Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,400   -0,165   (-2,96%) Dagrange 5,370 - 5,490 110.636   Gem. (3M) 194,7K

TomTom Januari

3.929 Posts
Pagina: «« 1 ... 51 52 53 54 55 ... 197 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. harrysnel 8 januari 2016 19:48
    quote:

    Natte krant schreef op 8 januari 2016 19:39:

    @harrysnel: stevige borrel gedronken harry?
    Nee ben wel met je eens dat JP Morgan een andere type fin. instelling is dan de Quants etc.
    Wie weet krijgt Wies - en wij ook - de true asset value:-)
    Nog niet:)

    Ik heb zoveel 1-2 tjes gezien op de beurs dat ik iets niet snel "toevallig" vind. We gaan het zien.
  2. [verwijderd] 8 januari 2016 19:52

    ik denk eerder dat JP Morgan het vehicle is om een interested party in TT te laten kruipen en dit te samen met de huidige sell-off is ideaal voor opbouw voor een serieus belang, ik hoop op HAL

    die staan wellicht nog ergens in een parkeerstrook op een platform en over tijd komt de melding aan de Beurs, dit soort instellingen kopen niet in de open markt, dat gaat via transfers.

    maar goed is wel een stevige dosis wishful thinking van mijn zijde :))
  3. [verwijderd] 8 januari 2016 20:01
    quote:

    cha44 schreef op 8 januari 2016 19:05:

    [...]

    Ik zie vooral een ondertussen kapot geshorte AENIX (voornamelijk verooraakt door de US) geholpen door de olieprijs en staalindex (welke ook kapot geshort worden).
    Ik zie ook dat fundamenteel goede fondsen net zo hard , zo niet harder meedalen in dit nare sentiment.
    Ik zie helaas ook dat TomTom weer kapot gemaakt wordt door twee hedgefunds welke dit , met het wat lagere volume ,makkelijk kunnen organiseren en verder uitbreiden.
    Mijn conclusie is dat het tegenwoordig geen reet meer uitmaakt om naar de cijfertjes en toekomstverwachting van een bedrijf te kijken want de algo's van bankiers en hedgefunds bepalen alles. De particulier wordt alleen in aandelen gelokt om daarna vol in de bruine ster genaaid te worden door hen.
    Als de indices volgende week echt door hun hoeven zakken (en dat gaat gebeuren , want men wil een crash..) heeft dit gevolgen voor alle fondsen incl. TomTom.
    Dan kan je de winstgevendheid voor de lange termijn bij TomTom ook op je buik schrijven want tijdens de aankomende recessie gaan bedrijven niet investeren in nieuwe technieken . En dus worden de investeringen betreft HAD op een laag pitje gezet.

    Dramaqueen
  4. harrysnel 8 januari 2016 20:03
    Mijn "theorie" is dat voor een deelneming/IPO van zelfstandig onderdeel/emissie/private placement etc er partijen zijn die short gaan. Zij kunnen immers inschrijven op uitgifte van de (extra) aandelen en daarmee hun positie gladstrijken. Door het short gaan kunnen ze de koers in een bandbreedte houden. Stel dat er partijen een belang in TT willen nemen en zich willen inkopen voor bv E15 per extra uit te geven aandeel. Dat is acceptabel voor de huidige aandeelhouders bij een koers van E11. Maar niet als de koers al E14,50 staat. Ik noem maar wat.

    De zakenbanken zijn gebaat bij een geslaagde emissie/ IPO etc. Het mogen begeleiden van zoiets is lucratief. Wellicht wil Barclays de koers nog wat drukken.

    Hoog speculatie gehalte. Maar ik vind het opvallend dat deze twee partijen, Barclays en de nieuwe shorter, beiden een rol speelden bij Wereldhave.

    Iedereen goed weekend!

    Edit @Wies: inderdaad daar denk ik ook aan.
  5. [verwijderd] 8 januari 2016 20:17
    quote:

    harrysnel schreef op 8 januari 2016 19:45:

    [...]

    In aanvulling op mijn eerdere posting over Wereldhave. De private placement werd verzorgd door:

    "..Barclays acted as sole agent in this transaction. Swaps were effectuated with ABN AMRO and ING..."
    www.wereldhave.com/wereldhave-succesf...

