Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
4,974   +0,070   (+1,43%) Dagrange 4,902 - 5,020 105.024   Gem. (3M) 201,4K

TOMTOM JULI 2016

5.132 Posts
Pagina: «« 1 ... 159 160 161 162 163 ... 257 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 14 juli 2016 16:50
    quote:

    VanillaSky schreef op 14 juli 2016 16:40:

    [...]

    Daarom en marge circa 55% dan is er, afhankelijk van of de omzet en marge wat hoger of lager is, net een klein beetje winst of verlies. Kan nooit meer als een paar mio schelen of er moet een konijn uit de hoed komen.
    Valt tegen elkaar weg inderdaad.Flink hogere marge i.c. met flink hogere omzet zou het konijn moeten zijn.
    Maar we zitten al jaren op dat konijn te wachten...
  2. [verwijderd] 14 juli 2016 17:30
    ING en ABN/AMRO geven respectievelijk een twaalfmaandelijks koersdoel af van 15,50 en 15 euro. Dat heeft niet veel te maken met de prestaties. Je zou eerder denken aan een overname,splitsing, deelneming grote partijen(een belang nemen in TT) of iets anders. Ook wordt gesproken over endgame. Daarbij zou je kunnen denken, dat de navigatie van TT de standaard wordt in selfdriving cars.
  3. [verwijderd] 14 juli 2016 17:46
    quote:

    siepels schreef op 14 juli 2016 17:23:

    Potpourri, bedankt voor je speurwerk.
    Nog 'n stuk of drie berichten van dit soort analisten
    en de schuit gaat echt varen.
    Ja, ik vraag me af

    wat zouden die jongens bij Morgan Stanley nu denken, die hebben zelf na de verkoop van Here en een onderzoek naar de ontwikkelingen in de sector geconcludeerd dat TT een enorme potentiële verborgen waarde heeft tot zelfs 1,6 x wat Nokia voor Here kon vangen, die zijn ook enthousiast over Telematics, die zien dat licensing met de grote der aarde voor klant als Apple en Uber ( ook geen misselijke toegevoegde waarde, daar loop je ook niet zomaar binnen ) , ze weten dat TT's nieuwe platform voor updates kan zorgen via een internet-verbinding je hoeft de kaarten niet te updaten via een dealer of wat dan ook, dat kan straks ook met je smart-phone, die zien dat Bosch en VW bereid zijn te partneren ... en dat allemaal voor 1,5 miljard aan de Beurs, da's gewoon zakgeld voor Morgan.

    en dan mogen ze nu wel niks verdienen, maar die assets en dan de prijs aan de beurs daar klopt geen reet van, de company gaat gejat worden.

    ik vertrouw het voor geen meter, blijf vol long zitten.
    4 dagen te gaan.
    Succes
  4. harrysnel 14 juli 2016 18:02
    quote:

    xynix schreef op 14 juli 2016 17:27:

    Je zou zeggen dat de expiratie morgen op 6,80 gepland is.
    Yep. Of E6,75......het oude koersdoel van Barclays dat opgeblazen is tot welhaast mythische proporties.

    En dan maandag vervroegd prutcijfers met Exit bod van E6,75 + ongeveer 50% = E10,-. Het zou me niet verbazen.

    Ik kijk er al maanden zo tegenaan als Wies hierboven schrijft. Het gaat gestolen worden. Zo schreef ik op 8 januari al over die vreemde shorter JP Morgan Asset Management die alleen in Wereldhave een shortpositie heeft gehad en dat was, naar later bleek, tijdens een herfinancieringsoperatie. Begeleidende bank bij Wereldhave......Barclays. Zie 8 januari 19:32

    www.debeurs.nl/Forum/Topic/1331724/52...

    Vervolgens blijkt shorter TT International naar long gedraaid en schrijft een brief vlak nadat ik mail naar IR over hetzelfde onderwerp. Ze maken het bij TomTom wel heel lastig voor mij met mijn gevoel voor achterdochtige scenario's...:).

    Jouw vraag WAAR BLIJVEN DE STRATEGISCHE KOPERS is altijd terecht geweest. Alleen is TomTom wel een fonds waarbij de strategische longers een reden hebben om hun aandelen uit te lenen aan shorters. De Mol, TT International en wellicht de oprichters.....we gaan het zien.

    Eetze allen!
  5. [verwijderd] 14 juli 2016 18:05
    quote:

    potpourri schreef op 14 juli 2016 17:46:

    [...]

