Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,245   0,000   (0,00%) Dagrange 5,200 - 5,340 124.392   Gem. (3M) 179,9K

info & number crunching

106 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 30 oktober 2016 10:00
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 30 oktober 2016 09:41:

    [...]

    Een eenzijdig verhaal. Je kunt gelijk hebben over de toekomst van Consumer, maar de vraag is in hoeverre de andere BU's financieel nog steeds op Consumer leunen.
    Qua afschrijvingen iig niet, daar houden zij volgens JV2015 hun eigen broek op.

    Ik denk wel dat Consumer nog steeds veel van de algemene opex-kosten voor z'n (of haar?) rekening neemt. Dat moet dus verminderen.
    Ontslagen dus, of op een andere manier intern verrekenen van die SG&A kosten en de kosten van de technisch-ondersteunende units (oorspronkelijk 11) naar de BU's.

    Over dit soort dingen is TT totaal niet transparant.

    Andere BU's leunen inderdaad niet meer op consumer, dat het afgelopen halfjaar geen positief ebit had. Een paar jaar geleden was het nog andersom. Nu is het alleen nog zaak dat Consumer haar eigen broek ophoudt en een positief ebit(da) heeft. Dat kan langs twee wegen: de opex (sg&a en marketing op pnd) verlagen. Of de sport omzet voldoende laten groeien. Of een mix van beiden.
  2. [verwijderd] 30 oktober 2016 10:19
    Zoals jij ook hebt gezien natuurlijk is het gros van de kosten voor automotive. Negatief ebit en bijna grootste ebitda. Met 30-40 miljoen aan omzetgroei (uit het orderboek) is automotive komend jaar ebit positief en ebitda grootste bijdrager, groter dan telematics.

    s14.postimg.org/crfeohj0h/IMG_1537.png
  3. bart1805 30 oktober 2016 12:06
    quote:

    *Justin* schreef op 30 oktober 2016 10:00:

    [...]

    Andere BU's leunen inderdaad niet meer op consumer, dat het afgelopen halfjaar geen positief ebit had. Een paar jaar geleden was het nog andersom. Nu is het alleen nog zaak dat Consumer haar eigen broek ophoudt en een positief ebit(da) heeft. Dat kan langs twee wegen: de opex (sg&a en marketing op pnd) verlagen. Of de sport omzet voldoende laten groeien. Of een mix van beiden.
    Dus de kosten van het onderhouden van en investeren in de kaarten worden niet voor een deel gedragen door Consumer? Als dat 200 tot 250 miljoen op jaarbasis kost, wat is dan de verdeling over de segmenten? Op omzet?
  4. VanillaSky 30 oktober 2016 13:55
    quote:

    bart1805 schreef op 30 oktober 2016 12:06:

    [...]
    Dus de kosten van het onderhouden van en investeren in de kaarten worden niet voor een deel gedragen door Consumer? Als dat 200 tot 250 miljoen op jaarbasis kost, wat is dan de verdeling over de segmenten? Op omzet?
    Tuurlijk wel, zo ontzettend naief wanneer mensen denken dat dit niet zo is. Bij benadering denk ik 50% van de kosten (een beetje naar rato van omzet).
    Daarbij denk ik dat HG wel degelijk de andere BUs wat meer naar voren wil laten komen en dus het maximaal mogelijke bij consumer aan kosten zet (zodat er +- een breakeven resultaat is).

  5. [verwijderd] 30 oktober 2016 14:21
    quote:

    bart1805 schreef op 30 oktober 2016 12:06:

    [...]
    Dus de kosten van het onderhouden van en investeren in de kaarten worden niet voor een deel gedragen door Consumer? Als dat 200 tot 250 miljoen op jaarbasis kost, wat is dan de verdeling over de segmenten? Op omzet?
    De opex (dit jaar ongeveer 550 miljoen euro) bestaat uit 4 delen:
    R&D, marketing, amortisation, general (sg&a).
    Verhoudingsgewijs: 35%, 15%, 15%, 35% van de kosten

    - De amortisation 15% wordt vrijwel geheel door Automotive, Licensing en in mindere mate Telematics gedragen. Dat zie je in het plaatje door het grote verschil tussen het ebitda van o.a. Automotive en het ebit. Consumer draagt maar een fractie bij (3 miljoen).

