Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,290   +0,010   (+0,19%) Dagrange 5,300 - 5,335 12.297   Gem. (3M) 181,3K

off-topic

24.017 Posts
Pagina: «« 1 ... 26 27 28 29 30 ... 1201 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 3 maart 2016 13:35
    quote:

    Jan Pal schreef op 3 maart 2016 13:16:

    @happy Chappy,

    Gencore, outperform advies van BNP vandaag,

    Ga je nu toch uit?
    Of halveren, of wellicht wat doorschuiven naar olie' of juist cash.

    Het is inderdaad wel een lekkere run geweest.
    Ik schuif bij arcelor mijn stoploss steeds wat op.
    Bij aal ben ik geneigd om te halveren..
    Lastig het moment te bepalen
    Ja, Glencore die hou ik effe vast

    Anglo American en Rio Tinto heb ik laten gaan
    en omgezet naar Seadrill, tot nu toe super !

    StatOil in de plus en GAZ sta ik nu op break-even

    ik wil wel wat opschrijven, want de winsten zijn enorm op de Miners en Oliewaardes , maar vooral de Miners, goed dat ik t lef heb gehad te Kopen , toen bijna niemand ze zag zitten.

    ik ga vanmiddag in DUST , heb namelijk veel profit op Goud en ga dat wat uit-hedgen. ( DUST is de tegenpool van NUGT , je weet het wel de meest speculatieve ETF die er is , een X 3 hefboom, dus enkel voor hen met een sterke maag.)
  2. [verwijderd] 4 maart 2016 09:55
    @wies, de enige reden om me door de luchtfietserij en heldenverering op het TT forum heen te worstelen is de aanwezigheid van jou. Dankzij jouw adviezen heb ik het verlies op de geldverslindende 'hobby' Tom2 een heel klein beetje kunnen inlopen. Dank hiervoor. Ik kom misschien weer terug naar Tom2 als er nieuws is. Dat is de enige strategie om bij Tom2 geld over te houden op de lange termijn en direct weer er uit. Ik heb gisteren even naar Seadrill gekeken maar kon me er niks bij voorstellen. Had ik maar.... Nouja. Zo gaat het nou eenmaal.
  3. [verwijderd] 4 maart 2016 10:14
    quote:

    Happy Chappy schreef op 4 maart 2016 09:45:

    @ JP, Seadrill ik hoop dat je ze genomen hebt, vandaag 20% op en in 7 dagen 70% op
    Ja, ik had er wat van genomen.
    Had er veel meer moeten nemen, achteraf gezien
    maar: een topper!
    ik zag uitsluitend lage koersdoelen en was te voorzichtig .

  4. [verwijderd] 4 maart 2016 12:05
    quote:

    Jan Pal schreef op 4 maart 2016 11:33:

    @Chappy,

    Til je Glencore nog mee het weekend over?
    Je zou toch zeggen,winstnemingen vanmiddag
    Ja, ik wil 1 Miner vasthouden, denk wel dat we nu moeten oppassen voor 'over'enthousiasme, je kan geen Bank of Broker vinden of ze zijn bullish op Miners en Olie en Goud

    ben gisteren begonnen met DUST te kopen als Hedge tegen goud, voor de rest zit ik heel goed met mijn boek, enkel TT zit wat tegen, maar daar heb ik nu ruimte, ik wacht op de afwikkeling van nog één openstaande omheinde positie in de markt, daarom staat het aandeel nu ook wat onder druk is de 8,50 put om de 10 call 2 voor 1

    de short zal met min volume in deze dunne markt makkelijk de druk aanhouden, zodat de longs leveren, die shorts op TT lopen gewoon allemaal uit het aandeel.

    men denkt dat shorts het aandeel vermoorden, hoe fout kun je denken
    Shorts zijn juist opbouwend voor positie op Rallies , die verkopen op UPS, die dumpen niet op Downs, ze zijn niet achterlijk - wat ze juist doen is Leunen op het aandeel zodat tegen de tijd dat de omheinde positie afloopt ze eruit kunnen

    goed, denk dit leunen dus tijdelijk is.

    succes, heb je Vale nog ?
  5. B_B 4 maart 2016 12:06
    quote:

    B_B schreef op 1 maart 2016 09:15:

    De VW "aalmoes-deal" betekent waarschijnlijk dat een belangrijke Here Maps aankondiging niet lang meer op zich laat wachten.
    Technology | Thu Mar 3, 2016 9:32am EST Related: TECH, DEALS
    Car makers talking with possible partners for mapping company: Audi CEO
    BERLIN

    German luxury car makers are in talks with possible partners for digital mapping company HERE, Audi (VOWG_p.DE) Chief Executive Rupert Stadler said on Thursday.

