Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,320   +0,075   (+1,43%) Dagrange 5,290 - 5,380 140.776   Gem. (3M) 179,9K

TOMTOM SEPTEMBER 2016

4.714 Posts
Pagina: «« 1 ... 9 10 11 12 13 ... 236 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 1 september 2016 22:34
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 1 september 2016 22:13:

    Je zal verbaast zijn hoeveel particulieren beleggen die geen verstand hebben van beleggen en zich laten leiden door koersdoelen van dat soort knakenpoetsers als Gillisen.
    Hier op 't forum is iedereen het ook ineens roerend met elk koersdoel eens zodra dat 14 euro of hoger is.
  2. RESEARCH 1 september 2016 22:47
    In een interview met NRC Handelsblad in juli 2013 zei topman Harold Goddijn van TomTom dat zijn bedrijf zich beraadt zich op een afsplitsing van de consumententak, die de gps-systemen maakt (de kastjes).

    Goddijn zei dat de moeizaam draaiende consumententak de werkelijke waarde van het bedrijf verhult.

    Nu horen wij weer andere geluiden. De uitspraken van Harold moet je echt niet serieus nemen. Zoals Bredero al zij: "Het kan verkeren".
  3. [verwijderd] 1 september 2016 23:24
    quote:

    VeniVidiMerui schreef op 1 september 2016 22:34:

    [...]
    Hier op 't forum is iedereen het ook ineens roerend met elk koersdoel eens zodra dat 14 euro of hoger is.
    Die koersdoelen ruim boven de 10 euro zijn er inderdaad voor TomTom.

    Jammer (en vreemd) genoeg weigert Binck deze te plaatsen.

    ING en ABN Amro Koersdoelen van 15 - 15,50 euro.
  4. [verwijderd] 1 september 2016 23:27
    quote:

    *Justin* schreef op 1 september 2016 21:43:

    [...]

    Ik lees van jou de laatste week non-stop kleuterverhalen. En nu dit weer. Dit is toch gejammer om nix. Wie gaat nou speciaal naar Binck om te kijken wat de koersdoelen zijn. En hoeveel mensen zouden daar hun beslissing op baseren? Laat staan wat het koersdoel van contra-indicator TG is, dat is wel het laatste wat interessant is! Er stond waarschijnlijk een 6 in plaats van een 9, omdat ze bij TG tegenwoordig alles op zijn kop bekijken. De monitoren staan daar waarschijnlijk ook 180 graden gedraaid. Dit is het scherm van Jos. img.buzzfeed.com/buzzfeed-static/stat...
    Even voor alle duidelijkheid;

    Arend Jan Kamp van IEX meldde dat hij dit nooit eerder had meegemaakt.

    En ja, het gaat om geld, veel geld.
  5. [verwijderd] 1 september 2016 23:55
    quote:

    Paulus29 schreef op 1 september 2016 23:27:

    [...]

    Even voor alle duidelijkheid;

    Arend Jan Kamp van IEX meldde dat hij dit nooit eerder had meegemaakt.

    En ja, het gaat om geld, veel geld.
    Hoezo gaat het om 'veel geld'? Als 1 persoon zich hierdoor zou laten beinvloeden, dan zou ik het al veel vinden. Als je 'veel geld' wilt verdienen zou ik grover geschut inzetten dan dat.

    Als je al in de app van je broker bent en je gaat naar het aandeel van je interesse/keuze dan laat je die toch niet afhangen van een getalletje van een 'analist' zonder uitleg/rapport erbij? En zo wel dan heb je misschien ook niks op de beurs te zoeken.
  6. [verwijderd] 1 september 2016 23:58
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 1 september 2016 22:13:

    Je zal verbaast zijn hoeveel particulieren beleggen die geen verstand hebben van beleggen en zich laten leiden door koersdoelen van dat soort knakenpoetsers als Gillisen.
    Of door een forum vol "kenners". Alles beter dan zelf nadenken.
  7. forum rang 6 NewKidInTown 2 september 2016 07:32
    quote:

    *Justin* schreef op 1 september 2016 17:06:

    ........Toch weet TomTom zijn omzet stabiel te houden......
    Dat doet mij de broek niet bollen.

    Kan me wel voorstellen dat hier een NietAanbevolen advies voor geldt. Beter investeren in een fonds dat (forse) omzetgroei gaat behalen.
  8. [verwijderd] 2 september 2016 08:56
    quote:

    Misschien schreef op 2 september 2016 05:00:

    Paulus29, of moet het zijn Paulus92?

    Mensen van die leeftijd hebben ook niet in de gaten dat ze in herhalingen vallen.

    Tini
    Zal me worst wezen.

    Ik laat me niet in de maling nemen door uit- en opvreters van Binck, Gilissen, SNS-NIBC, de Mol en weet ik veel wie er nog meer belang bij hebben om de koers van het zwaar ondergewaardeerde aandeel TomTom op een uitverkoop- dirty Exit koers te houden. Hoe harder zij de koers manipuleren/drukken en de boel belazeren hoe groter mijn inzet en plezier om hen op te jagen. Er moet toch iemand zijn die dat doet.
    Ben nu eenmaal geen schaap in een weiland zoals zo velen zijn.

