Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel Kendrion AEX:KENDR.NL, NL0000852531

Laatste koers (eur) Verschil Volume
10,180   +0,020   (+0,20%) Dagrange 10,040 - 10,300 11.025   Gem. (3M) 18,6K

2015 weer een topjaar .

624 Posts
Pagina: «« 1 ... 27 28 29 30 31 32 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 5 november 2015 09:18
    Het verhaal over de eerste negen maanden valt niet mee. Omzetgroei komt door valuta effecten en de lagere winst door de lager dan verwachte omzet, voorraad reducties en hoger dan verwachte afschrijvingen. De schuldpositie is omhoog. Dat is geen verhaal waar ik vrolijk van wordt.
    Het orderbook voor Q4 biedt wel hoop op verbetering. Er zijn volgens Kendrion een aantal automotive projecten succesvol opgestart en het orderbook is substantieel hoger dan vorige jaar.
  2. [verwijderd] 5 november 2015 10:59
    SNS houdt vertrouwen in de lange termijn:

    Redactie ABM Financial News - 5 november 2015, 09:39
    SNS Securities gelooft in lange termijn.
    Kendrion heeft een matig derde kwartaal achter de rug, na een dito tweede kwartaal. Dit zei analist Johan van den Hooven van SNS Securities donderdag tegenover ABM Financial News.

    Het derde kwartaal was volgens Van den Hooven nog iets minder dan het tweede. "De uitfasering van projecten in Automotive Control Systems heeft nog steeds een negatieve impact", aldus de analist. Voor het derde kwartaal berekende de marktvorser het negatieve omzeteffect op 3 procent.

    Volgens Van den Hooven ondervond Kendrion vertraging bij personenauto’s en de Duitse machinebouw, maar was de onderneming juist weer positief over bedrijfsvoertuigen. De vooruitzichten voor de belangrijke landen als Duitsland en China werden daarbij echter onzekerder, aldus de analist. Positief was dat het orderboek van Kendrion voor het vierde kwartaal "substantieel" hoger uitkwam door nieuwe projecten.

    Op korte termijn voorziet Van den Hooven een matige omzetgroei en druk op marges. Op de langere termijn ziet het er voor Kendrion volgens de analist evenwel prima uit met een stroom aan nieuwe projecten.

    SNS Securities heeft een Accumuleren advies op Kendrion. Op een licht lager Damrak leverde het aandeel donderdag 6,6 procent in op 20,23 euro.
  3. [verwijderd] 5 november 2015 11:00
    Rabo ziet het LT ook nog zitten:

    AMSTERDAM (AFN) - De producent van elektromagnetische componenten Kendrion heeft op de korte termijn met meer risico's te maken, zoals het schandaal bij Volkswagen en de afzwakking in China. Dat schrijft Rabobank in een reactie op de resultaten van de onderneming.
    Kendrion gaf aan dat er meer onzekerheid is in de markt en denkt dat de omzet dit jaar aan de onderkant van de verwachtingen zal uitkomen. Volgens Rabo stelden de kwartaalcijfers van het bedrijf teleur. De vooruitzichten voor de langere termijn voor Kendrion blijven wel positief, meldde de bank. Rabo heeft een buy-advies voor het aandeel.
    Kendrion noteerde donderdag om 09.35 uur 5,8 procent lager op 20,38 euro.
  4. [verwijderd] 5 november 2015 12:29
    quote:

    RW1984 schreef op 5 november 2015 09:18:

    Het verhaal over de eerste negen maanden valt niet mee. Omzetgroei komt door valuta effecten en de lagere winst door de lager dan verwachte omzet, voorraad reducties en hoger dan verwachte afschrijvingen. De schuldpositie is omhoog. Dat is geen verhaal waar ik vrolijk van wordt.
    Het orderbook voor Q4 biedt wel hoop op verbetering. Er zijn volgens Kendrion een aantal automotive projecten succesvol opgestart en het orderbook is substantieel hoger dan vorige jaar.
    Een vraag en een opmerking:

    Wat wordt er bedoeld met voorraad reducties? Hoe an dit een negatieve invloed hebben om de winst?

    De schuldepostie is volgens mij juist verbeterd: van 30 sep 2014: 199.6 miljoen, naar 189.7 miljoen op 30 sep. 2015.

