Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,315   +0,115   (+2,21%) Dagrange 5,220 - 5,315 58.708   Gem. (3M) 179,9K

TOMTOM JULI 2016

5.132 Posts
Pagina: «« 1 ... 136 137 138 139 140 ... 257 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 12 juli 2016 10:18

    maar Xynix je proeft hier ook onder de echte kenner wat meer twijfel, er kruipt al wat voorzichtigheid in, denk ook wel terecht
    vergeet niet een ieder die bij dat MBLY in Jeruzalem op bezoek is geweest komen laaiend enthousiast terug en dat zijn niet de minsten die daar geweest zijn.

    vergeet je eigen comment niet van eind verleden jaar toen jijzelf al wat twijfels kreeg bij dat hele gebeuren in Vegas waar MBLY de show stal, ik weet het nog wel, ben toen dat aandeel MBLY gaan volgen en heb wat met CITI meegedaan op hun koopadvies. ( gisteren wel winst genomen voor nu, ze zien het LT nog steeds zitten voor rond de 65$, maar na een mooie run wat opschrijven is t advies, 1e koersdoel rond 50$ is bereikt.)
  2. [verwijderd] 12 juli 2016 10:24
    quote:

    potpourri schreef op 12 juli 2016 10:18:

    maar Xynix je proeft hier ook onder de echte kenner wat meer twijfel, er kruipt al wat voorzichtigheid in, denk ook wel terecht
    vergeet niet een ieder die bij dat MBLY in Jeruzalem op bezoek is geweest komen laaiend enthousiast terug en dat zijn niet de minsten die daar geweest zijn.

    vergeet je eigen comment niet van eind verleden jaar toen jijzelf al wat twijfels kreeg bij dat hele gebeuren in Vegas waar MBLY de show stal, ik weet het nog wel, ben toen dat aandeel MBLY gaan volgen en heb wat met CITI meegedaan op hun koopadvies. ( gisteren wel winst genomen voor nu, ze zien het LT nog steeds zitten voor rond de 65$, maar na een mooie run wat opschrijven is t advies, 1e koersdoel rond 50$ is bereikt.)
    Dit zou een flinke zeperd kunnen worden voor Bosch lijkt mij. Voor TomTom is het denkbaar dat ze in het geval van verder doorbreken van MobilEye als DE dataverzamelaar nog goed geld kunnen vangen voor het gebruik van hun "fabriek" die "klaar" is.
  3. harrysnel 12 juli 2016 10:27
    @HiK: als er een potentiële miljardenmarkt is voor SDC/connected Car dan willen alle partijen daarvan profiteren. Autobouwers, traditionele toeleveranciers, nieuwe toetreders..... Waarom zou een BMW de Traffic van TomTom willen vervangen door een alternatief dat MobilEye mogelijk zou kunnen gaan bieden? Daarbij zou MobilEye dan de data zomaar krijgen van BMW/GM en zelf geen investeringen hoeven doen maar wel leverancier worden van de oplossing. Ziet de hele bedrijfstak MobilEye als "een goed doel" en gunnen zij daarom deze partij alle toegevoegde waarde die ontwikkeld wordt? Tuurlijk niet. Autobouwers willen de boot niet missen en gaan daarom legio van samenwerkingen aan. Sommige deals worden breed uitgemeten in de pers. Niet toevallig zijn dat ook de deals waar MobilEye bij betrokken is omdat MobilEye een beurskoers te ondersteunen heeft die gebaseerd is op verwachting.

    Kom ik gelijk op je volgende punt: MobilEye hoeft niet af te schrijven omdat ze zelf de infrastructuur niet opzetten. Kostenbeheersing noem je dat. Je hebt gelijk dat als de MobilEye technologie niet werkt er daar niet op hoeft te worden afgeschreven. Waar dan op afgeschreven gaat worden: de beurskoers. Als de techniek van MobilEye het niet redt houd je een bedrijfje over met een omzet van paar 100 mln en een beurswaarde van >$10 miljard. Dat afschrijven zal via de beurskoers gaan omdat de verwachte omzet wegvalt....
  4. [verwijderd] 12 juli 2016 10:32
    quote:

    harrysnel schreef op 12 juli 2016 10:27:

