Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,320   +0,075   (+1,43%) Dagrange 5,290 - 5,380 140.776   Gem. (3M) 179,9K

TOMTOM SEPTEMBER 2016

4.714 Posts
Pagina: «« 1 ... 155 156 157 158 159 ... 236 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 27 september 2016 12:00
    Ook van mij een DIKKE AB Harry.
    Zit ook al tien jaar in tomtom,en ook nog bijgekocht toen JDM grootaandeelhouder werd.Nog bijgekocht toen aan 10,32 euro.
    Heeft me dusdanig al die jaren nog geen euro opgeleverd.
    Toch blijf ik geloven dat het na al die jaren van geduld nog goed komt.
    Ik verkoop ze niet onder de 100 euro.
    Succes allen
  2. Wipo 27 september 2016 12:01
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 27 september 2016 11:34:

    [...]
    Dank, ook aan alle anderen voor de sterkte-wensen.

    De operatie is pas over een week (dus ik zal misschien in de tussentijd nog wel iets posten), maar ik wil daarvoor nog een paar huiselijke klussen afronden. Vandaar.

    Ik hoop weer tijdig, monter en geheel dichtgenaaid, terug te zijn voor de groenetrui-uitreiking.

    Sterkte BDB en een spoedig herstel volgende week
  3. [verwijderd] 27 september 2016 12:06
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 27 september 2016 11:34:

    [...]
    Dank, ook aan alle anderen voor de sterkte-wensen.

    De operatie is pas over een week (dus ik zal misschien in de tussentijd nog wel iets posten), maar ik wil daarvoor nog een paar huiselijke klussen afronden. Vandaar.

    Ik hoop weer tijdig, monter en geheel dichtgenaaid, terug te zijn voor de groenetrui-uitreiking.

    DdB sterkte gewenst!.
  4. [verwijderd] 27 september 2016 12:06
    Die "postzegel met dat gouden randje" moet dan wel goed onder de aandacht worden gebracht en niet zoals nu gebeurd met een bescheidenheid als of het een "verlopen postzegel "is!

    We willen bij de eindstreep vooraan staan, dan is het toch logisch dat je de sponsoren wel verteld tijdens een AVA hoe je denkt dat te bereiken en het niet afdoet door te zeggen, wacht maar, heb geduld de eindstreep is in zicht.

    Tini
  5. Regenboog33 27 september 2016 12:08
    quote:

    potpourri schreef op 27 september 2016 11:56:

    [...]

    ...
    denk trouwens nog steeds dat 10 euro einde jaar mogelijk is, maar daar moet wel het juiste nieuws voor meezitten.
    Tja, alles is relatief. Begin van dit jaar stond TT op € 12,50 en leek € 15.- eerder aan de beurt te zijn dan de door jou genoemde € 10.-

    Nu zijn we, na alle rollercoasters aan koersen al "blij" als er eind van het jaar € 10.- op de borden staat. Dat dit dan nog steeds een ca. -20% t.o.v. YTD is zijn we nu, met de lage koersen in de afgelopen maanden (zelfs € 6.- heeft op de borden gestaan) al weer "vergeten" .
  6. [verwijderd] 27 september 2016 12:13
    quote:

    potpourri schreef op 27 september 2016 11:37:

    @ Harry, deze post moet 100 AB's krijgen, want allen hier zijn aandeelhouder en geen postzegelverzamelaars

    Dit was de zevende AB Harry.Volledig mee eens.Het is geen vertoning meer.Of je moet het fijn vinden als speelbal te dienen.

    Gelukkig ben ik ook pz-verzamelaar!
  7. [verwijderd] 27 september 2016 12:14
    Weet iemand iets meer over de samenwerking van TomTom met Nvidia? Morgen spreek TomTom tijdens een Nvidia event in Amsterdam over autonoom rijden. www.gputechconf.eu/Agenda.aspx

    Ik dacht dat Nvidia met Here maps werkte. Here is trouwens niet aanwezig volgens mij op het event. Automerken die aanwezig zijn zijn: Audi, Renault, PSA group en Volvo Cars. (Alleen Audi heeft waarschijnlijk nog Here maps in de toekomst)
  8. Garibaldi 27 september 2016 12:16
    Wat mij verbaast is dat er niet een aantal grootaandeelhouders zijn buiten de inner circle van HG die met de vuisten op tafel beginnen te slaan. Kijk nou naar het verhaal van Harry, daar is toch geen speld tussen te krijgen?

    Links en reccht wordt TOM2 qua koers ingehaald door mindere goden en HG steekt geen vinger uit om de aandeelhouders maar enigszins tevreden te houden. Begin er inmiddels goed m'n buik vol van te krijgen. Het is tijd dat dit aandeel eens gaat renderen want de onderliggende waarde is er onmiskenbaar.
  9. Spoetnik 27 september 2016 12:22
    Harry weet het zeer goed te omschrijven, complimenten.
    We moeten ons alleen afvragen wat we verder voor middelen hebben, ik denk dat die nihil zijn.
    Wij bereiken de board niet, easy as that.
    Soms lees ik dat mensen denken dat hier wordt meegelezen. Schattig, maar ook wel erg naief. En zelfs dan, zou HG zich ook maar 1 seconde druk maken om ons?
    Natuurlijk niet, er rust geen enkele druk op z'n schouders, itt een gemiddelde andere CEO
  10. [verwijderd] 27 september 2016 12:30
    quote:

    Faustian Pact schreef op 27 september 2016 12:27:

    Ik denk dat de huidige koers heel mooi betaald is voor dit fonds.
    Nog geen cent winst uitgekeerd in de vorm van dividend en voorlopig zit dat er ook niet in.
    De winst zal uit hogere koersen moeten komen.
    Doe jij je huiswerk maar eens!!
  11. [verwijderd] 27 september 2016 12:34
    quote:

    joe123 schreef op 27 september 2016 12:00:

    Ook van mij een DIKKE AB Harry.
    Zit ook al tien jaar in tomtom,en ook nog bijgekocht toen JDM grootaandeelhouder werd.Nog bijgekocht toen aan 10,32 euro.
    Heeft me dusdanig al die jaren nog geen euro opgeleverd.
    Toch blijf ik geloven dat het na al die jaren van geduld nog goed komt.
    Ik verkoop ze niet onder de 100 euro.
    Succes allen
    kost iedere dag nog meer geld
    100 euro?