    - De R&D (35%) zit ook voor het leeuwendeel in Automotive en Licensing. R&D op autonoom rijden en geautomatiseerd kaartenmaken. Slechts een deeltje zit in Consumer (nieuwe sport producten)

    - De marketing (15%). Dit gebeurt binnen Consumer en voor Automotive (die trade shows, zoals Paris) De marketing binnen Consumer gaat steeds meer naar sport en minder naar PND. Dat zal wel zo doorgaan.

    - Dan houd je dus alleen de sg&a over (35% van de opex) die deels door Consumer wordt gedragen. Echter ook al een deel door Telematics. (er werken 600 mensen bij Telematics, ook na de acquisities). Stel dat Consumer de helft van de sg&a draagt. Dan is dat 550 miljoen x 35% x 50%. Dat is een bijdrage van minder dan 100 miljoen euro.

    Wat betekent dit:

    Consumer heeft nu ongeveer een omzet van 500 miljoen. De bruto marge moet op 30% liggen. Dan is de bruto resultaat van Consumer 150. Vervolgens gaat er - zoals hierboven berekend - 50 van af voor marketing en 100 voor de sg&a. Waardoor Consumer op een ebitda van nul uitkomt. (halfjaarcijfers: -1,2)

    De consumer divisie moet die bijdrage minimaal blijven leveren, dus minimaal een 150 bruto resultaat. Dit jaar worden er rond de 3,3 miljoen PND's verkocht. En als TT sport dit jaar verdubbelt, net als Q3, rond de 1,2 miljoen sportproducten. Sport groeit sneller dan PND en de marge op sport is ook beter dan PND. Ik zie die 150 daarom niet in gevaar komen.
  6. [verwijderd] 30 oktober 2016 14:34
    quote:

    VanillaSky schreef op 30 oktober 2016 13:55:

    [...]

    Tuurlijk wel, zo ontzettend naief wanneer mensen denken dat dit niet zo is. Bij benadering denk ik 50% van de kosten (een beetje naar rato van omzet).
    Daarbij denk ik dat HG wel degelijk de andere BUs wat meer naar voren wil laten komen en dus het maximaal mogelijke bij consumer aan kosten zet (zodat er +- een breakeven resultaat is).

    Nee dus, zie hierboven. Jij schat 50% van de opex (=275).
    Ik denk eerder 150 of max 200.
  7. VanillaSky 30 oktober 2016 14:40
    quote:

    *Justin* schreef op 30 oktober 2016 14:34:

    [...]

    Nee dus, zie hierboven. Jij schat 50% van de opex (=275).
    Ik denk eerder 150 of max 200.
    Klopt jouw aanname is anders als die van mij.
    Bruto marge op PND is overigens eerder 45%, is geen enkele reden om aan te nemen dat dit veel lager is (zie huidige cijfers garmin of marges uit het verleden van TT).
  8. [verwijderd] 30 oktober 2016 14:58
    quote:

    VanillaSky schreef op 30 oktober 2016 14:40:

    [...]

    Klopt jouw aanname is anders als die van mij.
    Bruto marge op PND is overigens eerder 45%, is geen enkele reden om aan te nemen dat dit veel lager is (zie huidige cijfers garmin of marges uit het verleden van TT).
    "Geen enkele reden om aan te nemen dat brutomarge anders is dan Garmin"

    Jawel.... Ik had eerder al aangegeven dat je de brutomarges van TomTom Consumer en die van Garmin ECHT niet met elkaar kunt vergelijken. Garmin heeft de kosten binnen Consumer meer intern (opex) en TomTom meer extern (costs of sales). TomTom produceert haar kaarten zelf, maar de hardware (het kastje) worden gemaakt in Azie. Garmin is precies andersom. Zij maken hun PND's zelf. Bij TT is bovendien die externe inkoop van PND fabricage vorig jaar 30% duurder geworden (euro ging van 1,40 naar 1,10) dus als er vroeger al 45% marge was, dan is die nu 30%.

    =====

    "Jouw aanname is anders"

    Bovendien is het geen aanname. Ik heb in het draadje hiervoor geprobeerd om het van achter aan terug te rekenen. Mogelijk moet ik alleen wat meer R&D (sport) aan Consumer toekennen. Maar dan nog kom ik bij lange na niet op een 45% bruto marge voor PND.

