Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,115   +0,070   (+1,39%) Dagrange 5,000 - 5,115 31.598   Gem. (3M) 253,1K

TOMTOM OKTOBER 2015

3.218 Posts
Pagina: «« 1 ... 25 26 27 28 29 ... 161 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 5 oktober 2015 14:06
    quote:

    Leiwand schreef op 5 oktober 2015 11:43:

    Goed artikel "Onze lucht is superschoon, met dank aan de auto-industrie " in de Elsevier van Simon Rozendaal. Hij schrijft dat de lucht nog nooit zo schoon is geweest sinds we met vier wielen zijn gaan rijden. De metingen van het milieu, die de politiek naar buiten brengt, zijn slechter en negatiever dan de werkelijkheid. De auto krijgt de zwarte piet (sorry....kinderspelletje). Het gepeupel moet geloven dat ze het milieu vervuilen.
    Maar is dat wel zo? Simon Rozendaal schrijft een geheel andere situatie dan ons voorgespiegeld wordt.
    www.elsevier.nl/Kennis/achtergrond/20...

    Dit geeft een ander licht op de hele VW affaire. BdB kom er maar in....ik lees graag je politieke commentaar.

    Een makkie.

    Om te beginnen is het autoverkeer niet de grootse bron van luchtvervuiling. En zeker niet op wereldwijde schaal. Wat dacht je van die jaarlijkse bosbranden in Sumatra en Borneo? Of is dat neo-koloniale taal?

    Waarom is kernenergie zo taboe? Ik deed een scriptie over iets wat met kernfusie te maken had. Toen Jan Terlouw (D'66) nog fysicus was, ja idd, in Jutphaas.

    Ja, er zijn risico's, en die onverschillige Jappen hebben ons geleerd hoe het niet moet. Zij konden weten van aardbevingen en tsunami's. Ik kende dat begrip al lang voor Kerst 2004 uit de wetenschappelijke literatuur. Sorry hoor, ik ben een oud voorbeeld van wat modern HR management nu job-switching noemt. (Ik deed het op academisch niveau: fysica, waterbouw, verkeer. En schreef ook nog gepubliceerde poëzie. Ooit noemde men dat een homo universalis, sorry hoor.) Maar voor jullie me verrot gaan schelden: op alle vlakken zijn er betere...

    Hoe dan ook: ik heb echt brede kennis op exact vlak. Ik kan dan ook alleen maar met kromme tenen luisteren naar een verhaal van die de Taye. Als TT-founder verdient hij mijn respect, maar verder?

    Ik denk nog steeds dat die ambtelijke 2e Kamerbaas er stom aan deed om mij niet aan te nemen voor de ambtelijke ondersteuning bij die FYRA-commissie. Ik weet en wist echt verdomd veel van de procedurele gang van zaken bij V&W (sorry, I&M), en weet in algemene zin meer van techniek dan de meesten van jullie. Maar ik was te oud.

    We zullen het gaan zien. Over enkele dagen verschijnt het FYRA-rapport. Ik zal het fileren, geloof me.

    En aan het adres van de Founders, en zeker den Taye: doe een stapje terug. Geef meer ruimte aan talentvolle jongeren. Jullie traffic expert verdient een hogere positie in de organisatie dan hij nu heeft. En hoger dan Titulaer.

    En ja, ik wil best nog even doorgaan. Leiwand. Wat dacht je van open haarden? Ooit de stank geroken in Vinexwijken in december? Gut, wat stemmen allen braaf milieubewust... Maar ik zou op mijn eigen balkon niet meer mogen roken??
    Welkom in Noord Korea.

  2. Kuiken 5 oktober 2015 14:15
    bron FD

    Peugeot-Citroën overweegt auto's te laten produceren in India
    Tjabel Daling
    Vandaag, 13:24
    Het Franse autoconcern PSA (Peugeot-Citroën) keert na een afwezigheid van bijna twintig jaar mogelijk terug naar India. Volgens de Indiase zakenkrant Economic Times economictimes.indiatimes.com/industry... onderhandelt PSA momenteel met de Indiase autoproducent Tata Motors s over de oprichting van een partnerschap.

    Beide bedrijven zouden kennis met elkaar willen delen, onder meer op het gebied van motortechnologie. Maar PSA zou ook overwegen nieuwe modellen te laten produceren in India. Tata zou dan verantwoordelijk zijn voor de distributie op de Indiase markt.

