Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,245   -0,035   (-0,66%) Dagrange 5,200 - 5,340 124.392   Gem. (3M) 179,9K

22 - 28 juni - TomTom, hoe gaan we verder?

850 Posts
Pagina: «« 1 ... 6 7 8 9 10 ... 43 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 22 juni 2015 13:07
    quote:

    Wervel Wind schreef op 22 juni 2015 12:46:

    [...]
    Uber is er ook nog en die moeten wel als ze echt zelfstandig iets willen denk ik.

    Ik heb een beetje het gevoel dat Tom2 zelfstandig blijft en dat de Duitsers gewoon komen.
    Het belang is ze gewoon geen 4 miljard waard, ze hebben er ook de ballen verstand van.
    Het voelt wel lekker dat ik er voor mezelf eindelijk uit ben.

    Ik blijf dus lekker zitten en wacht rustig het nieuws af. Ik zie het wel!

    p.s. Al krijgen de Duitsers het toch voor minder, moet ik alleen wat langer wachten op mijn return want ook dan zullen er kansen zijn.
    Het lijkt me voor de Duitsers ook nog een hele kluif om zich om te vormen van afnemers van data tot aanbieders ervan. Dan ook nog inzicht hebben in de toekomstige ontwikkelingen, (durven) investeren in de toekomst, het hoofd bieden aan concurrenten die inmiddels al verder zijn. Neem daarbij nog dat ze er onderling uit moeten komen wie deze tak gaat leiden, met of zonder Nokia (die zelf ook met HERE in hun maag zitten, dus zitten blijven lijkt me niet aan de orde). Als ik het met zoveel stakeholders zou moeten managen zou ik er ook huiverig van worden. Dan maar in de comfortabele positie van afnemer van Tom2 data. Hier moet echt een commerciële partij mee aan de haal, die op het hele productportfolio kansen ziet, durft te investeren en een lange termijn visie heeft. Uber zou voor HERE een betere optie zijn en daar is de nood hoog.
  2. [verwijderd] 22 juni 2015 13:09
    quote:

    Hik schreef op 22 juni 2015 13:07:

    [...]

    Het lijkt me voor de Duitsers ook nog een hele kluif om zich om te vormen van afnemers van data tot aanbieders ervan. Dan ook nog inzicht hebben in de toekomstige ontwikkelingen, (durven) investeren in de toekomst, het hoofd bieden aan concurrenten die inmiddels al verder zijn. Neem daarbij nog dat ze er onderling uit moeten komen wie deze tak gaat leiden, met of zonder Nokia (die zelf ook met HERE in hun maag zitten, dus zitten blijven lijkt me niet aan de orde). Als ik het met zoveel stakeholders zou moeten managen zou ik er ook huiverig van worden. Dan maar in de comfortabele positie van afnemer van Tom2 data. Hier moet echt een commerciële partij mee aan de haal, die op het hele productportfolio kansen ziet, durft te investeren en een lange termijn visie heeft. Uber zou voor HERE een betere optie zijn en daar is de nood hoog.
    Beter kan ik mijn gevoel niet verwoorden :-) AB
  3. [verwijderd] 22 juni 2015 13:11
    Navinfo biedt niet mee, misschien zijn er wel meer afgehaakt of hebben niet geboden.
    Flirt NOK Here daarom met de Duitsers om de kaarten daar toch nog kwijt te kunnen zodat ze geen gezichtsverlies leiden als ze de kaarten maar voor 3 miljard aan de Duitsers kwijt zijn.
    In ieder geval een lekkere stijging vooralsnog vandaag op het algehele sentiment.
    Ik hoop echt dat een Uber er met Here vandoor gaat.
  4. NabeursInfoCorrectKaderen 22 juni 2015 13:12
    quote:

    Hik schreef op 22 juni 2015 13:07:

    [...]

    Het lijkt me voor de Duitsers ook nog een hele kluif om zich om te vormen van afnemers van data tot aanbieders ervan.
    Here is een zelfstandig bedrijf, onderdeel van Nokia. Here heeft eigen sales mensen, eigen management etc.

