Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
4,848   -0,157   (-3,14%) Dagrange 4,770 - 4,950 224.817   Gem. (3M) 196,8K

TOMTOM FEBRUARI 2016

4.386 Posts
Pagina: «« 1 ... 12 13 14 15 16 ... 220 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 2 februari 2016 17:30
    quote:

    scuderia FF schreef op 2 februari 2016 17:05:

    [...]

    ik heb vandaag gedeeltelijk gedaan wat ik van plan was na de cijfers, dus heb wel een voorsprong genomen, heb nu nog voor 1/3e ruimte over en daar wacht ik dus echt mee tot na de cijferpresentatie, koop ze hoe gek het klinkt liever aan 10 plus dan aan 9, maar hoe dan ook ik ga positioneel terug met TT wat in mijn risk profiel past, mijn gemiddelde tussen dit en de vorige aankoop zit @ 9,70
    gelukkig heb ik een stootkussen opgebouwd de laatste 2 jaar, dus kan me wel wat permitteren, weet niet of het aandeel de kracht heeft dichter tegen de 10 aan te leunen naar de cijfers toe, we zien het wel.

    verder wat ik al eerder zei, alles wat je op deze afstraffing neemt moet je echt positioneel bereid zijn 2 jaar vast te houden, de volatiliteit is verre van over en beleggers zijn uiterst nerveus, maar al deze wilde swings zijn typisch voor wanneer markten willen draaien en de markten die echt kunnen draaien zitten in de commodity sector Oliewaardes en Miners, daar gaat straks het grote geld te verdienen zijn, maar voor nu zeker niet zonder risico en spreid , want deze klappen zijn niet zonder gevolgen.
    BlackRock denk dat er slachtoffers zullen vallen, maar dat leid uiteindelijk tot beter.

    succes

    Mensen hebben doorgaans grotere emoties bij dalingen dan stijgingen. Er wordt bijvoorbeeld gezegd dat we nog steeds in de onrust zitten. Kan wel zo zijn, maar twee weken geleden stond AEX op 400 punten bij paniek en nu op 420 na een flinke daling op dagbasis. In de tussentijd is de index toch ook weer omhoog gekropen maar dat roept minder emoties op. En olie crude deed een week geleden ook 30 USD per vat dus die zie ik nu niet lager dan 1-2 weken geleden.

    Ik denk daarom (wat jij denk ik ook zegt) dat dit volatiliteit aan de bodem is. En ik zag nog een comment, ik geloof van Tom3, die zei dat er ook wat verschuiving plaatsvindt van oude naar nieuwe economie. Voor mij sowieso geen banken of oliebedrijven of andere dinosaurussen in de porto.
  2. [verwijderd] 2 februari 2016 17:38
    quote:

    seren schreef op 2 februari 2016 17:16:

    vandaag niet achter de PC.
    maar ik zie weer een standaard short-cover dagje, even angst zaaien, en daarna coveren, en nu laten ze het weer even tot rust komen.
    morgen zit ik klaar als er nog zo'n dagje komt.

    Volgens wies, en dat denk ik ook, zijn er longs die een positie hebben ingenomen, waaronder een derde uitbreiding van hemzelf, als ik hem goed begrijp. ...
  3. sjeroen 2 februari 2016 17:40
    voor het eerst weer een goed dagje voor tomtom, sex -2 procent en tomtom zelfs in de plus. Het werd ook wel tijd want vaak was het andersom. Wie weet inderdaad een kentering van de koers en een mooie bodem. Ik zit er al in sinds 3,65 dus ik mag niet klagen maar als je dan maandje terug op 12,17 staat dan baal je nu wel van de koers. Voor de lange termijn heb ik er nog steeds vertrouwen in en neem ik dus maar nog steeds geen winst. succes allen!
  4. forum rang 6 Tom3 2 februari 2016 17:59
    quote:

    *Justin* schreef op 2 februari 2016 17:30:

    [...]