    En ook niet op een opex die voor 50% door Consumer wordt gedragen. TT geeft zelf aan dat de amortisation volledig door de andere divisies wordt gedragen. en dat de R&D ook grotendeels in de content en services hoek zit. En wat sport. Marketing gaat uiteraard voor groot deel naar Consumer, maar ook een deel tradeshows. En de sg&a worden denk ik wel naar rato van omzet gedragen, dus 50% consumer. Telematics draagt ook een deel met die 600 man personeel.
  9. [verwijderd] 30 oktober 2016 15:20

    Valuta kan je hedgen, er waren plenty signalen dat de euro ging afzwakken versus de $
    Goldman, Morgan, Deutsche , ABN .. lees de rapporten er maar op na, en dat was allemaal bearish voor de Euro en dik vanaf 1,40/1,35 men viseerde zelfs 1 op 1 voor 2016 en zelfs 80 cent voor 2017/18

    ik herinner me trouwens een discussie dat ook TT het valuta risico ergens vanaf 1,25 had afgedekt tot 1, ook zij hadden toch de exposure geneutraliseerd ?

    vergeet niet valuta kan beide kanten uitwerken, jaren is de dollar afgestraft geweest.

    hoe dan ook mocht Verizon of een andere US company langskomen is het nu een stuk aantrekkelijker in Euroland te shoppen dan 12 of 24 maand geleden
  10. [verwijderd] 30 oktober 2016 15:35
    quote:

    potpourri schreef op 30 oktober 2016 15:20:

    Valuta kan je hedgen, er waren plenty signalen dat de euro ging afzwakken versus de $
    Goldman, Morgan, Deutsche , ABN .. lees de rapporten er maar op na, en dat was allemaal bearish voor de Euro en dik vanaf 1,40/1,35 men viseerde zelfs 1 op 1 voor 2016 en zelfs 80 cent voor 2017/18

    ik herinner me trouwens een discussie dat ook TT het valuta risico ergens vanaf 1,25 had afgedekt tot 1, ook zij hadden toch de exposure geneutraliseerd ?

    vergeet niet valuta kan beide kanten uitwerken, jaren is de dollar afgestraft geweest.

    hoe dan ook mocht Verizon of een andere US company langskomen is het nu een stuk aantrekkelijker in Euroland te shoppen dan 12 of 24 maand geleden
    TT hedged wel haar cash voorraden en nog te ontvangen omzet. Want dat kan je doen met korte contracten, Maar om echt al je inkoopkosten nu en in de toekomst te hedgen, dat is kostbaar en ook niet zonder risico's.

    Als je valuta hedged heeft het trouwens geen positieve impact op je bruto marge. De baten indien je financiele instrumenten meer waard worden, kom je tegen in de "overige baten en lasten".
  11. [verwijderd] 30 oktober 2016 15:37

    @ Research

    na een nachtje en een uur langer slapen
    gevraagd aan IR of de punten die ik naar voren bracht open staan voor discussie, indien zo zou ik graag een gesprek wensen

    wederom zeer vriendelijk en nogmaals duidelijk gemaakt that I am not seeking for privileged information, I just want to understand how you feel as a company about the issues I raised in my previous mail

    we wachten af en ik laat het weten.
  12. [verwijderd] 30 oktober 2016 15:44
    quote:

    *Justin* schreef op 30 oktober 2016 15:35:

    [...]



    Als je valuta hedged heeft het trouwens geen positieve impact op je bruto marge. De baten indien je financiele instrumenten meer waard worden, kom je tegen in de "overige baten en lasten".
    ben geen accountant dus zou niet weten waar het onder valt, maar het is toch duidelijk dat een hedge juist een instrument is om dit soort straffe fluctuaties af te schermen, het is helemaal niet zo duur en je kunt ook gewoon als bedrijf een pluk dollars kopen, het hoeft niet via de optiemarkt

    wij kunnen privé exact hetzelfde doen, ook jij kan je euro tegoeden omzetten naar USD.

    verder kan je het ook zo belijken bij intreding van de Euro ging de Euro naar 80 cent om tot een high te gaan van 1,60 ... hoeveel windfall heeft dat TT dan gegeven ?...
  13. bart1805 30 oktober 2016 15:52
    quote:

    *Justin* schreef op 30 oktober 2016 14:21:

    [...]