    Audi, BMW (BMWG.DE) and Mercedes-Benz (DAIGn.DE) clubbed together last year to buy Nokia's maps business, beating out high-tech rivals for location services seen as key to the future of self-driving cars.

    "There are different kinds of talks at the moment," Stadler told reporters.

    "We have let it be known that we are pleased to invite our partners and competitors to become co-users of this platform. We have also said we are prepared to reduce our stakes, so that other technology partners will come on board," the CEO said, declining to be more specific.

    www.reuters.com/article/us-audi-here-...

    1 kaart voor iedereen, van iedereen!
  6. [verwijderd] 4 maart 2016 12:27
    quote:

    B_B schreef op 4 maart 2016 12:06:

    [...]

    Technology | Thu Mar 3, 2016 9:32am EST Related: TECH, DEALS
    Car makers talking with possible partners for mapping company: Audi CEO
    BERLIN

    German luxury car makers are in talks with possible partners for digital mapping company HERE, Audi (VOWG_p.DE) Chief Executive Rupert Stadler said on Thursday.

    "We have let it be known that we are pleased to invite our partners and competitors to become co-users of this platform. We have also said we are prepared to reduce our stakes, so that other technology partners will come on board," the CEO said, declining to be more specific.

    www.reuters.com/article/us-audi-here-...

    1 kaart voor iedereen, van iedereen!
    Iedereen mag meedoen, zelfs technology partners! Alleen is het niet de bedoeling dat de technology partners BMW etc gaan inhalen of domineren, want dan worden zij de Foxcom vd autoindustrie (aldus BMW zelf).

    De angst zit er goed in bij BMW/Mercedes/Audi.

    Welke technology partners gaan nu in een afhankelijke positie zitten als ze zelf goud in handen hebben? Ik snap dat niet. TomTom zou een joint-venture moeten opzetten met een sensor / ai boer on samen tot een one-stop-solution te komen voor HAD. Denk dat ze dat al proberen met Bosch, maar dat mag wel in een aparte JV van mij voor de zichtbaarheid naar buiten.
  7. [verwijderd] 4 maart 2016 12:39
    HERE heeft nu nog steeds een groot marktaandeel. Qua omzet is het marktaandeel van TomTom 20% en van HERE 80%. Qua dealmaking is het ongeveer HERE 60% en TomTom 40%. (op Australische tv liet Goddijn zich dat ontvallen) Dus in toekomstige omzet ga je bij HERE een kwart marktaandeel verlies zien en bij TomTom een verdubbeling. En Goddijn heeft tegen een analist gezegd een 50% marktaandeel te ambiëren en als mogelijk te zien.

    Er zullen dus zeker klanten om HERE heen blijven zitten en wellicht zullen sommigen van hen zich ook closer bij HERE aansluiten. De toegevoegde waarde van een deelneming door een andere autofabrikant zie ik niet zo. Audi, Daimler en BMW zitten niet om geld verlegen dus al zou HERE een klein verliesje maken, dan is er nog geen man overboord. Maar goed, misschien zijn er partijen die daar interesse in hebben om zo een vinger in de pap te hebben. Het maakt HERE denk ik eerder minder goed bestuurbaar dan beter bestuurbaar. Interessant dat hij ook zegt "competitors" (=tomtom) toegang te geven tot het platform. Voor sensor data zal er zeker uitwisseling zijn.

    Hoe dan ook. Als er al partijen zijn die closer worden er zullen ook partijen zijn die minder close worden. Er zal zich ook een informeel soort consortium om TomTom heen vormen. Dan heb je twee consortia: die rond HERE en die rond TomTom. Met beiden ongeveer evenveel gebruikers. Met als verschil dat er bij HERE echt geparticipeerd wordt, terwijl TomTom echt een volledig onafhankelijke speler is.