    Voldoende capaciteit

    Drie modellen, waaronder de Peugeot 208 en308, zouden kunnen worden geproduceerd in Sanand in de westelijke deelstaat Gujarat. De fabriek van Tata Motors zou hier over voldoende restcapaciteit beschikken om ook voor PSA auto’s te produceren. In deze fabriek werd ook de Nano gemaakt, een goedkope auto voor de Indiase bevolking, met een aanschafprijs van circa $ 2500. De wat wel goedkoopste auto van de wereld werd genoemd is echter nooit een commercieel succes geworden. De productie is daarom gestaakt of op een laag pitje komen te staan.

    Beurs regeert positief

    Beurskoersen van zowel PSA als Tata Motors schoten maandag omhoog. Economic Times baseert zich op informatie van diverse ingewijden. Beide bedrijven wilden tegenover Economic Times niet reageren, maar een woordvoerder van PSA verklaarde tegenover Franse media dat een snelle terugkeer naar India niet aan de orde is. Wel is in 2014 een organisatie opgezet voor de regio India-Pacific, wat aangeeft dat de Indiase markt in de nabije toekomst een belangrijke kan zijn voor de Franse autobouwer.

    Eerdere poging

    In de jaren negentig heeft PSA eerder een samenwerkingsverband gesloten met een Indiase partner. Maar een succes was dat niet. Verkoopcijfers hielden niet over en in 1997 trok PSA zich terug uit India.
  3. _Giulietta_ 5 oktober 2015 14:20
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 5 oktober 2015 14:06:

    [...]

    Een makkie.

    Om te beginnen is het autoverkeer niet de grootse bron van luchtvervuiling. En zeker niet op wereldwijde schaal. Wat dacht je van die jaarlijkse bosbranden in Sumatra en Borneo? Of is dat neo-koloniale taal?

    Waarom is kernenergie zo taboe? Ik deed een scriptie over iets wat met kernfusie te maken had. Toen Jan Terlouw (D'66) nog fysicus was, ja idd, in Jutphaas.

    Ja, er zijn risico's, en die onverschillige Jappen hebben ons geleerd hoe het niet moet. Zij konden weten van aardbevingen en tsunami's. Ik kende dat begrip al lang voor Kerst 2004 uit de wetenschappelijke literatuur. Sorry hoor, ik ben een oud voorbeeld van wat modern HR management nu job-switching noemt. (Ik deed het op academisch niveau: fysica, waterbouw, verkeer. En schreef ook nog gepubliceerde poëzie. Ooit noemde men dat een homo universalis, sorry hoor.) Maar voor jullie me verrot gaan schelden: op alle vlakken zijn er betere...

    Hoe dan ook: ik heb echt brede kennis op exact vlak. Ik kan dan ook alleen maar met kromme tenen luisteren naar een verhaal van die de Taye. Als TT-founder verdient hij mijn respect, maar verder?

    Ik denk nog steeds dat die ambtelijke 2e Kamerbaas er stom aan deed om mij niet aan te nemen voor de ambtelijke ondersteuning bij die FYRA-commissie. Ik weet en wist echt verdomd veel van de procedurele gang van zaken bij V&W (sorry, I&M), en weet in algemene zin meer van techniek dan de meesten van jullie. Maar ik was te oud.

    We zullen het gaan zien. Over enkele dagen verschijnt het FYRA-rapport. Ik zal het fileren, geloof me.

    En aan het adres van de Founders, en zeker den Taye: doe een stapje terug. Geef meer ruimte aan talentvolle jongeren. Jullie traffic expert verdient een hogere positie in de organisatie dan hij nu heeft. En hoger dan Titulaer.

    En ja, ik wil best nog even doorgaan. Leiwand. Wat dacht je van open haarden? Ooit de stank geroken in Vinexwijken in december? Gut, wat stemmen allen braaf milieubewust... Maar ik zou op mijn eigen balkon niet meer mogen roken??
    Welkom in Noord Korea.

    13 keer 'ik' in je betoog, dat is mogelijk zelfs voor jou een nieuw record.
  4. Mojo 5 oktober 2015 14:21
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 5 oktober 2015 14:06:

    [...]

    Een makkie.

    Om te beginnen is het autoverkeer niet de grootse bron van luchtvervuiling. En zeker niet op wereldwijde schaal. Wat dacht je van die jaarlijkse bosbranden in Sumatra en Borneo? Of is dat neo-koloniale taal?

