Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,245   -0,035   (-0,66%) Dagrange 5,200 - 5,340 124.392   Gem. (3M) 179,9K

TomTom, week 3-9 mei 2015: Geelen voor dummy's.

1.991 Posts
Pagina: «« 1 ... 30 31 32 33 34 ... 100 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 5 mei 2015 21:15
    quote:

    Dzidzius schreef op 5 mei 2015 21:10:

    of toch niet?

    www.owensoundsuntimes.com/2015/05/05/...

    Lijkt me geen serieuze optie, dat Here niet verkocht wordt. Puur voor de onderhandeling wordt dit gezegd. Wel staat er dat Nokia een gedeelte houdt, dus het consortium koopt kennelijk dan 80% of zo, voor 3 miljard of zo.

    Toch denk ik dat Facebook dan meer gaat bieden.
  2. [verwijderd] 5 mei 2015 21:29
    quote:

    10€ schreef op 5 mei 2015 21:26:

    Al gaan die anderen ermee van door.. TomTom blijft over...de vraag is dan wie o wie wil laatste nog in bezit hebben.... Apple , Facebook..... Of...
    In ieder geval kassa. Niets aan de hand... Bovendien verwacht ik toch wel dat Facebook met Here aan de haal gaat...
    TomTom is niet afhankelijk van de verkoop van Here denk ik alleen al vanwege het kwaliteitsverschil
  3. [verwijderd] 5 mei 2015 21:32
    quote:

    JanK1 schreef op 5 mei 2015 21:29:

    [...]

    TomTom is niet afhankelijk van de verkoop van Here denk ik alleen al vanwege het kwaliteitsverschil
    Slechtste scenario zou zijn dat Apple met Duitse auto industrie Here overneemt.
    Zelfs dan, zelfs dan.... Kassa voor TomTom.. Als enige over en wie o wie wil laatste hebben.. Altijd geld waard,, heb ik het nog niet eens over kwaliteitsverschil met Here..
  4. forum rang 6 pwijsneus 5 mei 2015 21:33
    quote:

    seren schreef op 5 mei 2015 21:15:

    [...]
    Lijkt me geen serieuze optie, dat Here niet verkocht wordt. Puur voor de onderhandeling wordt dit gezegd. Wel staat er dat Nokia een gedeelte houdt, dus het consortium koopt kennelijk dan 80% of zo, voor 3 miljard of zo.

    Toch denk ik dat Facebook dan meer gaat bieden.

    HERE gaat echt wel verkocht worden.

    Het uitgangspunt is wat mij betreft als volgt; Sylicon valley, en met name GOOGLE komt niet aan de Duitse auto-industrie. Die moeten op allerlei vlakken buiten worden gehouden, zelfs Merkel bemoeit zich ermee.

    Het consortium bestaat uit Audi, BMW, Mercedes, Baidu, een onbekende investeerder en Nokia zelf (ze houden de eerste tijd een klein belang). Welke visie heeft een bedrijf met 5 machtige aandeelhouders?

    Dit constortium heeft financieel zoveel flexabiliteit, dat ze er qua prijs wel uit moeten kunnen komen. De opmerking van de CEO van Nokia vandaag - dat ze niet moeten verkopen - is puur gericht om een betere prijs af te dingen. Maar met name die Duitsers zullen haast willen maken.

    Dus, als Facebook, Microsoft, Apple of wie dan ook nog een kans wil maken om HERE in te lijven voor dikke miljarden, moeten ze flink tempo maken.

    TomTom heeft betere kaarten dan HERE op het moment, ze winnen zo'n beetje alle deals van HERE. Google is geen alternatief voor de auto-industrie. Na een overname zal de HERE organisatie gestroomlijnder moeten worden, dit zal een tijdje duren. TomTom heeft al een behoorlijke "lean" organisatie, en kan best eens profiteren van al deze ontwikkelingen.