    Mensen hebben doorgaans grotere emoties bij dalingen dan stijgingen. Er wordt bijvoorbeeld gezegd dat we nog steeds in de onrust zitten. Kan wel zo zijn, maar twee weken geleden stond AEX op 400 punten bij paniek en nu op 420 na een flinke daling op dagbasis. In de tussentijd is de index toch ook weer omhoog gekropen maar dat roept minder emoties op. En olie crude deed een week geleden ook 30 USD per vat dus die zie ik nu niet lager dan 1-2 weken geleden.

    Ik denk daarom (wat jij denk ik ook zegt) dat dit volatiliteit aan de bodem is. En ik zag nog een comment, ik geloof van Tom3, die zei dat er ook wat verschuiving plaatsvindt van oude naar nieuwe economie. Voor mij sowieso geen banken of oliebedrijven of andere dinosaurussen in de porto.
    Diegenen die in Google, Facebook enz hebben belegd zijn tot dusverre spekkoper geweest. Financials en grondstoffen kennen daarentegen een rampzalig verloop.Iedereen investeert inmiddels als een bezetene in renewables (Duitsland en China voorop). Op een of andere wijze heb ik de indruk dat de gouden tijden voor die bedrijfstakken, die nu in de hoek zitten waar de klappen vallen, er jaren over doen om weer de oude te worden. Er heeft toch een soort structuurwijziging plaats gevonden. Heb zelf bij een bank gewerkt die inmiddels qua personeel gehalveerd is tov 2008. Het imago van banken is nog steeds matig en de risicobereidheid (door toedoen van DNB cs) is dermate gekrompen dat je nu opeens aller alternatieven ontwikkeld worden. De glorietijd komt in ieder geval voorlopig niet terug. Aan de andere kant moet je ook niet wild worden van iedere nieuwlichterij. Ken (nog steeds) mensen die kapitalen verloren hebben aan World Online. Denk dat Tom2 het beste van de 2 geschetste werelden vertegenwoordigt. Bestaand bedrijf met lang track record en toch volop bezig met de technologie van morgen.
  5. sjeroen 2 februari 2016 18:20
    quote:

    sjeroen schreef op 2 februari 2016 17:40:

    voor het eerst weer een goed dagje voor tomtom, sex -2 procent en tomtom zelfs in de plus. Het werd ook wel tijd want vaak was het andersom. Wie weet inderdaad een kentering van de koers en een mooie bodem. Ik zit er al in sinds 3,65 dus ik mag niet klagen maar als je dan maandje terug op 12,17 staat dan baal je nu wel van de koers. Voor de lange termijn heb ik er nog steeds vertrouwen in en neem ik dus maar nog steeds geen winst. succes allen!
    die autocorrectie is ook niet altijd handig! sex ipv AEX
  6. [verwijderd] 2 februari 2016 19:25
    quote:

    Tom3 schreef op 2 februari 2016 17:59:

    [...]

    Denk dat Tom2 het beste van de 2 geschetste werelden vertegenwoordigt.

    AB. Mooi gezegd. Dat denk ik ook.

    De bedrijfsonderdelen en producten van TomTom kennen allen verschillende businessmodellen of een mix van verschillende. Telematics: recurring revenue. TomTom app: freemium model. Standaard maps: low cost model (door hoge mate van automatisering). Etc. etc.

    ----

    1. Recurring revenue / subscription model

    Al even vertrouwd, maar door millenniums weer opnieuw uitgevonden. Denk aan SaaS oplossingen, Beautybox, Boldking en HelloFresh. Al deze bedrijven binden klanten door middel van een abonnementsvorm. Is dit dan zo vernieuwend? Eigenlijk niet, denkend aan de Donald Duck die lange tijd ook via een dergelijk abonnementsvorm op de mat is gevallen. Het vernieuwde zit in het feit dat van oudsher traditionele producten nu worden aangeboden op basis van gebruik en gemak en niet zo zeer op bezit of traditioneel koop. Het voordeel van een dergelijk model is absoluut de terugkerende omzet. Nadeel zou kunnen zijn de drempelvrees die veel klanten hebben het abonnement af te sluiten. Transparantie is dus vereist.

