Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
4,904   -0,101   (-2,02%) Dagrange 4,770 - 4,950 480.103   Gem. (3M) 202,3K

TOMTOM SEPTEMBER 2015

4.651 Posts
Pagina: «« 1 ... 200 201 202 203 204 ... 233 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 27 september 2015 08:57
    aan Goddijn kunnen overlaten!!!
    de afgelopen tijd doet hij alleen maar dingen die die niet moet doen
    wat hij wel moet doen: zijn Maps in de etalage zetten
    Fleetm afsplitsen van de groep
    en vooral zijn hele toko wat meer in de Picture zetten
    zoals nu schiet de koers niet op
    John de Mol moet zijn naamsbekendheid maar eens in daden omzetten
    en een afsplitsing eisen van Fleetm
  2. [verwijderd] 27 september 2015 09:16

    @ Moneymaker, het laatste interview van Goddijn was wat mij betreft goed en verfrissend en wat weten wij nou wat er echt speelt, maar zie naar de verandering binnen de groep naar de divisies toe en de manier waarop verantwoordelijkheden ingevuld worden.

    geduld, JdM is echt niet weg, omdat we niets horen.
  3. [verwijderd] 27 september 2015 09:40
    quote:

    moneymaker_BX schreef op 27 september 2015 08:57:

    aan Goddijn kunnen overlaten!!!
    de afgelopen tijd doet hij alleen maar dingen die die niet moet doen
    wat hij wel moet doen: zijn Maps in de etalage zetten
    Oh dus nieuwe contracten afsluiten moet die dus niet doen volgens jou?
    Ik vind het juist goed wat hij op het moment doet. Als je ziet dat er voor miljoenen orders worden binnen gehaald zijn dat nou geen dingen die die niet moet doen..
    En hij gaat zijn maps echt niet verkopen omdat bloemjanker dat nou graag wil..
  4. [verwijderd] 27 september 2015 10:11
    quote:

    moneymaker_BX schreef op 27 september 2015 08:57:

    aan Goddijn kunnen overlaten!!!
    de afgelopen tijd doet hij alleen maar dingen die die niet moet doen
    wat hij wel moet doen: zijn Maps in de etalage zetten
    Fleetm afsplitsen van de groep
    en vooral zijn hele toko wat meer in de Picture zetten
    zoals nu schiet de koers niet op
    John de Mol moet zijn naamsbekendheid maar eens in daden omzetten
    en een afsplitsing eisen van Fleetm
    De partijen die interesse hadden in HERE zijn ook bij TomTom op bezoek geweest. En daar heeft tomtom veel van geleerd. Ze weten waar de verschillende klanten behoefte aan hebben, hoe de belangen liggen en ze hebben zelfs een vrij precies beeld gekregen hoe groot de voorsprong is op HERE, doordat in de due diligence veel informatie naar buiten is gekomen. Er zijn nu veel grote prospects te winnen. Denk aan een Tesla, Uber, Baidu niet te vergeten (was ook geinteresseerd in Here) en een verdieping bij Apple rond Carplay en Titan.

    Het besluit van tomtom om zich niet te verkopen is goed gestaafd, er is zelfstandig een flink marktaandeel te winnen en de hele markt staat nu op haar kop.

    Jouw tekst is natuurlijk absurd (zoals altijd, en ik dacht dat de moderatie je account geschorst had?) want de ceo heeft de taak om zijn bedrijf zo goed mogelijk te besturen en niet om die bij de eerste de beste mogelijkheid te verkopen.

    Bovendien zie ik tomtom de komende jaren veel meer waard worden en meer deals winnen. Dus qua timing zou je nu bij een overname niet het onderste uit de kan krijgen. De schaarste premie (doordat tomtom de laatste overgeblevene is) doet zich ook pas vanaf nu echt gelden.
  5. Juun 27 september 2015 10:17
    quote:

    moneymaker_BX schreef op 27 september 2015 08:57:

    aan Goddijn kunnen overlaten!!!
    de afgelopen tijd doet hij alleen maar dingen die die niet moet doen
    wat hij wel moet doen: zijn Maps in de etalage zetten
    Fleetm afsplitsen van de groep
    en vooral zijn hele toko wat meer in de Picture zetten
    zoals nu schiet de koers niet op
    John de Mol moet zijn naamsbekendheid maar eens in daden omzetten
    en een afsplitsing eisen van Fleetm
    Als jij de reactie van *Justin* om 1.11 uur goed had geïnterpreteerd had je nu niet van zulke domme dingen geschreven.

    AB voor *Justin* !
  6. Juun 27 september 2015 10:30
    Wat mij bij de hele wereld tegen VW zo tegenstaat is die smerige claim cultuur, vooral van de USA. Als VW die auto die ze hebben aangeboden voor de typegoedkeuring destijds ook voorzien was van diezelfde foute chip, dan hebben ze voor afgifte van de typegoedkeuring gewoon niet goed genoeg gekeken. En ik vraag me af wie de regels opgesteld heeft hoe zo'n auto getest wordt (de Overheid toch). En wie voert de keuring uit: een overheidsinstantie. En wie schaft de apparatuur aan om zo'n auto op de rollenbank te testen (misschien wel apparatuur van Bosch, want die levert veel van die spullen): de Overheid. En wie bepaald de emissie normen en hoe die worden gemeten? De Overheid. En wie keurt de keuringsapparatuur: ...
    enz, enz,
    Daarbij: een echt goede automonteur hoort, ruikt, ziet en voelt aan een auto wanneer die anders loopt in een testprogramma dan wanneer die in de normale praktijk gewoon stationair loopt.

