Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,280   +0,135   (+2,62%) Dagrange 0,000 - 5,325 181.650   Gem. (3M) 181,7K

TomTom 2015 week 11 normale draadje..

230 Posts
Pagina: «« 1 ... 7 8 9 10 11 12 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. viermeiden 9 maart 2015 19:35
    quote:

    Leeuw 007 schreef op 9 maart 2015 19:28:

    Beetje ingewikkeld die Apple watch. Voorspel nu al dat de verkopen tegen gaan vallen. Alleen in het begin zouden er veel van verkocht worden.
    Beste Leeuw,

    'beetje ingewikkeld' is een relatief begrip en afhankelijk van wie de watch draagt.
    Bekijk bijgaande video eens en dan zul je mogelijk van mening veranderen.
    Zie het als een kleine Ipad om de pols!

    www.apple.com/watch/films/#film-design

    viermeiden
  2. bert190 10 maart 2015 11:34
    quote:

    Rabo schreef op 10 maart 2015 11:01:

    We zijn intussen toch met een langzame kleine correctie bezig van 7.80 naar nu 7.58. Gelukkig gaat het nog met kleine brokjes. We hebben weer nieuws nodig. Wachten is op Q1 cijfers.
    Daar geloof ik niet meer in. Dat is al verwerkt. Zal iets anders voor moeten komen.
  3. viermeiden 10 maart 2015 13:07
    L.s.,

    INGOLSTADT (AFN/DPA/BLOOMBERG) - Het Duitse automerk Audi, dochterbedrijf van Volkswagen, heeft in 2014 de omzet en winst zien stijgen, geholpen door een recordverkoop. Dat liet Audi dinsdag weten.

    De omzet steeg met bijna 8 procent tot 53,8 miljard euro en de nettowinst klom met 10 procent naar circa 4,4 miljard euro. Audi verkocht vorig jaar wereldwijd 1,74 miljoen auto's en wil voor 2020 de grens van 2 miljoen auto's slechten. Het bedrijf uit Ingolstadt wil zijn Duitse rivaal BMW inhalen als 's werelds grootste producent van luxeauto's. Om die ambitie waar te maken, investeert Audi de komende tijd jaarlijks 4,8 miljard euro in nieuwe modellen en uitbreiding van de productiecapaciteit.

    ,,We hebben in 2014 meer geleverd dan beloofd. Na een zeer sterke start van het nieuwe jaar mikken we op een nieuw verkooprecord'', aldus topman Rupert Stadler van Audi. Hij wordt gezien als een mogelijke opvolger van Volkswagen-bestuursvoorzitter Martin Winterkorn.

    viermeiden
  4. outofthebox 11 maart 2015 09:01
    Helder en verhelderend verhaal uit het ED vandaag:

    Inbouw groeimarkt TomTom
    Technisch hart van onderdeel inbouwnavigatie­systemen van TomTom opereert vanuit Eindhoven.

    door Henk van Weert e-mail: h.vanweert@ed.nl EINDHOVEN – De ene na de ande­re autofabrikant meldt zich te­genwoordig bij TomTom. De Am­sterdamse producent van naviga­tiesystemen sloot recent contrac­ten af met onder meer Audi en Kia.
    Een mooie ontwikkeling, vindt Paul Hesen, vice-president Custom Systems van TomTom in Eindhoven.
    „We hebben de afgelopen jaren veel geïnvesteerd en veel werk verricht. We zien nu dat ons ver­haal aanslaat bij de auto-indus­trie”, zegt hij. Aan de Luchthavenweg heeft TomTom 200 man aan het werk.
    Driekwart is bezig met de ont­wikkeling van software.
    TomTom is vooral bekend om zijn personal navigation devices, in de volksmond navigatiekastjes.
    Ze vormen nog altijd het hoofd­product van het bedrijf. Consu­menten brachten vorig jaar 619 miljoen euro in het laatje. De au­tomotive- poot leverde 109 mil­joen op. Het is een vrij nieuwe, belangrij­ke tak van TomTom. Hesen: „We wilden ons aanbod verbreden om onze technologie te versprei­den naar meerdere segmenten.
    Personal navigation devices zijn nog altijd belangrijk. Er was spra­ke van teruggang, maar die heb­ben we weten te stoppen. We zit­ten er nu solide in. In 2008 heb­ben we de stap naar automoti­ve- systemen kunnen zetten. Een contract met Renault heeft daar­in veel voor ons betekend. We hebben voor Renault goede, geïn­tegreerde en gebruiksvriendelij­ke navigatie kunnen bouwen.
    Een mooie start voor ons op au­tomotive- gebied.”

    In Eindhoven zitten de systeem­bouwers van TomTom. Zij breng­en de kaarten, de services en de navigatiesoftware van het be­drijf samen in een systeem, dat in het dashboard van een be­paald type auto kan.
    Hesen: „Wij hebben het hele portfolio: kaarten, navigatiesoft­ware en services, zoals verkeers­informatie. Concurrenten bie­den producten los aan, wij zijn de enige die ze allemaal heeft.

    Als de klant het wil op volledig geïntegreerde manier, maar ook als losse onderdelen op industrie­standaard. En als ze dat graag koppelen aan producten van an­dere leveranciers kan dat ook.”

