Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,005   -0,395   (-7,31%) Dagrange 4,992 - 5,410 717.264   Gem. (3M) 196,8K

TOMTOM JUNI 2016

5.575 Posts
Pagina: «« 1 ... 202 203 204 205 206 ... 279 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 23 juni 2016 20:50
    quote:

    -Tompouce- schreef op 23 juni 2016 19:11:

    Mobileye (NYSE: MBLY) is gaining sharply today as analysts see a potential expanded BMW autonomous partnership in the future, or ...

    www.streetinsider.com/Analyst+Comment...
    Ik heb al een hele tijd het gevoel dat het wel eens zo zou kunnen zijn dat MobilEye en TomTom uiteindelijk aan de zelfde kant van de zelfde kar zouden kunnen blijken te trekken. De door MobilEye aangekondigde samenwerkingen met Renault, VW en GM overlappen wel heel erg met de strategische R&D partners van TomTom. Als die intuïtie zou kloppen zou een nauwere samenwerking tussen BMW en MobilEye wel eens goed nieuws voor ons kunnen betekenen.

    Wellicht is BMW aan het ontdekken dat het zeer onverstandig is om in de uiterst dynamische toekomst te veel te blijven wedden op partij die mogelijk uiteindelijk net zo achter blijkt te lopen als de verkoop door Nokia eigenlijk suggereert.

    TomTom is de enige partij ter wereld die NU een schaalbare HD-verwerkingsfabriek klaar heeft. Up-and-running!
  2. forum rang 6 Tom3 23 juni 2016 21:10
    quote:

    -Tompouce- schreef op 23 juni 2016 19:11:

    Mobileye (NYSE: MBLY) is gaining sharply today as analysts see a potential expanded BMW autonomous partnership in the future, or ...

    www.streetinsider.com/Analyst+Comment...
    Ja market cap van $ 9,2 miljard op dit moment. +4,5%. Je gelooft je ogen niet. Dan is het Volvo bericht toch wel erg karig beloond. Wie is er nou gek?
  3. Putz 23 juni 2016 21:10
    quote:

    -Tompouce- schreef op 23 juni 2016 19:11:

    Mobileye (NYSE: MBLY) is gaining sharply today as analysts see a potential expanded BMW autonomous partnership in the future, or ...

    www.streetinsider.com/Analyst+Comment...
    Zojuist maar eens even van de mogelijkheid gebruik gemaakt om short te gaan... let's see...
  4. [verwijderd] 23 juni 2016 21:11
    quote:

    outofthebox schreef op 23 juni 2016 08:34:

    Ut het ED van vandaag:
    Stilte voor de storm bij verhuisd Here

    Here, specialist in navigatie- en netwerktechnologie, is verhuisd.

    Sinds zijn aantreden hangt Overbeek vooral in de lucht: hij heeft al drie keer de wereld rondgevlogen, zegt hij. Om te praten met bedrijven over een kapitaalinjectie. "We hebben investeringen nodig om de sprong te maken van een kaartenbedrijf naar een open, maar veilig cloudgestuurd systeem." Bovendien streven de drie eigenaren een minderheidsbelang na. Dus spreekt Overbeek met andere automerken in Japan en de VS, maar ook met grootmachten Microsoft en Amazon. Door investeringen kunnen zij een belang in Here nemen om concurrent Google een gevoelige tik te geven. "Het is nog te vroeg om met elkaar in zee te gaan", is het enige wat Overbeek daarover kwijt wil.

    Voor mij de mooiste post van vandaag. Here heeft geld en partners nodig, plus de Duitsers willen een minderheidsbelang. Ze lopen duidelijk achter op TT.
    En dat uit de mond van de CEO van Here zelf.
  5. [verwijderd] 23 juni 2016 21:14
    quote:

    xynix schreef op 23 juni 2016 20:50:

    [...]
    Ik heb al een hele tijd het gevoel dat het wel eens zo zou kunnen zijn dat MobilEye en TomTom uiteindelijk aan de zelfde kant van de zelfde kar zouden kunnen blijken te trekken. De door MobilEye aangekondigde samenwerkingen met Renault, VW en GM overlappen wel heel erg met de strategische R&D partners van TomTom. Als die intuïtie zou kloppen zou een nauwere samenwerking tussen BMW en MobilEye wel eens goed nieuws voor ons kunnen betekenen.

    Wellicht is BMW aan het ontdekken dat het zeer onverstandig is om in de uiterst dynamische toekomst te veel te blijven wedden op partij die mogelijk uiteindelijk net zo achter blijkt te lopen als de verkoop door Nokia eigenlijk suggereert.

    TomTom is de enige partij ter wereld die NU een schaalbare HD-verwerkingsfabriek klaar heeft. Up-and-running!
    Lees het 3D maps bericht van mij nog eens en knoop dan de eindjes aan elkaar...
  6. Jejo303 23 juni 2016 22:01
    quote:

    *Justin* schreef op 22 juni 2016 18:03:

    [...]

