Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,175   -0,010   (-0,19%) Dagrange 5,075 - 5,200 102.395   Gem. (3M) 178,9K

TOMTOM SEPTEMBER 2016

4.714 Posts
Pagina: «« 1 ... 111 112 113 114 115 ... 236 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 20 september 2016 23:21
    Uitspraak van BMW naar mij.

    Interessant is de term 'series production'.

    We are collaborating with our suppliers in a spirit of partnership. At the same time, OEMs and suppliers are looking for the best solutions. The fact that OEMs/ HERE and Bosch/ TomTom use high-definition map material to develop autonomously driving vehicles for series production underscores Germany’s technological leadership of the automotive industry.

  2. [verwijderd] 21 september 2016 00:04
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 20 september 2016 11:39:

    [...]
    Schoenmaker, hou je bij je leest. Van TT heb je geen verstand.

    De laatste jaren volg ik het vanaf de zijlijn. Bekijk het cijfermateriaal en trek mijn conclusies. Vorig jaar keek ik er wat meer naar nadat de kaartendivisie van Nokia in andere handen overging.
    Dat de koers van TT toen meelifte had te maken met, dat beleggers dachten dat een of andere partij een bod zou uitbrengen op de kaartendivisie van TT.
    Maar er kwam geen bod. Er werd door veel posters voorgelezen uit de fabeltjeskrant.
    De lucht is er wat uitgelopen uit de koers , al zit er nog veel lucht samengeperst in de koers gezien de k/w verhouding. TT in zijn geheel zal een matige groei laten zien, denk ik , tot 2018. Dat komt doordat de divisie consumer krimpt. De losse units zijn op hun retour.
  3. forum rang 6 NewKidInTown 21 september 2016 06:06
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 20 september 2016 11:30:

    Ik heb geen enkele aanwijzing dat TT nu actief is in China. Ook niet qua licenties.
    TT heeft hoogstens de bescherming van hun patenten, al moet je daar veel moeite voor doen om je recht te halen, zeker in China.....

    Klopt, sprak gisteren nog iemand die circa een keer of 8 per jaar in China zit. Volgens hem ben je, als je een Chinees bedrijf tegenover je hebt die op de een of andere manier gelieerd is aan de Chineese staat of personen daarom heen, vrijwel kansloos als het om licenties gaat. Vergelijk het een beetje met Japanners die enkele decennia geleden de halve wereld kopieerden.
    Denk wel dat als je een toekomst wilt hebben, je beslist activiteiten in China moet hebben, al of niet via een JV. Het gaat zeer snel daar, voor dat je het weet, hebben ze westerse bedrijven ingehaald en hun techniek en know-how niet meer nodig.
    Hoe is het met Harold's Chinees gesteld ?
  4. [verwijderd] 21 september 2016 07:37
    quote:

    *Justin* schreef op 20 september 2016 23:21:

    Uitspraak van BMW naar mij.

    Interessant is de term 'series production'.

    We are collaborating with our suppliers in a spirit of partnership. At the same time, OEMs and suppliers are looking for the best solutions. The fact that OEMs/ HERE and Bosch/ TomTom use high-definition map material to develop autonomously driving vehicles for series production underscores Germany’s technological leadership of the automotive industry.

    exact en daarom

    - Telematics verzelfstandigen/verkoop
    - Here/TT fusie, TT de overnemende partij
    - Bosch het nieuwe huis

    vraag is enkel bij welke stap is het einde oefening aan de beurs, daar hangt dus vanaf hoeveel en hoelang wij kunnen mee-surfen.

  5. forum rang 6 Tom3 21 september 2016 08:04
    quote:

    potpourri schreef op 21 september 2016 07:37:

    [...]

    exact en daarom

    - Telematics verzelfstandigen/verkoop
    - Here/TT fusie, TT de overnemende partij
    - Bosch het nieuwe huis

    vraag is enkel bij welke stap is het einde oefening aan de beurs, daar hangt dus vanaf hoeveel en hoelang wij kunnen mee-surfen.