    Ja, ik vraag me af

    wat zouden die jongens bij Morgan Stanley nu denken, die hebben zelf na de verkoop van Here en een onderzoek naar de ontwikkelingen in de sector geconcludeerd dat TT een enorme potentiële verborgen waarde heeft tot zelfs 1,6 x wat Nokia voor Here kon vangen, die zijn ook enthousiast over Telematics, die zien dat licensing met de grote der aarde voor klant als Apple en Uber ( ook geen misselijke toegevoegde waarde, daar loop je ook niet zomaar binnen ) , ze weten dat TT's nieuwe platform voor updates kan zorgen via een internet-verbinding je hoeft de kaarten niet te updaten via een dealer of wat dan ook, dat kan straks ook met je smart-phone, die zien dat Bosch en VW bereid zijn te partneren ... en dat allemaal voor 1,5 miljard aan de Beurs, da's gewoon zakgeld voor Morgan.

    en dan mogen ze nu wel niks verdienen, maar die assets en dan de prijs aan de beurs daar klopt geen reet van, de company gaat gejat worden.

    ik vertrouw het voor geen meter, blijf vol long zitten.
    4 dagen te gaan.
    Succes
    Volledig mee eens, al wijk ik niet van mijn standpunt af dat de markt te allen tijden een koers bepaalt en dat je het daar als belegger mee moet doen.

    Hier wordt vaak vol lof over HG geschreven dat hij op een integere manier de Hollandse innovatie op de kaart heeft gezet met zijn vooruitstrevende TomTom. Die WOL-lige verhalen herinner ik me nog over Nina Brink. Geld corrumpeert, ethisch gezien zijn er te veel verdachte zaken de revue gepasseerd waardoor het aandeel zich feitenlijk altijd in een achtbaan begeeft.

    Zoals jij het zonder ook maar één woord Frans omschrijft: er klopt geen reet van!
  6. [verwijderd] 14 juli 2016 18:16
    quote:

    Riet van Milt schreef op 14 juli 2016 18:05:

    [...]

    Volledig mee eens, al wijk ik niet van mijn standpunt af dat de markt te allen tijden een koers bepaalt en dat je het daar als belegger mee moet doen.

    Hier wordt vaak vol lof over HG geschreven dat hij op een integere manier de Hollandse innovatie op de kaart heeft gezet met zijn vooruitstrevende TomTom. Die WOL-lige verhalen herinner ik me nog over Nina Brink. Geld corrumpeert, ethisch gezien zijn er te veel verdachte zaken de revue gepasseerd waardoor het aandeel zich feitenlijk altijd in een achtbaan begeeft.

    Zoals jij het zonder ook maar één woord Frans omschrijft: er klopt geen reet van!
    Geld gaat ten allen tijden voor integriteit.
    Wat dat betreft vertrouw ik H.Goddijn net zo veel als Nina Brink destijds.
    Over John de Mol maar helemaal niet te spreken - een zakelijke rat.
  7. [verwijderd] 14 juli 2016 18:43
    quote:

    moneymaker_BX schreef op 14 juli 2016 15:26:

    een ABN die een koersdoel geeft van 15 Euro en een koers die 6.75 doet
    rara waar zit de MOL?
    klopt helemaal geen reet van
    en dan nog een analist gister die koersdoel van 5.10 geeft met Sell
    gaat nergens meer over

    Lees weinig reakties van posters op de vooruitblik van analisten op de cijfers. De koersdoelen die worden afgegeven geven een beeld van verdeeldheid onder analisten van banken. Een koersdoel van 5 ziet uiteraard op de prestaties van TT in 2016. Die worden niet hoog ingeschat. Volgende week moet blijken of dat klopt.
  8. [verwijderd] 14 juli 2016 19:03
    quote:

    Foutgegokt schreef op 14 juli 2016 18:16:

    [...]

    Geld gaat ten allen tijden voor integriteit.
    Wat dat betreft vertrouw ik H.Goddijn net zo veel als Nina Brink destijds.
    Over John de Mol maar helemaal niet te spreken - een zakelijke rat.

    We zjn het dus met elkaar eens maar we hadden het allebei fout :-)

    Ter aller tijde / ten allen tijde / ten alle tijde / te alle tijde / te allen tijde - Taaladvies.net
    taaladvies.net › taal › advies › vraag: wat is goed?

    Antwoord. De juiste vorm is: te allen tijde
  9. forum rang 6 pwijsneus 14 juli 2016 19:47
    Ik ben bang dat de Q2-cijfers een non-event gaat worden, voor wat betreft schommelingen in het aandeel althans.

    Al enkele kwartalen wordt er zeer lichte groei gepresenteerd, na járen van telkens lichte krimp. De 4 divisies van TomTom zorgen ervoor dat het complex is het aandeel TomTom te waarderen. Zie hiervoor ook de zinvolle posts van potpourri en harrysnel.