    @HiK: als er een potentiële miljardenmarkt is voor SDC/connected Car dan willen alle partijen daarvan profiteren. Autobouwers, traditionele toeleveranciers, nieuwe toetreders..... Waarom zou een BMW de Traffic van TomTom willen vervangen door een alternatief dat MobilEye mogelijk zou kunnen gaan bieden? Daarbij zou MobilEye dan de data zomaar krijgen van BMW/GM en zelf geen investeringen hoeven doen maar wel leverancier worden van de oplossing. Ziet de hele bedrijfstak MobilEye als "een goed doel" en gunnen zij daarom deze partij alle toegevoegde waarde die ontwikkeld wordt? Tuurlijk niet. Autobouwers willen de boot niet missen en gaan daarom legio van samenwerkingen aan. Sommige deals worden breed uitgemeten in de pers. Niet toevallig zijn dat ook de deals waar MobilEye bij betrokken is omdat MobilEye een beurskoers te ondersteunen heeft die gebaseerd is op verwachting.

    Kom ik gelijk op je volgende punt: MobilEye hoeft niet af te schrijven omdat ze zelf de infrastructuur niet opzetten. Kostenbeheersing noem je dat. Je hebt gelijk dat als de MobilEye technologie niet werkt er daar niet op hoeft te worden afgeschreven. Waar dan op afgeschreven gaat worden: de beurskoers. Als de techniek van MobilEye het niet redt houd je een bedrijfje over met een omzet van paar 100 mln en een beurswaarde van >$10 miljard. Dat afschrijven zal via de beurskoers gaan omdat de verwachte omzet wegvalt....
    Dat zou dan een gevalletje 'Theranos' worden (de eerste unicorpse)
  5. [verwijderd] 12 juli 2016 10:41
    quote:

    Vici schreef op 12 juli 2016 09:36:

    [...]

    Komt misschien door het TA orakel?

    Nico PR Bakker @TheDailyTurbo 24 min.24 minuten geleden

    TOMTOM in reboundfase tot mogelijk 7,00 of 7,50, leuk voor koopjesjagers....
    Zou kunnen Vici,het vlakt nu wat af.De cijfertjes volgende week moeten het doen.
  6. harrysnel 12 juli 2016 10:43
    quote:

    Dinah-Moe Tomm schreef op 12 juli 2016 10:04:

    *Haitoing hanteert koersdoel van 5,10 euro voor TomTom
    12-07-16 09:56:07
    (END) Dow Jones NewswiresJuly 12, 2016 03:56 ET (07:56 GMT)
    *Alex is niet aansprakelijk voor informatie verschaft door derden.

    Zeker overnamebod uit Aziatische hoek opkomst.
    Haitong vroeg op de webcast naar mogelijke verkoop van de PND tak in US. Het is een partij die al eens optrok samen met Alibaba bij investering in Meizu. Denk dat er idd Chinese interesse bestaat.

    Zie bv:

    Alibaba expands into Meizu

    ....

    "..Guangdong-based Meizu Telecom Equipment Co also received US$60 million from the private equity investment arm of Haitong Securities..."

    www.shanghaidaily.com/business/it/Ali...
  7. [verwijderd] 12 juli 2016 10:46
    quote:

    harrysnel schreef op 12 juli 2016 10:27:

    @HiK: als er een potentiële miljardenmarkt is voor SDC/connected Car dan willen alle partijen daarvan profiteren. Autobouwers, traditionele toeleveranciers, nieuwe toetreders..... Waarom zou een BMW de Traffic van TomTom willen vervangen door een alternatief dat MobilEye mogelijk zou kunnen gaan bieden? Daarbij zou MobilEye dan de data zomaar krijgen van BMW/GM en zelf geen investeringen hoeven doen maar wel leverancier worden van de oplossing. Ziet de hele bedrijfstak MobilEye als "een goed doel" en gunnen zij daarom deze partij alle toegevoegde waarde die ontwikkeld wordt? Tuurlijk niet. Autobouwers willen de boot niet missen en gaan daarom legio van samenwerkingen aan. Sommige deals worden breed uitgemeten in de pers. Niet toevallig zijn dat ook de deals waar MobilEye bij betrokken is omdat MobilEye een beurskoers te ondersteunen heeft die gebaseerd is op verwachting.