    Ook zie ik meer lijntjes van TomTom naar buiten de auto industrie dan bij HERE. HERE doet inderdaad wat met Samsung, maar niet in dezelfde mate als Apple met TomTom, waarbij Apple een eigen customer facing app heeft en ook hulp van TomTom heeft gekregen bij het ontwikkelen daarvan. En UBER is natuurlijk ook een grote hit. Ik ben benieuwd hoe de reactie hier was geweest als UBER een HERE klant was geworden. Kan me er wel een voorstelling van maken.

  8. [verwijderd] 4 maart 2016 12:54
    @happy happy,

    ja, Vale en ook pbrs nog in porto.
    pbrs bijna breakeven !!!! Het heeft wel ff geduurd. Heb je er ook nog?
    ha, zou je ze nog durven aanschaffen op deze vivo's? (nee,ik koop niet meer bij)

    Vale moet nog dikke dollar bij. wordt LT-werk, denk ik.

    nu is het wachten op "winkeldochter Gaz" (op 3,50 breakeven)) blijft nog achter. te diep gezonken.

    seadrill : ik denk winst pakken nu, of zou t toch wat zijn voor LT ?
  9. [verwijderd] 4 maart 2016 13:09
    quote:

    Jan Pal schreef op 4 maart 2016 12:54:

    @happy happy,

    ja, Vale en ook pbrs nog in porto.
    pbrs bijna breakeven !!!! Het heeft wel ff geduurd. Heb je er ook nog?
    ha, zou je ze nog durven aanschaffen op deze vivo's? (nee,ik koop niet meer bij)

    Vale moet nog dikke dollar bij. wordt LT-werk, denk ik.

    nu is het wachten op "winkeldochter Gaz" (op 3,50 breakeven)) blijft nog achter. te diep gezonken.

    seadrill : ik denk winst pakken nu, of zou t toch wat zijn voor LT ?

    Brasil, ik durfde er niet meer aan, dus die heb ik gemist
    Seadrill , ik twijfel , heb op korte termijn veel winst, maar als je verkoopt en die niet dipt, durf je ze dan ook 20% hoger weer te nemen ?
    ik blijf maar zitten.

    GAZ is bij mij een jarenplan , ik ben happy met t dividend en zit eindelijk weer aan gelijk geld, StatOil doet het goed.

    Apple heb ik gemist, laat t nu maar.
    Delta Lloyd winst genomen
    Post NL koop ik bij
    Heijmans vasthouden
    Man Grp vasthouden
    Glencore als Miner vasthouden , de anderen heb ik winst genomen
    Goud vasthouden, hedge ik met DUST
    Euro blijf ik toch nog short tegen de $, DKK, en Swiss Franc
    TT heb een core positie die ik voor 2 jaar neem en probeer te middelen naar beneden
    Bank of China, Lenovo en China Mobile vasthouden
    Soros zit erg zwaar de HK$ short tegen de $, hij denkt dat HongKong haar munt niet lang meer kan vastpinnen aan de $

    over t algemeen ben ik wat afbouwend, ik ga tegen April echt ge-hedged zitten, denk dat de Beurzen gaan dalen
    mijn Longs bestaan voor 75% uit afgestrafte aandelen en ben overweight op Eurostocks.
    jaar tot nu toe erg goed, na een rampzalige start.
  10. [verwijderd] 4 maart 2016 13:30
    quote:

    *Justin* schreef op 4 maart 2016 12:39:

    HERE heeft nu nog steeds een groot marktaandeel. Qua omzet is het marktaandeel van TomTom 20% en van HERE 80%. Qua dealmaking is het ongeveer HERE 60% en TomTom 40%. (op Australische tv liet Goddijn zich dat ontvallen) Dus in toekomstige omzet ga je bij HERE een kwart marktaandeel verlies zien en bij TomTom een verdubbeling. En Goddijn heeft tegen een analist gezegd een 50% marktaandeel te ambiëren en als mogelijk te zien.

