Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Macintosh Retail Group« Terug naar discussie overzicht

Q3 cijfers 28 oktober 2015 verwachtingen

2.195 Posts
Pagina: «« 1 ... 34 35 36 37 38 ... 110 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. FC Barcelona 18 oktober 2015 15:41
    quote:

    Kaviaar schreef op 17 oktober 2015 18:30:

    De CEO moet nog veel leren! Persberichten schrijven zonder de belegger in paniek te laten raken is er één van. Dat is nog veel harder nodig dan het ombouwen van winkels ;-)
    Misschien is het beter als Mac nu slecht lopende winkels sluit en de verkoop UK even op stil zetten, totdat de verkopen zijn aangetrokken en UK meer waard is geworden. Mensen gaan weer kopen nu de crisis voorbij is.
    Een aantal winkels/merken kan je ombouwen, maar niet alle merken zijn van de beste kwaliteit. Een Floris van Bommel is uiteraard niet te vergelijken met een schoen van Scapino, maar doorsnee bezoeken mensen eerder een net uitziende winkel met redelijke tot goede kwaliteit schoenen. Je koopt ze tenslotte niet elke dag. Daarom is kwaliteit belangrijk.
    Winkels kan je opknappen/toonbaarder maken, maar als de inhoudt matig is, kan je beter het assortiment wijzigen i.p.v. het interieur.

    Vanmorgen het stuk uit de Telegraaf gelezen. Daar zit misschien wel een kern van waarheid in. Inkoopster weg...huidige assortiment valt niet goed in de smaak?

    Mac, stap over je ego heen en neem die vrouw weer aan! De huidige inkoopster/inkoper kan je altijd nog in een schoenenwinkel laten werken ;-)
    Het probleem bij Macintosh is dat de kwaliteits inkopers/sters al lang het veld hebben moeten ruimen voor goedkopere krachten en dat er veels te veel ,,managers,, aan het roer zijn gekomen met 0 verstand van schoenen.
    Nu wordt er altijd doodleuk gezegd dat het niet nodig is om ervaring in dezelfde branche te hebben maar dat wordt hier dus wederom keihard afgestraft door de markt !
    Schoenmaker blijf bij je leest gaat hier wel degelijk op !
    Overigens werken er veel meer inkopers/sters bij dit bedrijf dan deze ene die aan de kant is geschoven aar een kern van waarheid zit er zeker in dit verhaal.
    Dit alles staat los van de slag van verkoop via internet die Mac te laat heeft ingezien !
  2. forum rang 6 SAHR-0310 18 oktober 2015 15:51
    quote:

    Erik9400 schreef op 18 oktober 2015 11:12:

    P.s. de waarde van HEEL mac is nu een fractie van het bedrag dat broers Ziengs hebben ontvangen voor Scapino.

    Als zij samen met Joop Steenbergen Mac kopen kunnen ze bedrijf splitsen en hebben ze hun bedrijf weer terug voor een fooi!

    En heel toevallig deed Henk Ziengs vorige maand een stap terug bij Ziengs. Ik denk met een hele andere reden dan vorige maand aangegeven. Denk dat hij in het Macintosh complot zit. De grootaandeelhouders onder hetzelfde hoedje.
  3. Rijmen 18 oktober 2015 16:39
    An sich heeft Macintosh prima winkelformules. Ik ken ze in Maastricht en bezoek ze regelmatig voor het gezin. Dolcis is de gezinswinkel voor kind en volwassene, Invito voor de modebewuste jongere, Manfield heeft een wat chiquer concept en Pro voor de sneaker minnende jongere. Wat ik een zwakte bod vind is dat er modellen zijn die zowel bij Docis als Invito op de schappen staan. De consument die van de ene winkel naar de andere hopt is niet achterlijk en ziet dat. Er is gewoon weinig variatie in het assortiment en te weinig differentiatie tussen de winkelformules te bekennen. En, Kaviaar heeft dat ook aangehaald, waarom worden er zo weinig kwaliteitsmerken aangeboden. Waarom bijv. geen Camel Active of Camper in het assortiment van Manfield? Prachtige schoenen die ik in de wijde omgeving niet kan vinden.
    Je hebt inkopers nodig die bewust zijn van de doelgroepen, kennis hebben van materialen, een antenne hebben voor trends om zo moeiteloos mooi en lelijk, kwaliteit en rotzooi te kunnen onderscheiden. Die smalle en brede leesten, grote en kleine maten in het assortiment opnemen zodat iedere bezoeker van de Macintosh geheid een schoen vind die hem past.