    Het verdienmodel van google is data, dus ze zullen altijd data willen van hun klanten. En dat is waar veel bezwaar in zit. Die policy gaat google niet veranderen. Dat is hun verdienmodel, dingen (bijna) gratis geven in ruil voor informatie.
    'Hoe Google dieper in uw dagelijks leven duikt' | Artikel gedeeld via FD.nl

    fd.nl/economie-politiek/1157132/hoe-g...

    Hoe Google dieper in uw dagelijks leven duikt
    Franka Rolvink Couzy
    Vandaag, 21:30
    Het kan geen toeval zijn. In dezelfde week dat Apple in San Francisco aan een zaal vol ontwikkelaars bekendmaakt dat het zijn iphones en andere producten slimmer gaat maken, laat Google een groep journalisten afreizen naar zijn onderzoekslab in Zürich. Ook Google wil de wereld laten zien dat kunstmatige intelligentie prioriteit heeft.

    Want met een computer die slim is, verbanden kan leggen en zelfs lerend vermogen heeft, kan je veel meer dan met een die alleen data opslaat en op verzoek weer uitspuugt. Zo wil Google een assistent worden die helpt bij het boeken van een restaurant, het versturen van een bericht of het opzoeken van een vakantiefoto uit 2007. Dat lijken simpele taken, maar voor een computer zijn dit grote stappen, en voor de mens ook.

    Als het aan Google ligt, wordt de smartphone je persoonlijk assistent. (Foto: HH)
    Dommer dan een vierjarige

    Volgens Emmanuel Mogenet, directeur van het Europese Machine Intelligence Research Team bij Google, hebben snellere computers en goedkope dataopslag deze ontwikkeling de afgelopen vijf jaar versneld. Een computer was altijd dommer dan een vierjarige. Hij sprak en luisterde slecht en een kat herkennen op een foto was bijzonder lastig. Volgens Google zijn beide taken nu geen probleem meer. Beeldherkenningingenieur, Tom Duering, verwacht dat de computer over twee jaar zelfs weet van wie die kat is.

    Wie nu nog op een website voor dinoplaatjes terecht komt als hij Google met een ingesproken opdracht vraagt naar het beste restaurant in de buurt, wordt binnenkort wel naar het gewenste restaurant geleid. Daarnaast houdt Google straks bij welke restaurants je het laatst bezocht hebt en kun je aan de zoekmachine vragen een paar vrienden via WhatsApp uit te nodigen en ook meteen het restaurant te bellen om een tafel te reserveren. Uiteraard zet Google deze afspraak ook keurig in je agenda.

    ‘Je mobiele telefoon wordt je persoonlijke assistent’, zegt Mogenet. Het wordt iemand die e-mails voor je verstuurt, je avondeten bestelt en een vlucht voor je boekt. En naarmate je deze assistent langer gebruikt, begrijpt hij ook wat je leuk vindt en wat minder leuk, welk bloody mary-recept je het lekkerst vindt, welk hotel je voor zakenreizen gebruikt en welk hotel je liever privé bezoekt. Sta je naast een rivier en je vraagt aan Google: ‘Hoe heet deze rivier?’, dan volgt het antwoord al snel. Google kent immers je locatie.

    Keerzijde

    Als het aan Google ligt, wordt de smartphone je persoonlijk assistent. (Foto: HH)
    (Foto: HH)
    Google doet dus steeds meer dan alleen data verzamelen. Alles, van je locatie tot je contacten, je zoekresultaten en je agenda, wordt aan elkaar gekoppeld. Dat is handig voor wie tijd wil besparen in een druk leven. Maar deze ontwikkeling heeft ook een keerzijde. Door die datakoppeling komt dit commerciële bedrijf, dat inkomsten uit advertenties haalt, veel te weten over het verloop van iemands privéleven. De vraag die zich opdringt, is of iemand na een zoekopdracht het beste restaurant op zijn scherm te zien krijgt of het restaurant dat het meest bij Google adverteert.

    En het voorbeeld van dat restaurant is dan nog redelijk onschuldig. Maar stel dat iemand met een andere vrouw dan die van hemzelf in een restaurant was. Dat kan tot vervelende situaties leiden. Wat als beeldherkenning zo ver gaat dat mensen foto's van elkaar op straat gaan maken om te achterhalen wie het is? En wat als Google zijn data gaat delen met andere commerciële partijen? Google-onderdeel Nest (de 'slimme' thermostaat) is voor zijn brand- en koolmonoxidealarm met de verzekeraars Axa en Alliance in zee gegaan. Wie een Nest installeert, krijgt een lage premie.
    Maar Greg Corrado, senior research scientist en medeoprichter van Google Brain ziet de gevaren niet. Volgens hem houdt Google advertenties en zoekopdrachten strikt gescheiden en neemt het bedrijf privacy ‘bijzonder serieus’. Dat zou op de lange termijn beter zijn voor Google.
    ‘We willen slimmere en relevantere advertenties aanbieden’
    Google gaat de zoekresultaten, locatiegegevens en privéfoto's van de gebruiker aan elkaar koppelen, om hem beter te kunnen helpen. Maar wat levert dat Google op?

