Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,245   0,000   (0,00%) Dagrange 5,200 - 5,340 124.392   Gem. (3M) 179,9K

TOMTOM JUNI 2016

5.575 Posts
Pagina: «« 1 ... 270 271 272 273 274 ... 279 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 30 juni 2016 17:23
    quote:

    moneymaker_BX schreef op 30 juni 2016 17:06:

    welke CEO
    welk MANAGEMENT
    laat zijn bedrijf zo afslachten door shorters
    laat zijn particuliere aandeelhouders zo in de kou staan
    al jaren
    geen dividend
    geen aandeleninkoop
    alleen zelf elk jaar opties verzilveren
    het is 1 GROTE SCHANDE dit beleid maar echt
    ze komen aan de beurt want via ttint. en de VEB ga ik druk op ze uitoefenen dat ze eindelijk eens in gaan zien dat ze moeten opsplitsen of MAPS moeten verkopen
    aan die speelgoedtroep die ze als afleidng op de markt gooien gaat ons niet redden
    wachten ben IK ZAT
    ik ga heel offensief met hulp van bep kanalen deze toko WAKKER SCHUDDEN
    Goddijn schaam U

    boehoehoe.
  2. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 30 juni 2016 17:25
    quote:

    groeibriljant schreef op 30 juni 2016 13:35:

    [...]

    Zit ook aan die bridges voor Peugeot te denken. Lijkt mij fiscaal niet kunnen om dat in 1 x als kosten af te boeken.
    Gaat het wel om TTT-hardware bij die deal? Men biedt Webfleet (software+services) aan. Zie het persbericht:
    ... the WEBFLEET platform will use the data sent by the manufacturer-fitted telematics units of Peugeot, Citroën and DS cars.

    En als er wel TTT-hardware geleverd wordt? Ik denk dat het qua accounting wél kan om die (gratis of onder-de-kostprijs geleverde) hardware voor PSA direct al af te boeken. Maar dat verklaart de draai van SNS voor 2016 nog niet.

    Om een indruk te krijgen neem ik nu even de duurste TTT 'unit' voor de 'light' sector. In hun eigen cijfers kan je zien dat SNS verwacht dat TTT in 2016 ca 112.000 van die units zal verkopen, met een opbrengst van €24,3 mio, bij een ('blended') hardware-marge van 65%. Kostprijs dus 35% = €8,5 mio.
    Hier zit de PSA deal nog niet in. Via die deal, en áls er idd hardware geleverd wordt, zullen in 2016/Q3+Q4 dan nog een extra 70.000 units (mijn schatting) geleverd worden. Een evenredige kostprijs zou zijn: (70000/112000)x8,5 = €5,3 mio.

    Dit is dus het ebit-verlies in 2016 als TTT die units voor niks zou weggeven aan PSA (wat me onwaarschijnlijk lijkt).
    Hoe dan ook, dit 'verlies' is veel lager dan de 'plotselinge' ebitverlaging van maar liefst 30,5 mio in de SNS-prognoses voor 2016.

  3. harrysnel 30 juni 2016 17:30
    quote:

    potpourri schreef op 30 juni 2016 17:02:

    [...]

    het is nooit zwart/wit, dit is wat dat betreft net politiek

    maar als je als analist nu de hele maand zo'n beetje bent opgetrokken met de TT caravan door investment land en je brengt 3 updates uit, je hebt een one on one interview met HG, je gaat mee op de roadshows en je komt hier vandaag mee naar buiten dan mag je toch wel aannemen dat dit ingefluisterd is geweest

    is de vraag enkel waarom en waarom nu ?
    ik ga er verder niet over lopen speculeren, mocht iemand het weten hoor ik graag

    maar wat gaat HG straks melden, de oude bandit.

    Madame nog wat te melden op twitter ? een nieuwe digitale dieptemeter ?
    :)

    Nog nooit zo diep gezonken zal de dieptemeter laten zien.

    Maar je hebt groot gelijk Wies. Wat wil Den Drijver? Eerst: TT moet deelnames toestaan zoals Here om investeringen te kunnen behappen en voorsprong te behouden. Gesprek met HG: SNS zegt nu ook dat de winst duidelijk omhoog moet alvorens te kapitaliseren. Focus op grote klanten die alle diensten willen afnemen >E100 mln. Den Drijver tevreden....en dan nu begint hij te zeuren over het bedrijfsresultaat in 2016 - 2018.????

    Als je erover nadenkt: er zijn 2 analisten geweest die opperden om assetwaarde te ontsluiten en waar TomTom ook op gereageerd heeft.

    Kumar met brief. Goddijn: njet. Kumar stil.
    Den Drijver in commentaar. Gesprek met Goddijn. Den Drijver geeft gelijk. Den Drijver begint te zeuren.

    Kumar is van de zusjes Tammenoms Bakker. Den Drijver is de huisanalist.

    De twee personen die management kan gebruiken voor plannen. Ik zeg Exit E12,50.

    Groet.
  4. bart1805 30 juni 2016 17:32
    quote:

    martinmartin schreef op 29 juni 2016 17:42:

    [...]