    Door de nog steeds grote consumer-omzet staan de interessante onderdelen van het bedrijf in de schaduw van pnd’s en fun-gadgets. Die interessante onderdelen (kaartenbak en TTT) in de schaduw verdienen de aandacht, maar elke vorm van aandacht zoals de verlenging van de Apple-deal, samenwerking met Bosch en VW voor de SDC en deals zoals met Uber of onlangs de Volvo deal verstommen als bij elke cijfers blijkt dat het investeren in die kaartenbak de kleine winst opsnoept.

    De koop van Tele Atlas heeft het voortbestaan van TomTom gered. Zonder de kaarten had het bedrijf niet de potjes op het vuur kunnen zetten en die deals kunnen winnen. Hierdoor heeft het bedrijf voor de toekomst bestaansrecht, en wordt de krimp in PND’s eindelijk opgevangen.

    De keerzijde is echter dat TomTom beursgenoteerd is, en als je geen dividend uitkeert kun je na járen van krimp niet uitleggen dat je alle winst gaat gebruiken voor de investeringen in de kaartenbak. Dat die investeringen nodig zijn is overduidelijk, alleen de vage stip aan de horizon waarop het aandeel er ook van kan gaan profiteren is te ver weg. Dit kan alleen door de unieke situatie dat 50% van de aandelen in handen is van de oprichters, en er dus geen machtige aandeelhouders zijn waaraan ze verantwoording moeten afleggen. Als ik werknemer was van TomTom zou ik hiermee overigens ENORM happy zijn!

    Ik mis verder ook de tegenreactie op de koop van HERE door Daimler/Audi/BMW, evanals de radiostilte voor nieuwe participaties ín HERE.

    www.marketwatch.com/story/amazon-micr...

    Op dit moment valt er gewoon niet zoveel spannends te verwachten.

    - De PND-omzet krimpt, maar hoe veel??
    - Sport en fun-gadgets zullen wel iets stijgen
    - Licensing, automotive (hoe zit het eigenlijk in godsnaam met die PSA-deal, waarom brengt die geen extra geld in het laatje??!)en TTT omzet valt goed te voorspellen, geen verrassing dus.
    - Significante groei voor het hele concern wordt pas over jaaaren verwacht.
    - Investeringen in nieuwe fun-gadgets en hd-mapping platform blijven groot, verbazingwekken telkens net zo groot als de winst.

    De 19e laat ik even aan mij voorbij gaan, zoals we al jaren zien navigeert TomTom zijn eigen koers, en maakt het zich niet zo druk om de passagiers op de achterbank. We moeten gewoon rustig wachten, en erachter komen wat de eindbestemming gaat worden. Nog een lollie iemand??

    De autosalon staat overigens wel weer met stip in mijn agenda.

    Succes, en glmf’s.
  10. [verwijderd] 14 juli 2016 21:58
    Analisten verwachten een hogere omzet van het afgelopen kwartaal bij een gelijkblijvende winst per aandeel(0,01). Is mager. Ook ligt men iets lager met hun outlook dan de verwachte winst in 2016 dan het bedrijf zelf. Men denkt aan 0,08 p/a. Dat was het vorig jaar ook onder de streep. Zijn maar prognoses. Beter dan verwacht is mogelijk. Analisten slaan de plank wel eens mis.
  11. [verwijderd] 14 juli 2016 21:59
    Van wie is het verhaal nu waar? Wat TT zegt, wat wij (forum) ervan vinden of van iemand anders (kan ook meervoud zijn). Zowel o.h.g.v. technische/innovatieve kunde van TT als bedrijfseconomische kennis van forum en inside informatie van iemand anders/anderen is de vraag van toepassing.
  12. NoWorry 14 juli 2016 21:59
    quote:

    JanK1 schreef op 14 juli 2016 21:30:

    [...]

    Ik denk veel posters de laatste tijd murw gebeukt zijn door de alsmaar dalende koersen en zijn het zat
    Die koersdaling is nog goed te verdragen, maar dat eeuwige gezanik en
    gezeur van jou en de jouwen begint in ieder geval mij de strot uit te komen.
    Er zitten nu hele zwermen van dat soort "Riet" figuren constant te stoken en te sarren.

    Veel plezier
  13. [verwijderd] 14 juli 2016 22:01
    [quote alias=NoWorry id=9475791 date=201607142159]
    [...]
    Die koersdaling is nog goed te verdragen, maar dat eeuwige gezanik en
    gezeur van jou en de jouwen begint in ieder geval mij de strot uit te komen.
    Er zitten nu hele zwermen van dat soort "Riet" figuren constant te stoken en te sarren.

    Veel plezier
    [/quote

    Helaas heb ik aan jou geen boodschap

    Veel plezier
5.132 Posts
Pagina: «« 1 ... 159 160 161 162 163 ... 257 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.