    Waarom is kernenergie zo taboe? Ik deed een scriptie over iets wat met kernfusie te maken had. Toen Jan Terlouw (D'66) nog fysicus was, ja idd, in Jutphaas.

    Ja, er zijn risico's, en die onverschillige Jappen hebben ons geleerd hoe het niet moet. Zij konden weten van aardbevingen en tsunami's. Ik kende dat begrip al lang voor Kerst 2004 uit de wetenschappelijke literatuur. Sorry hoor, ik ben een oud voorbeeld van wat modern HR management nu job-switching noemt. (Ik deed het op academisch niveau: fysica, waterbouw, verkeer. En schreef ook nog gepubliceerde poëzie. Ooit noemde men dat een homo universalis, sorry hoor.) Maar voor jullie me verrot gaan schelden: op alle vlakken zijn er betere...

    Hoe dan ook: ik heb echt brede kennis op exact vlak. Ik kan dan ook alleen maar met kromme tenen luisteren naar een verhaal van die de Taye. Als TT-founder verdient hij mijn respect, maar verder?

    Ik denk nog steeds dat die ambtelijke 2e Kamerbaas er stom aan deed om mij niet aan te nemen voor de ambtelijke ondersteuning bij die FYRA-commissie. Ik weet en wist echt verdomd veel van de procedurele gang van zaken bij V&W (sorry, I&M), en weet in algemene zin meer van techniek dan de meesten van jullie. Maar ik was te oud.

    We zullen het gaan zien. Over enkele dagen verschijnt het FYRA-rapport. Ik zal het fileren, geloof me.

    En aan het adres van de Founders, en zeker den Taye: doe een stapje terug. Geef meer ruimte aan talentvolle jongeren. Jullie traffic expert verdient een hogere positie in de organisatie dan hij nu heeft. En hoger dan Titulaer.

    En ja, ik wil best nog even doorgaan. Leiwand. Wat dacht je van open haarden? Ooit de stank geroken in Vinexwijken in december? Gut, wat stemmen allen braaf milieubewust... Maar ik zou op mijn eigen balkon niet meer mogen roken??
    Welkom in Noord Korea.

    Tja wat je vroeger was of deed telt niet meer en je hoeft ons niet meer te overtuigen wat je allemaal hebt gepresteerd. Simpelweg niet te verifiëren en het kan me geen zak schelen. Ik proef zo veel wrok bij jou dat ik denk dat je afgedankte ouwe gek bent. Drink er nog eentje! Nu kun je drank halen zonder lang te wachten bij de supermarkt. Straks kan het niet meer want de tsunami aan vluchtelingen is al gearriveerd in het land en dan ga je de deur niet uit.
  5. [verwijderd] 5 oktober 2015 14:28
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 5 oktober 2015 14:06:

    [...]

    Een makkie.

    Om te beginnen is het autoverkeer niet de grootse bron van luchtvervuiling. En zeker niet op wereldwijde schaal. Wat dacht je van die jaarlijkse bosbranden in Sumatra en Borneo? Of is dat neo-koloniale taal?

    Waarom is kernenergie zo taboe? Ik deed een scriptie over iets wat met kernfusie te maken had. Toen Jan Terlouw (D'66) nog fysicus was, ja idd, in Jutphaas.

    Ja, er zijn risico's, en die onverschillige Jappen hebben ons geleerd hoe het niet moet. Zij konden weten van aardbevingen en tsunami's. Ik kende dat begrip al lang voor Kerst 2004 uit de wetenschappelijke literatuur. Sorry hoor, ik ben een oud voorbeeld van wat modern HR management nu job-switching noemt. (Ik deed het op academisch niveau: fysica, waterbouw, verkeer. En schreef ook nog gepubliceerde poëzie. Ooit noemde men dat een homo universalis, sorry hoor.) Maar voor jullie me verrot gaan schelden: op alle vlakken zijn er betere...

    Hoe dan ook: ik heb echt brede kennis op exact vlak. Ik kan dan ook alleen maar met kromme tenen luisteren naar een verhaal van die de Taye. Als TT-founder verdient hij mijn respect, maar verder?

    Ik denk nog steeds dat die ambtelijke 2e Kamerbaas er stom aan deed om mij niet aan te nemen voor de ambtelijke ondersteuning bij die FYRA-commissie. Ik weet en wist echt verdomd veel van de procedurele gang van zaken bij V&W (sorry, I&M), en weet in algemene zin meer van techniek dan de meesten van jullie. Maar ik was te oud.