    Er zullen dus zeker klanten om HERE heen blijven zitten en wellicht zullen sommigen van hen zich ook closer bij HERE aansluiten. De toegevoegde waarde van een deelneming door een andere autofabrikant zie ik niet zo. Audi, Daimler en BMW zitten niet om geld verlegen dus al zou HERE een klein verliesje maken, dan is er nog geen man overboord. Maar goed, misschien zijn er partijen die daar interesse in hebben om zo een vinger in de pap te hebben. Het maakt HERE denk ik eerder minder goed bestuurbaar dan beter bestuurbaar. Interessant dat hij ook zegt "competitors" (=tomtom) toegang te geven tot het platform. Voor sensor data zal er zeker uitwisseling zijn.

    Hoe dan ook. Als er al partijen zijn die closer worden er zullen ook partijen zijn die minder close worden. Er zal zich ook een informeel soort consortium om TomTom heen vormen. Dan heb je twee consortia: die rond HERE en die rond TomTom. Met beiden ongeveer evenveel gebruikers. Met als verschil dat er bij HERE echt geparticipeerd wordt, terwijl TomTom echt een volledig onafhankelijke speler is.

    Ook zie ik meer lijntjes van TomTom naar buiten de auto industrie dan bij HERE. HERE doet inderdaad wat met Samsung, maar niet in dezelfde mate als Apple met TomTom, waarbij Apple een eigen customer facing app heeft en ook hulp van TomTom heeft gekregen bij het ontwikkelen daarvan. En UBER is natuurlijk ook een grote hit. Ik ben benieuwd hoe de reactie hier was geweest als UBER een HERE klant was geworden. Kan me er wel een voorstelling van maken.

    En toch valt er ook heel veel te zeggen voor 1 HAD/3D map. Een turn-by-turn routekaart volgen is slechts een advies, je mag er van afwijken naar eigen inzicht. De automobilist is en blijft verantwoordelijk. Maar in geval van de SDC is de HAD/3D kaart een vastomschreven pad: deze weg is op die en die manier berijdbaar met de nodige restricties. De besturingsmodule en de intelligente software aan boord zal deze route gaan volgen. Interruptie door de automobilist is onwenselijk (en in de toekomst wellicht niet mogelijk). Je kunt er dus niet omheen. Iedere kaartenfabrikant zal van zijn kaart beweren: deze kaart geeft op dit moment de 'werkelijkheid' weer. Het probleem met het aanbieden van kaarten door meerdere leveranciers is nu dat er op enig moment ook meerdere 'werkelijkheden' kunnen bestaan. Als de éne partij net iets later is met een update (snelheid, richtingsbeperking etc.) dan de andere, dan zal er een discussie ontstaan over welke partij de schade betaalt en ook de vraag 'wat was op dat moment de werkelijkheid'? zal meerdere antwoorden kennen. Dat is natuurlijk niet wenselijk.
    Denken we even aan 2040 en verder: wegen zijn grotendeels virtuele entiteiten. Met projection mapping worden verkeersborden, stoplichten, rijstroken (dynamische rjstroken mogelijk) op de autoruit geprojecteerd. In werkelijkheid staan ze niet meer. etc. etc.

    Dus op zich vind ik de gedachte aan één leverancier niet verkeerd. Wélke het dan wordt? Tsja, dat zal de tijd leren.
    Uiteindelijk wordt de kaart ook 'een sensor'. Sensoren dienen maar op één manier geïnterpreteerd te kunnen worden.
    Ik snap het consortium wel. De contouren worden voor mij steeds helderder. Kaarten van HERE, RoadDNA van Tom2 met MobilEye technieken voor de ADAS en als achtervang voor de kaarten?
  11. [verwijderd] 4 maart 2016 14:23

    de Chinezen zijn bezig met rescue packages qua financiering, wel met tegenprestatie , zo voor Gazprom met de gas pipe-line die in 2018 gaat draaien, dat is echt een earner voor Gazprom, daarom Gazprom staat zo laag, als je door de politieke onrust heen kan kijken, neem het dividend en wacht die kan gewoon X5 in 5 jaar

    begrijp dat PetroChina wel lust heeft in sommige assets van PBR ?
24.017 Posts
Pagina: «« 1 ... 26 27 28 29 30 ... 1201 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.