Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,475   -0,060   (-1,08%) Dagrange 5,440 - 5,560 78.860   Gem. (3M) 189,1K

14 - 21 juni - DE ONTKNOPING

1.778 Posts
Pagina: «« 1 ... 17 18 19 20 21 ... 89 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 15 juni 2015 11:45
    quote:

    xynix schreef op 15 juni 2015 11:30:

    [...]
    Briljante dwarsverbinding! Zou zo maar kunnen kloppen! Ik zat laatst nog te zoeken waar ik hem tegenkwam in het management overzicht. Daar stond hij niet tussen tot mijn stomme verbazing!!! Want dit is wel ff een zwaargewicht.

    Harry, ik geniet me kapot van jouw posts. Altijd origineel en to-the-point! En niet onbelangrijk: met een strategische ondernemingsbril! Schumpeter i.p.v. de accountant!
    Mag ik me hier bij aansluiten ;-)

    AB voor jullie beiden
  2. [verwijderd] 15 juni 2015 11:47
    quote:

    korups schreef op 15 juni 2015 11:45:

    En voor alle twijfelaars YH vorige maand was 10,59 dus nog ruimte genoeg tot daar om geld te verdienen!
    En nog veel meer ruimte daarboven om daar dan nog eens een veelvoud van te verdienen ;-) !! Volgens mij kun je nu rustig tot de 12 volle bak blijven doorkopen! Dit gaat grote partijen lokken!!!
  3. [verwijderd] 15 juni 2015 11:49
    Ja Xynix, precies mijn gedachte. Zeer relevante informatie op dit forum vanaf vrijdagavond al. Gewoon voorsprong op de markt. Je zou denken, men (lees: de financiële wereld, analisten en deskundigen) heeft het hele weekend om een en ander in te schatten, te verwerken en er maandagochtend bij opening iets mee te doen. Wat blijkt: men is pas maandagochtend na opening beginnen te denken, daarbij afgeleid door onze allerbeste vrienden (Grieken). Een wanprestatie.

    Men mag een forum als dit nu zeker wel eens al belangrijke bron gaan raadplegen. Niet dat alles even relevant en zeker is. Niet dat het enthousiasme bij tijd en wijle aan de te grote kant is. Maar toch. Beter dan een ruim weekend lopen te suffen en je vak niet bijhouden.
  4. [verwijderd] 15 juni 2015 11:51
    Alles in mij hoopt dat mamma Merkel de plechtige inzegening van het huwelijk voor haar rekening neemt. Zou zo ontzettend fijn voor onze kindjes zijn!

    Zou een mooie beloning zijn voor VW als ze niet voor een snelle wip met het loopse buurmeisje vreemd zijn gegaan maar gewoon een betrouwbare huwelijkspartner zijn gebleven.

    En ze leven nog lang en gelukkig!!
  5. [verwijderd] 15 juni 2015 11:52
    quote:

    Opus135 schreef op 15 juni 2015 11:49:

    Ja Xynix, precies mijn gedachte. Zeer relevante informatie op dit forum vanaf vrijdagavond al. Gewoon voorsprong op de markt. Je zou denken, men (lees: de financiële wereld, analisten en deskundigen) heeft het hele weekend om een en ander in te schatten, te verwerken en er maandagochtend bij opening iets mee te doen. Wat blijkt: men is pas maandagochtend na opening beginnen te denken, daarbij afgeleid door onze allerbeste vrienden (Grieken). Een wanprestatie.

    Men mag een forum als dit nu zeker wel eens al belangrijke bron gaan raadplegen. Niet dat alles even relevant en zeker is. Niet dat het enthousiasme bij tijd en wijle aan de te grote kant is. Maar toch. Beter dan een ruim weekend lopen te suffen en je vak niet bijhouden.
    ik denk dat het meer te maken heeft met shortbelangen die zo lang mogelijk de koers willen drukken
    je ziet ook tussendoor behoorlijke dumps; zojuist 10 cent omlaag in een paar minuten
    ze doen er alles aan om de opgang te beperken
  6. [verwijderd] 15 juni 2015 11:55
    quote:

    harrysnel schreef op 15 juni 2015 11:24:

    Ik ben er wel uit. Laatste puzzelstukje valt voor mij op zijn plaats:).