    En kom niet als bedrijf met de mededeling dat de omzet stagneerde opdat de herfst te koud, zacht of te vochtig was. Macintosh is geen NS.
    Schoenen slijten en moeten worden vervangen. De ganse dag op blote voeten lopen is geen optie. De reserve exemplaren gaan ook eens op en nu de beurzen wat beter gevuld raken moet er op het kopen van schoenen wel een inhaalslag te maken zijn. Daarbij komt dat der dit jaar honderden schoenwinkels zijn verdwenen (Schoenenreus/Van Dalen).

    De site’s van Invito en de winkels zijn best redelijk. Wat ik mis bij de presentatie per model is een tabelletje dat aangeeft of de schoen breed, medium dan wel smal is dat geeft enig houvast bij het maken van de juiste koop.
    Ik krijg bijna ieder week een mail van Docis in m'n bus, zo frequent je kopers benaderen werkt niet.

    Macintosh moet dus als de wiedeweerga het assortiment verbeteren. Investeren daarin en de kostbare verbouwingen van de Manfields staken.

    Ik vind dat de huidige CEO grove steken heeft laat vallen.

  4. aandeelofoptie 18 oktober 2015 16:45
    quote:

    Rijmen schreef op 18 oktober 2015 16:39:

    An sich heeft Macintosh prima winkelformules. Ik ken ze in Maastricht en bezoek ze regelmatig voor het gezin. Dolcis is de gezinswinkel voor kind en volwassene, Invito voor de modebewuste jongere, Manfield heeft een wat chiquer concept en Pro voor de sneaker minnende jongere. Wat ik een zwakte bod vind is dat er modellen zijn die zowel bij Docis als Invito op de schappen staan. De consument die van de ene winkel naar de andere hopt is niet achterlijk en ziet dat. Er is gewoon weinig variatie in het assortiment en te weinig differentiatie tussen de winkelformules te bekennen. En, Kaviaar heeft dat ook aangehaald, waarom worden er zo weinig kwaliteitsmerken aangeboden. Waarom bijv. geen Camel Active of Camper in het assortiment van Manfield? Prachtige schoenen die ik in de wijde omgeving niet kan vinden.
    Je hebt inkopers nodig die bewust zijn van de doelgroepen, kennis hebben van materialen, een antenne hebben voor trends om zo moeiteloos mooi en lelijk, kwaliteit en rotzooi te kunnen onderscheiden. Die smalle en brede leesten, grote en kleine maten in het assortiment opnemen zodat iedere bezoeker van de Macintosh geheid een schoen vind die hem past.

    En kom niet als bedrijf met de mededeling dat de omzet stagneerde opdat de herfst te koud, zacht of te vochtig was. Macintosh is geen NS.
    Schoenen slijten en moeten worden vervangen. De ganse dag op blote voeten lopen is geen optie. De reserve exemplaren gaan ook eens op en nu de beurzen wat beter gevuld raken moet er op het kopen van schoenen wel een inhaalslag te maken zijn. Daarbij komt dat der dit jaar honderden schoenwinkels zijn verdwenen (Schoenenreus/Van Dalen).

    De site’s van Invito en de winkels zijn best redelijk. Wat ik mis bij de presentatie per model is een tabelletje dat aangeeft of de schoen breed, medium dan wel smal is dat geeft enig houvast bij het maken van de juiste koop.
    Ik krijg bijna ieder week een mail van Docis in m'n bus, zo frequent je kopers benaderen werkt niet.

