Ach wat een slap ge-oh. Waar is de Messias ? Ook wel Messiah genoemd ? Ook gecashed zeker?
  9. [verwijderd] 21 december 2016 21:18
    quote:

    de speurneus schreef op 21 december 2016 21:14:

    Lol met Gerard.
    ik ga er even van uit dat de mensen die bij tt werken riant betaald worden. De founders hebben al gecashed en worden nog steeds zeer goed beloond. Groene vink.
    En dan heb je de aandeelhouder, die het feestje mogelijk heeft gemaakt en al sinds jaar en dag.....ik wilde iets roepen over dividend maar dat is not doen bij een start up geloof ik.

    Ach wat een slap ge-oh. Waar is de Messias ? Ook wel Messiah genoemd ? Ook gecashed zeker?
    JusTTin ?
  10. [verwijderd] 21 december 2016 21:46
    quote:

    harrysnel schreef op 21 december 2016 17:32:

    Al deze koersspelletjes zijn slechts mogelijk op dit niveau dankzij de wetenschap dat er voor de shorters nooit onverwacht nieuws komt. Het lekt toch altijd eerder uit en Goddijn en trawanten houden bij de timing van nieuwsberichten rekening met de belangen van deze partijen.

    In een jaar waarin het besef is doorgedrongen dat Maps noodzaak zijn voor SDC, een jaar waar bleek dat MobilEye en NVIDIA complementair zijn aan TomTom, een jaar waarin bekend werd dat Volvo en Subaru van Here naar TomTom zijn gegaan, een jaar met deals met Microsoft/SAP en uitbreiding Mapquest (Verizon) en Pitney Bowes, een jaar met uitbreiding Uber, een jaar waarin Fleetmatics voor >$2 miljard verkocht is.....in zo'n jaar hoort de koers niet te halveren (nu nog steeds -30%).

    Dat dit wel de realiteit is valt Management/IR te verwijten. Onze "filantropen" hebben hier bewust op aan gestuurd en hebben de zwakke PND markt gebruikt om koers te drukken naar huidig niveau. Dat is samen met de uitspraak "we blijven zelfstandig" en de timing van het nieuws oorzaak nr 1 voor zwakke koers. Ik hoop dat zij hier niet zomaar mee wegkomen.

    Jmho
    Als je al die dingen weet die in die tweede alinea staan:.....

    maps essentieel voor zelfrijdende auto, mobileye was vaporware, nvidia is ondersteunend en partner, volvo en subaru klant geworden, tesla ook (geloof justin nou maar :-)) en Microsoft ook nog even haar HERE exclusiviteit losgelaten en TomTom partner, door TT een CAGR van 15% voor drie business units aangekondigd tot 2020, verteld over achterstand van HERE dat jaren nodig heeft om iets soortgelijks te bouwen met kans op mislukking (tomtom was 3rd time right) voor technologie die RANDVOORWAARDELIJK is voor zelfrijdende auto's, de FIAT group een innovation award uitreikt aan tomtom (goede basis voor uitbreiding naar Chrysler!), Fleetmatics voor miljarden is gekocht wat iets zegt over de waarde van dergelijke diensten en TT is vergelijkbaar in omvang en geavanceerder in technologie, het partnership met Nvidia en de reeds geimplementeerde verkeersbordherkenning, 100% groei in sports sales en meldingg van ceo dat tomtom zich ook op 'health' gaat richten, de continue hints dat er hele grote deals met Amerikaanse autofabrikanten te winnen zijn (Ford, GM), het feit dat Microsoft over tomtom zegt dat ze hen nodig hebben voor een aantrekkelijk imago bij Amerikaanse autofabrikanten (terwijl er officieel nog geen deals bekend zijn!), de ingrepen in Consumer pnd en het feit dat de Q3 cijfers een veel lagere hardware afhankelijkheid tonen dan de meesten dachten, de brutomarge van 60% ondanks huidige EUR/USD verhoudingen en dankzij de hogere omzet uit content en services, het interview met een onder druk staande HERE CEO die klanten en personeel ziet weglopen en geen partners aan zich weet te binden om financieel deel te nemen en op zeker geen OEM's, het feit dat tomtom een investor day organiseert en haar tech aan analisten laat zien en vol vertrouwen spreekt, de verspreking rond Nissan en reeds op de tomtom site getoonde Mitsubishi, uitbreiding van HD maps coverage, deals met gemeente Amsterdam en Moskou en nieuwe grote GIS klant, lancering van Consumer producten en eerste smartband en een nieuw Telematics platform dat in 1H17 wordt gelanceerd.

    Als je dat weet dan zou je toch niet zo zenuwachtig worden van een slechte koersontwikkeling in 2016? Misschien eerder een opportunity?
  11. [verwijderd] 21 december 2016 21:51
    quote:

    Misschien schreef op 21 december 2016 21:17:

    Gerard,

    je weet nooit wie er op een post van je zit te wachten, jij wel?

    Om te oordelen of iemand niets heeft gepresteerd op basis van wat hij hier post is ook onzinnig.

    prettige avond,

    Tini
    En dan daarbij, het is niet Harry die hier beoordeeld wordt, maar TomTom / HG .....het is gewoon haast niet te bevatten hoe ze het gepresteerd hebben om de koers te doen afzakken naar dit niveau Ondanks :
    Autonome markt , marktsegment, concurrentiepositie, binnengehaalde klanten & opdrachten, geslaagde turnaround ,overnamekandidaat en ga zo maar door .....neen, dit alles is door vakkundig toedoen in de kiem gesmoord , sterker nog .....we staan -30%...........dusssssssssss
3.270 Posts
Pagina: «« 1 ... 122 123 124 125 126 ... 164 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.