    Stel: Duits consortium wil gezamenlijk maps voor HAD ontwikkelen om verzekerd te zijn van toegang tot deze strategisch cruciale asset. Wie moet dit gaan leiden? Ik denk:

    - een Duitser
    - onafhankelijk dus niet afkomstig van een autobouwer
    - vorige baan leidinggevend bij Duitse multinational
    - breed netwerk, ook politiek
    - bewezen technologische vernieuwer
    - grote kennis van software
    - visionair
    - affiniteit met alle belangrijke software (Apple!)
    - kennis op gebied van IOT, Cloud etc.

    TT heeft deze man alvast aangesteld;):

    "TomTom hires Peter Overmann, co-creator of WolframAlpha, as VP of Technology Strategy

    Amsterdam, 11 December, 2014 – TomTom (TOM2) today announced Peter Overmann will be joining the company as Vice President of Technology Strategy. Peter is a well-known figure in the technology sector and he brings a wealth of expertise to the business.

    In his new role Peter will provide strategic support to further strengthen TomTom’s technology innovation. Notably, Peter helped create the WolframAlpha computational knowledge engine, which powers natural language searches in Apple’s Siri and Microsoft’s Bing, among others.

    Most recently Peter held the position of VP, Products & Innovation at Deutsche Telekom, one of the world’s leading integrated telecommunications companies.

    “I am excited to be joining TomTom,” said Peter Overmann. “It is a great high-tech innovator with a strong entrepreneurial spirit, and a history of smart creativity.”

    “We are delighted to welcome Peter to the team to further strengthen our global talent,” said Harold Goddijn, CEO of TomTom. “Peter is a proven innovator with broad technical experience including several patents in Internet of Things communication. I am confident he will help us elevate TomTom’s future in technology innovation.”"

    corporate.tomtom.com/releasedetail.cf...

    AB Harry. Zou idd zo maar eens de man kunnen zijn die leiding gaat geven aan een afgesplitst TomTom Maps.

    In dat bedrijf nemen de Duitsers dan een strategisch belang en worden via een emissie de extra middelen aangeboord voor een snelle ontwikkeling naar wereldmarktleider.
    Alles met (semi-)autonomous driving is goud waard de komende 10 jaar, dus aan belangstelling van investeerders zal het niet liggen.

    De huidige waarde van de TomTom Maps is minimaal 4 miljard dus het moet voor 10 miljard kunnen. TomTom houdt in dat scenario een 40% belang. De Duitsers 30% en een free float van eveneens 30%. Wellicht dat partijen als Fiat Chrysler, Renault, PSA etc. ook een belang nemen.

    Die waarde van 4 miljard voor de TomTom Maps kan ook hoger liggen en is minimaal gelijk aan de verkooprijs van Here.
  7. rjohnson 15 juni 2015 11:57
    Hierbij meerdere mensen die de plane vandaag hebben gespot.

    twitter.com/AviaView/status/610162772...

    quote:

    rjohnson schreef op 15 juni 2015 10:58:

    For what it is worth. Vandaag staat de Google jet op Schiphol (KLM Jet Center). Klaarblijkelijk is er een delegatie van Google in NL for business.
  8. [verwijderd] 15 juni 2015 12:03
    quote:

    Dokus_ schreef op 15 juni 2015 11:59:

    hoe bereken je de waarde van een tomtom aandeel bij zo'n afsplitsing? stel tomtom krijgt daar 3 miljard voor en behoudt 30%

    en wat zou dat voor de toekomst (zeg over 3 jaar) met de waarde doen van het aandeel

    hoe moet ik dit zien?
    Bij een afsplitsing krijgt TomTom de aandelenwaarde in het nieuwe bedrijf. Stel 4 miljard voor 40%. Dit bedrag komt vervolgens netjes op de balans te staan (boekwinst van 3,2 miljard). De waarde groeit mee met de verdere ontwikkeling in deze booming markt tot wereldmarktleider.
1.778 Posts
Pagina: «« 1 ... 17 18 19 20 21 ... 89 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.