Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,430   -0,005   (-0,09%) Dagrange 5,370 - 5,475 64.802   Gem. (3M) 194,3K

TomTom: week 18 - 25 mei: zeilen voor de wind

2.293 Posts
Pagina: «« 1 ... 85 86 87 88 89 ... 115 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 22 mei 2015 12:19
    quote:

    Girakian2 schreef op 22 mei 2015 11:07:

    [...]

    kijk uit , als de autobouwers HERE krijgen voor 3 miljard, zie ik eerder een daling.....
    No way.

    TomTom heeft dan onafhankelijkheid in de automotive wereld en minder concurrentie in de Licensing business. Plus dat 3 miljard zal zorgen dat men TomTom in een sotp waardering als peer zal waarderen op 4-5 (incl. Telematics en Consumer) dus rond de 20 euro per aandeel.

    Plus dat deze autofabrikanten dan gezamenlijk een strategie moeten gaan formeren, dat wordt nog wat. Men moet het van Nokia losknippen, gezamenlijk bepalen waar het heen moet. En in de tussentijd gaat TomTom door met deals scoren.
  2. WollyBolly 22 mei 2015 12:22
    quote:

    wiesje 9333 schreef op 21 mei 2015 23:04:

    ....
    Interesse in rapporten Gazprom, Man, Apple , Tullow, Statoil enz hoor ik t wel
    @Wiesje
    in principe ben ik (bl411@hotmail.com) geïnteresseerd in alle goede informatie, maar wel in het bijzonder in Apple, want naast TT2 zit ik daar voor mijn doen erg/te zwaar in. Alvast zeer bedankt!
  3. [verwijderd] 22 mei 2015 12:23
    quote:

    *Justin* schreef op 22 mei 2015 12:19:

    [...]

    No way.

    TomTom heeft dan onafhankelijkheid in de automotive wereld en minder concurrentie in de Licensing business. Plus dat 3 miljard zal zorgen dat men TomTom in een sotp waardering als peer zal waarderen op 4-5 (incl. Telematics en Consumer) dus rond de 20 euro per aandeel.

    Plus dat deze autofabrikanten dan gezamenlijk een strategie moeten gaan formeren, dat wordt nog wat. Men moet het van Nokia losknippen, gezamenlijk bepalen waar het heen moet. En in de tussentijd gaat TomTom door met deals scoren.
    true, sluit me aan bij justin. verwacht juist een koersstijging. ook al gaat here voor iets minder weg.
  4. Spoetnik 22 mei 2015 12:23
    quote:

    Orginal schreef op 22 mei 2015 12:15:

    [...]

    Een citaat uit jou quote:
    Als iemand mij een aandeel kan aanwijzen wat elke dag stijgt, dan hoor ik het graag :-).

    Niet waar het vandaan komt.
    Ik bedoelde het meer in de grote lijn, en niet op weekbasis, om maar aan te geven dat elk aandeel, hoe goed de toko ook presteert, altijd een keer in het rood gaat, om eea even in perspectief te plaatsen.
  5. Spoetnik 22 mei 2015 12:26
    quote:

    *Justin* schreef op 22 mei 2015 12:19:

    [...]

    No way.

    TomTom heeft dan onafhankelijkheid in de automotive wereld en minder concurrentie in de Licensing business. Plus dat 3 miljard zal zorgen dat men TomTom in een sotp waardering als peer zal waarderen op 4-5 (incl. Telematics en Consumer) dus rond de 20 euro per aandeel.

    Plus dat deze autofabrikanten dan gezamenlijk een strategie moeten gaan formeren, dat wordt nog wat. Men moet het van Nokia losknippen, gezamenlijk bepalen waar het heen moet. En in de tussentijd gaat TomTom door met deals scoren.
    Justin,

    Er is al eens over gesproken, maar ik weet zo snel niet of er een antwoord op is gekomen: als HERE wordt verkocht, wat gebeurt er dan met bestaande contracten. Stel een klant heeft nog een contract voor twee jaar, en die wordt overgenomen, indien mogelijk natuurlijk. Dan zal de klant wellicht ontevreden kunnen zijn, en wellicht over willen stappen naar TT, maar als dat contractueel gezien niet kan, zal deze verkoop pas over enkele jaren een boost voor TT kunnen geven.
    Heb jij hier zicht op?

    Gr. Spoetnik
  6. [verwijderd] 22 mei 2015 12:31
    quote:

    *Justin* schreef op 22 mei 2015 12:19:

    [...]