    Alles hier is ingegeven door de Amerikaanse claimcultuur. Hoe kan het dat er in een paar dagen tientallen rechtzaken worden opgetuigd, namens duizenden autobezitters. Dat is alleen ingegeven door het creditsaldo op de rekening van VW. Iemand wil ze dat afpakken.

    Feitelijk is er tegen Spyker Cars veel meer te rechten. Alleen hebben die geen creditgeld, dus daarom begint niemand eraan.

    Neem nou Apple, die heeft 180 miljard op de bank staan, en die telefoons worden onder erbarmelijke omstandigheden door slaven in elkaar gezet, maar niemand die er wat aan doet.

    Nee, wat mij betreft gaat VW vrijuit. De overheid + alle keuringsinstanties hebben boter op hun hoofd omdat ze de regels gemaakt hebben, maar vergeten zijn dat VW slimmere mensen heeft dan controlerende ambtenaren. En degene die hier met claims een slaatje uit probeert te slaan moeten ze al helemaal niet vertrouwen.

    Mijn volgende auto is weer een VW.
  7. Meryntje 27 september 2015 11:16
    quote:

    Juun schreef op 27 september 2015 10:30:

    Wat mij bij de hele wereld tegen VW zo tegenstaat is die smerige claim cultuur, vooral van de USA. Als VW die auto die ze hebben aangeboden voor de typegoedkeuring destijds ook voorzien was van diezelfde foute chip, dan hebben ze voor afgifte van de typegoedkeuring gewoon niet goed genoeg gekeken. En ik vraag me af wie de regels opgesteld heeft hoe zo'n auto getest wordt (de Overheid toch). En wie voert de keuring uit: een overheidsinstantie. En wie schaft de apparatuur aan om zo'n auto op de rollenbank te testen (misschien wel apparatuur van Bosch, want die levert veel van die spullen): de Overheid. En wie bepaald de emissie normen en hoe die worden gemeten? De Overheid. En wie keurt de keuringsapparatuur: ...
    enz, enz,
    Daarbij: een echt goede automonteur hoort, ruikt, ziet en voelt aan een auto wanneer die anders loopt in een testprogramma dan wanneer die in de normale praktijk gewoon stationair loopt.

    Alles hier is ingegeven door de Amerikaanse claimcultuur. Hoe kan het dat er in een paar dagen tientallen rechtzaken worden opgetuigd, namens duizenden autobezitters. Dat is alleen ingegeven door het creditsaldo op de rekening van VW. Iemand wil ze dat afpakken.

    Feitelijk is er tegen Spyker Cars veel meer te rechten. Alleen hebben die geen creditgeld, dus daarom begint niemand eraan.

    Neem nou Apple, die heeft 180 miljard op de bank staan, en die telefoons worden onder erbarmelijke omstandigheden door slaven in elkaar gezet, maar niemand die er wat aan doet.

    Nee, wat mij betreft gaat VW vrijuit. De overheid + alle keuringsinstanties hebben boter op hun hoofd omdat ze de regels gemaakt hebben, maar vergeten zijn dat VW slimmere mensen heeft dan controlerende ambtenaren. En degene die hier met claims een slaatje uit probeert te slaan moeten ze al helemaal niet vertrouwen.

    Mijn volgende auto is weer een VW.
    Ik ga een heel eind met je mee Juun. Ik ben niet zo van de Amerikaanse cultuur, ieder voor zich en God voor ons allen. Heb je geen geld ben je niets, heb je veel geld ben je alles. Echter, feit blijft wel dat VW (of een stelletje ingenieurs en (top?)managers binnen VW) de zaak besodemieterd heeft.

    Groet uit Grunn.

  8. [verwijderd] 27 september 2015 12:08
    Juun; AB van mij. Hypocrisie ten top; de grootste vervuiler van de aarde gaat miljarden binnenhalen op grond van
    Milieuregels.... En ze Komen ermee weg!!!Puur en alleen vanwege het feit dat ze het machtigste leger hebben. Wat dat betreft laat ook deze casus weer zijn dat beschaving en regelgeving flinterdun zijn......

    quote alias=Juun id=8827716 date=201509271030]
    Wat mij bij de hele wereld tegen VW zo tegenstaat is die smerige claim cultuur, vooral van de USA. Als VW die auto die ze hebben aangeboden voor de typegoedkeuring destijds ook voorzien was van diezelfde foute chip, dan hebben ze voor afgifte van de typegoedkeuring gewoon niet goed genoeg gekeken. En ik vraag me af wie de regels opgesteld heeft hoe zo'n auto getest wordt (de Overheid toch). En wie voert de keuring uit: een overheidsinstantie. En wie schaft de apparatuur aan om zo'n auto op de rollenbank te testen (misschien wel apparatuur van Bosch, want die levert veel van die spullen): de Overheid. En wie bepaald de emissie normen en hoe die worden gemeten? De Overheid. En wie keurt de keuringsapparatuur: ...
    enz, enz,
    Daarbij: een echt goede automonteur hoort, ruikt, ziet en voelt aan een auto wanneer die anders loopt in een testprogramma dan wanneer die in de normale praktijk gewoon stationair loopt.