    Op jouw kleine flashback wil ik graag reageren.
    De door Bart1805 onmogelijk gehouden realisatie van 1 miljard omzet in 2016 met daarbij een netto winst van 100 mio anders dan door een buitengewone prestatie van het managenent van Tom2 is in ieder geval voor de omzet al achterhaald.
    Ook jij weet dat er allerlei redenen aangevoerd kunnen worden waarom de netto winst van 100 mio mogelijk nog niet gehaald zal worden in 2016 maar voor de objectieve toeschouwer zal dat slechts een kwestie van tijd zijn voordat deze "mijlpaal" gehaald zal worden kijkend naar ontwikkeling Telematics en orderboek Automotive.

    Waar het mij om gaat is dat de door mij vanwege zijn inhoudelijk reacties zeer gewaardeerde Bart1805 het dus op dat moment volkomen verkeerd inschatte.
    Met alle risico's die er toen aan kleefden was het makkelijker om de toon die Bart1805 aansloeg te volgen.
    Op dit moment is het echter volstrekt anders, het orderboek spreekt voor zich, de ontwikkeling van Telematics spreekt voor zich, de ontwikkeling van de stijgende brutowinstmarges spreken voor zich, er is nu werkelijk niets meer wat de door de optimisten voorspelde koerdoelen op termijn kan torpederen.
    Bewijs daarvoor is volgens mij dat Bart1805 die hier nog steeds meeleest(blijkend uit een recente reactie zijnerzijds) en mogelijk reageert hij onder een andere naam maar hij heeft niet de moed om onder eigen naam tegengas te geven terwijl de koersontwikkeling van tom2 in 2016 hem daarvoor alle ruimte geeft.

    Zucht. Ik heb nergens gezegd dat 1 miljard omzet in 2016 onmogelijk zou zijn. Ik heb gezegd dat een omzet van 1 miljard en een netto winst van 100 miljoen een uitermate knappe prestatie zou zijn. Dus geen losse uitspraak over winst of omzet, maar in combinatie. Qua omzet zat ik een fractie te laag. De winst van 100 miljoen gaan ze in de verste verte in 2016 niet halen. Maar van alle waardeloze voorspellingen op dit forum blijkt het achteraf een van de minst waardeloze te zijn.
    En het klopt: af en toe lees ik nog mee. En heel af en toe zit er een briljante post tussen. Zoals laatst de bijdrages over het optieplan van TomTom. En ik heb geen enkele behoefte om onder een andere naam te posten, waarom zou ik? Ik had het naïeve idee toen ik nog veel tijd stak in dit forum dat je door samen na te denken zou kunnen komen tot een beter begrip en uiteindelijk tot een beter beleggingsresultaat. Dat is volstrekt ijdele hoop gebleken. Mijn conclusie is dat dit een fanclub is, dat geeft helemaal niets, alleen wil ik daar niet bij horen. Het levert me namelijk niets op. En dus ben ik gestopt met het energie steken in dit forum en dat bevalt eigenlijk meer dan uitstekend. Je opmerking over de koers is ook typerend, die deed er bij mij eigenlijk altijd minder toe. Heb zelden iets over mijn posities in TomTom vertelt. En er valt nou eenmaal altijd geld te verdienen en te verliezen. Als de koers hoog staat of als hij laag staat. Op de weg naar boven en op de weg naar beneden.
    De manier waarop jij nu terugkijkt naar mijn poging om een voorspelling te doen over 2016 laat op uitmuntende wijze zien waarom dit een fanclub is en het in elk geval voor mij zonde is om er tijd aan te besteden. Opeens is namelijk mijn voorspelling in tweeën geknipt en is het volstrekt verklaarbaar dat de winst van 100 miljoen nog niet wordt bereikt in 2016. Dat doet slechts een fan. Niet meer terugkijken naar je eigen bizarre voorspellingen, maar opeens bij mijn idee van de winst in 2016 opeens allerlei logische verklaringen geven waarom die pas wat later gaat worden behaald. Die tactiek wordt standaard door de fans hier op dit forum toegepast en daarom gaat het nooit lukken om op basis van dit forum een beter beeld te krijgen van waar het bedrijf staat. Veel plezier en hup IJsland!
  5. harrysnel 30 juni 2016 17:35
    Hee Bart1805, je hebt toch wel iets van mij kunnen leren? Over zwarte en witte muren en dat het gaat om welke kleur de muur lijkt en niet welke verf gebruikt is. En over welke speedo geschikt is voor zwemmen in de darkpool, het lopen van een goede polonaise..... Doe lekker mee hier en laten we leren van elkaar:).
  6. harrysnel 30 juni 2016 17:48
    quote:

    pieter1960 schreef op 30 juni 2016 17:18:

    [...]

    Gaat misschien nog wel de helft af, dan heeft Joske Versteeg ook een opsteker . Koersdoel v Joske is 2.85.
    Nee Jos die heeft E9 als koersdoel. Hij loopt namelijk chronisch achter de feiten aan en als hij naar E2 gaat moet je weer kopen.

    www.trivano.com/aandeel/advies-theodo...