    2. Advertentiemodel

    Het advertentiemodel is groot geworden door radio en TV, maar internet zette het succes ervan in rap tempo door. Er zijn internetbedrijven die volledig drijven op advertentie of reclame inkomsten. Voor nieuwe toetreders is het meest gelopen pad het vinden van een nichemarkt en daar de content en reclame uitingen op toespitsen. Voor specifieke aanbieders kan de advertentieruimte interessant zijn. De markt is op dit moment wel erg vol geraakt en uitsluitend advertentie inkomsten zijn onvoldoende voor een schaalbaar model. De uitschieters daarentegen zijn bijvoorbeeld de beginjaren van Facebook, Yahoo! en Myspace. Deze partijen zijn in staat gebleken de massa aan te spreken.

    3. Affiliatie model

    In dit model verkoopt partij A de klanten van partij B in ruil voor een commissie of een percentage van de omzet. Zij zijn nooit eigenaar van het product. Hiervan zijn diverse voorbeelden te vinden waaronder vergelijkingssites voor telefonie, verzekeringen etc. Bol.com is onlangs gestart met het ‘Affiliate Partner Network’ waarmee diverse andere partijen leads genereren voor deze online groothandel. Offline voorbeelden van affiliatie zijn de intermediairs zoals werving- en selectiebureaus. Offline heeft dit model veel terrein verloren.

    4. Brokerage model

    Synoniemen voor dit model zijn natuurlijk onze eigen Marktplaats en eBay. De essentie van het model is dat de aanbiedende en kopende partij zelf de prijs bepalen waarbij de intermediair kan ondersteunen bij de transactie. Werkspot.nl en de Hoofdkraan.nl is een ander interessant voorbeeld die op deze wijze de werving en selectiemarkt heeft kunnen veranderen. Hiermee verschilt dit model van het affiliatie model.

    5. Lokaas model

    Iedereen kent wel de goedkope printer die uiteindelijk toch wel prijzig blijkt te zijn wanneer je de cartridges wil vervangen. Dit model is vooral in apps vaak toegepast. Een betaalde app die vervolgens weer vraagt om extra kosten wanneer er meer functionaliteiten worden gevraagd. Wordt ook vaak toegepast in combinatie met het advertentiemodel.

    6. Direct sales model

    De kracht van dit model is het kunnen uitschakelen van de “middle man”. Dell computers is hier groot mee geworden door direct aan klanten te leveren met een zeer vroeg klant ontkoppelpunt. Op deze manier is maatwerk mogelijk en een lagere prijs voor de eindklant. Het 3D printen zal dit model weer een impuls geven. Denk maar aan het kunnen maken van speelgoed in de printer wat gekocht is van de ontwerpwebsite. Legosteentjes in je eigen favoriete kleur of playmobiel poppetjes met jouw bedrijfslogo. De toekomst hiervan is erg dichtbij. Andere concepten zijn directvandebron.nl of koopeenkoe.nl. Deze bedrijven zijn in staat geweest om direct aan de klant te leveren en daarmee de transparantie van het product te kunnen vergroten.

    7. Franchise model

    Eveneens een bekend business model wat vooral in groeiende markten erg succesvol kan zijn. Een concept of product wordt verkocht door een distributeur die dicht bij de klant zit, de cultuur kent en met hulp van de franchisegever de winkel runt. In opkomende markten erg populair maar ook in eigen land poppen er regelmatig op. Bekende voorbeelden zijn McDonalds en Subway.

    8. Freemium model

    Het model van de laatste jaren, gratis instappen voor normaal gebruik maar voor de uitgebreidere versies dienen gebruikers te betalen. Voorbeelden hiervan zijn LinkedIn, Surveymonkey, Google zelf en menig apps. Dit model lijkt erg op het lokaasmodel en wordt vaak gecombineerd met reclame en of datamodel.

    9. Low-cost model

    Dit business model is in ongeveer elke branche te vinden. Het is ook meer een strategie dan een business model maar omdat het in elke branche kan werken staat deze in de lijst. Denk aan de Aldi, Ryanair en Easyhotel. Lekker duidelijk en transparant, goedkoop in de basis en wil je extra betaal je meer. Er zijn branches waarbij het low-cost model echter nog niet echt heeft toegeslagen.