    De move van de Duitse autobouwers zijn naar mijn idee louter om partijen als Google buiten de deur te houden.

    Verder zie ik het alleen maar positief voor TomTom dat peer Nokia HERE zo in trek is. Helemaal als je ziet dat de automotive-kaarten van TomTom beter gewaardeerd lijken te worden door de industrie dan die van HERE. Het marktaandeel moet alleen nog de kant van TomTom op gaan bewegen, maar met VW is dit een enorme stap.
  5. forum rang 6 pwijsneus 5 mei 2015 21:38
    quote:

    Chiddix schreef op 5 mei 2015 21:31:

    Seeking Alpha zegt, huidige beurswaarde van TT wordt bepaald door speculatie. Niet door feiten.
    Dat is in feite ook zo. Maar het is nog zeker niet overgewaardeerd op basis van speculatie. Helemaal nu het momentum er is dat er zeer veel interesse is voor de peer van TomTom, Nokia HERE.

    Als straks een tech-tycoon uit de VS, of die Duitse autobouwers & Freunden echt met de miljarden over de brug gaan komen - en dat zit er volgens de WSJ binnen enkele weken al aan te komen - kan er nog een hoop lucht in de speculatiebel van TomTom worden geblazen.
  6. [verwijderd] 5 mei 2015 21:48
    quote:

    moneymaker schreef op 5 mei 2015 21:32:

    als eerder wordt geschreven dat een bod van 2 miljard een koers van 8.95 zeg afgerond 9 zou betekenen dan zou een bod van 3 miljard + 13.50 betekenen\wat is daar zo moeilijk aan
    een bod van 6 miljard zou 27 euro betekenen
    Kijk dan weet ik hoe jij dat hebt berekend op grond van die eerste bewering. Dank
  7. Spoetnik 5 mei 2015 22:17
    Ik zal wel voor naief worden versleten, maar ik geloof er niet in dat nieuws rondom een formeel bod heel serieus moet worden genomen. Ik denk eerder dat deze nieuwsberichten een manipulatief of sturend karakter hebben.
    Degenen die betrokken zijn bij zo'n overnameproces, weten dondersgoed wat de gevolgen zijn van lekken naar media, collega's, of wie dan ook.
    Ik word voor mezelf gesterkt in deze mening door de vele tegenstrijdige berichten die de laatste tijd naar buiten zijn gebracht.
  8. [verwijderd] 5 mei 2015 22:18
    VW is bereidt zich va Audi te investeren in HERE en heeft een contract met Tom2. Dat illustreert de enorme importantie van maps en automated driving.

    Mocht deze deal doorgaan, worden dan de andere autobouwers in de handen van Tom2 gedreven?
    Ik denk het niet persee aangezien HERE ook in handen is van meer onafhankelijke investeerders.
    Misschien is HERE in deze handen voor andere autobouwers nog wel een stabielere partner dan Tom2 en de directe link met China bovendien de kers op de taart.
    De verbintenis van Tom2 met Apple blijft immers altijd aanwezig en dan weet je het betreffende Tom2 zijn zelfstandigheid maar nooit.
    Bovendien zullen alle betrokken investeerders het zelfde doel hebben.
    Mogelijk is er ook de mogelijkheid voor andere autobouwers om zich voor een klein % in HERE te kopen.
    Autobouwers zijn niet meer zozeer bang voor elkaar. Ze zijn vooral bang voor nieuwe toetreders, na Tesla mogelijk Uber, Google etc. en die willen ze vooral ook het hoofd kunnen bieden.

    Interessant ook het kleine belang van Nokia in deze deal. Mogelijk is Nokia al benadert bij het tot plan trekken van deze deal. Laat JP Morgan nu Nokia's adviseur zijn en wie is de recente grote shorter in Tom2? Oh nee, voorkennis bestaat niet.
1.991 Posts
Pagina: «« 1 ... 30 31 32 33 34 ... 100 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.