Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,420   0,000   (0,00%) Dagrange 5,340 - 5,470 147.736   Gem. (3M) 179,4K

TOMTOM JUNI 2016

5.575 Posts
Pagina: «« 1 ... 274 275 276 277 278 279 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 1 juli 2016 00:12
    quote:

    harrysnel schreef op 30 juni 2016 17:30:

    [...]

    :)

    Nog nooit zo diep gezonken zal de dieptemeter laten zien.

    Maar je hebt groot gelijk Wies. Wat wil Den Drijver? Eerst: TT moet deelnames toestaan zoals Here om investeringen te kunnen behappen en voorsprong te behouden. Gesprek met HG: SNS zegt nu ook dat de winst duidelijk omhoog moet alvorens te kapitaliseren. Focus op grote klanten die alle diensten willen afnemen >E100 mln. Den Drijver tevreden....en dan nu begint hij te zeuren over het bedrijfsresultaat in 2016 - 2018.????

    Als je erover nadenkt: er zijn 2 analisten geweest die opperden om assetwaarde te ontsluiten en waar TomTom ook op gereageerd heeft.

    Kumar met brief. Goddijn: njet. Kumar stil.
    Den Drijver in commentaar. Gesprek met Goddijn. Den Drijver geeft gelijk. Den Drijver begint te zeuren.

    Kumar is van de zusjes Tammenoms Bakker. Den Drijver is de huisanalist.

    De twee personen die management kan gebruiken voor plannen. Ik zeg Exit E12,50.

    Groet.
    een exit op 12,50 is toch onmogelijk? er is toch al bewijs, door tt international, dat met opsplitsen minstens 18 euro te maken valt? dan kunnen ze toch nooit de mensen afschepen met 12,50?
  2. [verwijderd] 1 juli 2016 00:18
    quote:

    bart1805 schreef op 30 juni 2016 17:32:

    [...]
    Zucht. Ik heb nergens gezegd dat 1 miljard omzet in 2016 onmogelijk zou zijn. Ik heb gezegd dat een omzet van 1 miljard en een netto winst van 100 miljoen een uitermate knappe prestatie zou zijn. Dus geen losse uitspraak over winst of omzet, maar in combinatie. Qua omzet zat ik een fractie te laag. De winst van 100 miljoen gaan ze in de verste verte in 2016 niet halen. Maar van alle waardeloze voorspellingen op dit forum blijkt het achteraf een van de minst waardeloze te zijn.
    En het klopt: af en toe lees ik nog mee. En heel af en toe zit er een briljante post tussen. Zoals laatst de bijdrages over het optieplan van TomTom. En ik heb geen enkele behoefte om onder een andere naam te posten, waarom zou ik? Ik had het naïeve idee toen ik nog veel tijd stak in dit forum dat je door samen na te denken zou kunnen komen tot een beter begrip en uiteindelijk tot een beter beleggingsresultaat. Dat is volstrekt ijdele hoop gebleken. Mijn conclusie is dat dit een fanclub is, dat geeft helemaal niets, alleen wil ik daar niet bij horen. Het levert me namelijk niets op. En dus ben ik gestopt met het energie steken in dit forum en dat bevalt eigenlijk meer dan uitstekend. Je opmerking over de koers is ook typerend, die deed er bij mij eigenlijk altijd minder toe. Heb zelden iets over mijn posities in TomTom vertelt. En er valt nou eenmaal altijd geld te verdienen en te verliezen. Als de koers hoog staat of als hij laag staat. Op de weg naar boven en op de weg naar beneden.
    De manier waarop jij nu terugkijkt naar mijn poging om een voorspelling te doen over 2016 laat op uitmuntende wijze zien waarom dit een fanclub is en het in elk geval voor mij zonde is om er tijd aan te besteden. Opeens is namelijk mijn voorspelling in tweeën geknipt en is het volstrekt verklaarbaar dat de winst van 100 miljoen nog niet wordt bereikt in 2016. Dat doet slechts een fan. Niet meer terugkijken naar je eigen bizarre voorspellingen, maar opeens bij mijn idee van de winst in 2016 opeens allerlei logische verklaringen geven waarom die pas wat later gaat worden behaald. Die tactiek wordt standaard door de fans hier op dit forum toegepast en daarom gaat het nooit lukken om op basis van dit forum een beter beeld te krijgen van waar het bedrijf staat. Veel plezier en hup IJsland!
    dit is echt de grootste onzin van het hele juni draadje. echt in geen 1 zin staat iets dat klopt. je verdraaid net zo als vroeger alles naar jouw waarheid, die in het echt complete onzin is. jammer dat je geen fouten kunt en wilt toegeven, maar goed, bijna niemand kan dat hier. ik wilde alles van jou tegenspreken, maar dat wordt mij teveel werk. slimme mensen hier zullen het wel zien dat alles complete onzin is van jou.
  3. [verwijderd] 1 juli 2016 00:20
    quote:

    Misschien schreef op 1 juli 2016 00:16:

    LeenJr,

    De meeste zullen leveren en voor de rest zullen ze de procedure afwachten.

    Tini

    absoluut niet met je eens, 6 maanden geleden stond de koers nog 12, dus niemand gaat daarmee accoord. men zou pas accoord gaan als het een jaar of 5 rond de 6 staat. ik weet wel zeker dat 80% van dit forum zijn of haar stukken niet weg zal doen voor 12,50
  4. forum rang 6 Tom3 1 juli 2016 00:26
    quote:

    Chameleon schreef op 1 juli 2016 00:20:

    [...]

    Was na beurs
    Volgens Hik/ HG werkt Road DNA nog niet 100%. Heeft Tom2/Bosch ooit een ongeluk gerapporteerd? Hoge bomen vangen veel wind: ben nu benieuwd hoe iedereen daar aan de overkant zijn straatje schoon gaat vegen. Zal wel een schokgolf geven, net als de bijna ongelukken van Google.
  5. [verwijderd] 1 juli 2016 00:30
    quote:

    LeenJR schreef op 1 juli 2016 00:20:

    [...]
    absoluut niet met je eens, 6 maanden geleden stond de koers nog 12, dus niemand gaat daarmee accoord. men zou pas accoord gaan als het een jaar of 5 rond de 6 staat. ik weet wel zeker dat 80% van dit forum zijn of haar stukken niet weg zal doen voor 12,50
    Natuurlijk niet, maar sommigen praten nou eenmaal graag voor anderen. Zelf zou ik er niet eens op hebben gereageerd.
  6. sterkstaaltje 1 juli 2016 00:34
    Ben het met LeenJR eens. Dit is puur een technisch verhaal. Op het moment dat het sentiment maar een beetje draait staan we weer boven de 10 euro. Natuurlijk dienen we de adviezen van de banken met een korreltje zout te nemen. Maar aan de andere kant kunnen ze veel vertrouwen verliezen op het moment dat ze ver van de waarheid af liggen. Eens draait het en dan kan het bij dit aandeel hard gaan.
    Daarnaast heb ik een groot vertrouwen in de kennis en kunde van John de Mol.
    In TomTom zit zeker nog toekomst.
  7. [verwijderd] 1 juli 2016 00:35
    quote:

    Vici schreef op 1 juli 2016 00:20:

    [...]

    Jawel heeft wel gereageerd. Daalde nabeurs 4,2 % volgens Bloomberg. En Tesla gebruikt wel degelijk Mobileye.
    Er is in Tesla's Autopilot cameratechnologie van Mobileye gebruikt, maar het draait op Nvidia en is ontwikkeld door Tesla zelf. Dus Autopilot is niet ván Mobileye.
    Ondanks dat zal het zijn weerslag hebben op alle bedrijven die dit soort ADAS systemen leveren. Hier krijgen ze nog een kluif aan om zich uit te lullen.
  8. forum rang 7 A3aan 1 juli 2016 00:40
    quote:

    Riet van Milt schreef op 1 juli 2016 00:35:

    [...]