    En laat nou net Barclays vandaag zijn advies aanpassen. Een advies dat itt andere adviezen breed uitgemeten werd in de media. :)
    Dan ben ik dus niet de enige die spoken ziet. Toevalligheid kent inderdaad zijn grenzen.
  6. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 8 januari 2016 20:23
    quote:

    Cain Velasquez schreef op 7 januari 2016 18:30:

    @BDB

    Telematics Berlin 2016
    17th and 18th May 2016 • Berlin

    Speaker:
    TomTom
    Ralf-Peter Schäfer VP for Traffic & Travel Information Product

    Het is een commercieel gebeuren waarvan de teksten of video-opnamen niet zonder meer gratis op internet verschijnen. Ik heb vorig jaar tevergeefs gezocht naar iets inhoudelijks over de vorige conferentie in mei 2015.

    Het is wel zo dat veel sprekers (ook Schäfer) bij andere gelegenheden soortgelijke en deels overlappende verhalen vertellen. Googel maar eens op The TomTom Manifesto – Reducing Congestion for All, in combinatie met de naam Schäfer. Dan vind je een pdf die een aardige indruk geeft van wat hij vorig jaar in Berlijn vertelde.

  7. [verwijderd] 8 januari 2016 20:29
    quote:

    harrysnel schreef op 8 januari 2016 20:03:

    Mijn "theorie" is dat voor een deelneming/IPO van zelfstandig onderdeel/emissie/private placement etc er partijen zijn die short gaan. Zij kunnen immers inschrijven op uitgifte van de (extra) aandelen en daarmee hun positie gladstrijken. Door het short gaan kunnen ze de koers in een bandbreedte houden. Stel dat er partijen een belang in TT willen nemen en zich willen inkopen voor bv E15 per extra uit te geven aandeel. Dat is acceptabel voor de huidige aandeelhouders bij een koers van E11. Maar niet als de koers al E14,50 staat. Ik noem maar wat.

    De zakenbanken zijn gebaat bij een geslaagde emissie/ IPO etc. Het mogen begeleiden van zoiets is lucratief. Wellicht wil Barclays de koers nog wat drukken.

    Hoog speculatie gehalte. Maar ik vind het opvallend dat deze twee partijen, Barclays en de nieuwe shorter, beiden een rol speelden bij Wereldhave.

    Iedereen goed weekend!

    Edit @Wies: inderdaad daar denk ik ook aan.
    Ik vind het koersdoel van Barclays getuigen van een ongelofelijke arrogantie.
    Ik ken eigenlijk geen koersdoelverhoging bij welk bedrijf dan ook welke nog steeds zo'n 40% onder de huidige koers ligt.
    Verwacht je met jouw theorie dat er ook een emissie/ipo op stapel staat bij TT ?
  8. Bart Mans 8 januari 2016 20:31
    Maandag weer up naar de 16 euro
    zie koersdoelen ing en rabo
    laat jullie niet gekmaken

    Kijk naar de koers ontwikkeling rond de 10,20 paar maand terug.
    toen ook paar keer flink naar beneden rond de 8,80
    inmiddels alweer rond de 10,71 Waar praten we over???? hoe groot is jullie beleggingshorizon???
  9. [verwijderd] 8 januari 2016 20:47
    quote:

    scuderia FF schreef op 8 januari 2016 19:52:

    ik denk eerder dat JP Morgan het vehicle is om een interested party in TT te laten kruipen en dit te samen met de huidige sell-off is ideaal voor opbouw voor een serieus belang, ik hoop op HAL

    die staan wellicht nog ergens in een parkeerstrook op een platform en over tijd komt de melding aan de Beurs, dit soort instellingen kopen niet en de open markt, dat gaat via transfers.

    maar goed is wel een stevige dosis wishful thinking van mijn zijde :))
    Ik zie ook spoken en doe ook aan wishful thinking.

    @harry, goed gevonden, het wereldhave verhaal geeft duidelijk een samenwerking tussen Barclays en JP Morgan om de koers laag te zetten.(toeval bestaat niet, de kans op echt toeval is verwaarloosbaar)

    Nu nog de reden waarom, ipo van TTT vind ik niet een logisch verband, een nieuw belang wel, een deal/transfer hangt in de lucht, en de koers moet nog even laag blijven. Het gaat (heel) goed komen! Geen HAL, maar een grotere internationale partij.