    No way.

    TomTom heeft dan onafhankelijkheid in de automotive wereld en minder concurrentie in de Licensing business. Plus dat 3 miljard zal zorgen dat men TomTom in een sotp waardering als peer zal waarderen op 4-5 (incl. Telematics en Consumer) dus rond de 20 euro per aandeel.

    Plus dat deze autofabrikanten dan gezamenlijk een strategie moeten gaan formeren, dat wordt nog wat. Men moet het van Nokia losknippen, gezamenlijk bepalen waar het heen moet. En in de tussentijd gaat TomTom door met deals scoren.
    Ja, jij snapt dat, maar snappen die analisten dat??? Er lopen nl nogal wat die koekenbakkers rond, die denken dat tomtom alleen maar in navigatiekastjes doet.....:)
  7. Orginal 22 mei 2015 12:35
    quote:

    Spoetnik schreef op 22 mei 2015 12:23:

    [...]

    Ik bedoelde het meer in de grote lijn, en niet op weekbasis, om maar aan te geven dat elk aandeel, hoe goed de toko ook presteert, altijd een keer in het rood gaat, om eea even in perspectief te plaatsen.
    Helemaal mee eens. Van Tom2 had ik wel verwacht dat het wel rood zou kleuren, maar de dag is nog niet om.
  8. Juun 22 mei 2015 12:37
    quote:

    Juun schreef op 22 mei 2015 10:03:

    Er zit hier nogal wat kennis, dus vandaar mijn vraag hier:
    Ik krijg een brief van ABN AMRO of ik een LEI-code aan wil vragen bij de KvK. Dat kost 150 euro + 100 euro per jaar.
    Het is voor een kleine beleggings-BV (een stamrecht-BV) die ik passief nog heb. Daar heb ik een optiecontract op en nu moeten die optiecontracten geregistreerd worden. Het moet van de AFM zegt ABN AMRO en anders wordt het optiecontract beëindigd.
    (dat wil ik niet, want ik heb nog langlopende calls TT in die BV zitten)
    Bij de KvK waar ik het aan moet vragen krijg je ook geen informatie en van de AFM wordt ik ook niet wijzer.

    Wie oh wie kan mij vertellen of ik voor het optiecontract van de Stamrecht-BV echt een LEI-code moet kopen, of dat ik ook zonder LEI-code verder kan ??

    Alvast bedankt voor de reactie van iemand die mij inhoudelijk verder kan helpen.
    Ik heb al een mail naar de AFM gestuurd met het verzoek om opheldering. Onderstaand een stukje tekst van de site van de AFM. Daaruit zou je ook op kunnen maken dat iedereen die ook maar iets doet met opties straks een LEI-code moet hebben en daarvoor jaarlijks kosten verschuldigd is.
    Wordt vervolgd, al besef ik dat dit niet de juiste draad ervoor is, maar waar moet ik er anders mee naar toe.

    ......in de (OTC)-derivatenmarkt. EMIR wil hiermee de transparantie van de derivatenmarkt vergroten.

    Als u derivatencontracten gaat afsluiten, moet u:
    •besluiten of u zelf gaat rapporteren of dit gaat uitbesteden
    •voor de rapportages die u zelf uitvoert een Trade Repository kiezen
    •een Legal Entity Identifier (LEI) aanvragen.

    Wat wordt van u verwacht?

    De rapportageplicht geldt voor alle derivaten en voor iedere gebruiker ervan. Dit betekent dat wanneer u partij bent bij een derivatencontract, u dit contract moet melden bij een Trade Repository. Dit geldt ongeacht of dit contract op een beurs, MTF of over-the-counter verhandeld is en ongeacht of dit contract onder de centrale clearingverplichting of bilaterale afwikkeleisen valt. Meer informatie over deze verplichtingen vindt u op de EMIR-overzichtspagina.

    Beide ....
  9. [verwijderd] 22 mei 2015 12:49
    quote:

    Spoetnik schreef op 22 mei 2015 12:26:

    [...]

    Justin,

    Er is al eens over gesproken, maar ik weet zo snel niet of er een antwoord op is gekomen: als HERE wordt verkocht, wat gebeurt er dan met bestaande contracten. Stel een klant heeft nog een contract voor twee jaar, en die wordt overgenomen, indien mogelijk natuurlijk. Dan zal de klant wellicht ontevreden kunnen zijn, en wellicht over willen stappen naar TT, maar als dat contractueel gezien niet kan, zal deze verkoop pas over enkele jaren een boost voor TT kunnen geven.
    Heb jij hier zicht op?