    Al met al ben ik een beetje teleurgesteld met de cijfers maar ze zijn ook weer niet zo slecht als de koerseactie doet vermoeden. Vergeleken met vorig jaar is kendrion redelijk stabiel. Zoals de analisten zeggen is het wachten op groei(versnelling).
  5. [verwijderd] 5 november 2015 13:06
    quote:

    Jeeves schreef op 5 november 2015 12:29:

    [...]

    Een vraag en een opmerking:

    Wat wordt er bedoeld met voorraad reducties? Hoe an dit een negatieve invloed hebben om de winst?

    De schuldepostie is volgens mij juist verbeterd: van 30 sep 2014: 199.6 miljoen, naar 189.7 miljoen op 30 sep. 2015.

    Al met al ben ik een beetje teleurgesteld met de cijfers maar ze zijn ook weer niet zo slecht als de koerseactie doet vermoeden. Vergeleken met vorig jaar is kendrion redelijk stabiel. Zoals de analisten zeggen is het wachten op groei(versnelling).
    Dat is mij ook niet helemaal duidelijk. Wellicht dat de voorraden met korting worden verkocht als deze te ver oplopen.
  6. forum rang 5 maci 5 november 2015 14:53
    Door Ellen Proper

    Van DOW JONES NIEUWSDIENST


    AMSTERDAM (Dow Jones)--Het Volkswagen schandaal leidt tot extra onzekerheid voor Kendrion, geheel omdat de impact van het emissieschandaal op de volledige autobranche nog onduidelijk is. Vooralsnog heeft de producent van elektromagneten geen impact gevoeld.

    Kendrion rapporteerde eerder op donderdag een 17% winstdaling op een lagere vraag van automotive klanten.

    CEO Piet Veenema legt in een gesprek met Dow Jones echter uit dat deze kelderende vraag voortkomt uit afbouw van voorraden van een twee tot drietal grote klanten in het tweede kwartaal, en niet gerelateerd is aan het Volkswagen schandaal, dat eind derde kwartaal bekend werd.

    Nu de vraag van die klanten alweer aantrekt, wordt de terugval dan ook als een tijdelijk effect gezien.

    Verder zal enig effect van een mogelijk verslechterende positie van Volkswagen in de autosector weinig betekenen voor Kendrion.

    De Duitse autofabrikant is verantwoordelijk voor circa EUR60 miljoen aan directe en indirecte jaarlijkse omzet voor Kendrion, waarvan circa EUR35 miljoen aan componenten, voornamelijk voor de nieuwe EURO-6 motoren.

    "Als het marktaandeel van Volkswagen met 10% daalt, dan kost dit ons EUR6 miljoen aan jaarlijkse omzet, wat overzichtelijk is voor ons", zegt Veenema.

    Kendrion gaat voor 2015 uit van een omzet van EUR450 miljoen tot 500 miljoen.

    Maar omdat moeilijk in te schatten is wat het effect van het Volkswagen schandaal is op de gehele autoindustrie en op de economie, wordt nu voor 2015 uitgegaan van een omzet aan de onderkant van die bandbreedte.

    Kendrion haalt ruwweg EUR300 miljoen aan omzet uit de automotive sector.

    "Ik denk niet dat iemand verwacht dat die automotive sector structureel naar benden gaat", zegt Veenema, "maar het is aan analisten om de impact in te schatten".

    In september gaf Volkswagen toe dat men tussen 2009 en 2014 de software in bijna 11 miljoen dieselvoertuigen manipuleerde om milieutesten gunstiger uit te laten komen, waarna het schandaal zich steeds verder uitbreidde.

    Kendrion rapporteerde donderdag een operationele winstdaling van 17% naar EUR7,1 miljoen en een nettowinstdaling van 10% naar EUR4,5 miljoen. De omzet steeg daarentegen 2% naar EUR108,9 miljoen, maar voldeed net als de winst niet aan de verwachting van analisten.

    Hoewel Kendrion's aandeel zo'n 8% verliest in de handel op donderdag na deze tegenvallende resultaten en een toegenomen korte termijn risico, zijn analisten enthousiast over het langere termijn perspectief van Kendrion.

    Investering in een reeks aan nieuwe projecten zal bijdragen aan de omzet in de komende paar jaar, zegt SNS Securities.

    Het concern houdt vast aan de langere termijn omzetdoelstelling van EUR550 miljoen tot EUR600 miljoen eind 2018.

