Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel CMB.TECH BRU:CMBT.BL, BE0003816338

Laatste koers (eur) Verschil Volume
11,920   -0,130   (-1,08%) Dagrange 11,920 - 12,070 16.571   Gem. (3M) 28,4K

Forum geopend voor Euronav

19.436 Posts
Pagina: «« 1 ... 39 40 41 42 43 ... 972 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 Diegy 17 maart 2016 08:38
    quote:

    Profitmaker schreef op 22 januari 2016 14:53:

    Okk Geert stapt met zijn medewerkers en bedrijf in Euronav!

    www.beursgenoten.nl/mededelingen
    Aanstaande zondag zit Geert bij business class. Hij zal Euronav wel enorm aanbevelen als parel. En terrecht trouwens. Dit aandeel is zwaar ondergewaardeerd. Vooruitzichten voor 2016 zijn zeer goed. En 2015 was bestellen jaar sinds 2008.
  2. forum rang 5 Diegy 17 maart 2016 08:51
    quote:

    de tuinman schreef op 17 maart 2016 08:19:

    Paddy Rodgers lichtte de huidige markstructuur toe als volgt: “Euronav ervaart de VLCC en Suezmaxmarkt nog steeds als robuust en fundamenteel sterk. Niet alleen is het eerste kwartaal van 2016 substantieel beter dan het eerste kwartaal van 2015, het ziet er bovendien naar uit dat het ook een sterker kwartaal zal zijn dan het vierde kwartaal van 2015, wat het beste kwartaal was van het afgelopen jaar. Wij geloven niet dat de koers van het aandeel deze sterke marktfundamenten weerspiegelt.
    Weer geven ze aan bij Euronav dat de koers enorm is ondergewaardeerd. Zal het er vandaag dan uitkomen? En een enorme koers explosie gaan komen..
  3. forum rang 5 maci 17 maart 2016 08:57
    quote:

    Diegy schreef op 17 maart 2016 08:38:

    [...]
    Aanstaande zondag zit Geert bij business class. Hij zal Euronav wel enorm aanbevelen als parel. En terrecht trouwens. Dit aandeel is zwaar ondergewaardeerd. Vooruitzichten voor 2016 zijn zeer goed. En 2015 was bestellen jaar sinds 2008.
    Je zit de boel weer eens op te fokken met onware info!!
    Je heb blijkbaar niet eens de moeite genomen om op de url te klikken!

    Al weken geleden, net na de 1e openbaarmaking van de cijfers, heb ik gemeld dat Geert direct heeft gecasht.
    Hij is er dus al tijden uit!
  4. [verwijderd] 17 maart 2016 09:21
    Paddy Rodgers, chief executive EURONAV , said:At the same time, capital markets delevering and a structural restriction of availability of financing for tankers have substantially reduced the rate of large tanker ordering in the past six months.

    This critical factor along with a sustained positive ton-mile expansion and the likelihood of persistently high global oil production provide support for a positive outlook for large tanker markets through 2016 and beyond. - See more at:
  5. forum rang 5 Diegy 17 maart 2016 09:30
    Euronav enthousiast over komende jaren

    'Het eerste kwartaal van 2016 was sterker dan het vierde kwartaal van 2015', klinkt het. En dat wil wat zeggen. In het laatste kwartaal van vorig jaar boekte Euronav EURN 0,00% 160 miljoen euro ebitda, een cijfer niet meer gehaald sinds het topjaar 2008.

    De resultaten zijn in lijn met de voorlopige cijfers die de olietankerrederij al bekendmaakte. Nieuw is wel het slotdividend van 82 dollarcent. Al is ook dat geen grote verrassing: het totale dividend over boekjaar 2015 komt zo op 1,69 dollar bruto, in lijn met de eerder aangegeven ambitie om 80 procent van de nettowinst naar de aandeelhouders te laten vloeien.
    Bron:"De Tijd"

    Over de situatie op de olietankermarkt maakt CEO Paddy Rodgers zich allerminst zorgen:
    De huidige marktomstandigheden worden niet weerspiegeld in onze aandelenkoers.
  6. [verwijderd] 17 maart 2016 11:21
    Blijft bizar deze koers. Er hoort hier een koers van 12-15 euro te staan en het aandeel wordt gewaardeerd op 9,50.