    Gr. Spoetnik
    Er is momenteel een heel hoge 'tender activity' (offerte activiteit) zei Goddijn. De connected car markt is booming en er liggen daardoor op moment van spreken veel offerte aanvragen. De autofabrikanten vragen dan offerte aan bij tomtom en bij Nokia.

    Ik kan me heel goed voorstellen dat autofabrikanten wachten met tekenen totdat duidelijk is wie de eigenaar van HERE wordt. (of daar niet op willen wachten en geen zin hebben in partner in reorganisatie en gewoon bij tomtom tekenen)

    Wordt een tech bedrijf eigenaar van HERE dan zal er meer bij TomTom getekend worden. Worden die drie fabrikanten (die al bij HERE zitten) eigenaar, dan verwacht ik eigenlijk ook dat er meer bij TomTom getekend wordt.

    Als er al verschuiving gaat plaatsvinden dan is dat richting TomTom (bestaande tomtom klanten hebben gewoon hun bediening naar tevredenheid). Aangezien het marktaandeel van Nokia op dit moment nog groter is dan die van TomTom, is verschuiving eerder richting TomTom dan richting Nokia.

    Ik ga uit van een beweging richting minimaal 50/50. Ik heb daar sterke aanwijzingen voor maar kan die hier niet zomaar delen.
  10. [verwijderd] 22 mei 2015 13:00
    quote:

    Girakian2 schreef op 22 mei 2015 12:31:

    [...]

    Ja, jij snapt dat, maar snappen die analisten dat??? Er lopen nl nogal wat die koekenbakkers rond, die denken dat tomtom alleen maar in navigatiekastjes doet.....:)
    Ja, bijvoorbeeld ING. Die ziet 'geen negatieve scenario's' en ziet een strategische koper (autofabrikanten zijn strategische kopers) als een gunstige ontwikkeling.

    Een strategische koper is namelijk iemand die de maps voor zichzelf gebruikt en de R&D investeringen zal richten op de eigen belangen. En op die manier klanten van zich vervreemdt met andere belangen.

    TomTom heeft hetzelfde meegemaakt. Toen TomTom nog een consumentenmerk was, hielden ze hun superieure traffic voor zichzelf. Dat moest de PND verkopen een boost geven.

    Pas later kwamen ze er achter dat ze daarmee potentiele licensing klanten buitensluiten en zijn ze hun traffic merkloos aan autofabrikanten gaan leveren, met als resultaat een verwacht 80% marktaandeel in Europa voor TomTom traffic.

    TomTom heeft dus zelf ook de fase door moeten maken van niet echt onafhankelijk zijn (content ontwikkelingen vooral voor eigen producten gebruiken) naar de rol van onafhankelijk leverancier. In die reis tussen 2007 en nu zullen ze ook business misgelopen hebben.

    Dat is wat er ook zal gebeuren met Nokia HERE indien autofabrikanten het in bezit zouden nemen. En ook de concurrerende autofabrikanten zullen misschien eerder geneigd zijn naar TomTom te gaan.

    Want waarom zou bijvoorbeeld General Motors aan BMW/Mercedes aan hun neus hangen wanneer welk automodel op de markt komt en wanneer zij klaar zijn voor de zelfrijdende auto en daar content voor nodig hebben? Er zit dus ook een hoop sensitiviteit aan die kant verwacht ik.
  11. [verwijderd] 22 mei 2015 13:04
    quote:

    *Justin* schreef op 22 mei 2015 13:00:

    [...]

    Ja, bijvoorbeeld ING. Die ziet 'geen negatieve scenario's' en ziet een strategische koper (autofabrikanten zijn strategische kopers) als een gunstige ontwikkeling.

    Een strategische koper is namelijk iemand die de maps voor zichzelf gebruikt en de R&D investeringen zal richten op de eigen belangen. En op die manier klanten van zich vervreemdt met andere belangen.

    TomTom heeft hetzelfde meegemaakt. Toen TomTom nog een consumentenmerk was, hielden ze hun superieure traffic voor zichzelf. Dat moest de PND verkopen een boost geven.

    Pas later kwamen ze er achter dat ze daarmee potentiele licensing klanten buitensluiten en zijn ze hun traffic merkloos aan autofabrikanten gaan leveren, met als resultaat een verwacht 80% marktaandeel in Europa voor TomTom traffic.