    BDB: AB voor de bijdrage over de Telematics inbouw.
  7. [verwijderd] 30 juni 2016 17:48
    hmm moeilijk wat we hiervan moeten denken.
    Koers heeft kennelijk niks meer met het bedrijf te maken.
    PDT en WQ spelen ermee. Puur quatitatief, niks fundamenteels.
    Ik heb nog geprobeerd om in de eindveiling te kopen op 6,88, maar dat is niet gelukt.
    Wel 200K in de eindveiling, dus er zijn wel verschuivingen, in mijn eigen theorie duidt een grote eindveiling op indekken tegen optie-posities.
    Tegen de tijd van de cijfers zullen PDT en WQ zich er wel minder mee bemoeien, en hopelijk ook eens hun spelletje de andere kant op spelen.
  8. forum rang 6 tatje 30 juni 2016 17:50
    Geloof in de fundamenten en de kansen van Tom Tom.

    All in en wachten dus.

    Was het geklaag niet anders gewend bij USG PEOPLE.

    Daar van 12 naar 5 .

    Ik denk dat ook daar de echte believers en dat waren er op het einde niet veel meer, beloond werden voor hun geduld, geloof en toewijding.

    Bij Tom Tom hetzelfde, dalende koersen en klagende mensen.

    Steeds meer uitstappers.

    Ik blijf net zoals bij USG PEOPLE tot een overname of opsplitsing.

    Maar als ooit het eind spel daar is, zullen we niet meer met velen zijn :-)

    Waarom blijven als je niet geloofd.

    Duidelijk dat 2016 niet het summum wordt.

    In de outlook voor 2016 zeggen ze.

    omzet 1050 miljoen en EPS 0,23 cent.

    Investeringen in CAPEX en OPEX in onze belangrijkste technologieën zullen hoger zijn dan in 2015.
    Speciaal investeren we in capaciteit en software voor de automobielindustrie ( om o.a. autonomous driving mogelijk te maken ) en in ons nieuwe map - making platform.

    Dus de investeringen worden in 2016 hoger ondanks meer omzet.
    En ze kapitaliseren ook die meer investeringen niet, dus maar 0,23 EPS.

    Dasss toch helemaal duidelijk :-)

    Een dalende koers is nooit leuk, maar Tom Tom is gewoon duidelijk.

    Ik ben er ook van overtuigd, dat er al biedingen zijn geweest op TT of op delen.

    Ze willen de tent bij elkaar houden.

    Of dat lukt, bepalen de marktwijzigingen.

    Ik vind dat duidelijk taal.

    Maar ja, een aantal mensen snapt niet wat Harold Goddijn met marktwijzigingen bedoelt.
  9. [verwijderd] 30 juni 2016 17:53
    Het TT-managemnt is aan zet, de markt laat het aandeel gewoon rustig verder wegzakken op uitblijven nadere info(=precies het idee waarvoor een aandelenbeurs bedoeld is)

    Het koord verder aantrekken..."geen financiele details"....mag echt stoppen nu, er zit totaal geen nieuwswaarde meer aan, sterker nog! het aandeel laat dan een versnelde daling zien....
  10. [verwijderd] 30 juni 2016 17:53
    quote:

    groeibriljant schreef op 30 juni 2016 17:13:

    [...]

    Goddijn crimineel met zijn recente voorspelling van 50% marktaandeel Automotive in 2020?

    28,5% gemiddelde groei per jaar in Telematics in de periode 2016-2022?

    Gartner en de CEO van Harman met de een groei in take-rates van 30% in 2015 naar 60% in 2017 en daarna groeiend naar 100%?

    Of Den Drijver crimineel om de nieuwe orders en marktverwachtingen niet mee te nemen in zijn sheetje terwijl hij wel opeens extra kosten opvoert?(mogelijk op ingave van? me een doel?)

    Lekker makkelijk roepen zo Balimoney. Waag je zelf eerst maar eens aan een LT-voorspelling! Zelf probeer ik het iig te onderbouwen met berekeningen op basis van gegevens van TomTom en van marktcijfers/ontwikkelingen. Bij 50% marktaandeel in 2020 kom ik toch echt op een koers boven de 100 euro.

    En verder lijkt het mij een goed idee om Den Drijver als getuige op te roepen als we als aandeelhouders tzt een claim tegen TomTom gaan indienen vanwege mogelijke misleiding. Dat lijkt mij dan wel weer crimineel gedrag. Ik hou de ontwikkelingen iig goed in de gaten en ben op dit forum niet de enige die de gang van zaken vind stinken.
    Zijn we het tenminste over één ding eens :-).
    De timing van alle berichten en vooral de niet-berichten. Ik vrees dat ze bij Tom2 een diepe minachting hebben voor aandeelhouders. Alle kritiek glijdt moeiteloos van hun teflonhuid af. Als ze het écht op deze manier van de beurs willen halen dan krijgen we er nog een harde dobber aan om het te bewijzen.
    Zulke gladjanussen zijn het wel. En maar blijven lachen... Net als wij...
5.575 Posts
Pagina: «« 1 ... 270 271 272 273 274 ... 279 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.