Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel PostNL Koninklijke AEX:PNL.NL, NL0009739416

Laatste koers (eur) Verschil Volume
1,022   +0,021   (+2,10%) Dagrange 1,016 - 1,046 2.533.981   Gem. (3M) 1,4M

PostNL februari 2016

1.642 Posts
Pagina: «« 1 ... 39 40 41 42 43 ... 83 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Spes 18 februari 2016 10:56
    quote:

    Rolootje schreef op 18 februari 2016 10:46:

    [...]

    Ai meen je niet?? Over vervelende timing gesproken. En hoezo vastgehouden? Meer dan 15% gestegen in 1 week tijd...
    Ik denk dat veel mensen bang zijn dat we met PostNL niet verder komen dan de 3,5 en daarna weer terug naar de 3 gaan. Is al een paar keer voorgekomen. Dus de aandelen worden verkocht in de veronderstelling ze goedkoper weer te kunnen oppakken.
    Vraag is of we nu een andere beweging gaan zien in de koers aangezien velen denken dat PostNL weer terug naar de 3 gaat.
  2. DWB Happy 18 februari 2016 11:01
    Wat een timing:(

    Denk je de trend door te hebben, en vis je weer langs het net:(

    9 keer maakt het aandeel dezelfde beweging, nu bij de tiende keer onderhand
    denk je het slim te doen, en verkoopt, en gebeurt juist omgekeerde:)

    Maar toch, ik ben toch blij (happy:) ikheb dit jaar al heel veel winst kunnen maken,
    met oa RD, en ook met Postnl.

    Deze ervaring kan ik weer toevoegen onder de noemer 'had ik maar" :)

    Jongens hopelijk klimt het nog flink door, maar vergeet nooit op tijd je winst te nemen, maar wat is nu eigenlijk op tijd, nobody knows :)

    Succes allen:)

    Ik wacht op......
  3. Spes 18 februari 2016 11:07
    quote:

    "Don't Worry, Be Happy" schreef op 18 februari 2016 11:01:

    9 keer maakt het aandeel dezelfde beweging, nu bij de tiende keer onderhand
    denk je het slim te doen, en verkoopt, en gebeurt juist omgekeerde:)
    Frustrerend maar positief opgevat. Misschien krijg je nog de kans om in te stappen. Je mag ons helpen met de stijging door alvast een order op de 3,3 in te voeren :)

    Met een enorme onderwaardering gebeurt dit wel vaker voordat het sentiment m.b.t. het bedrijf sterk verbeterd. AND dat eindelijk de €4 doorkwam en doorsteeg naar de €11. Wessanen van de €2,5 naar de €10. Je moet de huidige aandeelhouders proberen te verleiden hun stukken te koop aan te bieden en de kans hierop lijkt mij het grootst door dit soort trucjes. Beter een ijzeren voorraad aanhouden en handelen met een surplus zodat je nooit de grote stijging mist.
  4. [verwijderd] 18 februari 2016 11:11
    En denk dat er volgende week toch veel mensen het weekend in gaan met stukjes Post voor de cijfers. Natuurlijk nog een lange weg te gaan maar ik zie de shorters nog wel verder afbouwen en wat partijen instappen voor de cijfers. Hangt natuurlijk van het sentiment af wat nu wat positiever geworden is. Maar ik zie ons wel richting de 3,8 kruipen voor de cijfers.
  5. DWB Happy 18 februari 2016 11:13
    quote:

    Spes schreef op 18 februari 2016 11:07:

    [...]
    Frustrerend maar positief opgevat. Misschien krijg je nog de kans om in te stappen. Je mag ons helpen met de stijging door alvast een order op de 3,3 in te voeren :)

    Met een enorme onderwaardering gebeurt dit wel vaker voordat het sentiment m.b.t. het bedrijf sterk verbeterd. AND dat eindelijk de €4 doorkwam en doorsteeg naar de €11. Wessanen van de €2,5 naar de €10. Je moet de huidige aandeelhouders proberen te verleiden hun stukken te koop aan te bieden en de kans hierop lijkt mij het grootst door dit soort trucjes. Beter een ijzeren voorraad aanhouden en handelen met een surplus zodat je nooit de grote stijging mist.
    Voor de zitten blijvers, ik zal het aandeel flink steunen als het weer door het ijs zakt:)

    Zo zie je ieder nadeel heeft zijn voordeel:)
  6. [verwijderd] 18 februari 2016 11:17
    quote:

    "Don't Worry, Be Happy" schreef op 18 februari 2016 11:13:

    [...]