    Een Fugro met honderden miljoenen verlies wordt van 10 euro naar ruim 17 euro getild na de cijfers.
    Krommer moet het echt niet worden. Fugro is zeeer zwaar overgewaardeerd en EURONAV zeer zwaar onder gewaardeerd.

    Ik verwacht dat het bedrijf het binnenkort zo beu is en zo fanatiek eigen aandelen gaat inkopen dat de vervelende shorters er wel uitgeduwd gaan worden.

    Heb zelfden gezien als bedrijfseconoom dat een aandeel zo onterecht ondergewaardeerd wordt.

    EURONAV is een STRONG BUY!
  7. rivo 17 maart 2016 16:19
    quote:

    Profitmaker schreef op 17 maart 2016 11:21:

    Blijft bizar deze koers. Er hoort hier een koers van 12-15 euro te staan en het aandeel wordt gewaardeerd op 9,50.

    Een Fugro met honderden miljoenen verlies wordt van 10 euro naar ruim 17 euro getild na de cijfers.
    Krommer moet het echt niet worden. Fugro is zeeer zwaar overgewaardeerd en EURONAV zeer zwaar onder gewaardeerd.

    Ik verwacht dat het bedrijf het binnenkort zo beu is en zo fanatiek eigen aandelen gaat inkopen dat de vervelende shorters er wel uitgeduwd gaan worden.

    Heb zelfden gezien als bedrijfseconoom dat een aandeel zo onterecht ondergewaardeerd wordt.

    EURONAV is een STRONG BUY!
    Het lijkt me dat een grote speler zijn positie aan het afbouwen is.In de laat steeds 2000 stuks.Als deze door zijn stukken zit,zal de koers wel richting noorden gaan.
  8. aossa 17 maart 2016 18:23
    Euronav 'gefrustreerd' over lage koers
    Interview Hugo De Stoop (CFO Euronav)
    Frustratie over lage beurskoers
    Euronav spreekt zich in een persbericht positief uit over 2016 en de komende jaren. De beurs denkt daar duidelijk anders over.

    ‘Er is groot verschil tussen wat we zien op de financiële markten en de olietankermarkt. De tarieven om de grootste tankers te huren lagen in het eerste kwartaal gemiddeld op 62.000 dollar per dag. Momenteel bedragen die 90 à 95.000 dollar per dag. Dat wil toch wat zeggen, namelijk dat de markt goed zit.

    Gaat dat blijven duren?

    Nee, dat denk ik niet. We zitten in een enorm volatiele markt. Stabiliteit hebben we in onze sector nooit gekend. Het kan dus snel veranderen, maar we zijn ook positief voor de rest van het jaar en de komende jaren.

    Er komende de komende jaren veel extra schepen in omloop. De vrees dat er opnieuw overcapaciteit komt, is toch niet onterecht?

    Maar er zullen ook veel oude naar de schroothoop gaan. Onze analyse is dat veel van de nieuwe schepen besteld zijn om oude te vervangen en niet zozeer uit speculatie. Bovendien is het aantal nieuwe orders in dalende lijn onder andere doordat financiering moeilijker wordt. En vergeet ook niet de lage olie de olievraag omhoog stuwt. Vorig jaar steeg het olieverbruik wereld met 1,7 miljoen vaten per dag, wat neerkomt op bijna de capaciteit van een grote tanker.

    U vindt het nodig nu al voor de tweede keer beleggers erop te wijzen dat ze het bedrijf onderwaarderen. Is dat uw taak?

    Het is zeker geen kernbusiness. Maar als je als management gefrustreerd bent dat de onderwaardering zo groot is, vinden we dat we dat moeten signaleren.
19.436 Posts
Pagina: «« 1 ... 39 40 41 42 43 ... 972 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.