    Macintosh moet dus als de wiedeweerga het assortiment verbeteren. Investeren daarin en de kostbare verbouwingen van de Manfields staken.

    Ik vind dat de huidige CEO grove steken heeft laat vallen.

    Mooi stukje en hoewel ik door het resultaat ( 15% meer omzet ) door de verbouwing bij Manfield de overige ook wel zou willen transformeren/verbouwen vind ik ook dat het assortiment ( kwaliteit en variatie ) erg belangrijk is
  5. mr.Franz 18 oktober 2015 17:41
    Nog even een opsomming van wat belangrijke informatie, uit het laatste halfjaarverslag:

    De groei in omzet sinds H2 2014 bij Living (Kwantum) zette door in H1 2015 met een stijging van € 15,2 mln (+ 17,0%) naar € 104,8 mln. De onderliggende EBIT(DA) van Living steeg met € 2,3 mln ten opzichte van H1 2014 naar € 3,6 mln.

    De netto verkoopopbrengst van Nea International werd voor € 19 mln gebruikt voor de aflossing van schuld. De totale netto schuld nam desondanks toe met € 2,1 mln door de negatieve resultaten in Q4 2014 en Q1 2015.

    Veelbelovende opening in april 2015 van het nieuwe Brantano concept in België, waar alle cross channel functionaliteiten zijn geïntegreerd. De omzet steeg in de periode mei/juni 2015 met 14%-punt en de marge met 23%-punt ten opzichte van andere winkels in die periode. Een tweede pilot winkel wordt geopend in augustus 2015.

    De netto schuldpositie (net debt) bedroeg € 82,2 mln per 30 juni 2015 ten opzichte van € 80,1 mln per 30 juni 2014.
  6. forum rang 5 Drs P. 18 oktober 2015 23:29
    Vijf vragen over...
    Hoe Macintosh - die van Dolcis en Manfield - probeert te overleven
    Door Barbara Rijlaarsdam op woensdag 16 juli 2014 Foto ANP

    Overleven. Dat is waar het Nederlandse retailbedrijf Macintosh de afgelopen tijd vooral mee bezig is geweest. Gisterochtend presenteerde de eigenaar van schoenenwinkels als Dolcis, Invito en Manfield, het goedkope Scapino en woonwinkel Kwantum, een uitvoerig reddingsplan. Dankzij een aandelenemissie en noodkredieten kan het winkelbedrijf er voorlopig weer even tegenaan. Vijf vragen:

    1. Ging het dan zo slecht met Macintosh?
    Al jaren kampt het winkelbedrijf met de economische crisis en het lage consumentenvertrouwen. Maar dat is niet het enige. Volgens deskundigen zijn de winkels gewoon niet onderscheidend genoeg. Vorig jaar beleefde het concern “een van de slechtste jaren” ooit, zo staat in het jaarverslag. De omzet daalde met 7 procent naar 822 miljoen euro en er was een verlies van 12 miljoen euro.

    Sinds begin vorig jaar is er een nieuwe strategie: meer focus op internetverkopen, verliesgevende winkels sluiten. Maar volgens retaildeskundigen kwam die koerswijziging te laat. Webwinkels als Zalando zijn moeilijk bij te benen, laat staan in te halen.

    2. Wat houdt het reddingsplan in?
    Het bestaat uit een aandelenemissie en noodkredieten. Banken verstrekken minder krediet dan voorheen én zij stellen hieraan strengere voorwaarden.
    ABN Amro, BNP Paribas, ING en Rabo wilden alleen geld lenen als Macintosh zijn vermogen zou versterken met 39,5 miljoen euro.