    Voor de zitten blijvers, ik zal het aandeel flink steunen als het weer door het ijs zakt:)

    Zo zie je ieder nadeel heeft zijn voordeel:)
    haha goed om te horen! Ik heb juist gisteren bijgekocht omdat het sentiment begint te draaien. Kan het natuurlijk fout hebben maar ik wacht rustig af:)
  7. Spes 18 februari 2016 11:35
    Volgens mij is dit bericht nog niet geplaatst.

    PostNL faciliteert track & trace voor Marktplaats-pakjes
    Door een koppeling met PostNL kunnen Marktplaats-verkopers nu thuis een pakketzegel met barcode aanmaken. Het stelt kopers in staat om de status van de verzending online te volgen: track & trace.

    Vanaf vandaag kunnen verkopers binnen ‘Mijn Marktplaats’ de code aanmaken en hun zending direct ook frankeren. Binnen Nederland geldt een korting van 45 eurocent op het normale tarief, rekent Webwinkel Weblog voor.

    Verzendkosten
    De koppeling zorgt er ook voor dat alle relevante informatie vanuit ‘Mijn Marktplaats’ automatisch wordt vooringevuld. Potentiële kopers krijgen bij advertenties van aangesloten verkopers precies te zien met welke verzendkosten ze te maken zouden krijgen.

    Vaker versturen
    ‘Marktplaats-gebruikers kiezen steeds vaker de optie om het artikel te laten versturen in plaats van het bij de verkoper thuis op te halen’, zegt PostNL's Carlos Mendes Aguiar over de Marktplaats-koppeling. ‘Deze manier van online frankeren en de mogelijkheid om het pakket te volgen maakt dat steeds makkelijker.’
  8. Spes 18 februari 2016 11:38
    Inhuur zzp’ers: dit kan HR leren van PostNL
    AUTEUR: SANNE VAN BAAR | 18 FEBRUARI 2016 | SHARE/BOOKMARK | MAIL DIT ARTIKEL

    Postbus
    Minder brieven, meer postpakketten. Logisch dat PostNL moest flexibiliseren. Hoe pakt het bedrijf deze flexibilisering en de inhuur van zzp'ers op?

    Roger Muys is not amused door de uitspraken van topman Wouter van Benten van concurrent DHL Parcel Benelux, die die ochtend fel uithaalt in een interview in het FD. PostNL zou met schijnzelfstandigen werken, en dankzij een deal met de fiscus te weinig belastingen betalen. Muys reageert hoofdschuddend: “Die uitspraken zijn voor zijn rekening. Ik houd me bezig met PostNL”. De uitspraken van Van Benten illustreren dat de postmarkt een vechtmarkt is geworden met flinterdunne marges.
    Het verhaal van de marktleider is bekend: PostNL ging de laatste jaren door een diep dal. Terwijl de omzet achteruit kachelde, moest PostNL miljoenen spenderen aan reorganisatiekosten en afvloeiingsregelingen voor personeel. Het bedrijf hield het hoofd boven water door ondermeer flink te snijden in het personeelsbestand. Tegelijk met het saneren van de schulden begon PostNL aan een ingrijpende transformatie, waarbij het businessmodel op de schop ging.

    Hoe gaat PostNL om met het thema flexibilisering van arbeid?
    ‘Lifetime employment is niet meer van deze tijd, daar moet je eerlijk in zijn. En dus moet je flexibiliseren. Binnen onze brievenpost betekent dat in praktijk dat we door de volumedalingen minder nadruk kunnen leggen op fulltime contracten en meer ruimte bieden aan parttimers. Denk voor de briefbezorging aan studenten, gepensioneerden en herintreders, die graag wat bijverdienen. Daarom sturen we, via een soort intern uitzendbureau, op interne combibanen, zodat onze mensen toch zoveel mogelijk voor minstens 25 uur per week voor PostNL kunnen blijven werken.’

    PostNL werkt aan een concept van combibanen. Hoe staat het daarmee?
    ‘We zijn nu nog in de pilotfase. Banenpooling biedt interessante kansen: als je met andere bedrijven een gezamenlijke pool beheert, kun je de feitelijke personeelscapaciteit laten meeademen met de marktvraag. Zo kunnen werknemers verschillende parttime banen combineren. Voordeel daarvan is dat een bredere groep, waaronder kostwinners, bij PostNL in deeltijd kan blijven werken. Dat vergt wel een verandering van mindset, zowel van werkgevers als werknemers. In Brainpark Eindhoven bewijzen ze dat het kan werken. Al stuit je wel op arbeidsrechtelijke en juridische drempels, want bij wie gaat de werknemer welk arbeidscontract aan? Maar dat lijkt me oplosbaar.’