    ‘Producten en diensten die draaien op kunstmatige intelligentie worden ons fundament. Klanten verwachten en eisen dat onze producten intelligenter worden. Wat Google doet, is het grondwerk leggen voor de bestaande producten en daarnaast zijn producten innovatiever maken. De basis van ons verdienmodel blijft hetzelfde. Maar als je goede producten ontwikkelt, komt het verzilveren daarna vanzelf.’

    Greg Corrado (Foto: Google)
    Bedoelt u dat advertenties de basis van jullie verdienmodel blijven?

    ‘Ja, advertenties zijn erg belangrijk. Maar we willen de gebruiker wel slimmere en relevantere advertenties aanbieden, die bij hem passen.’

    Gaat u zo niet te diep wroeten in het leven van consumenten?

    ‘Ons beleid is om de advertentiekant van ons bedrijf te scheiden van onze zoekfunctie. We willen dat gebruikers relevante data krijgen zonder dat hun persoonlijke data worden gebruikt op een manier waarop ze dat niet verwachten. We proberen zo transparant mogelijk te zijn waarvoor we de data gebruiken en of dat voor advertenties is of niet.’

    Staan in de top vijf van restaurants echt de beste restaurants of die van adverteerders?

    ‘We geven altijd aan wat een advertentie is en wat niet. En ze staan altijd daar waar gebruikers ze verwachten. Dat heeft te maken met vertrouwen. Gebruikers moeten weten dat ze erop kunnen vertrouwen dat ze onpartijdige zoekresultaten van ons krijgen.’

    Gaat u ook samenwerken met andere bedrijven? Verzekeraars zijn dol op uw data.

    ‘Ik geloof niet dat er plannen zijn om dat te doen. Ik denk dat er veel situaties zijn waarbij je data kunt delen, maar als dat negatief uitpakt voor de consument, is het een slecht idee.’

    Nest, een zusterbedrijf van Google, doet dat toch wel?

    ‘Dat wist ik niet. Ik heb geen Nest-thermostaat en weet niet hoe bedrijven binnen Google data met elkaar delen. We geven wel via ‘open source’ (software waaraan iedereen kan meebouwen, red) alle bedrijven toegang tot onze kunstmatige intelligentietechnologie, zodat zij hun zaken beter kunnen ontwikkelen.’

    Het gebruik van data is toch onderdeel van Google's verdienmodel?

    ‘Voor onze waarde op de lange termijn zijn transparantie en het vertrouwen van gebruikers het allerbelangrijkste. Een zakenrelatie met een andere partij waardoor we het vertrouwen verliezen, is op de lange termijn juist slecht voor Google.’
  7. [verwijderd] 23 juni 2016 22:45
    quote:

    Sweaty Bollocks schreef op 23 juni 2016 22:41:

    FARADAY FUTURE OOK AUTONOOM DOOR CALIFORNIË
    ZELFRIJDENDE AUTO'S EIND DIT JAAR DE WEG OP

    www.autoweek.nl/nieuws/faraday-future...
    mooi, hoe meer druk hoe beter,
    velen hebben TT nodig als ze snel voortgang willen maken, en dan kunnen ze ook niet het nieuws pas in 2018 vertellen
  8. [verwijderd] 23 juni 2016 23:34
    quote:

    xynix schreef op 23 juni 2016 20:50:

    [...]
    Ik heb al een hele tijd het gevoel dat het wel eens zo zou kunnen zijn dat MobilEye en TomTom uiteindelijk aan de zelfde kant van de zelfde kar zouden kunnen blijken te trekken. De door MobilEye aangekondigde samenwerkingen met Renault, VW en GM overlappen wel heel erg met de strategische R&D partners van TomTom. Als die intuïtie zou kloppen zou een nauwere samenwerking tussen BMW en MobilEye wel eens goed nieuws voor ons kunnen betekenen.

    Wellicht is BMW aan het ontdekken dat het zeer onverstandig is om in de uiterst dynamische toekomst te veel te blijven wedden op partij die mogelijk uiteindelijk net zo achter blijkt te lopen als de verkoop door Nokia eigenlijk suggereert.

    TomTom is de enige partij ter wereld die NU een schaalbare HD-verwerkingsfabriek klaar heeft. Up-and-running!
    Hoe plaats je Bosch in dit verhaal? Mobileye en Bosch zijn volgens mij concurrenten, niet mobileye en tt
5.575 Posts
Pagina: «« 1 ... 202 203 204 205 206 ... 279 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.