    Gevalletje Binck vond ik toch een mooie overwinning/ontmaskering. Reken maar dat ze zich miserabel voelen nu. En dat is precies de bedoeling.

  9. [verwijderd] 2 september 2016 09:03
    quote:

    Paulus29 schreef op 2 september 2016 08:56:

    [...]

    Zal me worst wezen.

    Ik laat me niet in de maling nemen door uit- en opvreters van Binck, Gilissen, SNS-NIBC, de Mol en weet ik veel wie er nog meer belang bij hebben om de koers van het zwaar ondergewaardeerde aandeel TomTom op een uitverkoop- dirty Exit koers te houden. Hoe harder zij de koers manipuleren/drukken en de boel belazeren hoe groter mijn inzet en plezier om hen op te jagen. Er moet toch iemand zijn die dat doet.
    Ben nu eenmaal geen schaap in een weiland zoals zo velen zijn.

    Gevalletje Binck vond ik toch een mooie overwinning/ontmaskering. Reken maar dat ze zich miserabel voelen nu. En dat is precies de bedoeling.

    Je blijft in ieder geval TT verdedigen. Respect.
  10. Balimoney 2 september 2016 09:08
    quote:

    Paulus29 schreef op 2 september 2016 08:56:

    [...]

    Zal me worst wezen.

    Ik laat me niet in de maling nemen door uit- en opvreters van Binck, Gilissen, SNS-NIBC, de Mol en weet ik veel wie er nog meer belang bij hebben om de koers van het zwaar ondergewaardeerde aandeel TomTom op een uitverkoop- dirty Exit koers te houden. Hoe harder zij de koers manipuleren/drukken en de boel belazeren hoe groter mijn inzet en plezier om hen op te jagen. Er moet toch iemand zijn die dat doet.
    Ben nu eenmaal geen schaap in een weiland zoals zo velen zijn.

    Gevalletje Binck vond ik toch een mooie overwinning/ontmaskering. Reken maar dat ze zich miserabel voelen nu. En dat is precies de bedoeling.

    Klets toch niet man.

    Je hebt helemaal geen actie ondernomen, dat hebben anderen gedaan.
    Met name Hanman en TzuT.

  11. [verwijderd] 2 september 2016 09:12
    Nu naar het toch wel schokkende Binck-gebeuren en de late grote dump van gisteren en de trieste/zielige koersontwikkeling van vandaag kijkende...

    Bestaan er echt mensen die nog steeds van mening zijn dat het er rond het aandeel TomTom allemaal eerlijk aan toe gaat??

    Van welke planeet komen jullie???
  12. forum rang 8 closer 2 september 2016 09:12
    quote:

    emilio!.! schreef op 2 september 2016 08:04:

    iemand misschien een abonnement op de volkskrant?

    www.volkskrant.nl/economie/hoe-tomtom...
    Kostte me een kwartje...

    Hoe TomTom de weg terug naar succes zoekt
    'We veranderen langzaam van een apparatenmaker in een softwarebedrijf'


    Zeven nieuwe producten presenteert TomTom in Berlijn. Een record, maar is het genoeg om het Amsterdamse bedrijf van het navigatiekastje aan de top te houden?

    Door: Peter van Ammelrooy 2 september 2016, 02:00

    Op snelwegen hebben onze auto's over twee, drie jaar al geen stuur meer nodig, of gas- en rempedalen. 'De techniek om auto's op dat soort wegen autonoom te laten rijden hebben we al', zegt Matthieu Campion, marketing manager bij TomTom. Op een tv-scherm laat hij zien hoe dat in zijn werk gaat. We bewegen ons door een landschap waarop gebouwen en bomen worden getoond als stapels van gekleurde steentjes.

    Het doet denken aan de landschappen in de populaire game Minecraft. De robotauto heeft genoeg aan de contouren van objecten om zonder brokken te kunnen rijden, aldus Campion. 'Het maakt niet uit of we een weg in de zomer in kaart brengen, als de bomen vol bladeren zitten of in de herfst met alleen kale takken. De vorm blijft voor de computer min of meer hetzelfde.' Volgens hem herinnert het blokjesbeeld ontwikkelaars meer aan de film Tron. Die ging over een man die opgesloten raakt in een computerspel waar hij alleen maar racend uit kan ontsnappen.

    Met de gedetailleerde 3D-kaarten voor zelfsturende auto's bindt TomTom de strijd aan met bedrijven als internetgigant Google, automaker Tesla en taxi-alternatief Uber. Die experimenteren allemaal driftig met robotwagens. Maar TomTom concurreert ook met zichzelf. Als een robot het stuur in handen neemt en ons naar het werk, huis of vakantiebestemming rijdt, wat moeten we als consument dan nog met de navigatiekastjes waarmee het bedrijf zo groot is geworden? Wezenlijke vragen voor het Amsterdamse bedrijf dat dit jaar zijn 25-jarige bestaan viert.