    De opex (dit jaar ongeveer 550 miljoen euro) bestaat uit 4 delen:
    R&D, marketing, amortisation, general (sg&a).
    Verhoudingsgewijs: 35%, 15%, 15%, 35% van de kosten

    - De amortisation 15% wordt vrijwel geheel door Automotive, Licensing en in mindere mate Telematics gedragen. Dat zie je in het plaatje door het grote verschil tussen het ebitda van o.a. Automotive en het ebit. Consumer draagt maar een fractie bij (3 miljoen).

    - De R&D (35%) zit ook voor het leeuwendeel in Automotive en Licensing. R&D op autonoom rijden en geautomatiseerd kaartenmaken. Slechts een deeltje zit in Consumer (nieuwe sport producten)

    - De marketing (15%). Dit gebeurt binnen Consumer en voor Automotive (die trade shows, zoals Paris) De marketing binnen Consumer gaat steeds meer naar sport en minder naar PND. Dat zal wel zo doorgaan.

    - Dan houd je dus alleen de sg&a over (35% van de opex) die deels door Consumer wordt gedragen. Echter ook al een deel door Telematics. (er werken 600 mensen bij Telematics, ook na de acquisities). Stel dat Consumer de helft van de sg&a draagt. Dan is dat 550 miljoen x 35% x 50%. Dat is een bijdrage van minder dan 100 miljoen euro.

    Wat betekent dit:

    Consumer heeft nu ongeveer een omzet van 500 miljoen. De bruto marge moet op 30% liggen. Dan is de bruto resultaat van Consumer 150. Vervolgens gaat er - zoals hierboven berekend - 50 van af voor marketing en 100 voor de sg&a. Waardoor Consumer op een ebitda van nul uitkomt. (halfjaarcijfers: -1,2)

    De consumer divisie moet die bijdrage minimaal blijven leveren, dus minimaal een 150 bruto resultaat. Dit jaar worden er rond de 3,3 miljoen PND's verkocht. En als TT sport dit jaar verdubbelt, net als Q3, rond de 1,2 miljoen sportproducten. Sport groeit sneller dan PND en de marge op sport is ook beter dan PND. Ik zie die 150 daarom niet in gevaar komen.
    Het is maar helemaal de vraag of de personeelskosten allemaal in de opex zitten, je mag verwachten dat een flink deel in de cost of sales zit. Vraag is ook of de volledige kosten van de kaarten in de Opex zit, jij bent overtuigd dat dat het geval is? Ik waag dat te betwijfelen. Dit is er een die cruciaal is in de waardering. Als TT aan kan tonen de PND omzet niet nodig te hebben voor de rest van het bedrijf kun je veel beter een waardering plakken op het bedrijf. De manier van rapporteren op dit vlak is totaal niet duidelijk. En nee, ik geloof er niets van dat dat te maken heeft met een van de vele samenzweringstheorieën.
  14. [verwijderd] 30 oktober 2016 16:17
    quote:

    potpourri schreef op 30 oktober 2016 15:44:

    [...]

    ben geen accountant dus zou niet weten waar het onder valt, maar het is toch duidelijk dat een hedge juist een instrument is om dit soort straffe fluctuaties af te schermen, het is helemaal niet zo duur en je kunt ook gewoon als bedrijf een pluk dollars kopen, het hoeft niet via de optiemarkt

    wij kunnen privé exact hetzelfde doen, ook jij kan je euro tegoeden omzetten naar USD.

    verder kan je het ook zo belijken bij intreding van de Euro ging de Euro naar 80 cent om tot een high te gaan van 1,60 ... hoeveel windfall heeft dat TT dan gegeven ?...
    "straffe fluctuaties" kun je uiteraard hedgen, maar de euro bivakkeert al een tijd rond dit niveau en is dus een new normal geworden, die je niet kunt hedgen alsof we nog 1,40 doen. Dit is ook allemaal een gepasseerd station, dus die 50 mio van vorig jaar, dat is nu eenmaal zo.

    Maar dit onderwerp leidt wat af van de discussie. We hadden het over bruto marges op hardware. Men komt er achter dat die lager zijn dan men dacht. Die lagere hardware marge komt deels door de nieuwe currency verhoudingen en lagere volumes (schaalvoordelen).