    We zullen het gaan zien. Over enkele dagen verschijnt het FYRA-rapport. Ik zal het fileren, geloof me.

    En aan het adres van de Founders, en zeker den Taye: doe een stapje terug. Geef meer ruimte aan talentvolle jongeren. Jullie traffic expert verdient een hogere positie in de organisatie dan hij nu heeft. En hoger dan Titulaer.

    En ja, ik wil best nog even doorgaan. Leiwand. Wat dacht je van open haarden? Ooit de stank geroken in Vinexwijken in december? Gut, wat stemmen allen braaf milieubewust... Maar ik zou op mijn eigen balkon niet meer mogen roken??
    Welkom in Noord Korea.

    Pffff FYRA....schei toch uit....Nederlandse regering was gewoon eigenwijs, en alles moest anders en goedkoper dan België en Frankrijk....waarom niet dezelfde treinen en dezelfde techniek als België en Frankrijk, die al ervaring hadden.....precies geld!!!! Vertel mij wat.....het is en blijft typisch Nederland.....
    Nu heeft het uiteindelijk beel meer gekost, dus goedkoop is duurkoop, zoals zo vaak......
  6. [verwijderd] 5 oktober 2015 14:37
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 5 oktober 2015 14:06:

    [...]

    Een makkie.

    Om te beginnen is het autoverkeer niet de grootse bron van luchtvervuiling. En zeker niet op wereldwijde schaal. Wat dacht je van die jaarlijkse bosbranden in Sumatra en Borneo? Of is dat neo-koloniale taal?

    Waarom is kernenergie zo taboe? Ik deed een scriptie over iets wat met kernfusie te maken had. Toen Jan Terlouw (D'66) nog fysicus was, ja idd, in Jutphaas.

    Ja, er zijn risico's, en die onverschillige Jappen hebben ons geleerd hoe het niet moet. Zij konden weten van aardbevingen en tsunami's. Ik kende dat begrip al lang voor Kerst 2004 uit de wetenschappelijke literatuur. Sorry hoor, ik ben een oud voorbeeld van wat modern HR management nu job-switching noemt. (Ik deed het op academisch niveau: fysica, waterbouw, verkeer. En schreef ook nog gepubliceerde poëzie. Ooit noemde men dat een homo universalis, sorry hoor.) Maar voor jullie me verrot gaan schelden: op alle vlakken zijn er betere...

    Hoe dan ook: ik heb echt brede kennis op exact vlak. Ik kan dan ook alleen maar met kromme tenen luisteren naar een verhaal van die de Taye. Als TT-founder verdient hij mijn respect, maar verder?

    Ik denk nog steeds dat die ambtelijke 2e Kamerbaas er stom aan deed om mij niet aan te nemen voor de ambtelijke ondersteuning bij die FYRA-commissie. Ik weet en wist echt verdomd veel van de procedurele gang van zaken bij V&W (sorry, I&M), en weet in algemene zin meer van techniek dan de meesten van jullie. Maar ik was te oud.

    We zullen het gaan zien. Over enkele dagen verschijnt het FYRA-rapport. Ik zal het fileren, geloof me.

    En aan het adres van de Founders, en zeker den Taye: doe een stapje terug. Geef meer ruimte aan talentvolle jongeren. Jullie traffic expert verdient een hogere positie in de organisatie dan hij nu heeft. En hoger dan Titulaer.

    En ja, ik wil best nog even doorgaan. Leiwand. Wat dacht je van open haarden? Ooit de stank geroken in Vinexwijken in december? Gut, wat stemmen allen braaf milieubewust... Maar ik zou op mijn eigen balkon niet meer mogen roken??
    Welkom in Noord Korea.

    AB!
  7. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 5 oktober 2015 14:38
    En over N-Korea heb ik nog een goeie, ik bedoel een echt leuke (niet van mezelf).

    Een man heeft beloofd te koken. Zijn vrouw komt thuis en vraagt: "Wat eten we vandaag?".
    Hij: "Ik heb Noord-Koreaans gekookt."
    Zij: "O, en wat houdt dat in?"
    Hij: "Nou, spercieboontjes, aardappelen en een karbonaadje."

    Waarop zij natuurlijk een beetje nuffig vraagt: "Wat is daar nu Noord-Koreaans aan?"

    Hij: Nou, dat zal ik je zeggen:

    "BEK HOUWEN EN ETEN!"

    - - - - - - - -

    Is-tie leuk of nie?