    Kom ik gelijk op je volgende punt: MobilEye hoeft niet af te schrijven omdat ze zelf de infrastructuur niet opzetten. Kostenbeheersing noem je dat. Je hebt gelijk dat als de MobilEye technologie niet werkt er daar niet op hoeft te worden afgeschreven. Waar dan op afgeschreven gaat worden: de beurskoers. Als de techniek van MobilEye het niet redt houd je een bedrijfje over met een omzet van paar 100 mln en een beurswaarde van >$10 miljard. Dat afschrijven zal via de beurskoers gaan omdat de verwachte omzet wegvalt....
    Ik denk dat jij de exposurekant van Mobileye nu omdraait. Waar de deals bij Tom2 (volgens Tom2 door de opdrachtgever) geheim gehouden worden en pas op het allerlaatste moment gecommuniceerd, lijkt het bij Mobileye precies omgekeerd: OEM-ers kunnen niet wachten om zelfs maar een alliantie, die op dat moment nog niets voorstelt, breed in de pers uit te meten met officiële press-events, webcasts. Kennelijk zien ze het hele model om Mobileye heen toch wel erg zitten.
    Want waar ging het nu over bij BMW-Intel? Slechts één model BMW! En toch al die heisa?

    Het is trouwens niet zo dat als hun mapping niet kansrijk is, het bedrijf dan ook maar gelijk niets meer waard is. Hun EyeQ5 sensorfusion chip is een regelrechte concurrent van Nvidia. De eerste Nvidia drive PX maakte zelfs gebruik van Mobileye's EyeQ chips. Verder blijven ze cameratechniek doorontwikkelen en verfijnen.

    Ik maak me geen zorgen om Tom2 en Mobileye op de lange termijn.
    They both make sense. En Tom2 zit echt niet stil om ook hun data crowsourced en crowdsensed in de databases te hengelen.
  8. [verwijderd] 12 juli 2016 10:46
    quote:

    harrysnel schreef op 12 juli 2016 10:27:

    @HiK: als er een potentiële miljardenmarkt is voor SDC/connected Car dan willen alle partijen daarvan profiteren. Autobouwers, traditionele toeleveranciers, nieuwe toetreders..... Waarom zou een BMW de Traffic van TomTom willen vervangen door een alternatief dat MobilEye mogelijk zou kunnen gaan bieden? Daarbij zou MobilEye dan de data zomaar krijgen van BMW/GM en zelf geen investeringen hoeven doen maar wel leverancier worden van de oplossing. Ziet de hele bedrijfstak MobilEye als "een goed doel" en gunnen zij daarom deze partij alle toegevoegde waarde die ontwikkeld wordt? Tuurlijk niet. Autobouwers willen de boot niet missen en gaan daarom legio van samenwerkingen aan. Sommige deals worden breed uitgemeten in de pers. Niet toevallig zijn dat ook de deals waar MobilEye bij betrokken is omdat MobilEye een beurskoers te ondersteunen heeft die gebaseerd is op verwachting.

    Kom ik gelijk op je volgende punt: MobilEye hoeft niet af te schrijven omdat ze zelf de infrastructuur niet opzetten. Kostenbeheersing noem je dat. Je hebt gelijk dat als de MobilEye technologie niet werkt er daar niet op hoeft te worden afgeschreven. Waar dan op afgeschreven gaat worden: de beurskoers. Als de techniek van MobilEye het niet redt houd je een bedrijfje over met een omzet van paar 100 mln en een beurswaarde van >$10 miljard. Dat afschrijven zal via de beurskoers gaan omdat de verwachte omzet wegvalt....
    Mogelijk zou kunnen gaan bieden.....dat is de juiste benadering. Over 5 jaar hebben ze wellicht wat research gereed en over 10 jaar hebben ze dan wellicht voldoende data verzameld. Maar die data is van relatief lage kwaliteit.
    Simpelweg omdat de sensoren in de productieauto te beperkt zijn c.q. ver achter lopen op de technologische ontwikkelingen.
    Autofabrikanten zijn straks bij de SDC aansprakelijk als ze lage kwaliteit leveren en worden gedwongen voor het hoogste niveau te gaan.

