Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,175   -0,010   (-0,19%) Dagrange 5,075 - 5,200 102.395   Gem. (3M) 178,9K

TOMTOM SEPTEMBER 2016

4.714 Posts
Pagina: «« 1 ... 148 149 150 151 152 ... 236 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Juun 26 september 2016 19:18
    quote:

    Chameleon schreef op 26 september 2016 18:56:

    360.here.com/2016/01/05/here-introduc...

    Dit gaat over de Here live map die in januari 2016 bij de CES presenteerde. Hier staat al:
    "For example, we’re exploring how to further enrich its platform with new sensor data from Audi, BMW Group and Daimler vehicles, which would benefit all automakers deploying HD Live Map."

    we zijn nu bijna een jaar verder en nu komt de statement dat ze dit in 2017 geïmplementeerd willen hebben.

    Wat een nieuws...

    Precies,
    Maar nu chargeer ik het een beetje,

    HERE is een kadaver, het beweegt wel, maar het leeft niet. En niemand die de troep op wil ruimen.

    TT is een gezond bedrijf in een positieve ontwikkeling, die vandaag komt met persberichten die er toe doen i.p.v. een HERE die met een afgezwakte versie komt met iets wat ze ergens in 2017 zouden willen van de grond te krijgen, terwijl TT dat al jaren zou kunnen leveren als ze dat zou willen. Totaal geen nieuws onder de zon, allemaal noodsprongen van een bedrijf dat de boot gemist heeft. Jammer 3 Duitsers, strategisch een goede zet om HERE in te lijven en weg te houden bij een ander, maar functioneel is het een blok aan jullie been, hier gaan jullie de strijd niet mee winnen.

    Ik ben de stellige overtuiging toegedaan dat TT als spin in het web, samen met derden die er wel toe doen, zoals Bosch, de toekomst gaan maken.
  2. Bert van M 26 september 2016 19:18
    Het is voor de concurrenten van tt een bittere noodzaak om hun services uit te breiden. Zouden ze dit niet doen dan zou het nu al finito zijn.

    Elke samenwerking van Mobileye met een andere automotive partner wordt hier uitgelegd als bedreigend. Die samenwerkingen hebben allen te maken met autonoom rijden, maar dat hoeft niets met kaarten etc te maken te hebben.
    De camera's en sensoren sturen met hun data remmen, gas, ruitenwissers enz. aan en zijn daarvoor onmisbaar. Logisch dat Mobileye zich breed weg zet. Hun camera's zullen straks in veel auto's naast en samen met tt data hun werk doen. Is dat bedreigend,kan, maar de kans is ook groot dat men elkaar versterkt. Goed samenwerken brengt meer dan elkaar kapot concurreren.
  3. Juun 26 september 2016 19:28
    quote:

    Bert van M schreef op 26 september 2016 19:18:

    Het is voor de concurrenten van tt een bittere noodzaak om hun services uit te breiden. Zouden ze dit niet doen dan zou het nu al finito zijn.

    Elke samenwerking van Mobileye met een andere automotive partner wordt hier uitgelegd als bedreigend. Die samenwerkingen hebben allen te maken met autonoom rijden, maar dat hoeft niets met kaarten etc te maken te hebben.
    De camera's en sensoren sturen met hun data remmen, gas, ruitenwissers enz. aan en zijn daarvoor onmisbaar. Logisch dat Mobileye zich breed weg zet. Hun camera's zullen straks in veel auto's naast en samen met tt data hun werk doen. Is dat bedreigend,kan, maar de kans is ook groot dat men elkaar versterkt. Goed samenwerken brengt meer dan elkaar kapot concurreren.
    Mijn persoonlijke mening is dat TT op dit moment precies goed zit.
    Niet hoog van de toren blazen over auto's die zelf rijden, maar Road DNA verkopen voor in een Peugeot die daarmee lane keeping prima kan doen. Stapje voor stapje dichter naar ooit autonoom rijden, zonder schade en brokken steeds iets dichterbij. En Road DNA is daar een prima middel voor. 90% van je lange reis het genot van Road DNA in de auto en de rest zelf sturen en inhalen doe je ook zelf.

    TT doet niet aan zelfoverschatting, Bosch ook niet, enkel Tesla als fabrikant wel. De ontwikkeling gaat mij hard zat. Kaarten zijn nodig is gebleken, Road DNA is super functioneel, zal blijken.

