Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel Kendrion AEX:KENDR.NL, NL0000852531

Laatste koers (eur) Verschil Volume
11,000   0,000   (0,00%) Dagrange 10,920 - 11,000 9.886   Gem. (3M) 20,6K

2015 weer een topjaar .

624 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 32 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 23 januari 2015 13:12
    Interessant! Dat er geblokt wordt blijkt duidelijk uit de feiten, al weten we niet waarom.

    Geen zorg of Kendrion draait, geen zorg over economieën in VS en ook niet meer zo in Duitsland. Draghi probeert de Europese zaak verder aan te zwengelen en ik denk terecht (groei is structureel te matig en inflatie ontbreekt zowat). Algemeen beursklimaat is prima. Griekenland is not worth mentioning. Autoverkopen trekken aan. Huizenmarkt in Nederland herstelt. Het lijkt wel een goed-nieuws-show uit de mid-nineties.

    Koers blijft nog hangen door weinig free-float, Plas en relatieve onbekendheid. Duidelijk voorkeur nu ook voor grote fondsen waar de kopers staan te dringen. Misschien wil men na winstnemingen een keer switchen naar de kleinere?

    Cijfers over een maand zijn niet meer zo ver weg.
  2. [verwijderd] 23 januari 2015 14:19
    quote:

    Barbier schreef op 23 januari 2015 13:26:

    We weten gewoon dat DL aan het afbouwen is... hebben ze zelf gezegd...
    Dit is volgens mij niet de DL, maar van der Plas. Die melde een tijdje geleden dat hij verkocht had tot onder de 3%. Hij hield er nog een 300K over ongeveer. Die zijn er de laatste tijd wel doorheen gegaan. Dus eerdaags een afmelding van van der Plas !!
  3. 2008drama 23 januari 2015 17:01
    quote:

    G 60. schreef op 23 januari 2015 14:24:

    Volgens mij wil Delta Loyd Kendrion nog aanhouden .
    Van der Plas had eind december 2014 nog 390.000 aandelen (3 procent melding) van 13 miljoen uitstaande aandelen.

    Als hij nog actief aan het afbouwen is zou mij dat verwonderen. Immers de afgelopen weken zijn de omzetten bijna 100K per dag. En gaan er blokken uit de laat weg van 30K per keer.

    Of zijn belang moet dan nu (bijna nul zijn).

    Of er zijn nog andere grote aanbieders. Gezien de grootte van de laatbokken zou het me niet verbazen dat Deltalloyd dan hier afscheid van neemt. Ze hebben een te hoge weging in een enkel fonds. Dat is dan wel zuur voor bestaande aandeelhouders dat zo'n grote aandeelhouder via de openmarkt zijn stukken kwijt wil.

    Marketcap van Kendrion is 286 miljoen als ze daar dan 20% van hebben is dat een belang van 60 miljoen. Als ze daar dan afstand van moeten doen vanwege solvabilitietsredenen vind ik dat een rare reden. 60 miljoen is verwaarloosbaar voor Deltalloyd. Dat ze misschien andere redenen hebben vanwege dividendratios en of vooruitzichten en wat minder smallcap wilen hebben zou ik logischer vinden (al ben ik het daar niet mee eens als Kendrion belegger (lol)

    Nogmaals ik dacht in 2007 al dat Kendrion van de beurs zou worden gehaald alleen waren er toen die toestanden vanweg kartelvorming. Het verbaaste mij toen ook dat er zo resoluut werd afgeboekt terwijl ze nog alles moesten doorlopen.

    Ik hoopp dat er geen overname komt gezien de ratios en de vooruitzichten dat de komende jaar(en) het wat miner zal zijn vind gene probleem


  4. RT2014 23 januari 2015 17:43
    De grote blokken leken vanmiddag te zijn uitgenomen. In de slotveiling werd de koers echter wel weer 30 cent teruggezet. Ik denk dat een grote aandeelhouder dus nog niet helemaal klaar is met verkopen.

    Normaliter volg ik de koers van mijn small caps niet zo nauwlettend, maar Kendrion is momenteel wel interessant. Ik krijg de indruk dat de kurk van de fles is en dat de koers weer gaat herstellen richting €24 en hoger.
  5. 2008drama 24 januari 2015 12:38
    Stel: Dit soort dingetjes kost 50 Euro per stuk.

    Althans ze zien er niet uit alsof het onderdelen van een Euro per stuk zijn, immers dit zijn toch wel essentiele motoronderdelen. En er staan er voor 2015 een miljoen op stapel....

    Dan is alleen "dit dingetje" al 50 miljoen aan annual recurring omzet. (laat staan als ze naar 1.6 Mio groeien)

    En je gaat mij ook niet vertellen dat je hier geen goede marge op pakt. Het is state of the art en wordt in alle Audi en Volkswagen "diesels" gehangen.

    Let wel de Audi Diesels winnen al jaren met twee vingers in hun neus Le Mans en zo n beetje alles wat er te winnen valt... Audi (Volkswagen is wereldmarktleider in Diesel).