    Alles hier is ingegeven door de Amerikaanse claimcultuur. Hoe kan het dat er in een paar dagen tientallen rechtzaken worden opgetuigd, namens duizenden autobezitters. Dat is alleen ingegeven door het creditsaldo op de rekening van VW. Iemand wil ze dat afpakken.

    Feitelijk is er tegen Spyker Cars veel meer te rechten. Alleen hebben die geen creditgeld, dus daarom begint niemand eraan.

    Neem nou Apple, die heeft 180 miljard op de bank staan, en die telefoons worden onder erbarmelijke omstandigheden door slaven in elkaar gezet, maar niemand die er wat aan doet.

    Nee, wat mij betreft gaat VW vrijuit. De overheid + alle keuringsinstanties hebben boter op hun hoofd omdat ze de regels gemaakt hebben, maar vergeten zijn dat VW slimmere mensen heeft dan controlerende ambtenaren. En degene die hier met claims een slaatje uit probeert te slaan moeten ze al helemaal niet vertrouwen.

    Mijn volgende auto is weer een VW.
    [/quote]
  9. [verwijderd] 27 september 2015 12:23
    quote:

    *Justin* schreef op 27 september 2015 01:25:

    [...]

    Ik wil het niet bagatelliseren, maar met meer dan 16 miljard cash op de bank kunnen ze claims en dergelijke wel opvangen. En het eenmalig schrappen van dividend levert ook 2,3 miljard op. Niet dat het leuk is voor VW aandeelhouders, maar twijfelen over voortbestaan is te vergezocht. Daar zijn de belangen ook te groot voor: 200.000 banen, ook veel banen in de VS. Dus men zal zorgen dat de boeten wel passend hoog zijn maar niet absurd en schadelijk hoog. Daar heeft niemand belang bij (ook in de VS niet).
    www.nrc.nl/nieuws/2015/09/27/duitse-t...

    Dit wordt een machtsspelletje tussen US en Duitsland waarbij je de claimcultuur van de US helaas niet moet onderschatten.
    Als ik ook zie dat meerdere overheden nu nieuwe probleemVW's gaan verbieden inclusief Duitsland ( zie bovenstaande link NRC) dan krijgen ze het heel moeilijk.
    Belangen van US liggen in hun eigen land en in Azië waar de duitsers vooralsnog domineren.
    Nogmaals ik hoop niet dat VW er onderdoor gaat maar er wordt een heel vies spelletje gespeeld met de duitse autobouwers...

  10. Juun 27 september 2015 13:05
    Misschien kan VW het hele probleem wel oplossen door zich 1 x te laten beboeten door de Duitse overheid. Je kunt toch niet 2 x veroordeeld worden voor hetzelfde vergrijp.

    De consument heeft geen enkele schade geleden, maar om het imago een beetje op te poetsen zou VW een gratis nieuwe chip in de auto kunnen zetten (kost bijna niets). Gratis TT-navigatie lifetime aanbieden, + de nieuwe app van Pon erbij. Prachtige compensatie voor schade die er niet is.

    Overigens doet Pon en de VW-dealer al ruim 2 jaar niet meer aan chip-tuning. Jammer, daarvoor moet je nu naar een gespecialiseerd tuning bedrijf. Maar dat kunnen ze zo weer oppakken. En als VW dan instaat voor de kwaliteit en garantie, wil ik wel meer pk's uit mijn 2.0 TDI met DSG en 4-motion.
  11. RESEARCH 27 september 2015 13:15
    quote:

    R8GT schreef op 27 september 2015 09:16:

    @ Moneymaker, het laatste interview van Goddijn was wat mij betreft goed en verfrissend en wat weten wij nou wat er echt speelt, maar zie naar de verandering binnen de groep naar de divisies toe en de manier waarop verantwoordelijkheden ingevuld worden.

    geduld, JdM is echt niet weg, omdat we niets horen.
    R8GT jij verwacht en hoopt dat TT zich gaat opsplitsen of dat er deelname komt van een andere partij binnen nu en 15 maanden. Ondanks de daling van afgelopen week heb je TT niet verkocht maar blijft zitten. Waarom vraag ik mij dan af. Ben je bang om bij goed nieuws de spike naar boven te missen. Ik zat er nl. ook zo in maar heb nu wel geleerd dat bij een algehele malaise op de beurs TT ook hard wordt afgestraft. Liever de spike missen dan aankijken tegen een groot verlies en een gemiste kans om weer laag in te stappen.
4.651 Posts
Pagina: «« 1 ... 200 201 202 203 204 ... 233 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.