    Daarnaast zijn autofabrikanten zelf al leverancier van onderdelen (ook aan concurrenten). Het leveren van kaarten aan concurrenten zullen ze dus ook helemaal niet erg vinden.

    De voorsprong weggeven is echter andere koek, ze zullen mijns inzien de HAD kaarten eerst zelf in gebruik nemen en daarna pas leveren aan derden om de voorsprong te behouden. Tenzij ze HERE echt als apart bedrijf blijven beschouwen, dan zullen ze elke klant als gelijke beschouwen, maar misschien wel meer samenwerken om de benodigde data aan te leveren.

    Nee het lijkt mij nog steeds niet positief als de 3 autofabrikanten Here overnemen. Het zorgt bij TomTom teveel voor onzekerheid.

  5. [verwijderd] 22 juni 2015 13:27
    quote:

    famel schreef op 22 juni 2015 13:12:

    [...]

    Here is een zelfstandig bedrijf, onderdeel van Nokia. Here heeft eigen sales mensen, eigen management etc.
    Prima, maar ze bepalen niet zelf waar het geld naarote gaat. De visie en richting zal toch echt van de eigenaren moeten komen. En dat zal straks het consortium plus een eventuele PE of deelname Nokia wel moeten doen. Ze werken nu vast ook met een budget en dat zal straks niet anders worden. Tevens heb ik begrepen dat er een leegloop is van goede mensen bij HERE naar de Westcoast. Dat gevaar brengt iedere reorganisatie met zicht mee. En wat denk je: het zijn altijd de beste mensen met de beste kansen die het eerste weg zijn.

    Daarnaast zijn autofabrikanten zelf al leverancier van onderdelen (ook aan concurrenten). Het leveren van kaarten aan concurrenten zullen ze dus ook helemaal niet erg vinden.
    Dat is natuurlijk waar, maar de aansturing en engineering van software of hardware is echt wel een different piece of cake.

    De voorsprong weggeven is echter andere koek, ze zullen mijns inzien de HAD kaarten eerst zelf in gebruik nemen en daarna pas leveren aan derden om de voorsprong te behouden. Dat lijkt mij niet slim, ze zullen mijns inziens juist meer klanten moeten zien te werven om de dure ontwikkelingskosten te kunnen dragen. Tenzij ze HERE echt als apart bedrijf blijven beschouwen, dan zullen ze elke klant als gelijke beschouwen, maar misschien wel meer samenwerken om de benodigde data aan te leveren.

    Nee het lijkt mij nog steeds niet positief als de 3 autofabrikanten Here overnemen. Het zorgt bij TomTom teveel voor onzekerheid.
    Ik zit hier eigenlijk neutraal in. Het bod op HERE zal een indicatie geven voor de virtuele waarde voor Tom2. Verder zullen ze daarna hun eigen marktaandeel moeten zien te verwerven (en Tom2 liefst niet met spiegeltjes en kraaltjes (o nee, Horloges en Actioncams).

  6. [verwijderd] 22 juni 2015 13:50
    quote:

    Cain Velasquez schreef op 22 juni 2015 12:16:

    Stakkers voeg zelf eens wat toe !

    www.reuters.com/article/2015/06/22/id...

    BRIEF-Navinfo says not to bid for Nokia HERE
    Ze zijn er nog wel: kwaliteitsposts! Je moet er even naar zoeken, maar als je let op de kwaliteitsaliassen kom vanzelf bij de kwaliteitsposts uit!

    AB, CV!

    Tja, aan dit nieuws heb ik nu nog even niets toe te voegen. UBER nog nadrukkelijker in beeld is een voor de hand liggende gedachte.