    10 jaar in TomTom en nog nooit wat verdiend

    pfffft

  12. Kuiken 27 september 2016 12:35
    ik zag al een link maar toch nog Bron FD:

    Kaartenmaker Here hoopt met verkeersinfo op inhaalrace op TomTom
    Automobilisten kunnen binnenkort zien of er voor hen een verkeersopstopping is, de weg glad is of dat er door drukte zachter gereden moet worden. Sensoren en camera’s op auto’s van BMW, Audi en Daimler gaan via kaartenmaker Here live beelden doorgeven van de verkeersituatie die automobilisten te wachten staat.
    Here, in handen van de drie Duitse autobouwers, heeft de nieuwe dienst dit weekend bekendgemaakt. Het hoopt er terrein mee terug te winnen op concurrent TomTom TomTom NV7,82-2,95%-0,24. Het Nederlandse navigatiebedrijf is met zijn verkeersinformatie marktleider, waar Here dat is met inbouw navigatiekaarten.
    Zelfrijdende auto
    Verkeersinformatie is op weg naar de zelfrijdende auto een belangrijke schakel geworden. ‘Verkeersinformatie wordt steeds meer een standaardfunctie en gekoppeld aan de afname van navigatiekaarten door autoproducten’, zegt analist Marc Hesselink van ABN Amro. ‘Hoe autonomer de auto wordt, hoe belangrijker goede verkeersinformatie.’
    Sinds Here vorig jaar geleden door de Duitse automakers voor €2,8 mrd werd gekocht van Nokia is de markt voor navigatie flink opgeschud. TomTom is met een inhaalrace bezig en heeft recent Volvo en Subura binnengehaald als klant voor kaarten en software. Met verkeersinformatie was het al groter dan Here en het Amerikaanse Inrix.
    Primeur
    Maar met de nieuwe verkeersdienst heeft Here een primeur, want de verkeersinformatie van TomTom leunt nog op data die terug wordt gestuurd door de simkaarten in de navigatiekasten en ‘connected’ auto’s met een internetverbinding. Het is bovendien de eerste keer dat de drie Duitse eigenaren, die elkaar fel beconcurreren, samenwerken via hun gezamenlijke dochter Here.
    Here is van plan de dienst in de eerste helft van volgend jaar te lanceren. Of het daar lang uniek mee zal zijn betwijfelen analisten. ‘Het is een logische stap van Here, maar ik denk dat TomTom dit ook gaat doen. Automakers zijn conservatief, ze kiezen voor wat bewezen het beste is en het moet blijken wie nu het beste is’, zegt Hesselink.
    Spin in het web
    TomTom werkt al samen met Bosch, en volgens de analist zou het logisch zijn als ook de sensoren van de Duitse marktleider dit soort informatie gaat doorsturen. ‘Er gaat steeds meer data komen, de infrastructuur zelf zal straks bijvoorbeeld ook informatie terugsturen.’ Die data komt terecht bij de kaartenmaker, de spin in het web.
    Voorlopig moet Here het nog doen met data van de aangesloten Duitse automerken, op termijn hoopt het dan andere producenten zich aan gaan sluiten en informatie leveren. Die kunnen overigens ook een belang in Here kopen, want de Duitsers willen hun belang graag terug brengen.
  13. [verwijderd] 27 september 2016 12:50
    Harry ook van mij een AB.
    En Goddijn moet beseffen dat als hij bij een "normaal" bedrijf er allang uitgevlogen was als CEO. Zich schamen voor de koers van E8 en er iets aan doen. Zou zich in zijn eer aangetast moeten voelen als hij de bedragen ziet waarvoor bedrijven in de sector worden overgenomen. Dus: doe er wat aan of stop ermee en ga lekker zeilen.

    Aan de reacties op al je stukken die je hier plaatst en met name de kritiek die je hebt over de manier waarop Harold zijn bedrijf presenteert en de onderliggende waarde daarvan, blijken veel mensen ontevreden.

    We kunnen wel blijven denken er is teveel in vaste handen van de founders hiertegen beginnen we niets. Maar zoals TT Internationaal een ingezonden stuk inbrengt tijdens de vergadering moeten wij dat ook kunnen als wij ons verenigen. Het moet sterker/ scherper onder de aandacht gebracht worden helemaal als we denken dat de brief over afsplitsing een 1- 2 'tje was met groot investeerders.Het lijkt mij logisch dat dan ook het VEB veel kritischer zal zijn tijdens de AVA.

    Als het geen invloed heeft staat het wel in de notulen, er is dan tegen geprotesteerd. Als we aanwezig zijn en allemaal als ondertekenaars gewoon gaan staan tijdens de behandeling van het stuk moet het iets doen.

    Het idee zal wel af geserveerd worden, maar dan kunnen we ook beter niet meer klagen op een forum waar niemand zich iets van aantrekt.

    groet,

    Tini

4.714 Posts
Pagina: «« 1 ... 155 156 157 158 159 ... 236 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.