    Dat geld sprokkelt het beursgenoteerde bedrijf op twee manieren bij elkaar: het geeft ruim 2,4 miljoen nieuwe aandelen uit, die samen minimaal 19,5 miljoen euro opleveren, en het heeft zijn grootaandeelhouders om hulp gevraagd. Zij verstrekken een lening van 20 miljoen euro. Macintosh wil hen terugbetalen met de opbrengst uit de verkoop van Kwantum. De noodlijdende woonwinkel staat te koop.

    De banken verstrekken een krediet van 140 miljoen euro, tot 2018. Drie leden van de raad van bestuur, onder wie de nieuwe topman Kurt Staelens, kopen voor 100.000 euro nieuwe aandelen, “om hun vertrouwen in de toekomst te onderschrijven”.

    3. Wie zijn die grootaandeelhouders?
    Dat zijn investeringsmaatschappijen: Breedinvest, van de familie Blokker, Navitas Capital, van de familie Zeeman, Arkelhave, van Jaap Bastmeijer, de eigenaar van Nettorama, en Via Finis, het beleggingsvehikel van de familie De Groen, tot 1994 eigenaar van bierbrouwerij Grolsch.

    4. Hoe ziet de toekomst van Macintosh er nu uit?
    Het goede nieuws is dat Macintosh de komende jaren qua financiering vooruit kan, al betaalt het bedrijf hoge rentes. Het kan zich nu richten op het uitvoeren van zijn nieuwe strategie. Uit de voorlopige halfjaarcijfers blijkt dat de omzet 6,8 procent is gestegen (van 380 miljoen vorig jaar naar 405 miljoen euro nu), maar dat het verlies na een half jaar 13 tot 14 miljoen euro bedraagt. Macintosh is ervan overtuigd dat het de goede kant opgaat.

    5. De nieuwe topman staat een taaie klus te wachten?
    Kurt Staelens, die per 1 augustus de taken van Frank de Moor overneemt, heeft er alle vertrouwen in. Hij is “zeer gemotiveerd” om aan de slag te gaan. “Met de nieuwe solide financiële basis en het uitstekende eerste half jaar gaat Macintosh met gedrevenheid de strategie verder uitvoeren”, zo liet hij optekenen
  7. [verwijderd] 19 oktober 2015 00:01
    **Dat geld sprokkelt het beursgenoteerde bedrijf op twee manieren bij elkaar: het geeft ruim 2,4 miljoen nieuwe aandelen uit, die samen minimaal 19,5 miljoen euro opleveren, en het heeft zijn grootaandeelhouders om hulp gevraagd. Zij verstrekken een lening van 20 miljoen euro. Macintosh wil hen terugbetalen met de opbrengst uit de verkoop van Kwantum. De noodlijdende woonwinkel staat te koop.**

    #Kortom, de grootaandeelhouders, en banken balen zien hun poen verdampen.
    #De 1e reactie was al vrijdag te merken. Fam Groen zag Rood van woede?
    #Geen reactie gelezen van Mac bestuur, nada, noppes. Weekend: so what?
    #Maandag ook geen reactie, dan kan de pennystatus aangevraagd worden.
    #Tegen de ruim 70% vaste handen, kan piet particulier niet op boksen
    #Wordt het 1.20 of 0.80
    #Morgen Schoen6daagse 50% korting.

    Tijd zal het leren.
  8. [verwijderd] 19 oktober 2015 08:44
    quote:

    Nel schreef op 19 oktober 2015 08:38:

    Nog steeds geen duidelijkheid!! bestuur kan om deze reden van mij aftreden want de koersval van vorige week kan op deze manier een vervolg krijgen als het maar blijft speculeren wat er werkelijk afspeelt
    Kwam het nieuws over UK afgelopen donderdag niet circa 5 minuten voor beursopening? Ook al niet aanvaardbaar vond ik, want de gevolgen waren niet goed te beoordelen. De koers liep aanvankelijk ook maar langzaam terug naar 2 euro rond.
2.195 Posts
Pagina: «« 1 ... 34 35 36 37 38 ... 110 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.