    Eigenlijk vind ik het belangrijkste nieuws dat het begint te bewegen. Deze week uitsluitsel?
  7. forum rang 4 nr36 22 juni 2015 13:56
    Nico PR Bakker ?@TheDailyTurbo 42 sec.43 seconden geleden

    Nico PR Bakker heeft Paul Brackel geretweet

    TOMTOM in sterke daily uptrend, op weg naar de rode streep op10,59..nu 10,16

    Nico PR Bakker heeft toegevoegd,
    Paul Brackel @PaulBrak
    @thedailyturbo Hoe ziet u Tom2 ID (nu op €10,17) ?
    0 retweets 0 favorieten
  8. forum rang 6 Tom3 22 juni 2015 14:12
    quote:

    xynix schreef op 22 juni 2015 13:50:

    [...]
    Ze zijn er nog wel: kwaliteitsposts! Je moet er even naar zoeken, maar als je let op de kwaliteitsaliassen kom vanzelf bij de kwaliteitsposts uit!

    AB, CV!

    Tja, aan dit nieuws heb ik nu nog even niets toe te voegen. UBER nog nadrukkelijker in beeld is een voor de hand liggende gedachte.

    Eigenlijk vind ik het belangrijkste nieuws dat het begint te bewegen. Deze week uitsluitsel?
    Als Navinfo de strijd staakt zou het biedproces snel beëindigd kunnen worden en hebben Uber+ Baidu naar mijn vaste overtuiging gewonnen. De kans dat het 6 of 7 miljard wordt lijkt me echter wel kleiner geworden. Door de interne verschuivingen binnen Microsoft is de kans op een minderheidsbelang wat minder geworden. Zou Microsoft met Uber door 1 deur kunnen?
  9. WollyBolly 22 juni 2015 14:24
    quote:

    Peett schreef op 22 juni 2015 12:51:

    Misechien doen de Chinezen wel een bod op TomTom?
    Of misschien is TT wel helemaal niet koop. Volgens mij hangt veel af van de werkelijke relatie tussen Apple en TT. Dat Apple de overeenkomst met TT juist nu heeft vernieuwd, dat is geen toeval en hangt volgens mij alleszins samen met de verkoop van Here.
    Apple is de almachtige partij op de achtergrond in de automotive WWIII.
    Ik zou er een lief ding voor over hebben om precies te weten wat Apple en TT hebben bekokstoofd.

  10. [verwijderd] 22 juni 2015 14:27
    quote:

    Tom3 schreef op 22 juni 2015 14:12:

    [...]

    Als Navinfo de strijd staakt zou het biedproces snel beëindigd kunnen worden en hebben Uber+ Baidu naar mijn vaste overtuiging gewonnen. De kans dat het 6 of 7 miljard wordt lijkt me echter wel kleiner geworden. Door de interne verschuivingen binnen Microsoft is de kans op een minderheidsbelang wat minder geworden. Zou Microsoft met Uber door 1 deur kunnen?
    Miscchien is deze man al een vooruitgeschoven post?:

    Peter Skillman leaves Nokia.

    ..... new general manager of the Microsoft division IoT.....

    .......he served as Head of the Design Division of HERE......

    www.unlockpwd.com/peter-skillman-leav...
  11. Erg chebbi 22 juni 2015 15:49
    quote:

    Hik schreef op 22 juni 2015 14:27:

    [...]

    Miscchien is deze man al een vooruitgeschoven post?:

    Peter Skillman leaves Nokia.

    ..... new general manager of the Microsoft division IoT.....

    .......he served as Head of the Design Division of HERE......

    www.unlockpwd.com/peter-skillman-leav...
    Peter Skillman was hoofd (industieel)ontwerp bij de telefoons van Nokia en na de afsplitsing (overname door MS) blijkbaar bij Nokia achtergebleven en binnen HERE aan het werk gezet.
    Ik kan me voorstellen dat hij zich bij HERE niet op zijn plek voelde (datafabriek) en terug is gegaan naar de telefoons (bij MS). Ik zou daar verder niets achter zoeken.
850 Posts
Pagina: «« 1 ... 6 7 8 9 10 ... 43 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.