Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Perpetuals, Steepeners« Terug naar discussie overzicht

Preferente aandelen ipv obligaties

906 Posts
Pagina: «« 1 ... 18 19 20 21 22 ... 46 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 17 november 2015 10:43
    quote:

    h980577. schreef op 16 november 2015 22:54:

    Waarom niet herinvesteren in de Diana Shipping pref. Dat is toch wel een stuk meer solide en heeft ook klappen gekregen. Op 17 toch een mooi rendement.
    Ik twijfel, omzet loopt terug en de laatste twee kwartalen waren verlieslatend...
  2. h980577. 17 november 2015 18:41
    quote:

    bucksenraeke schreef op 17 november 2015 10:43:

    [...]

    Ik twijfel, omzet loopt terug en de laatste twee kwartalen waren verlieslatend...
    Als je winstgevende bedrijven zoekt moet je idd niet naar shippers kijken momenteel. Kan ook nog wel ff duren voordat dat weer zover is.
    Denk eerlijk gezegd dat er nog partijen om moeten vallen. Te denken aan Drys bijv.
    Ik denk dat DSX een overlever zal zijn. Daarom is de prijs nu wellicht interessant, maar snap jullie redenatie ook.
  3. h980577. 21 november 2015 13:34
    quote:

    Otto Obligatie schreef op 13 november 2015 18:16:

    tja box ships daar ben ik ook de mist mee ingegaan. Eergisteren voor 13,5 eruit gedaan terwijl ik hem op 23 had gekocht. Tja, voor het eerst in 10 jaar scoor ik slechter dan de index. TErwijl ik vol in dollargerelateerde fondsen zit
    Inmiddels op USD 3,10 en op OTC US genoteerd. Ik denk dat er door Box Ships een streep kan. Verwacht DRYS en eigenlijk SBLK ook wel.

    Hoop voor mijzelf dat SB en DSX overeind zullen blijven, al zijn de ontwikkelingen bij SB ook verre van positief de laatste tijd.
  4. Lk-33 22 november 2015 07:18
    quote:

    free1 schreef op 8 oktober 2015 14:40:

    @Perpster, ik heb op jou voorspraak wat FMC (325 stukjes) gekocht op 36,11 een paar dagen geleden, en gisteren Chemours Compagnie omdat ik daar een vreemde koersontwikkeling zag de laatste dagen, er lijkt een bod van Apollo op te komen.
    Ben jij een kenner volger van chemie e.d. ?
    Toch een leuke 10% erbij voor FMC. Ik ben nog niet helemaal uit de verliezen maar houd ze aan.
  5. [verwijderd] 22 november 2015 14:14
    quote:

    h980577. schreef op 21 november 2015 13:34:

    [...]

    Inmiddels op USD 3,10 en op OTC US genoteerd. Ik denk dat er door Box Ships een streep kan. Verwacht DRYS en eigenlijk SBLK ook wel.

    Hoop voor mijzelf dat SB en DSX overeind zullen blijven, al zijn de ontwikkelingen bij SB ook verre van positief de laatste tijd.
    Doe eens een gok

    Die markt gaat naar cash cost, en misschien nog wel wat lager.

    www.zerohedge.com/news/2015-11-21/glo...
  6. Lk-33 23 november 2015 20:08
    quote:

    IPerp schreef op 23 november 2015 17:00:

    Kan iemand zijn licht laten schijnen op de ArcelorMittal pref 6%? Volgens mij had een aantal voor jullie deze in portefeuille. Is erg naar beneden gegaan de laatste tijd.
    Bij het laatste overzicht had niemand deze in porto die meedeed. Grondstoffen gerelateerd. Staat dus onder druk.
  7. h980577. 24 november 2015 23:08
    quote:

    Perpster schreef op 22 november 2015 14:14:

    [...]Doe eens een gok

    Die markt gaat naar cash cost, en misschien nog wel wat lager.

    www.zerohedge.com/news/2015-11-21/glo...
    SB kondigt pref share repurchase program aan twv 20 mln USD voor verschillende series. De D serie vliegt aardig. (Ze zeggen geen enkele aankoop toe en kunnen het zo weer stoppen, looptijd 2 jaar)

    Toch ondergewaardeerd?
  8. [verwijderd] 25 november 2015 01:42
    quote:

    h980577. schreef op 24 november 2015 23:08:

    [...]

    SB kondigt pref share repurchase program aan twv 20 mln USD voor verschillende series. De D serie vliegt aardig. (Ze zeggen geen enkele aankoop toe en kunnen het zo weer stoppen, looptijd 2 jaar)

    Toch ondergewaardeerd?
    Bepaald niet. Betere research doen, wie houdt een substantieel deel van die pref's? ;) Het begint met C en het eindigt op EO. De parachutes gaaan open.

    Verder is dit wel vrij lezenswaardig als je denkt dat er nog iets van waarde voor de aandeelhoudert in zit, en even snel en overzichtelijk een idee van SB wil krijgen:
    seekingalpha.com/article/1531962-a-cl...

  9. h980577. 25 november 2015 04:23
    Thanks, maar kun je svp nog iets meer uitleg geven waarom hierdoor dan juist die daling moet komen?

    Nu inkopen is om goedkoop de schuldenlast te verminderen en dus ook de rentelast. Met die 20 mln zouden ze al aardig wat uit de markt KUNNEN halen nu.

    Dan wordt de markt dunner, kan nadeel en voordeel zijn.

    Helemaal eens dat al die constructies met CEO's niet zuiver zijn, gebeurt helaas vaker bij die (Griekse) shippers.

    Waar ik wel bang voor ben, als ze toch zelf een groot deel zouden opkopen: het passeren van dat prefs divi, maar die dingen wel laten uitstaan.

    Kan dit zomaar? Dacht dat ze nl tot dit persbericht dat ze alleen voor 25 + niet uitgekeerd divi zouden mogen opkopen. Maar dat zal zeker niet zo zijn....

    Dank vast voor je antwoord.

  10. [verwijderd] 30 november 2015 20:25
    Was dat niet duidelijk dan? De tent staat op omvallen, en het management koopt nu hun stukken terug voordat het een gevalletje chapter 11 is. Je kan hopen dat je mee kan lopen, maar je hebt altijd een timingsachterstand op deze insiders.

    Het inkopen van de pref's waar heel toevallig de CEO een grote positie in heeft, is geen teken van kracht, maar een rode vlag naar het einde.

    Het passeren van het dividend is niet je probleem, insolventie wel.

    De dry bulk index is volledig gekraterd. De shipyards stikken van de nieuwe schepen die niet worden afgenomen, en waar de scheepbouwers vanaf moeten om zelf niet ten onder te gaan,

    Lees seekingalpha.com/article/3672056-safe... hun cash operationele kosten zijn zowat hoger dan hun opbrengsten, waar moet rente en aflossing van betaald worden? Wat doet management met het schaarse geld wat ze nog hebben? Ze kopen pref's in waarin ze zelf een positie hebben. Ze hebben nog een aantal schepen die ze de komende jaren van de scheepbouwer moeten afnemen. Waar gaan ze die van betalen? Lucht?

    Dit soort beleggingen gedijen enkel op de veronderstelling dat je er net iets eerder uitbent dan de ander. Het is een stoelendans waar de helft van de stoelen zoek zijn, en de andere helft zit het manangement al op.

    Ik zou het niet doen.
906 Posts
Pagina: «« 1 ... 18 19 20 21 22 ... 46 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.