    We gaan het over 5 jaar zien. Het lijkt vooral gebakken lucht en oppompen c.q. stutten van de Mobileye-beurskoers.

    Vision kunnen ze bij Mobileye en vele andere partijen die datzelfde doen (oa giganten als Bosch, Harman, Continental etc.), maar kaarten maken kan niet zonder specialistische systemen en zonder specialistische organisatie.

    Er is ook veel misverstand over HD-Maps. Het woord is misleidend want HD-Maps bestaan niet. Dat zijn hoogwaardige basis-Maps met daar bovenop een HD data-layer (en er zijn meer layers bovenop de real-time basis-Map)
    Die HD data-layer kan behoorlijk in kwaliteit verschillen. De sensoren bepalen dat en voor de beste kwaliteit moet je a la TomTom en Here auto's laten rondrijden met specialistische en zeer hoogwaardige apparatuur/sensoren.

    Ook real-time Traffic voorspellen zonder kaarten en zonder historische data is grote bluf.

    Geen eigen data-fabriek voor Mapping en Traffic = geen Map en geen Traffic

    En ook de autofabrikanten kunnen uit de sensordata straks geen kaarten maken. De Duitsers zijn niet gek en hebben niet voor niets Here gekocht voor de specialistische kennis en de organisatie.
    Autofabrikanten kunnen wel de sensordata gebruiken voor het real-time updaten en de real-time communicatie tussen voertuigen onderling etc..
  9. [verwijderd] 12 juli 2016 10:47
    quote:

    harrysnel schreef op 12 juli 2016 10:43:

    [...]

    Haitong vroeg op de webcast naar mogelijke verkoop van de PND tak in US. Het is een partij die al eens optrok samen met Alibaba bij investering in Meizu. Denk dat er idd Chinese interesse bestaat.

    Zie bv:

    Alibaba expands into Meizu

    ....

    "..Guangdong-based Meizu Telecom Equipment Co also received US$60 million from the private equity investment arm of Haitong Securities..."

    www.shanghaidaily.com/business/it/Ali...
    yep, was je post van 21 april aan het teruglezen ;-)

    Ik citeer:
    "De nieuwe analist van Haitong Securities vind ik ook interessant. Eerder waren er al Chinezen van Baidu op Keynote presentatie bij TT. Nu vond ik dat Haitong eerder al eens optrok (meer dan jaar geleden) met Alibaba op M&A gebied:

    "Alibaba expands into Meizu

    By Ding Yining | February 10, 2015, Tuesday

    ALIBABA said it has invested US$590 million in domestic smartphone manufacturer Meizu as it continues to boost its presence in mobile Internet.

    ....

    Guangdong-based Meizu Telecom Equipment Co also received US$60 million from the private equity investment arm of Haitong Securities..."

    www.shanghaidaily.com/business/it/Ali...

    Alibaba neemt wellicht 1 van de 40 rovers mee als ze hierheen komen voor startup event;)."
  10. [verwijderd] 12 juli 2016 10:51
    quote:

    groeibriljant schreef op 12 juli 2016 10:46:

    [...]

    Mogelijk zou kunnen gaan bieden. Over 5 jaar hebben ze wellicht wat research gereed en over 10 jaar hebben ze dan wellicht voldoende data verzameld. Maar die data is van relatief lage kwaliteit.
    Simpelweg omdat de sensoren in de productieauto te beperkt zijn c.q. ver achter lopen op de technologische ontwikkelingen.

    We gaan het over 5 jaar zien. Het lijkt vooral gebakken lucht.

    Vision kunnen ze bij Mobileye en vele andere partijen die datzelfde doen (oa giganten als Bosch, Harman, Continental etc.), maar kaarten maken kan niet zonder specialistische systemen en zonder specialistische organisatie.