    10. Data model

    Het model van de toekomst. Nielsen, Axiom, Google, Facebook, Twitter verzamelen allen data die ze vervolgens verkopen aan iedereen die meer inzicht wil in haar klanten om producten of diensten aan de man te brengen. De combinatie met dit model wordt steeds vaker gemaakt omdat er steeds meer data beschikbaar is en er door betere analyse waardevolle informatie van gemaakt kan worden. Vooral het kunnen koppelen van systemen gaat makkelijker dan voorheen, met getailleerde informatie tot gevolg. Denk bijvoorbeeld aan nauwkeurige locatiebepaling en zoekgedrag. Google Flu Trends en Google Now zijn twee voorbeelden waarbij duidelijk wordt dat de data die we met z’n allen verzamelen heel waardevol kan zijn.

    11. Transactie model

    En als één na laatste het traditionele verkoopmodel, een product, dienst of service verkopen zoals boeken, auto’s kleding, de kapper etc. waar ook ter wereld. Steeds vaker in combinatie met een ander business model of aangekleed op eigentijdse wijze.

    12. Hybride model

    Tot slot, steeds vaker is er sprake van een hybride model. Denk aan Spotify, dat in enge zin een brokermodel is, maar ook Freemium, low-cost, advertising, subscription en hoogstwaarschijnlijk ook data. Uber behoort ook in dit rijtje net als een Facebook en Airbnb. Nu hoeft niet elk business model de nieuwe Uber te worden maar de kracht van een nieuw concept zit in het slim kunnen combineren van verschillende business modellen en het kunnen creëren van de juiste balans tussen klantwaarde en organisatiewaarde.

    En nu?

    Elk model heeft weer een andere invalshoek die de kijk op het eigen business model kan doen verhelderen. Soms is het veranderen van het model in een specifieke branche voldoende om de concurrentie te verrassen. Denk hierbij aan Uber, Dell, HelloFresh en Ryanair. Buiten Uber bieden de overige organisaties veelal hetzelfde product in een ander jasje of brengen ze het product op een andere wijze naar de klant. Daarom kan het voor elke organisatie van belang zijn om het business model regelmatig te herzien en te bekijken welke nieuwe of aanvullende mogelijkheden er zijn. Dit kan enerzijds door het eigen canvas model tegen de bovenstaande 12 modellen te houden of juist te vergelijken met de concurrentie, een kleine aanpassing kan het begin zijn van grote veranderingen.
  7. [verwijderd] 2 februari 2016 21:09
    quote:

    limomilo schreef op 2 februari 2016 19:32:

    Vuurgoudhaantjes schreef op 2 feb 2016 om 17:06:

    [...]

    Vandaag een mooi ritje van alphabet die ik morgenmiddag verkoop en stap dan in Daimler; ziet er positief uit en analisten zijn bullish.
    Wil nog steeds weten of je met Amazon hebt gewonnen of verloren

    Met Amazon had ik 5,3 procent verloren, met Facebook 13,8 procent winst en met alphabet heb ik momenteel een fictieve winst van 3,65 procent (wie verwacht dat nou bij die mooie cijfers). Ik ben benieuwd wat alphabet morgen gaat doen.
  8. apieslapie 2 februari 2016 21:25
    quote:

    limomilo schreef op 2 februari 2016 19:32:

    Vuurgoudhaantjes schreef op 2 feb 2016 om 17:06:

    [...]

    Vandaag een mooi ritje van alphabet die ik morgenmiddag verkoop en stap dan in Daimler; ziet er positief uit en analisten zijn bullish.
    Wil nog steeds weten of je met Amazon hebt gewonnen of verloren

    Nobody cares, please don't bore us!
  9. [verwijderd] 2 februari 2016 21:25
    quote:

    Vuurgoudhaantjes schreef op 2 februari 2016 21:09:

    [...]

