Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,290   -0,080   (-1,49%) Dagrange 5,100 - 5,305 249.437   Gem. (3M) 181,5K

TomTom April 2016

4.182 Posts
Pagina: «« 1 ... 32 33 34 35 36 ... 210 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 7 april 2016 12:23
    quote:

    Y schreef op 7 april 2016 12:07:

    Cijfers positief , en de AVA gaat ons nieuws brengen
    - Cijfers in lijn der verwachting (note: verwacht wel negatieve persberichten voorafgaand aan de cijfers, dat TT op grond van analistenverwachting negatieve cijfers zal schrijven: corporate.tomtom.com/consensus.cfm)

    - Wel nieuws op de cijferdag (Schulz heeft voldoende bij Volvo geplugd?).
    - Goed voorbereid (met een lijst van mogelijke "Q's" en "A's")de analistencall in en Godijn die de interne weddenschap op "zeg geen uhh of ahh" wint :-)
    - hopelijk wat meer opstand\reuring van de activitische aandeelhouders op de AVA

    en we zijn weer helemaal boven Jan
  2. [verwijderd] 7 april 2016 12:34
    quote:

    GLMF schreef op 7 april 2016 12:23:

    [...]
    - Cijfers in lijn der verwachting
    - Wel nieuws op de cijferdag (Schulz heeft voldoende bij Volvo geplugd?).
    - Goed voorbereid (met een lijst van mogelijke "Q's" en "A's")de analistencall in en Godijn die de interne weddenschap op "zeg geen uhh of ahh" wint :-)
    - hopelijk wat meer opstand\reuring van de activitische aandeelhouders op de AVA

    en we zijn weer helemaal boven Jan
    Cijfers Q1.

    Omzetgroei, hoge upfront kosten om automotive klanten als PSA op weg te helpen en rond automated driving, meevallende marges doordat de euro niet verder is gezakt wat tomtom wel rekening mee hield (zie jaarverslag) en herhaling van de jaar outlook. Niet spannend dus, maar men is altijd opgelucht als het eerste kleine kwartaal voorbij is, de dikkere kwartalen komen daarna. Normaliter is Q1 een kwartaal waarop de koersen stijgen, ondanks dat het een wat nietszeggend kwartaal is. Misschien doordat outlook herhaald wordt of er toch een soort indicatie en trend uit te herleiden is, zoals marketshare. Deze keer zal leuk zijn om eindelijk automotive te zien groeien. Dan oogt het allemaal direct wat fijner.
  3. [verwijderd] 7 april 2016 12:39
    quote:

    Misschien schreef op 6 april 2016 22:46:

    Xynix,

    Een AB'tje misstaat niet bij je post van 22:25.

    Tini
    Tiny,

    Ik heb inmiddels begrepen dat het menu toch net even wat gevarieerder schijnt te zijn. De zuurpruim en de granaatappel (alleen in conflictsituaties) blijken ook graag geserveerde lokale specialiteiten te zijn.

    Het is geen "vulling", maar geeft toch net wat meer fleur aan het leven van de terrasbezoek(st)er ter plekke. Iets om naar uit te kijken als je nog maar 5km tot dat terras te gaan hebt.

    "Ober, kunt u een plekje voor mij vrij houden?" "Natuurlijk, waar u gaat zitten is vanzelf altijd plek."

    ;-)
  4. [verwijderd] 7 april 2016 12:51

    Deelnemingen in tomtom vanuit tech lijken me nu qua timig handiger dan automotive.

    HERE is nu actief financiele deelnemers aan het werven in automotive. Gaat TomTom dat ook doen, dan ben je me-too. En minder schaars. En je zet klanten die bij here en tomtom klant zijn voor een lastige keuze. Moeten ze dan in beiden participeren? MAAAAR.... Dat geldt dus niet voor Uber, Apple, Alibaba.

    In mei komen de CEO's van UBER, Apple en Alibaba naar Amsterdam voor een conference. Deze drie zijn (toevallig?) de enigen die geen belangen bij HERE hebben. Sterker nog, UBER is er zelfs geweerd. Ze zijn geen partijen in de auto industrie en ze hebben alledrie belang bij en afhankelijkheid van de snelle innovatie van TomTom als het gaat om de zelfrijdende auto. Deze gasten zijn deep pocketed.

    Alibaba is al langer geïnteresseerd in TomTom, maar is ooit afgewezen. Roger Lanctot schrijft dat. Die zuigt dat niet zomaar uit zijn duim.
  5. [verwijderd] 7 april 2016 13:02
    quote:

    cha44 schreef op 7 april 2016 12:13:

    Wie riep hier trouwens wekenlang dat het Draghi effect vanaf april pas echt ging werken ? Boost voor europa enzo... Euro naar beneden enzo (niet dus) Goed voor europese aandelen (niet dus)..