    @wervel wind, idd totaal geen paniek, op papier is het nu wat minder waard, maar de potentiele waarde is alleen maar groter geworden.

  10. forum rang 6 Tom3 8 januari 2016 21:52
    quote:

    scuderia FF schreef op 8 januari 2016 19:52:

    ik denk eerder dat JP Morgan het vehicle is om een interested party in TT te laten kruipen en dit te samen met de huidige sell-off is ideaal voor opbouw voor een serieus belang, ik hoop op HAL

    die staan wellicht nog ergens in een parkeerstrook op een platform en over tijd komt de melding aan de Beurs, dit soort instellingen kopen niet in de open markt, dat gaat via transfers.

    maar goed is wel een stevige dosis wishful thinking van mijn zijde :))
    Zou Barclays met haar "advieswijziging" vandaag ook een koper willen faciliteren? Al die reduce adviezen (gegeven door traders) die de laatste tijd op dit forum zijn gemeld, zijn dan wellicht ook geen toeval. Kan het om Bosch gaan?
  11. [verwijderd] 8 januari 2016 21:59
    quote:

    Tom3 schreef op 8 januari 2016 21:52:

    [...]

    Zou Barclays met haar "advieswijziging" vandaag ook een koper willen faciliteren? Al die reduce adviezen (gegeven door traders) die de laatste tijd op dit forum zijn gemeld, zijn dan wellicht ook geen toeval. Kan het om Bosch gaan?
    CEO Barclays: www.nytimes.com/2015/10/29/business/d...

    Helaas, ons TT, nu speelbal van het grote geld.
    Er is weinig aan te doen (zei HG ooit ook niet zo iets, over de verkoop van kaarten?)

    Riemen vast, hopen en je niet uit de boom laten schudden.

  12. [verwijderd] 8 januari 2016 22:03
    quote:

    seren schreef op 8 januari 2016 21:59:

    [...]

    CEO Barclays: www.nytimes.com/2015/10/29/business/d...

    Helaas, ons TT, nu speelbal van het grote geld.
    Er is weinig aan te doen (zei HG ooit ook niet zo iets, over de verkoop van kaarten?)

    Riemen vast, hopen en je niet uit de boom laten schudden.

    Grafyanks willen altijd maar één ding; bedrijven maximaal slopen voor eigen gewin .
    TomTom gaat dus met het supernegatieve sentiment volgende week weer naar de 8 euro.
  13. janrobert 8 januari 2016 22:04
    quote:

    seren schreef op 8 januari 2016 21:59:

    [...]

    CEO Barclays: www.nytimes.com/2015/10/29/business/d...

    Helaas, ons TT, nu speelbal van het grote geld.
    Er is weinig aan te doen (zei HG ooit ook niet zo iets, over de verkoop van kaarten?)

    Riemen vast, hopen en je niet uit de boom laten schudden.

    Ja, maar een paar duizend euro verliezen op 1 dag is niet leuk
  14. [verwijderd] 8 januari 2016 22:11
    quote:

    cha44 schreef op 8 januari 2016 22:03:

    [...]
    Grafyanks willen altijd maar één ding; bedrijven maximaal slopen voor eigen gewin .
    TomTom gaat dus met het supernegatieve sentiment volgende week weer naar de 8 euro.
    8 euro, dan staat de aex op 300.....en dat volgende weken al....Nee. .
    Kijk, we dalen nu al een aantal dagen, en je weet, alles wat daalt, gaat ook weer een keer omhoog....plus het feit, dat een daling nooit in een keer naar beneden gaat, maar vaak ook een tussentijdse stijging laat zien....een bearmarketrally.....dus, ik denk dat het belangrijk wordt, dat op de dagen van stijging, tomtom ook snel zal herstellen. ..

    P.s. een daling als nu, kan ook zo weer draaien naar een stijging. ...We gaan het zien. ..succes! We zullen het nodig hebben...
3.929 Posts
Pagina: «« 1 ... 51 52 53 54 55 ... 197 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.