  8. forum rang 5 boem! 5 oktober 2015 14:38
    @giulietta en @mojo.

    Personen die denken wat te vertellen te hebben gebruiken vele malen de ik-vorm.

    In het geval van @BDB goed daar hij telkenmale bewijst meer inzicht te hebben in de materie dan de gemiddelde forumbezoeker.

    Ikzelf heb veel opgestoken van zijn "kennis".

    Daarnaast pleziert hij mij met zijn uitgesproken mening mbt de politiek.
    Hoe kan een uitgesproken beta-man zoals hij is daarnaast de ambities nastreven om ook op politiek niveau zijn gezag te doen gelden.
    Ook ik denk dat hij enigszins verzuurt is in dat spektakel maar hij blijft voor mij een van de top-forumleden en niet alleen om zijn kennis maar zeker ook door zijn bevlogenheid.
  9. [verwijderd] 5 oktober 2015 14:49
    Net als bij Fagron en Galagapos kan bij TT een keer de lucht eruit lopen. Ze staan 40 keer hun winst en er kan altijd een nieuwe crisis opduiken zo niet al aan de hand zijn ingezet door VW. Blijf het frappant vinden dat bijvoorbeeld Peugeot er zwak bijligt terwijl hij al veel gezakt is.Hopelijk geen schandaal bij Psa.
  10. MSN 5 oktober 2015 14:50
    Laatste drie maanden ontzettend weinig tijd gehad om m'n aandelen te volgen. Heb nu weer wat meer tijd om hier weer wat rond te neuzen. Man o man, ben ik ik met Arcelor hard op m'n bek gegaan. M'n Tommetjes staan weer in het lichtgroen op dit moment :) Vandaag ziet er goed uit, nog geen idee waarom, ik zal eens wat gaan lezen ;)
  11. _Giulietta_ 5 oktober 2015 14:50
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 5 oktober 2015 14:43:

    [...]

    Tja, echt 13 keer?
    Sorry hoor, mogelijk heb ik wat te vertellen?

    En duidelijk niemand hebt die het wil aanhoren en derhalve het maar via een anoniem forum moet doen om er nog enige voldoening uit te halen, ach ieder zijn ding.
  12. Mojo 5 oktober 2015 14:51
    quote:

    myself and me schreef op 5 oktober 2015 14:49:

    Net als bij Fagron en Galagapos kan bij TT een keer de lucht eruit lopen. Ze staan 40 keer hun winst en er kan altijd een nieuwe crisis opduiken zo niet al aan de hand zijn ingezet door VW. Blijf het frappant vinden dat bijvoorbeeld Peugeot er zwak bijligt terwijl hij al veel gezakt is.Hopelijk geen schandaal bij Psa.
    Ja €9,55
  13. Orginal 5 oktober 2015 14:53
    quote:

    myself and me schreef op 5 oktober 2015 14:49:

    Net als bij Fagron en Galagapos kan bij TT een keer de lucht eruit lopen. Ze staan 40 keer hun winst en er kan altijd een nieuwe crisis opduiken zo niet al aan de hand zijn ingezet door VW. Blijf het frappant vinden dat bijvoorbeeld Peugeot er zwak bijligt terwijl hij al veel gezakt is.Hopelijk geen schandaal bij Psa.
    Gaap...
  14. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 5 oktober 2015 15:08
    quote:

    Mojo schreef op 5 oktober 2015 14:21:

    [...]

    Tja wat je vroeger was of deed telt niet meer en je hoeft ons niet meer te overtuigen wat je allemaal hebt gepresteerd. Simpelweg niet te verifiëren en het kan me geen zak schelen. Ik proef zo veel wrok bij jou dat ik denk dat je afgedankte ouwe gek bent. Drink er nog eentje! Nu kun je drank halen zonder lang te wachten bij de supermarkt. Straks kan het niet meer want de tsunami aan vluchtelingen is al gearriveerd in het land en dan ga je de deur niet uit.
    Ik denk wel dat het te verifiëren is.
    En ja, er is veel wrok, heb jij ook je gelijk.

    Ik ben niet degeen die het over een tsunami heeft als het om volksverhuizingen gaat. Ik ben wel degeen die meer dan onze politici beseft wat een volksverhuizing betekent voor onze sociale huisvesting en onze infrastructuur. Scheldt maar op me, ik heb een leren huid. Ik weet echt waar ik het over heb.

3.218 Posts
Pagina: «« 1 ... 25 26 27 28 29 ... 161 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.