Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,320   +0,075   (+1,43%) Dagrange 5,290 - 5,380 140.776   Gem. (3M) 179,9K

TomTom: week 10-17 mei 2015: Eenmaal, andermaal .......

1.529 Posts
Pagina: «« 1 ... 53 54 55 56 57 ... 77 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 13 mei 2015 10:57
    quote:

    svhk schreef op 13 mei 2015 10:32:

    [...]

    Verbaas me over het feit dat iedereen hier er eigenlijk vanuit gaat dat de koers maar een richting op kan, namelijk naar boven, vraag is alleen tot hoever en hoe snel.
    Als dat de gedachte is dan moet je dus juist oppassen.
    We zulle zien.
    De huidige situatie is al 1-2 jaar voorzien alleen nooit precies wanneer. De belangen zijn nu nog hoger dan in 2007, met twee kampen: (westcoast) tech en automotive.

    Nu is het spel nog niet eens echt op de wagen. Eerder een soort voorspel. Dit voorspel heeft de koers tot nu toe ongeveer een euro hoger gezet; de rest van de stijging is gebaseerd op cijfers, nieuwe producten, outlook, etc.

    Die euro koersstijging staat gelijk aan 225 miljoen euro stijging in de waarde van het bedrijf. Terwijl de vraag nu is of de waarde van de kaarten (nog los van traffic) die we nu op de balans zien een, twee of drie miljard lager is dan een marktpartij bereid is ervoor te betalen gezien de schaarste. En de schaarste nu (2 spelers) is kleiner dan de straks (1 speler).
  2. Toller 13 mei 2015 11:13
    Als er een partij is die snel stappen wil zetten in HAD om een concurrentievoordeel te verkrijgen dan ga je vergelijken.

    Ondanks dat de amerikanen TT niet vaak benoemen kan ik mij niet voorstellen dat ze niet weten waar TT zich op dit moment bevind.
    Nu HERE kopen en er straks achter komen dat TT een enorme voorsprong heeft gaat nl heel veel shit opleveren.

    Dus ga je vergelijken tussen TT en HERE en dan kom je er dus achter dat TT een platform heeft wat dus
    sneller, beter en goedkoper werkt.

    TT zegt zelf de concurrentie is "not even close"

    Ik zou zeggen do the math en doe er je voordeel mee.

  3. MSN 13 mei 2015 11:14
    quote:

    Marie Trottoir schreef op 13 mei 2015 10:23:

    [...]

    Waar kan je zien waar de orders vandaan kome?

    Sorry voor mijn onwetenheid en bvb dank.
    Je kan niet precies zien waar de orders vandaan komen, maar een afgeleide. Op marketviewer.equiduct.com/ komen XEQT orders voorbij. XEQT is Equiduct, een platform dat in Europa veel gebruikt wordt voor het verhandelen van aandelen. Equiduct wordt beheerd door Börse Berlin.

    ING zit overigens ook op Equiduct (in Duitsland bekend als DiBadu 'Die Bank und du');
    Alex en Binck op TOM geloof ik;
    DeGiro Euronext

    Je kunt dus niet precies zien welk land, maar een aanname dat QEXT orders voor het merendeel Duits zullen zijn is denk ik wel gerechtvaardigd.
  4. forum rang 6 Tom3 13 mei 2015 11:19
    quote:

    hvasd2 schreef op 13 mei 2015 10:45:

    De shorts
    Voor de discussie van start ging mochten de heren ook nog een kanshebbende shortpositie presenteren. De shorts van:
    Jos Versteeg: TomTom en Air France-KLM.
    Edward Loef: ArcelorMittal
    Jim Tehupuring: Vopak en Ballast Nedam
    Nico Bakker: Air France-KLM
    Corné van Zeijl: Royal Dutch Shell

    Die heeft last van oud zeer die versteeg !

    www.iex.nl/Column/155010/Hollands-Aan...
    Uit het zelfde verslag:
    Tehupuring is positief op TomTom, zeker na de interesse voor kaartenmaker HERE van Nokia, maar geeft daarbij de voorkeur aan een optiestrategie. Die gaat als volgt:

    Volatiliteit >50%
    Koop 100 aandelen
    Schrijf 1 Call TTM Jun15 8,00 (leveringsplicht)
    Schrijf 1 Put TTM Jun15 8,00 (afnameplicht)

    Jammer dat die Versteeg zo autistisch is over Tom2. Zijn onderbouwing op dit Hollands aandelengala wordt wijselijk niet vermeld. Zou hij zelf short zijn gegaan?
  5. [verwijderd] 13 mei 2015 11:27
    quote:

    hvasd2 schreef op 13 mei 2015 10:45:

    De shorts
    Voor de discussie van start ging mochten de heren ook nog een kanshebbende shortpositie presenteren. De shorts van:
    Jos Versteeg: TomTom en Air France-KLM.
    Edward Loef: ArcelorMittal
    Jim Tehupuring: Vopak en Ballast Nedam
    Nico Bakker: Air France-KLM
    Corné van Zeijl: Royal Dutch Shell

    Die heeft last van oud zeer die versteeg !

    www.iex.nl/Column/155010/Hollands-Aan...
    Sorry.. beetje dom van me.
    - Het lampje gaat nu pas branden bij mij...

    Ons Joske doet zich zo lekker dom voor omdat hij Short zit in TT.
    - Als analist op RTL7 short zitten zou verboden moeten worden !

  6. [verwijderd] 13 mei 2015 11:30
    Van een ander forum maar beter gejat dan slecht bedacht:

    Sun Tzu's Rules of Institutional Accumulation
    Buying requires selling. You have to spend money to make it. Be prepared to sell 3 shares to buy 5.
    Sell ruthlessly just when the fog begins to clear.
    Sell down to newly placed stop-loss orders after recent gains... you can trigger a selling cascade that builds downward with very little help.
    Create uncertainty about news with counter-intuitive price moves.
    Use and develop negative TA formations to add credibility to the downward pressure you are creating.
    Retailers come in surges, and fade just as quickly. In the face of overwhelming buying, yield the field... temporarily. The next day will provide opportunity to walk it back down.
    Patience patience patience. Persistent pressure breaks sentiment over time.
  7. forum rang 5 JvH 13 mei 2015 13:07
    quote:

    10€ schreef op 13 mei 2015 11:50:

    We hebben zoals verwacht al een piek moment weer gehad..8,68€ nu weer rood en vanmiddag rond15 uur weer groen en paar procenten hoger sluiten...

    Zit er dik in. Kan elk moment naar buiten komen natuurlijk, het officiele pb met het bod van Uber, waarna de speculatie over een bod op TT nog meer toeneemt. Gevolg koers 13 a 14 €.
1.529 Posts
Pagina: «« 1 ... 53 54 55 56 57 ... 77 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.