    Hé Adriaantje, ik moest deze week aan je denken toen ik break-even kwam met Quirius/Lavide drama, achteraf toch een goed advies van je geweest, sinds gisteren sta ik zelfs op winst!
    Is dan één van de weinige goed tips geweest. Hahahaha!
  9. [verwijderd] 1 juli 2016 00:41
    quote:

    Tom3 schreef op 1 juli 2016 00:26:

    [...]

    Volgens Hik/ HG werkt Road DNA nog niet 100%. Heeft Tom2/Bosch ooit een ongeluk gerapporteerd? Hoge bomen vangen veel wind: ben nu benieuwd hoe iedereen daar aan de overkant zijn straatje schoon gaat vegen. Zal wel een schokgolf geven, net als de bijna ongelukken van Google.
    Het is een citaat van GODdijn zélf o.a. in het RTL-z filmpje.
    Overigens staat dit natuurlijk helemaal los van Maps en Localisatie. Dit gaat over beeldherkenning en de acties die er aan het herkennen van gevaarlijke situaties gekoppeld moeten worden. Gevaar: = uitwijk/remmen/noodstop. Als het gevaar dan niet herkend/gesignaleerd wordt, dan is het opeens een dodelijk wapen.
    Dit zal er voor zorgen dat er niet lukraak bedrijven auto's op de weg kunnen zetten die claimen zelfrijdend te zijn. Rijexamens voor de SDC!
  10. [verwijderd] 1 juli 2016 00:42
    quote:

    Hik schreef op 1 juli 2016 00:35:

    [...]

    Er is in Tesla's Autopilot cameratechnologie van Mobileye gebruikt, maar het draait op Nvidia en is ontwikkeld door Tesla zelf. Dus Autopilot is niet ván Mobileye.
    Ondanks dat zal het zijn weerslag hebben op alle bedrijven die dit soort ADAS systemen leveren. Hier krijgen ze nog een kluif aan om zich uit te lullen.

    Eens. Ben dan ook benieuwd hoe de persconferentie van morgen gaat verlopen bij Mobileye, Morgen van 16.00 tot 17.00 uur. Er zullen wel veel vragen over dit onderwerp komen.
  11. [verwijderd] 1 juli 2016 00:46
    quote:

    Hik schreef op 30 juni 2016 22:51:

    [...]

    Wat is te laat; vorig jaar stonden ze rond deze tijd op $65.

    Morgen om 16:00u komt het Mobileye/Intel/BMW nieuws, via een webcast te volgen.
    Zit het Tom2 aandeel natuurlijk weer de hele dag in de penarie, geholpen door shorters. Die hebben dit feilloos door.

    En dit is nog maar het begin. Nvidia heeft hun Drive PX2 computer voor pilot studies aan de OEM-ers geleverd. Er zijn er natuurlijk een hoop mee aan het testen. Ook de techies gaan er mee aan de haal. Dit platform verwerkt niet alleen sensorinformatie, er kunnen ook HD-maps mee gemaakt worden. Of je nu Lidar, Radar, Camera's gebruikt.
    Dat belooft dus een hete herfst. Nét voor de CES komen al die fabrikanten met prachtige demo's, plaatjes en jubelverhalen. Daar zal uit bijken dat ze prima hun eigen kaarten kunnen maken. Of althans zullen ze het zo doen voorkomen. Dat zal op zijn minst een prijserosie te zien geven richting de gevestigde kaartleveranciers, maar belangrijker nog: Bij ieder nieuwtje dat ook maar enigszins hint aan de business van Tom2 zal het aandeel nog meer klappen krijgen. Tom2 heeft er namelijk niets tegenin te brengen. Behalve de door @Potpourri bedachte onderwatergadget zullen ze nog veel meer prullaria de wereld in slingeren. Maar bijv. inspringen op de E-bike hype met een kekke fietsnavigatie dat dan weer niet.