    Er is ook veel misverstand over HD-Maps. Het woord is misleidend want HD-Maps bestaan niet. Dat zijn hoogwaardige basis-Maps met daar bovenop een HD data-layer (en er zijn meer layers bovenop de real-time basis-Map)
    Die HD data-layer kan behoorlijk in kwaliteit verschillen. De sensoren bepalen dat en voor de beste kwaliteit moet je a la TomTom en Here auto's laten rondrijden met specialistische en zeer hoogwaardige apparatuur/sensoren.

    Ook real-time Traffic voorspellen zonder kaarten en zonder historische data is grote bluf.

    Geen eigen data-fabriek voor Mapping en Traffic = geen Map en geen Traffic

    En ook de autofabrikanten kunnen uit de sensordata straks geen kaarten maken. De Duitsers zijn niet gek en hebben niet voor niets Here gekocht voor de specialistische kennis en de organisatie.
    Autofabrikanten kunnen wel de sensordata gebruiken voor het real-time updaten en de real-time communicatie tussen voertuigen onderling etc..
    Ik reageer liever niet op dit geraaskal. Het lijkt een beetje op braken iedere keer weer diezelfde riedel onzin. Maar één ding moet me toch van het hart: als je onwaarheden heel vaak herhaalt, dan wil dat nog niet zeggen dat ze op een gegeven moment alsnog waar worden. Wat kun jij een onzin schrijven zeg. Voeg ook nog even je koersdoelen toe en ik kan weer naar de wc.
  11. [verwijderd] 12 juli 2016 11:01
    quote:

    Dinah-Moe Tomm schreef op 12 juli 2016 10:04:

    *Haitoing hanteert koersdoel van 5,10 euro voor TomTom
    12-07-16 09:56:07
    (END) Dow Jones NewswiresJuly 12, 2016 03:56 ET (07:56 GMT)
    *Alex is niet aansprakelijk voor informatie verschaft door derden.

    Zeker overnamebod uit Aziatische hoek opkomst.
    Interessant hoor. Alibaba, Tencent, Baidu....

    Zou Alibaba wel eens kunnen zijn, die zijn ook bezig met SDC:

    techcrunch.com/2016/07/06/alibaba-unv...
  12. harrysnel 12 juli 2016 11:02
    quote:

    Hik schreef op 12 juli 2016 10:46:

    [...]

    Ik denk dat jij de exposurekant van Mobileye nu omdraait. Waar de deals bij Tom2 (volgens Tom2 door de opdrachtgever) geheim gehouden worden en pas op het allerlaatste moment gecommuniceerd, lijkt het bij Mobileye precies omgekeerd: OEM-ers kunnen niet wachten om zelfs maar een alliantie, die op dat moment nog niets voorstelt, breed in de pers uit te meten met officiële press-events, webcasts. Kennelijk zien ze het hele model om Mobileye heen toch wel erg zitten.
    Want waar ging het nu over bij BMW-Intel? Slechts één model BMW! En toch al die heisa?

    Het is trouwens niet zo dat als hun mapping niet kansrijk is, het bedrijf dan ook maar gelijk niets meer waard is. Hun EyeQ5 sensorfusion chip is een regelrechte concurrent van Nvidia. De eerste Nvidia drive PX maakte zelfs gebruik van Mobileye's EyeQ chips. Verder blijven ze cameratechniek doorontwikkelen en verfijnen.

    Ik maak me geen zorgen om Tom2 en Mobileye op de lange termijn.
    They both make sense. En Tom2 zit echt niet stil om ook hun data crowsourced en crowdsensed in de databases te hengelen.
    Heisa wordt dikwijls ook gemaakt als er op hetzelfde moment onderhandelingen lopen met een andere partij. Wellicht wil BMW hiermee uitstralen: we hebben alternatieven beste TomTom, NVidia, Bosch, NXP, noem maar op.... Of gebruikt MobilEye dit om GM te laten zien dat ze zich niet aan 1 partij verbinden. Of wil Intel zich een keer presenteren als partij actief op dit gebied en haar naam verbinden aan een gerespecteerd merk. Alles is mogelijk. MobileEye zie ik als partij die gekozen heeft voor de "zoveel mogelijk naar buiten breng strategie" terwij een Bosch liever zwijgt. Heeft m.i. te maken met "het zijn van de gevestigde partij met business bij alle autobouwers" zoals Bosch tegenover "het opkomende bedrijf" MobilEye.
  13. [verwijderd] 12 juli 2016 11:03
    quote:

    Hik schreef op 12 juli 2016 10:51:

    [...]