    Door lagere hardware verkopen en hogere content en diensten verkopen zag TT de marge naar een hoge 60% groeien. (zonder GBP daling zelfs 61%). En het ebitda bleef ondanks een lagere omzet gelijk. Enerzijds dus lagere omzet waar de markten even op focusten, maar de afhankelijkheid van hardware voor de winstgevendheid blijkt dus ook lager. Ook de "bijdrage" die Consumer levert aan de totale opex is denk ik lager dan Vanillasky/Bart1805 inschat. Bovendien moet sport imho de pnd kunnen opvangen in FY17.
  15. [verwijderd] 30 oktober 2016 16:47
    quote:

    bart1805 schreef op 30 oktober 2016 15:52:

    [...]
    Het is maar helemaal de vraag of de personeelskosten allemaal in de opex zitten, je mag verwachten dat een flink deel in de cost of sales zit.

    Zie www.investopedia.com/terms/c/cogs.asp Alleen de directe kosten voor het maken van een PND is cost of sales. Dat is bij TT design, testen, software. Niet de fabricage, dat koopt TT in. Het product is hardwarematig inmiddels af, dus dat design en testen is niet meer nodig, alleen software heb je nog 'ontwikkelkosten' op. En de software ontwikkeling zou ook nog weleens in R&D (opex) kunnen zitten en niet in de cost of sales. Was toevallig gister een video over, wat TT wel zelf doet, aangezien ze niet zelf produceert. www.youtube.com/watch?v=RTt6VWzwBSw

    Vraag is ook of de volledige kosten van de kaarten in de Opex zit, jij bent overtuigd dat dat het geval is? Ik waag dat te betwijfelen.

    Het onderhoud van de kaarten is OPEX. Het ontwikkelen van nieuwe technologieën zoals het realtime platform of HD maps, zal (deels) CAPEX zijn en komt jaarlijks via afschrijvingen in de OPEX terecht. Denk je dat TT een interne map sales van Consumer ziet als cost of sales in plaats van opex? TT rapporteert geen interne sales. Binnen Nokia deed Here/Navteq dat wel.

    Dit is er een die cruciaal is in de waardering. Als TT aan kan tonen de PND omzet niet nodig te hebben voor de rest van het bedrijf kun je veel beter een waardering plakken op het bedrijf.

    Ik denk dat TomTom in theorie zonder PND kan, maar het is nog niet nodig om dat te doen. Maar stel dat je vanaf volgend jaar helemaal stopt met PND's verkopen. Je verliest dan 350 miljoen euro omzet maal 30% brutomarge. Is een aderlating van iets meer dan 100 miljoen. Tussen de 60 en 70 miljoen wordt opgevangen door de brutowinst groei in sport, telematics en automotive. De overige 30 miljoen moet je dan besparen in de opex, en dat kan gewoon, want bepaalde PND activiteiten zoals marketing en distributie vallen weg.

    De manier van rapporteren op dit vlak is totaal niet duidelijk. En nee, ik geloof er niets van dat dat te maken heeft met een van de vele samenzweringstheorieën.

    Ik geloof dat ook niet. Ik vraag me wel af waarom TT niet exact zegt hoeveel sport omzet ze halen. Afgelopen kwartaal "een verdubbeling". In het jaarverslag staat over heel 2015 69 miljoen euro. Waarom niet gewoon sport apart rapporteren. Concurrentiegevoelig?

  16. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 30 oktober 2016 17:37
    quote:

    *Justin* schreef op 30 oktober 2016 10:00:

    [...]
    Andere BU's leunen inderdaad niet meer op consumer, dat het afgelopen halfjaar geen positief ebit had. Een paar jaar geleden was het nog andersom. Nu is het alleen nog zaak dat Consumer haar eigen broek ophoudt en een positief ebit(da) heeft. Dat kan langs twee wegen: de opex (sg&a en marketing op pnd) verlagen. Of de sport omzet voldoende laten groeien. Of een mix van beiden.
    En zo kan TT rotzooien waar ze maar willen. Veel verstopt in de defrev,

    PS.
    En off topic, maar ik zal het bij elke verdere post plaatsen, Henk krijgt het nog druk.

    "Ik ben een oude wit-grijze man met een baard. Toch vind ik dat ze van de karikatuur Sinterklaas af moeten blijven. Ik heb enig racisme naar oude blanke mannen wel over voor een kinderfeest."