    Met Amazon had ik 5,3 procent verloren, met Facebook 13,8 procent winst en met alphabet heb ik momenteel een fictieve winst van 3,65 procent (wie verwacht dat nou bij die mooie cijfers). Ik ben benieuwd wat alphabet morgen gaat doen.
    Ik ben benieuwd wanneer je je gaat schamen. Vandaag heb je het allerslechtste van jezelf laten zien. Ironie ok, cynisme ok, af en toe een gefrustreerde reactie overkomt iedereen, maar sinds vanmiddag zit er echt niemand meer te wachten op de onzin die je hier plaatst. Get a life en ga tegen je spiegel praten, ik kan alleen namens mezelf praten, maar hier heb je het verspeeld, jij en al je aliassen!
  10. recital 2 februari 2016 21:41
    Ceo’s Apple, Uber en Alibaba naar Amsterdam

    De ceo’s van Apple (Tim Cook), Alibaba (Jack Ma) en Uber (Travis Kalanick) komen naar Amsterdam.
    Op 24 mei spreken zij tijdens de opening van Startup Fest Europe. Dit 'festival' bestaat uit 25 evenementen in onder meer Amsterdam, Eindhoven, Wageningen en Nijmegen. Doel is onder meer dat startups deals sluiten met investeerders.
    "Neelie Kroes en Constantijn van Oranje hebben zich hier heel erg hard voor gemaakt" aldus een woordvoerder van Startup Fest Europe, waar Prins Constantijn voorzitter van is.
    Ook premier Rutte, Europese Commissie-vicepresident Andrus Ansip en mede-oprichter van Adyen Pieter van der Does zullen komen spreken.
    www.telegraaf.nl/dft/25130974/__Ceo_s...
  11. [verwijderd] 2 februari 2016 21:58
    quote:

    recital schreef op 2 februari 2016 21:41:

    Ceo’s Apple, Uber en Alibaba naar Amsterdam

    De ceo’s van Apple (Tim Cook), Alibaba (Jack Ma) en Uber (Travis Kalanick) komen naar Amsterdam.
    Op 24 mei spreken zij tijdens de opening van Startup Fest Europe. Dit 'festival' bestaat uit 25 evenementen in onder meer Amsterdam, Eindhoven, Wageningen en Nijmegen. Doel is onder meer dat startups deals sluiten met investeerders.
    "Neelie Kroes en Constantijn van Oranje hebben zich hier heel erg hard voor gemaakt" aldus een woordvoerder van Startup Fest Europe, waar Prins Constantijn voorzitter van is.
    Ook premier Rutte, Europese Commissie-vicepresident Andrus Ansip en mede-oprichter van Adyen Pieter van der Does zullen komen spreken.
    www.telegraaf.nl/dft/25130974/__Ceo_s...
    speculatiemodus = ON

    dekmantel om de ware reden van het bezoek niet prijs te geven ?
    Zie ze alle 3 al voor me op een selfie met Corinne en Harold, vlak voor DE persconferentie

    speculatiemodus = OFF
  12. [verwijderd] 2 februari 2016 22:43
    quote:

    GLMF schreef op 2 februari 2016 21:58:

    [...]
    speculatiemodus = ON

    dekmantel om de ware reden van het bezoek niet prijs te geven ?
    Zie ze alle 3 al voor me op een selfie met Corinne en Harold, vlak voor DE persconferentie

    speculatiemodus = OFF
    Werd hier door iemand een link naar ministerie van BuZa gepost.

    Kroes was in de US niet alleen op werkbezoek bij UBER, maar ook bij een bedrijf dat zich bezig houdt met cartografie gebaseerd op micro satellieten.

    Kroes haar werkbezoek was wel degelijk (mede) geënt op ontwikkelingen op gebied van mobiliteit en geografie. Het werkgebied waar Nederland 1 groot bedrijf op heeft, te weten TomTom.

    Denk dat er wel degelijk bepaalde lobby trajecten plaatsvinden voor de positie van Nederlandse bedrijven (waaronder TomTom) in de snelle ontwikkelingen die nu plaatsvinden rond "the future of transport" (carsharing, autonomous driving).
4.386 Posts
Pagina: «« 1 ... 12 13 14 15 16 ... 220 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.