    Wat tevens nog kan meespelen in de acceptatie/ nonacceptatie van RoadDNA is het feit dat GODdijn nog steeds zegt dat het product niet 100% betrouwbaar is. Daar zit een OEM-er niet op te wachten. Die wil een duurzame groeioplossing waar hij nu ADAS mee kan bieden aan de klant en in de toekomst naar volledige HAD level-4 kan groeien. Als Tom2 twijfelt aan het 100% betrouwbaar krijgen (als dat al mogelijk is), dan gaat zo'n OEM-er naar de concurrent. De eerste die zegt dat ze een veilige oplossing kunnen bieden is spekkoper. En daar komt dan ineens de kracht van Mobileye om de hoek kijken. Want veiligheid, daar zijn zij nou net zo goed in. En ja hoor, zij zullen vast beweren dat zij het wél veilig kunnen leveren op het moment dat deSDC aan de orde is.
    Je hebt niet zoveel kansen in deze markt. Als de klant eenmaal gekozen heeft is dat een verbintenis van vele jaren.
    Grote vraag is: wat wordt de belggingsstrategie naar de Q2 cijfers? Ik ben er eigenlijk wel een beetje klaar mee. En toch, als ze maar één aansprekende grote klant binnenhalen voor HD-Maps/RoadDNA dan kan ik ze in ieder geval het voordeel van de twijfel gunnen.
    Puts kopen net voor de cijfers lijkt me met de koersdoelverlaging van SNS (en ze zitten écht dicht bij het vuur) niet onverstandig.
    Achteraf weten we wat we hadden moeten doen.

    Zou het echt zo zijn? Ik twijfel zelf. Vooral je opmerking in het vet.
  12. [verwijderd] 1 juli 2016 00:51
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 31 mei 2016 05:26:

    [...]

    Echt editen van allerlei wilde data voor mapmaking vraagt manuele input denk ik.
    Het is niet anders. Zelfs als het volautomatisch kan, heb ik twijfels. Omdat er iets nodig is als statistische validatie, "één zwaluw maakt nog geen zomer".
    Er zijn meerdere voertuigen nodig om ook maar iets te kunnen concluderen over (tijdelijke) veranderingen langs de weg. Dacht je dat de matrixborden boven onze snelwegen op 50 springen na één langzaam voertuig? (Beter: na één langzame vtg-meting?)

    Dus hoe zit het nou met realtime HD-maps?

    Ik heb geen kant-en-klare oplossing, en bij TT lees ik die ook niet, ondanks veel poeha. Op dit forum zijn er velen met verstand van IT en AI, maar niet zoveel verstand van verkeer. (Ik wel, zei de gek. De basisalgoritmen van RWS, en via de huidige NDW nu ook VID, ANWB en TT, als het om NL-snelwegen gaat, zijn van mij, sorry hoor.)

    Enfin, wat ik denk:
    Maak diep in de diverse architecturen onderscheid tussen 'maps' (hoe realtime ook) en traffic + hazards.
    Maps staan auto's toe om vooruit te kunnen kijken. Info over traffic/hazards dient ter waarschuwing, let op! Minder vaart, etc., vertrouw niet meer alleen op je HD-map. "Ga in een ander mode dus, ook jij boordcomputer."

    Dit is geen advies aan TT, hun experts zijn slim genoeg. Ik vertaal hier slechts waar zij mee bezig zijn. VP R-P. Schaeffer is bezig met die waarschuwingsmode.

    En HERE? Zij hebben het vooral over die waarschuwingen, in een overigens zeer herkenbare Scandinavische taal vol brave bedoelingen, en sneeuw + rendieren op de weg (vertel mij niks over TMC of TPEG dictionairies).
    Bij realtime en automatisch mapmaking lopen zij volgens mij achter. (Zoals HG zegt.)

    Heldere kijk. Ben het met je eens. Wie iets zinnigs beschrijft, overleeft het om geqoute te worden.....al is het weken of maanden later.

    Thanks
5.575 Posts
Pagina: «« 1 ... 274 275 276 277 278 279 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.