    Ik reageer liever niet op dit geraaskal. Het lijkt een beetje op braken iedere keer weer diezelfde riedel onzin. Maar één ding moet me toch van het hart: als je onwaarheden heel vaak herhaalt, dan wil dat nog niet zeggen dat ze op een gegeven moment alsnog waar worden. Wat kun jij een onzin schrijven zeg. Voeg ook nog even je koersdoelen toe en ik kan weer naar de wc.
    Makkelijke reactie. Ik heb je al vaker betrapt op regelrechte onzin (bijv. over noodzaak Lidar) en ook nu heb je kennelijk geen antwoord.

    3 simpele vragen:

    1. Bestaan er HD-Maps of is het woord misleidend en hebben we het over basis-Maps met daar bovenop een HD data-layer?

    2. Zijn de sensoren in de productie-auto gelijkwaardig of beter dan de professionele sensoren die TomTom en Here in hun mapmaking-auto's gebruiken, of lopen die relatief goedkope productie-sensoren achter qua datakwaliteit?

    3. Kun je zonder real-time datafabriek wel real-time Traffic leveren en voorspellen?

    Overigens vind ik het uiterst verdacht hoe jij hier opeens op het forum bent verschenen en net doet of je TomTom-aandeelhouder bent maar ook gelijk vanaf het begin Mobileye bent gaan promoten. En dat veelal op vage technologische gronden.

    En bij het door Goddijn voorspelde 50% marktaandeel Automotive in 2020 gaat de koers van TomTom echt door de grens van 100 euro.
  14. [verwijderd] 12 juli 2016 11:11
    quote:

    harrysnel schreef op 12 juli 2016 11:02:

    [...]

    Heisa wordt dikwijls ook gemaakt als er op hetzelfde moment onderhandelingen lopen met een andere partij. Wellicht wil BMW hiermee uitstralen: we hebben alternatieven beste TomTom, NVidia, Bosch, NXP, noem maar op.... Of gebruikt MobilEye dit om GM te laten zien dat ze zich niet aan 1 partij verbinden. Of wil Intel zich een keer presenteren als partij actief op dit gebied en haar naam verbinden aan een gerespecteerd merk. Alles is mogelijk. MobileEye zie ik als partij die gekozen heeft voor de "zoveel mogelijk naar buiten breng strategie" terwij een Bosch liever zwijgt. Heeft m.i. te maken met "het zijn van de gevestigde partij met business bij alle autobouwers" zoals Bosch tegenover "het opkomende bedrijf" MobilEye.
    Persoonlijk denk ik ook dat Bosch (en Harman, Continental etc.) veel meer vision-technologie levert (en gaat leveren) aan de verschillende autofabrikanten dan een bluffend nieuwkomertje als Mobileye.

    De CEO van Google merkte na een bezoek aan Israel terecht op dat het vision-probleem inmiddels wel is opgelost en dat het bij de SDC nu vooral gaat om de AI-ontwikkelingen (zelflerend etc.). Ook die AI-kennis gaat een klein partijtje niet in z'n eentje wel even oplossen. Alle autofabrikanten en hun toeleveraciers zijn daar volop mee bezig.
  15. [verwijderd] 12 juli 2016 11:12
    quote:

    Dennis0009 schreef op 12 juli 2016 10:51:

    oke en waar komt Haitoing op eens vandaan verkoop advies en koers stijgt ik denk dat dit de eerste tekenen zijn van the end game!!! en die gaat vanuit china komen!!!!
    de druk komt van buiten af, maar het gevaar zit dicht bij huis, hoe dan ook net als een paar jaar en euro's geleden toen TT aan 3 noteerde zijn er gelukkig wel een paar wakker , nu maar hopen dat die niet in t verkeerde kamp gezogen worden.
5.132 Posts
Pagina: «« 1 ... 136 137 138 139 140 ... 257 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.