    Moi, maar ho, ho Cha

    Euroland is wel echt ziek en dat los je niet op met een zetpil te zetten voor een quick-fix, Neen Dokter Mario schrijft een antibioticakuur voor en die moet je wel helemaal afmaken, dus laten we het nog eens bekijken einde jaar hoe de patiënt erbij staat, vooralsnog staat de Index op 400 plus en niet aan 300 min.

    geduld.
  6. [verwijderd] 7 april 2016 13:14
    quote:

    *Justin* schreef op 7 april 2016 12:51:

    Deelnemingen in tomtom vanuit tech lijken me nu qua timig handiger dan automotive.

    HERE is nu actief financiele deelnemers aan het werven in automotive. Gaat TomTom dat ook doen, dan ben je me-too. En minder schaars. En je zet klanten die bij here en tomtom klant zijn voor een lastige keuze. Moeten ze dan in beiden participeren? MAAAAR.... Dat geldt dus niet voor Uber, Apple, Alibaba.

    In mei komen de CEO's van UBER, Apple en Alibaba naar Amsterdam voor een conference. Deze drie zijn (toevallig?) de enigen die geen belangen bij HERE hebben. Sterker nog, UBER is er zelfs geweerd. Ze zijn geen partijen in de auto industrie en ze hebben alledrie belang bij en afhankelijkheid van de snelle innovatie van TomTom als het gaat om de zelfrijdende auto. Deze gasten zijn deep pocketed.

    Alibaba is al langer geïnteresseerd in TomTom, maar is ooit afgewezen. Roger Lanctot schrijft dat. Die zuigt dat niet zomaar uit zijn duim.

    Vind dat echt een gemiste kans van TT, dat ze Alibaba afgewezen hebben. Dan hadden we zeker al op 20 a 25 gestaan, maar misschien komt er toch nog iets onverwachts.
  7. [verwijderd] 7 april 2016 14:18
    quote:

    pieter1960 schreef op 7 april 2016 13:14:

    [...]

    Vind dat echt een gemiste kans van TT, dat ze Alibaba afgewezen hebben. Dan hadden we zeker al op 20 a 25 gestaan, maar misschien komt er toch nog iets onverwachts.
    Ze hebben wel meer goede kansen gehad en alles afgewezen.
    Niemand zegt dat dat goede beslissingen zijn geweest.
  8. [verwijderd] 7 april 2016 14:45
    quote:

    xynix schreef op 7 april 2016 12:39:

    [...]
    Tiny,

    Ik heb inmiddels begrepen dat het menu toch net even wat gevarieerder schijnt te zijn. De zuurpruim en de granaatappel (alleen in conflictsituaties) blijken ook graag geserveerde lokale specialiteiten te zijn.

    Het is geen "vulling", maar geeft toch net wat meer fleur aan het leven van de terrasbezoek(st)er ter plekke. Iets om naar uit te kijken als je nog maar 5km tot dat terras te gaan hebt.

    "Ober, kunt u een plekje voor mij vrij houden?" "Natuurlijk, waar u gaat zitten is vanzelf altijd plek."

    ;-)
    Henk, zou je misschien willen voorkomen dat het hier uitloopt op een oninteressante en beledigende hetze van twee personen tegen mij.

    Je hebt van de week terecht een post van mij verwijderd omdat die niet inhoudelijk zou zijn.

    Er is nu ook moderatiewerk aan de winkel.
  9. [verwijderd] 7 april 2016 14:58
    quote:

    Tom2HD schreef op 7 april 2016 14:38:

    "Roboterauto-Karten. #tomtom-Vorstand Taeye sieht: "hohes Kundeninteresse". Interview ab morgen im AKTIONÄR"

    twitter.com/aktionaer

    Veel belangstelling van klanten voor hd-maps, aldus De Taeye.
    En dan is de hamvraag t.a.v. die "grote klanten-interesse" of het gaat om ongegeneerde brainpicking over de rug van TomTom (met/zonder non-disclosure/break-up fee?) of dat dit daadwerkelijk "deals in the making" zijn?

    Indien dat laatste waarom dan al die luidruchtige berichten uit de koker van Daimler, zonder "nuancering" van de kant van de genoemde partijen?
  10. [verwijderd] 7 april 2016 15:10
    www.strategyanalytics.com/strategy-an...

    The map’s importance is accepted and a given, particularly with Amazon and Microsoft indicating interest in investing in the HERE Consortium, but automated driving advocates have discovered the map is not enough. It’s not only the road, it’s what is surrounding the road (road furniture) that must be scanned and understood as well as all the signs and signals.
  11. [verwijderd] 7 april 2016 15:12
    www.einnews.com/pr_news/320288790/cel...

    CELLCONTROL TEAMS UP WITH TOMTOM BRIDGE TO REDUCE DISTRACTED DRIVING IN FLEETS

    The device comes with lifetime TomTom Maps and TomTom Traffic*. It includes innovative hardware features such as Near-Field Communication**, an integrated camera**, wireless connectivity, Bluetooth®, a loud speaker for vehicle use, and a custom charging cradle that can be mounted in a wide variety of vehicle configurations.
4.182 Posts
Pagina: «« 1 ... 32 33 34 35 36 ... 210 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.