    Zouden de OEM`s er belang bij hebben om alles onder te brengen bij Bosch? In het verleden hebben ze hun belangen lekker gespreid. Wellicht is het nu anders doordat men door het diesel schandaal door een diep dal gaat (VW tenminste). Dat vergroot wel de noodzaak cash vrij te spelen.
  6. [verwijderd] 21 september 2016 08:21
    quote:

    Tom3 schreef op 21 september 2016 08:04:

    [...]

    Zouden de OEM`s er belang bij hebben om alles onder te brengen bij Bosch? In het verleden hebben ze hun belangen lekker gespreid. Wellicht is het nu anders doordat men door het diesel schandaal door een diep dal gaat (VW tenminste). Dat vergroot wel de noodzaak cash vrij te spelen.
    de kracht van Bosch is juist dat ze private company zijn en een enorme industriële uitstraling hebben.
    Bosch heeft veel minder last van compliance dan een beursgenoteerd bedrijf, ze kunnen dingen regelen, ze kunnen ook markten en bedrijven bewerken die soms uitgesloten zijn of door de politiek of vanwege schandaalgevoeligheid.

    Bosch is ook een soort van Mister Fix-it , kan een neutralere stance innemen en bovendien ze hebben minder verantwoording af te leggen dan een Beursgenoteerd bedrijf, ze worden ook niet beoordeeld of veroordeeld, want ze hebben beduidend een andere invalshoek voor melding, vrijwel geen zolang het maar niet frauduleus is of er een boycot op zit.

    Bosch kan met iedereen zaken doen en hoeft hier niets over te melden, dat maakt ze een gevraagde partner in biz, ze kunnen zelfs bepaalde biz ' fronten ' voor derden.

    Neen, denk dat Bosch door iedereen geaccepteerd zal worden, daarbij hebben ze ook nog een mega financiële armslag en zien zich gesteund door German Inc and Banking.
  7. [verwijderd] 21 september 2016 09:04
    Zeer boeiend, CV! AB.

    Er komt vast een PB (IAA voor vrachtvervoer) over vandaag of morgen! Dacht eerst aan PSA. Maar dit is echt iets nieuws. Soort UBER-achtige diensten voor goederentransport om de beladingsgraad te optimaliseren. Verrekte kansrijk platform om NU al geld te gaan verdienen met een data-infrastructuur die tzt ook geschikt is voor SDT (Self Driving Trucks). Zeer interessant!!!!
  8. [verwijderd] 21 september 2016 09:06
    quote:

    Cain Velasquez schreef op 21 september 2016 08:54:

    www.produktion.de/technik/forschung-e...

    darunter beispielsweise Continental, TomTom und die Trailerhersteller Schmitz-Cargobull und Krone.
    AB. Snel gevonden. Mega goed nieuws.

    De eerste TomTom-deal uit IAA Hannover!

    MAN (=Volkswagen) gaat in nieuwe RIO cloud platform samenwerken met TomTom.

    Partnern an den Start, darunter beispielsweise Continental, TomTom und die Trailerhersteller Schmitz-Cargobull und Krone.

    "Es geht hier nicht darum, noch ein Telematiksystem auf den Markt zu bringen. Vielmehr haben wir Rio bewusst als offene Plattform konzipiert, die die zahlreichen Insellösungen zusammenführt", sagte der für Rio verantwortliche Manager Markus Lipinsky.
  9. [verwijderd] 21 september 2016 09:12
    Ik vermoed dat de rol van TomTom zit in de planningsalgoritmes qua tijd/afstand/kosten bij het matchen van vraag en aanbod. Dit kan echt super boeiend worden als TomTom zou gaan delen in het resultaat. Kan een zeer stabiele omzet/winst gaan opleveren. Hopelijk TomTom niet te veel in een Foxconn rol binnen het concept.

    Overigens wel apart dat dit zo "merk-gerelateerd" in de markt wordt gezet voor zo'n evident multi-partner product!
  10. Gerome77 21 september 2016 09:15
    Is dit zo'n grote deal dan? TomTom is een voorbeeld van een service die op dit platform gedraaid kan worden. Ik krijg niet het idee dat TomTom een echte partner is in dit project en ook niet gaat verdienen aan het beter benutten van bezettingsgraad. Dat is toch vooral MAN zelf. Of mis ik hier iets?
4.714 Posts
Pagina: «« 1 ... 111 112 113 114 115 ... 236 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.