    Kendrion's overnamekas van ruim EUR100 miljoen stelt het concern in staat in zijn geinteresseerde overnamemarkten de Verenigde Staten en China zijn slag te slaan.

    Het lijkt erop dat dit overnamepad door Joep van Beurden verder zal worden ingeslagen, nu Veenema eind dit jaar Kendrion verlaat. Onder Veenema's leiding is het concern sterk gegroeid en nu wereldwijd marktleider in de productie van elektromagneten. Wat het volgende project van de heer Veenema is, daar wil de topman vooralsnog niet op ingaan.


    Door Ellen Proper; Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; ellen.proper@wsj.com
  7. [verwijderd] 5 november 2015 15:00
    quote:

    maci schreef op 5 november 2015 14:53:

    Door Ellen Proper

    Van DOW JONES NIEUWSDIENST


    AMSTERDAM (Dow Jones)--Het Volkswagen schandaal leidt tot extra onzekerheid voor Kendrion, geheel omdat de impact van het emissieschandaal op de volledige autobranche nog onduidelijk is. Vooralsnog heeft de producent van elektromagneten geen impact gevoeld.

    Kendrion rapporteerde eerder op donderdag een 17% winstdaling op een lagere vraag van automotive klanten.

    CEO Piet Veenema legt in een gesprek met Dow Jones echter uit dat deze kelderende vraag voortkomt uit afbouw van voorraden van een twee tot drietal grote klanten in het tweede kwartaal, en niet gerelateerd is aan het Volkswagen schandaal, dat eind derde kwartaal bekend werd.

    Nu de vraag van die klanten alweer aantrekt, wordt de terugval dan ook als een tijdelijk effect gezien.

    Verder zal enig effect van een mogelijk verslechterende positie van Volkswagen in de autosector weinig betekenen voor Kendrion.

    De Duitse autofabrikant is verantwoordelijk voor circa EUR60 miljoen aan directe en indirecte jaarlijkse omzet voor Kendrion, waarvan circa EUR35 miljoen aan componenten, voornamelijk voor de nieuwe EURO-6 motoren.

    "Als het marktaandeel van Volkswagen met 10% daalt, dan kost dit ons EUR6 miljoen aan jaarlijkse omzet, wat overzichtelijk is voor ons", zegt Veenema.

    Kendrion gaat voor 2015 uit van een omzet van EUR450 miljoen tot 500 miljoen.

    Maar omdat moeilijk in te schatten is wat het effect van het Volkswagen schandaal is op de gehele autoindustrie en op de economie, wordt nu voor 2015 uitgegaan van een omzet aan de onderkant van die bandbreedte.

    Kendrion haalt ruwweg EUR300 miljoen aan omzet uit de automotive sector.

    "Ik denk niet dat iemand verwacht dat die automotive sector structureel naar benden gaat", zegt Veenema, "maar het is aan analisten om de impact in te schatten".

    In september gaf Volkswagen toe dat men tussen 2009 en 2014 de software in bijna 11 miljoen dieselvoertuigen manipuleerde om milieutesten gunstiger uit te laten komen, waarna het schandaal zich steeds verder uitbreidde.

    Kendrion rapporteerde donderdag een operationele winstdaling van 17% naar EUR7,1 miljoen en een nettowinstdaling van 10% naar EUR4,5 miljoen. De omzet steeg daarentegen 2% naar EUR108,9 miljoen, maar voldeed net als de winst niet aan de verwachting van analisten.

    Hoewel Kendrion's aandeel zo'n 8% verliest in de handel op donderdag na deze tegenvallende resultaten en een toegenomen korte termijn risico, zijn analisten enthousiast over het langere termijn perspectief van Kendrion.

    Investering in een reeks aan nieuwe projecten zal bijdragen aan de omzet in de komende paar jaar, zegt SNS Securities.

    Het concern houdt vast aan de langere termijn omzetdoelstelling van EUR550 miljoen tot EUR600 miljoen eind 2018.

    Kendrion's overnamekas van ruim EUR100 miljoen stelt het concern in staat in zijn geinteresseerde overnamemarkten de Verenigde Staten en China zijn slag te slaan.

    Het lijkt erop dat dit overnamepad door Joep van Beurden verder zal worden ingeslagen, nu Veenema eind dit jaar Kendrion verlaat. Onder Veenema's leiding is het concern sterk gegroeid en nu wereldwijd marktleider in de productie van elektromagneten. Wat het volgende project van de heer Veenema is, daar wil de topman vooralsnog niet op ingaan.