    TomTom heeft dus zelf ook de fase door moeten maken van niet echt onafhankelijk zijn (content ontwikkelingen vooral voor eigen producten gebruiken) naar de rol van onafhankelijk leverancier. In die reis tussen 2007 en nu zullen ze ook business misgelopen hebben.

    Dat is wat er ook zal gebeuren met Nokia HERE indien autofabrikanten het in bezit zouden nemen. En ook de concurrerende autofabrikanten zullen misschien eerder geneigd zijn naar TomTom te gaan.

    Want waarom zou bijvoorbeeld General Motors aan BMW/Mercedes aan hun neus hangen wanneer welk automodel op de markt komt en wanneer zij klaar zijn voor de zelfrijdende auto en daar content voor nodig hebben? Er zit dus ook een hoop sensitiviteit aan die kant verwacht ik.
    We gaan het meemaken Justin, bedankt!!!

    P.S. nog steeds long.....
  12. [verwijderd] 22 mei 2015 13:11
    Als het casino je niet spannend genoeg is moet je beleggen in Ballast Nedam, een grotere gok kun je niet wagen.
    Maar beleg je met verstand en volg je de biotech dan zou ik aanraden om je zeker in Galapagos te gaan verdiepen, als er ergens een aandeel is met een potentie om de komende maanden omhoog te exploderen dan is het Galapagos.
    Doe er jullie voordeel mee
    ( binnenkort de 24 weeks resultaten)
  13. Spoetnik 22 mei 2015 13:13
    quote:

    *Justin* schreef op 22 mei 2015 12:49:

    [...]

    Er is momenteel een heel hoge 'tender activity' (offerte activiteit) zei Goddijn. De connected car markt is booming en er liggen daardoor op moment van spreken veel offerte aanvragen. De autofabrikanten vragen dan offerte aan bij tomtom en bij Nokia.

    Ik kan me heel goed voorstellen dat autofabrikanten wachten met tekenen totdat duidelijk is wie de eigenaar van HERE wordt. (of daar niet op willen wachten en geen zin hebben in partner in reorganisatie en gewoon bij tomtom tekenen)

    Wordt een tech bedrijf eigenaar van HERE dan zal er meer bij TomTom getekend worden. Worden die drie fabrikanten (die al bij HERE zitten) eigenaar, dan verwacht ik eigenlijk ook dat er meer bij TomTom getekend wordt.

    Als er al verschuiving gaat plaatsvinden dan is dat richting TomTom (bestaande tomtom klanten hebben gewoon hun bediening naar tevredenheid). Aangezien het marktaandeel van Nokia op dit moment nog groter is dan die van TomTom, is verschuiving eerder richting TomTom dan richting Nokia.

    Ik ga uit van een beweging richting minimaal 50/50. Ik heb daar sterke aanwijzingen voor maar kan die hier niet zomaar delen.
    Helder, dank je.
    Maar ik probeer eigenlijk duidelijkheid te krijgen over de juridische gevolgen cq. mogelijkheden voor bestaande klanten om een bestaand contract te ontbinden wanneer HERE van eigenaar wisselt? Zou je dan bijvoorbeeld de mogelijkheid hebben om direct te switchen naar TT? Kan em voorstellen dat in geval van een overname door een Tech-company, je daar liever weg bent, en dat wellicht ook wel wederzijds is.
  14. [verwijderd] 22 mei 2015 13:16
    Tuurlijk ik wil die nokia here bidding meemaken en aan de tomtom pr denk ik soms ook af te leiden dat ze zich in de kijker willen spelen. Hoe kwam gps business news bijvoorbeeld aan de technische ins en outs van tomtom's techniek voor positiebepaling zelfrijdende auto? Het zogenoemde map dna. Dat wordt gevoed. En dit is een site die men leest in de industrie, zondermeer. Ik verwacht nog meer...
  15. [verwijderd] 22 mei 2015 13:16
    quote:

    Galapinjos schreef op 22 mei 2015 13:11:

    Als het casino je niet spannend genoeg is moet je beleggen in Ballast Nedam, een grotere gok kun je niet wagen.
    Maar beleg je met verstand en volg je de biotech dan zou ik aanraden om je zeker in Galapagos te gaan verdiepen, als er ergens een aandeel is met een potentie om de komende maanden omhoog te exploderen dan is het Galapagos.
    Doe er jullie voordeel mee
    ( binnenkort de 24 weeks resultaten)
    liever in blackberry ;)
2.293 Posts
Pagina: «« 1 ... 85 86 87 88 89 ... 115 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.