    We gaan een mooie toekomst tegemoet, en in het tempo waarin de ontwikkelingen nu gaan, en wellicht komt er vanuit Parijs nog aanvullend mooi nieuws, is het enige wat achter blijft de koers. Ik denk dan maar zo, IEX (wij allen dus) zijn goed geïnformeerd, buitenlanders kunnen ons forum in het Nederlands niet meelezen, maar wij kunnen nog wel á ca € 8,- positie innemen waar we over een paar jaar heel veel plezier aan kunnen gaan beleven.
  4. Energy 26 september 2016 19:43
    Nissan Renault en Microsoft.
    Volvo en Microsoft.
    HG was dit voorjaar ook bezoek bij Microsoft.
    Hoe heet is Tt.Wellicht te heet!Ik verwacht dat een aantal grote techbedrijven tt graag zouden willen kopen, maar dat ze bang zijn om overboden te worden

    quote:

    Chameleon schreef op 26 september 2016 19:24:

    www.autonews.com/article/20160926/OEM...

  5. aandeeltje! 26 september 2016 19:45
    quote:

    xynix schreef op 26 september 2016 18:09:

    De zaken die HERE noemt gaan hun "traffic" echt niet direct op TomTom-niveau brengen. Hazard warnings zijn wat anders dan het kennen van de files tot op straat niveau en herplannen van routes op basis van IQ routes.

    Voorlopig maken ze met deze onderdelen nog geen kans om TomTom qua praktische Traffic bruikbaarheid te overtreffen.
    Here heeft die data ook zo in bereik net zoals Google. Google is veel actueler dan TT inmiddels. Die zogenaamde voorsprong van TT is helemaal niet wat ze denken. Google is eigenlijk al gewoon beter dan TT. Lekker snel, lekker alles goed vinden...
  6. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 26 september 2016 19:47
    quote:

    Juun schreef op 26 september 2016 13:20:

    TomTom bouwt demonstrator met Road DNA
    maandag 26 september 2016 | 11:26 CET | Nieuws

    TomTom demonstreert op de autoshow van Parijs een navigatiesysteem dat weet op welke rijstrook de auto rijdt. Deze 'Localisation Demonstrator' is ontwikkeld voor systemen van de nabije toekomst, die nauwer zijn geïntegreerd met de auto. Via commercieel GPS is het niet mogelijk om op één rijstrook nauwkeurig te meten. Daarom gebruikt TomTom de camera in de voorruit van de auto, in combinatie met HD-kaarten en de Road DNA database. De laatste is een methode om een scan van een weg om te zetten in een wolk van markeringspunten, inclusief bebouwing, bomen en lantarenpalen. De intelligente camera in de auto gebruikt die Road DNA om zijn omgeving te herkennen. Een uitbreiding van het contract met Peugeot betekent dat TomTom's informatie wordt getoond in het full color scherm dat de traditionele instrumenten vervangt bij de 3008 en 5008.
    ...

    Fantastisch bericht toch, en er wordt door iedereen volledig aan voorbij gegaan. Wordt de heilige graal van TT voor de 1e keer verkocht en toegepast in het vlaggeschip van Peugeot: reageert er niemand op. Dat bevreemd mij, dat ik hier in m'n eentje enthousiast zit te wezen.
    Dat komt omdat er sprake is van een misverstand. Dat misverstand wordt veroorzaakt door het feit dat in bovenstaand persbericht (en kopieën daarvan) het nieuws over die Peugeot 'cockpit' direct achter TT's mededeling over hun 'Localisation Demonstrator' is geplakt. Daardoor lijkt het alsof het Peugeot-contract(je) ook RoadDNA omvat. Dat is echter niet het geval, lees de echte twee TT-persberichten van vandaag maar na. Ze staan geheel los van elkaar.

    Hoewel ik zoals bekend een TomTom-believer ben, verbaast het me niet dat deze twee berichten weinig enthousiasme losweken.
    Die demonstrator is een beursdingetje, gemaakt voor de Parijse autoshow. Inhoudelijk niks nieuws, het bijbehorende youtube filmpje over RoadDNA (met die Chinees uitziende medewerker) is al maanden oud. Ik heb het in juni geloof ik al eens gezien.
    Die 'cockpit' van Peugeot met TT inside is hartstikke leuk, maar tegenwoordig tamelijk standaard vanuit de TT-techniek gezien: navkit, maps en live services. Niks revolutionairs, en zeker nog geen RoadDNA. Financieel, qua koers, is het ook niet schokkend, want we weten dat dit soort concrete contractjes op het moment van bekendmaking allang in het bekende orderboek besloten lagen (net als bij Subaru). Spannend wordt het pas als TT weer eens iets gaat zeggen over de toename van het orderboek.

    Tenslotte: er is nog geen concrete klant voor RoadDNA. Maar dat zou best in aantocht kunnen zijn, met name ook bij Peugeot (harrysnel sugereerde al zoiets in een latere post). Dat zou echt bijzonder nieuws zijn. Wie weet, dit jaar nog...