    Door Ellen Proper; Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; ellen.proper@wsj.com

    dit is een heel ander geluid. Dit soort toelichtingen zouden bedrijven met de cijfers mee moeten sturen. Ik vind het wel wat simpel van Veenema om te stellen dat de analisten de impact van het Volkswagen schandaal op de automotive industrie maar moeten inschatten. Daar moet Kendrion gewoon een visie over hebben, want het is essentiele informatie.
  8. forum rang 5 maci 6 november 2015 09:17
    quote:

    RW1984 schreef op 5 november 2015 15:00:

    [...]
    dit is een heel ander geluid. Dit soort toelichtingen zouden bedrijven met de cijfers mee moeten sturen. Ik vind het wel wat simpel van Veenema om te stellen dat de analisten de impact van het Volkswagen schandaal op de automotive industrie maar moeten inschatten. Daar moet Kendrion gewoon een visie over hebben, want het is essentiele informatie.
    Denk je dat er op dit moment iemand de VW problematiek op waarde kan inschatten? Ik denk van niet.

    In het PB heeft Kendrion zich twee keer helder uitgesproken. Blijkbaar wordt dat niet op waarde geschat, of domweg niet geloofd?

    Mij heeft de koersval van gister verrast. Die staat niet in verhouding tot het PB.. Zeker als je twee onderstaande citaten uit het PB voor waar beschouwd:

    "In the third quarter, a few passenger-car projects were started successfully (especially the damper project), which will support revenue development in the fourth quarter. At the end of the third quarter the Volkswagen diesel issue became public. Volkswagen is an important customer for Kendrion, accounting for direct and indirect annual revenue of approximately EUR 60 million, of which approximately EUR 35 million in components, primarily for the new EURO-6 motors. It is unclear what the effect of the backlash against Volkswagen will be in the longer term. So far Kendrion has not seen any impact.

    Developments in the fourth quarter and beyond will be supported by the recent successful launch of a few automotive projects. This is reflected in Kendrion's order book for the fourth quarter, which is substantially higher than a year ago. Revenue for the year is expected to be at the bottom end of the 2015 objective of EUR 450 - 500 million. The uncertainty about the economic developments in Kendrion's most important home market, Germany, as well as in China, increased in the third quarter. This was especially visible among some of the automotive customers in the passenger car-segment. The sense of uncertainty has increased by the Volkswagen diesel issue. Due to the current uncertainty Kendrion is unable to provide a specific revenue and profit forecast for the full year 2015. Despite of the increased market uncertainty the long term outlook remains intact."

    Niet alleen de laatste zin is heldere taal.
  9. dumpy 6 november 2015 11:16
    Ik lees op Bloomberg dat de Chinese autoverkopen in oktober met 11 % zijn gestegen. Vanwege belastingverlaging op auto's met motoren tot 1600cc.
    Volkswagen blijft positief in China voor het 4de kwartaal en volgend jaar omdat ze veel auto's in dit segment hebben.
    Dus zou Kendrion hier ook voordeel uit moeten halen.
  10. conradus 10 november 2015 11:54
    Kendrion gaat ongeveer € 1,97 per aandeel verdienen in 2015.
    Je maakt op dit koersniveau 10% van je geld waarvan de helft wordt uitgekeerd
    Het is niet te begrijpen dat er nog mensen zijn die hun aandelen inleveren voor dit geld.
    Kendrion is zeer innovatief en marktleider in deze nicemarkt.
    Bij deze koers kan een bod niet uitblijven.
  11. G 60. 10 november 2015 12:02
    quote:

    conradus schreef op 10 november 2015 11:54:

    Kendrion gaat ongeveer € 1,97 per aandeel verdienen in 2015.
    Je maakt op dit koersniveau 10% van je geld waarvan de helft wordt uitgekeerd
    Het is niet te begrijpen dat er nog mensen zijn die hun aandelen inleveren voor dit geld.
    Kendrion is zeer innovatief en marktleider in deze nicemarkt.
    Bij deze koers kan een bod niet uitblijven.
    Die € 1,97 lijkt mij te hoog gegrepen ik denk zo rond de € 1,65 maar voor de rest ben ik het volkomen met je eens .
624 Posts
Pagina: «« 1 ... 27 28 29 30 31 32 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.