    Net als schilders anno 1500. Negers als exotische mede-aanbidders van heiligen. Allen bij elkaar, Joden, Moslims, Hindoes, mooi geklede negers, blanke ridders en BURGERS.
    Ook Rembrandt had het over burgers. In niet-racistische zin. Ook toen liepen er al mooie donkere jongens in Amsterdam rond.

    Zeikers die er anders over denken stelen mijn blanke roots. Ik vind DENK een racistische club. Slavenhandel? Altijd weer het grootkapitaal, niet het gewone Hollandse volk, dat wist toen van niks.

    Gekleurde mensen zijn even schuldig aan de klimaatverwoesting, en het uitsterven van dieren. Mogelijk zelfs meer. Het zijn gekleurden die hand- en spandiensten verlenen aan Aziatische misdadigers/idioten die aan hoorns of slagtanden idiote betekenissen toekennen.
    Niet alleen extreme islam is onze vijand, ook die zogenaamde Oosterse vredelievende idioten.

    En natuurlijk die Indo's, die door hun verbranding van oerwoud zelfs het ademen in buurlanden bemoeilijken.
    Waarom beginnen die andere landen geen oorlog tegen Indonesië?
    Antwoorden zat. Corrupte Papua's, dictatuur in Singapore, meelikkers en anderen in dat oneindige eilandenrijk en hun omgeving...

    Het was en is groter dan wij konden overzien. Maar ook voor hen in Jakarta, een door hun domheid verzuipende stad. En het westelijk deel van Nieuw Guinea is door Indo's overgenomen als een kolonie. "Wir schaffen das" is daar al vele jaren aan de gang.

    Om maar te zwijgen als je cashewnootjes eet. Enig idee? Mijn dochter wel, zij entte die boompjes, keer op keer, in PNG. Intussen heeft zij rondom noten ook een prima kleinzoon voortgebracht.

    'Wij' waren schuldig, Maar Soekarno overspeelde zijn hand. Let op mijn woorden.

  17. [verwijderd] 30 oktober 2016 19:05
    Dit gaat wel heel erg offtopic bdb.

    Wat is jouw inschatting? Stel dat TT volgend jaar helemaal met pnd stopt....

    - Wat voor omzet, marge en ebit(da)
    - Welk groeitempo voor het resterende deel tt (alleen c&s en sport)

    Gedachtenoefening om te kijken hoe "afhankelijk" tt nu echt van hardware is.. Mag ook in het rekendraadje. Wies noemde dit draadje 'number crunching' dus vandaar...

  18. relpinda 30 oktober 2016 19:17
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 30 oktober 2016 17:37:

    [...]
    "Ik ben een oude wit-grijze man met een baard. Toch vind ik dat ze van de karikatuur Sinterklaas af moeten blijven. Ik heb enig racisme naar oude blanke mannen wel over voor een kinderfeest."
    Ik ben beslist "geen fan" van HM met programma BC. hahaha ik weet nu al wat voor comments hierop komen!
    Maar neem het altijd standaard op om versneld terug te kijken , zo ook dit keer het stukje van Mr. Theo Hiddema geluisterd.
    Meesterlijk hoe hij dit verwoordde en het 'probleem' aanpakte.

    Vele van ons laten zich door mensen als die 'van grootte brillen dragende partij' de les lezen cq in de lure leggen ons een oer oude geschiedenis nu anno 2016 aan praten cq schuldig aan voelen.
    Aan me nooit niet dus! zal deze mensen verachten en hun standpunten niet respecteren, precies zoals
    Mr. Theo Hiddema zei.

    Hahaha heeft niets met TT te maken of wellicht toch een klein bruggetje naar HG toe ..... dat @Wies wellicht dan toch zal worden uitgenodigd voor een gesprek!?

    Laten we het hopen.

    Zodadelijk maar eens naar onze JOS kijken en 3 uur voor de buis genieten, zal die F1 ooit selfdriving worden? ik hoop van niet. maar genoeg software en computer gestuurde data. hahahaha

    LZA
  19. relpinda 30 oktober 2016 20:43
    quote:

    relpinda schreef op 30 oktober 2016 19:17:

    [...]
    Zodadelijk maar eens naar onze JOS kijken en 3 uur voor de buis genieten, zal die F1 ooit selfdriving worden? ik hoop van niet. maar genoeg software en computer gestuurde data. hahahaha
    LZA
    hahaha JOS = dus MAX! krijgje als je .... op hebt.
    LZA
106 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.