    Hoe gaat PostNL om met de inhuur van zzp’ers?
    ‘Binnen de pakkettenmarkt concurreer je op de kwaliteit van je logistieke distributie. Het vervoer van de pakketten wordt veelal gedaan door zzp’ers. Voor tweederde werken we hier met externen, voor de rest met eigen werknemers; HR gaat binnen pakketten steeds meer naar human sourcing. Bij de brievenpost doen we vrijwel alles nog met eigen werknemers, waarbij er wel een duidelijke verschuiving is van fulltime naar parttime banen. Daarom werken we hard aan employability voor onze mensen. Ons mobiliteitscentrum heeft in de laatste negen jaar zo’n 10.000 werknemers, waaronder 7.000 postbodes, begeleid naar ander werk.’

    PostNL werd in het verleden wel eens getypeerd als slechte werkgever…
    ‘Wij werken hard aan onze kernwaarden, waaronder goed werkgeverschap. Maar bij een groot bedrijf gaat er altijd wel eens wat mis. We hebben het niet altijd goed aangepakt. Maar daar hebben we van geleerd. Een voorbeeld? We hebben de reorganisatie binnen het brievenbedrijf veel te radicaal en te snel doorgezet. Ondanks waarschuwingen vanuit de medezeggenschap en vakbonden. Dat ging ten koste van onze geloofwaardigheid en kwaliteit. We waren de menselijke maat uit het oog verloren. Maar het gaat nu steeds beter. Zo werden we vorig jaar bij de categorie professionals nog uitgeroepen tot de ‘’beste interim-opdrachtgever van Nederland’’, bleek uit de ZZP Barometer.” Ze zien ons als goed werkgever, met mooie opdrachten. Die tijdig de facturen betaalt.
    Wat hier heeft meegespeeld, is dat wij interim-recruitment voor hogeropgeleiden zelf doen. Onze eigen recruiters kennen ons bedrijf als geen ander. En kunnen dus heel goed de juiste match maken tussen kandidaat, opdracht en afdeling. Tegelijk besteden we ook steeds meer uit: ons mobiliteitscentrum bestaat nu voor driekwart uit externe, professionele zzp’ers. En die inhuur van zzp’ers gaat uitstekend.’
    pwdegids.nl/artikel/inhuur-zzpers-dit...
  9. [verwijderd] 18 februari 2016 11:42
    quote:

    pieter1960 schreef op 18 februari 2016 10:33:

    [...]

    He groeibriljant, je hebt altijd een hele goede visie wat betreft TT, wat is je visie wat betreft PostNL. Alvast bedankt.
    TomTom is een schitterend aandeel (winstgevend, schuldenvrij (aankoop kaarten 2,9 miljard in 2008 is volledig afgelost), 100 miljoen in kas en groeiend, groeiend in de nieuwe massamarkten van smartphone/connected car/IoT, uniek real-time platform voor ADAS en straks de zelfrijdende auto, nieuwe producten in consumer en vooral de enorme onderwaardering (assets minimaal 30 euro waard; koers nu 8) ; vooral voor de langere termijn.
    Koers gaat vanzelf naar de onderliggende waarde van 30 euro (in slechtste scenario 2018) en kan daarna richting de 100 als TomTom haar marktaandeel in Automotive vergroot van nu 20% naar straks 40% en mogelijk hoger.
    Er komen nieuwe deals aan met nieuwe autofabrikanten dus die kans is groot.
    Ik ken haast geen gezonder en kansrijker bedrijf. (partijen als Apple, Uber en de Chinezen van Alibaba en Baidu willen het maar wat graag hebben voor 20-30 euro!)

    PostNL is voor mij een speculatief aandeel voor de korte termijn. De Q4-cijfers zijn volgens mij verrassend goed en ook de outlook 2016. Mogelijk aankondiging dividend. Staan we zo op 4.
    Overname voor 5-6 is dan een extra toetje.
  10. Spes 18 februari 2016 11:44
    quote:

    groeibriljant schreef op 18 februari 2016 11:42:

    [...]
    PostNL is voor mij een speculatief aandeel voor de korte termijn. De Q4-cijfers zijn volgens mij verrassend goed en ook de outlook 2016. Mogelijk aankondiging dividend. Staan we zo op 4.
    Overname voor 5-6 is dan een extra toetje.
    Als PostNL voor €6 wordt overgenomen stap ik weer in TT :)
1.642 Posts
Pagina: «« 1 ... 39 40 41 42 43 ... 83 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.