    Op de belangrijkste elektronicabeurs van het jaar, de IFA in Berlijn, introduceerde TomTom donderdag bij wijze van verjaarscadeau liefst zeven nieuwe of vernieuwde producten - een record. Ze vallen grotendeels in de categorie wearables waarmee het de onderneming de al langer afkalvende omzet van navigatiekastjes probeert te compenseren. De sporthorloges voor joggers, zwemmers, fietsers en golfers waarmee TomTom sinds 2011 een nieuwe markt probeert aan te boren, worden aangevuld met een uitvoering voor skiërs, snowboarders en liefhebbers van trektochten door de wildernis.

    De inkomsten uit sportwatches groeien wat langzamer dan ik had gehoopt - Corinne Vigreux

    Fitnessmarkt
    TomTom begeeft zich ook in de markt voor fitness trackers en stappentellers, waar de concurrentie nu al moordend is. 'We denken dat we iets unieks toevoegen', zegt Corinne Vigreux, verantwoordelijk voor de consumentendivisie. 'We weten dat gewicht niet het hele verhaal vertelt. Twee mensen die evenveel wegen kunnen een hele andere verhouding tussen vet en spiermassa hebben. De Touch laat zien of lopen en sporten echt vrucht afwerpen.' De fitnessarmband meet het vet- en spiergehalte van zijn drager door een kleine hoeveelheid stroom door het lichaam te sturen.

    De sportwatches gaan nog niet zo hard dat TomTom na elf jaar afscheid kan nemen van zijn navigatiekastjes, los gekocht door de consument of door fabrikanten in hun auto's ingebouwd. 'De inkomsten uit sportwatches groeien wat langzamer dan ik had gehoopt', geeft Vigreux toe.

    Ze blijft zoeken naar nieuwe markten voor het product waarmee het bedrijf groot is geworden. In Berlijn introduceerde TomTom een navigatieapparaat voor scooters, de Vio, met een opvallend rond design en uitgevoerd in hippe kleurtjes. Hebben scooterrijders op hun korte ritjes met vaak bekende bestemmingen behoefte aan routeaanwijzingen? Of aan file-informatie? Het voordeel van een scooter is toch dat je overal tussendoor glipt? 'Uit onderzoek blijkt dat ook de scooteraar liever drukke wegen mijdt', stelt Vigreux.

    Van zijn autonavigatiekastjes verkoopt TomTom dit jaar naar verwachting nog altijd zeven tot acht miljoen stuks. Het marktaandeel varieert afhankelijk van de regio van 60 tot 80 procent (dat laatste is het geval in Nederland). Van de 256 miljoen euro die TomTom in het tweede kwartaal verdiende kwam 157 miljoen van consumentenproducten, en nog altijd driekwart daarvan danken de Amsterdammers aan hun route-apparaten. De rest komt uit de verkoop van smartwatches en TomToms actiecamera, de Bandit, die vorig jaar op de markt verscheen.

    Nu gebruikt TomTom de on-board diagnostics om zijn klanten aan het gamen te krijgen

    Fitness tracker voor de auto
    De Bandit was het eerste uitstapje in een productcategorie die weinig te maken heeft met navigatie. In Berlijn voegde TomTom een tweede vreemde eend aan de bijt toe. De Curfer is een soort fitness tracker voor de auto. De kleine dongel stuurt data van alle sensoren in een auto draadloos naar de smartphone van de automobilist. Die kan zien of zijn accu nog genoeg kracht heeft, maar ook of hij zuinig rijdt en of hij meer linker- dan rechterbochten maakt.

    Tot een paar jaar geleden konden alleen garagehouders de on-board diagnostics uitlezen. Nu gebruikt TomTom die meetgegevens om zijn klanten aan het gamen te krijgen. Curfer-bezitters kunnen namelijk hun 'scores' delen met vrienden, collega's en partners - 'al is dat laatste misschien niet zo verstandig', zegt Vigreux lachend.

    De dongel is oorspronkelijk ontwikkeld voor zakelijk gebruik, voor de software die TomTom levert aan bedrijven die een groot wagenpark beheren, zoals lease-ondernemingen en autoverhuurders. Zij kunnen aan de data aflezen wanneer banden moeten worden vervangen en of een klant netjes met zijn leenauto omspringt.

    Op het gebied van wagenparkbeheer is TomTom in Europa de grootste, met meer dan een half miljoen voertuigen die met zijn software in de gaten worden gehouden. En ook hier roert de concurrentie zich. Begin vorige maand werd een kleinere Ierse concurrent, Fleetmatics, opgekocht door het Amerikaanse telecombedrijf Verizon voor 2,4 miljard dollar.

    Fleetmanagement en de kaarten voor robotauto's laten zien dat 'TomTom langzaam van een apparatenmaker in een softwarebedrijf verandert', zegt Vigreux. Of de nieuwe producten zullen aanslaan? 'Dat is moeilijk te voorspellen. Als we bier zouden maken, zou dat gemakkelijker zijn'.
4.714 Posts
Pagina: «« 1 ... 9 10 11 12 13 ... 236 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.