  7. [verwijderd] 26 september 2016 19:50
    quote:

    Was here schreef op 26 september 2016 19:43:

    Nissan Renault en Microsoft.
    Volvo en Microsoft.
    HG was dit voorjaar ook bezoek bij Microsoft.
    Hoe heet is Tt.Wellicht te heet!Ik verwacht dat een aantal grote techbedrijven tt graag zouden willen kopen, maar dat ze bang zijn om overboden te worden

    [...]
    en Ford en Microsoft

    www.reuters.com/article/us-autos-ford...

    en Toyota en Microsoft

    blogs.microsoft.com/transform/2016/04...
  8. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 26 september 2016 19:56
    quote:

    Juun schreef op 26 september 2016 18:07:

    [...]

    Belangrijker nog:
    1e Road DNA verkocht in een productiemodel. Ik had verwacht dat jij dat wel aan zou halen!
    ...
    Dat is dus een misverstand, er is nog geen RoadDNA concreet verkocht. Zie mijn vorige post.
  9. Juun 26 september 2016 20:05
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 26 september 2016 19:56:

    [...]
    Dat is dus een misverstand, er is nog geen RoadDNA concreet verkocht. Zie mijn vorige post.

    Ok,
    Beter 1, zoals jij die feiten weet neer te zetten, dan 12 uur na 2 persberichten, nog steeds fabels aan elkaar knopen. Wel frappant dat 100-en lezers dat niet hebben ontrafeld. Zelfs Justin heeft mij niet inhoudelijk gecorrigeerd. Dus verwarrend is/was het wel.

    Maar misschien komt de koppeling alsnog met een deal die in Parijs bekend wordt gemaakt.

    Blijft een leuk fonds dat TT.
  10. [verwijderd] 26 september 2016 22:16
    quote:

    harrysnel schreef op 26 september 2016 16:43:

    [...]

    Ongelooflijk dat Binck dit soort "propaganda" van Here zomaar onder kopje TomTom nieuwsberichten schaart. Eerder al gezien toen Here aan het praten zou zijn over deelnemingen dat dergelijk bericht bij Binck in de feed komt + in archief blijft staan. Kwam geen drol uit die gesprekken......maar dat maakt kennelijk niet uit.

    Edit: "Later zullen ook andere automerken volgen....". O ja? Dit is een doelstelling gebracht als feit.
    ik ga morgen ff bellen naar ze. dit gaat helemaal nergens over. geen enkele van de persberichten van tomtom van de afgelopen tijd staat er en dan wel dit bericht heel concreet vermelden. nagemaakt kutvolk. hoezo selectieve nieuwsgaring.
  11. [verwijderd] 26 september 2016 22:24
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 26 september 2016 19:47:

    [...]
    Dat komt omdat er sprake is van een misverstand. Dat misverstand wordt veroorzaakt door het feit dat in bovenstaand persbericht (en kopieën daarvan) het nieuws over die Peugeot 'cockpit' direct achter TT's mededeling over hun 'Localisation Demonstrator' is geplakt. Daardoor lijkt het alsof het Peugeot-contract(je) ook RoadDNA omvat. Dat is echter niet het geval, lees de echte twee TT-persberichten van vandaag maar na. Ze staan geheel los van elkaar.

    Hoewel ik zoals bekend een TomTom-believer ben, verbaast het me niet dat deze twee berichten weinig enthousiasme losweken.
    Die demonstrator is een beursdingetje, gemaakt voor de Parijse autoshow. Inhoudelijk niks nieuws, het bijbehorende youtube filmpje over RoadDNA (met die Chinees uitziende medewerker) is al maanden oud. Ik heb het in juni geloof ik al eens gezien.
    Die 'cockpit' van Peugeot met TT inside is hartstikke leuk, maar tegenwoordig tamelijk standaard vanuit de TT-techniek gezien: navkit, maps en live services. Niks revolutionairs, en zeker nog geen RoadDNA. Financieel, qua koers, is het ook niet schokkend, want we weten dat dit soort concrete contractjes op het moment van bekendmaking allang in het bekende orderboek besloten lagen (net als bij Subaru). Spannend wordt het pas als TT weer eens iets gaat zeggen over de toename van het orderboek.

    Tenslotte: er is nog geen concrete klant voor RoadDNA. Maar dat zou best in aantocht kunnen zijn, met name ook bij Peugeot (harrysnel sugereerde al zoiets in een latere post). Dat zou echt bijzonder nieuws zijn. Wie weet, dit jaar nog...

    nog niet inderdaad.

    Peugeot mag het zelf gaan melden, hopelijk al deze week.
    en TT gooit dit nieuws er al uit om ruimte te hebben voor meer nieuws deze week.

4.714 Posts
Pagina: «« 1 ... 148 149 150 151 152 ... 236 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.