    Wat ik niet begrijp is dat er bij bedrijven, als ze voor pleepier een nieuwe leverancier hebben gevonden, er een ronkend pressrelease de deur uit gaat. Terwijl het dan bij Kendrion oorverdovend stil blijft terwijl ze nog net niet de chip voor de IPhone8 mogen ontwikkelen.

    Kendrion recently launched its newly developed highpressure
    valve for Volkswagen, which can handle pressures
    up to 2,500 bar. The new design, based on earlier ‘closed’
    products, is smaller and yet can reach higher pressures,
    enabling VW to comply with the EURO 6 norm for common rail
    diesel engines.
    New production line
    In 2014 Kendrion PCS is producing almost 200,000
    of these high-pressure valves, followed by a ramp-up to one
    million in 2015 and to a maximum of 1.6 million in later years.

    Project leader Volker Lehmann: “For production purposes
    we installed a totally new, fully automated production line in
    Villingen, Germany. Including all test facilities this high tech
    line with a 10.7 second takt time required a EUR 5 million
    investment.”

    Less pollution
    The higher the pressure, the lower the emission of CO2
    because of the more precise fuel injection. With the 2,500 bar
    high-pressure valve in full production, Volker Lehman and his
    team have silently started working on a valve with even higher
    pressures.

    Additioneel, de systemen die ze aan Volkswagen leveren als anti-geluid om uitlaatgeluiden te elimineren worden steeds meer toegepast.

    Wellicht is Kendrion zijn marketing afdeling hen beste klant.

    The Automotive Division is looking at opportunities
    to apply this very same system in neighbouring
    markets. First experiences are positive.

    In the personal car market the revolutionary Kendrion sound system
    has been widely accepted and applied. The whole Volkswagen Group
    (Volkswagen, Audi, Seat, Skoda, Porsche) is a highly esteemed customer.

    in 2015 production start is expected for the Kia C’eed. And together
    with Magna Steyr in Austria Uwe Dettmann (Business Unit Leader Sound
    Design) and his team are working on additional applications.
    Interest

    Uwe Dettmann: “We think our sound system can also improve the quality
    of sound and enhance comfort in buses. That is why we introduced the
    system at the recent IAA tradeshow in Hannover, Germany. We met with
    a lot of interest from bus builders. Our Key Account Managers are now
    preparing meetings and presentations for this new target group.”
    Exterior sound
    There is also news on the technical side. Kendrion ACS is developing
    a system for exterior sound, as a replacement for muffler sound. The
    patented system is brand new: two demonstration models have been
    developed and ACS is ready to enter the market with this new development.
  6. RT2014 26 januari 2015 10:54
    quote:

    RT2014 schreef op 23 januari 2015 17:43:

    De grote blokken leken vanmiddag te zijn uitgenomen. In de slotveiling werd de koers echter wel weer 30 cent teruggezet. Ik denk dat een grote aandeelhouder dus nog niet helemaal klaar is met verkopen.

    Normaliter volg ik de koers van mijn small caps niet zo nauwlettend, maar Kendrion is momenteel wel interessant. Ik krijg de indruk dat de kurk van de fles is en dat de koers weer gaat herstellen richting €24 en hoger.
    Verkoopdruk lijkt nu echt weg. Herstel is gaande.
  7. Dennis1982 26 januari 2015 10:58
    Vannochtend ingestapt met volgende redenen:

    -k/w van 12-13 is beschijden. Cijfers zijn goed
    -Opkoopprogramma van ECB is gunstig voor cyclische bedrijven (auto-industrie).
    -Verkoopdruk door Plas en Delta Lloyd moet onderhand over zijn.
    -Er is ruimte voor overnames/uitbreiding

    Iemand nog meer redenen?
  8. [verwijderd] 26 januari 2015 11:30
    quote:

    Dennis1982 schreef op 26 januari 2015 10:58:

    Vannochtend ingestapt met volgende redenen:

    -k/w van 12-13 is beschijden. Cijfers zijn goed
    -Opkoopprogramma van ECB is gunstig voor cyclische bedrijven (auto-industrie).
    -Verkoopdruk door Plas en Delta Lloyd moet onderhand over zijn.
    -Er is ruimte voor overnames/uitbreiding

    Iemand nog meer redenen?
    Sterk in Duitsland en de VS, economieën die goed draaien. Eerdere koerspotentie al bewezen (€ 26,-). Bedrijf lijkt ook technisch goed op zichzelf (goed concurrerend).

    Laatblok van circa 4k op € 23,00 is ingetrokken. Als niet iets zodanigs terugkomt, lijkt de rest in de 23 peanuts....
  9. RT2014 26 januari 2015 12:09
    Dagelijks verhandelde volume wordt steeds aantrekkelijker al blijft de liquiditeit beperkt.

    In 2013 was het gemiddelde dagvolume ongeveer 13.500 stukken. In 2014 is het opgelopen naar 20.000. Nu zie je dat het al richting de 25000 gaat. De afgelopen weken was het dagelijks volume geregeld rond de 100.000.
624 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 32 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.