    TomTom werkt nu aan kaarten die altijd up to date zijn.
    „Mensen willen dat informatie op kaarten zo vers mogelijk is.
    Als er bijvoorbeeld op een kruis­punt iets verandert kunnen wij dat straks realtime verwerken.
    We ontdekken snel dat er iets veranderd is, dank zij de informa­tie die we in onze database terug­krijgen van rijders. Door middel van continu kleine updates hou­den we de kaarten voortdurend bij de tijd. Deze werkwijze moet de volgende doorbraak worden in navigatie. Wij zijn daar verder in dan onze concurenten,” legt Paul Hesen uit.

  5. [verwijderd] 11 maart 2015 09:14
    TomTom plans daily roadmap updates from user data despite privacy concerns

    TomTom plans to use customer journey data to provide more timely updates to its road navigation software, but has moved to allay privacy concerns by promising this data will be private and secure.

    TomTom offers a digital base map of the road network which motorists can then customise with their own travel information such as more direct routes, features on routes suggested and correcting errors.

    Simon Hania, vice president of privacy and security at TomTom, said at Gartner's Business Intelligence and Analytics Summit 2015, attended by V3, that TomTom plans to crowdsource that information to build up a database of travel routes.

    "We are allowing users to change that map. You report errors, and we'll make sure we get these errors checked, vetted and approved within 24 hours so you will have a fresh map every day instead of three months. We're not there yet, but in two or three years we will be," he said.

    Hania explained that this data can come from many sources including TomTom's own GPS hardware, smartphones running the company's app, and satnav technology built into the infotainment systems of many modern cars.

    Harvested data can also be used to help the public sector by providing insight into traffic flows. This allows for better road planning and could even assist with the placement of new hospitals on routes where travel times to the location are as short as possible.

    TomTom also wants to encourage drivers to share travel information with the firm, as that data will improve its overall navigation service, as the video below explains.

    Doubt around data use
    However, Hania said that the use of people's travel data is a sensitive matter. "Privacy means a lot to a lot of people. To most it resonates with self-determination and non-interference, typically what you want in a car," he said.

    Issues around data privacy hit TomTom in 2011 when it was accused of providing travel data to the police to help them decide where to establish speed traps.

    The company was then accused of providing personal data to the authorities which could be used to issue drivers with speeding fines.

    Hania claimed that this was not the case and that the police were simply using TomTom maps to see where the actual traffic speed was below the legal limit and therefore would not need a speed camera to be installed.

    "They used it to optimise taxpayers' money," said Hania, going on to explain how TomTom was found not to have breached any regulations.

    But as a result of this, Hania said that TomTom must take more action to better communicate how it uses customer data.

    He outlined how TomTom now inform customers on how it will use travel data and ask for explicit permission beforehand.

    Furthermore, Hania outlined how the data is encrypted, anonymised, mingled with other data and stored on secure servers with any reference to its owner stripped out.

    According to Hania, TomTom and other navigation product providers must integrate these data privacy measures from the start of any new product development if they are going to gain the trust of customers.

    He concluded by saying that personal data needs to be collected in such a way that it will be used only to build products that benefit customers.

    "If you cannot explain to your users what you are doing and why, maybe you shouldn't be doing it," he said.

    The use of data is a divisive subject. Visa's head of analytics champions focusing big data projects on making money, while others recognise that privacy concerns around the benefits of big data must be addressed.

    Bron: www.v3.co.uk/v3-uk/news/2398995/tomto...
  6. [verwijderd] 11 maart 2015 09:43
    Denk juist dat tomtom de angel er uit heeft gehaald na de (onterechte) beeldvorming in 2011. Onder andere door zelf een privacy officer te benoemen, op congressen te spreken over dit onderwerp en pro-actief met gebruikers en toezichthouders te spreken. Bovendien kan elke gebruiker zijn instellingen aanpassen; wat je uiteraard niet wilt.
  7. [verwijderd] 11 maart 2015 09:46
    quote:

    hvasd2 schreef op 11 maart 2015 09:31:

    Dit is de achilleshiel van TT.... Als ze dit niet goed regelen, worden een hoop van hun producten een stuk minder waardevol !
    Dat realiseren ze zich al een hele tijd en laten niets na om zichzelf op dat gebied als "betrouwbaar" te etaleren. Voor Google is dat laatste een onbegonnen taak. Die zouden klinken als de NSA die beterschap beloven.

    TomTom is er m.i. best goed in geslaagd om privacy juist om te buigen in een USP. Daar zit ook nog wel een gevaar als ze nog intensiever (/zichtbaarder intensief) gaan samenwerken met Apple, c.q. overgenomen worden.
  8. [verwijderd] 11 maart 2015 10:03
    DEN HAAG (AFN) - De auto- en motorbranche is 2014 in mineur geëindigd. In het vierde kwartaal daalde de omzet met bijna 7 procent, zo blijkt uit cijfers die het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) woensdag publiceerde. Met name importeurs van personenauto's kregen een forse tik. Hun opbrengsten daalden met 10 procent.

    De daling viel extra scherp uit doordat autodealers in de laatste maanden van 2013 juist erg goede zaken deden. Per 1 januari 2014 kwamen veel fiscale voordelen voor zuinige auto's te vervallen. Veel mensen schaften op de valreep nog een nieuwe wagen aan waarmee zij nog wel van die gunstige regelingen konden profiteren.

    (ANP Redactie AFN/Economie, email economie(at)anp.nl, +31 20 560 6070)
230 Posts
Pagina: «« 1 ... 7 8 9 10 11 12 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.