Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,215   +0,050   (+0,97%) Dagrange 5,125 - 5,230 7.193   Gem. (3M) 179,1K

tOMtOM 15 November 2015 tm 22 November

1.383 Posts
Pagina: «« 1 ... 42 43 44 45 46 ... 70 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. harrysnel 20 november 2014 12:15
    quote:

    xynix schreef op 20 november 2014 11:02:

    [...]
    Harry, 100% met je eens dat een avondje stappen met een select clubje best leuk zou kunnen zijn. Ik denk ook met Bart erbij.

    Maar kun jij je onttrekken aan een duidelijk beeld van de rol die Bart speelt (moeten spelen?). Jij formuleert het als gebruikelijk veel vriendelijker en evenwichtiger, maar jouw betoog valt ook onder de categorie "but Brutus is a honourable man". Er is in de oren van het luisterend publiek maar één conclusie mogelijk over Bart/Brutus, zo "honourable" als hij ook moge zijn.
    Ik zie het als volgt:

    De beurs is 1 grote slangenkuil. Als het om geld gaat is alles geoorloofd. Het zijn niet alleen de shorters die "de Brutus rol" vertolken; iedereen probeert elkaar de loef af te steken en geld te verdienen. Het gaat daarbij niet om moraal/ethiek; ook bij de particulier speelt dit geen rol. Dit gegeven moet je accepteren als je actief wordt op de beurs.

    *Neem Imtech. Aantal jaren geleden haalt bedrijf honderden miljoenen vreemd vermogen op bij banken om "path to growth te financieren". Omzet moet verdubbelen in X jaar. Pools pretpark, emissie, fraude, nieuwe emissie...we kennen het verhaal. Ik zie een heleboel Brutussen:

    - het oude management dat de banken heeft opgelicht. Zij hebben onjuist beeld geschetst van bedrijf, vervolgens vreemd vermogen opgehaald bij banken dat verdwenen is naar criminelen.
    - de banken die met hun positieve adviezen vervolgens proberen om nog zoveel mogelijk geld terug te halen bij de particulier middels emissie.
    - de particulier die op een forum een positief pump praatje houdt in de hoop koers om hoog te krijgen.
    - de goeroe Geert S. die geheel "gratis" een analyse beschikbaar stelt via zijn site.
    - de analist die het Poolse Pretpark grootste order uit geschiedenis Imtech noemt, koersdoel verhoogt en daarmee mijn sprinters short door het stoploss niveau duwt.
    ....etc.

    Imtech naait bank, bank naait particulier, particulier naait particulier, analist naait mij:)

    Wie maakt er mogelijk een einde aan deze oplichterij? De shorters. Drama voor de werknemers, daar zal iedereen het over eens zijn. Iedereen behalve dan de werknemers van een bonafide installatiebedrijf die nu wel aan het werk kunnen omdat project niet weggekaapt wordt door Imtech dat met offerte zo laag kan gaan zitten als het wil omdat er toch geen bal van de boekhouding klopt.

    Bam , SBM hetzelfde verhaal.

    So what? Ik ben dus van mening dat de beurs per definitie "niet eerlijk" is, dat iedereen een bepaald belang heeft, daar doe je niets aan. Maar als je daar vwb het forum overheen kunt stappen zou dat fijn zijn. Ook omdat dit forum m.i. een verwaarloosbare invloed op de koers heeft. Vandaar mijn vraag aan Bart om die info toch te delen. Wellicht naïef maar ik zit voor mijn plezier op dit forum en hoop dat het weer gezellig wordt. Daarom appelleer ik ook aan iets dat jij, Bart, ik en vele anderen met elkaar wel gemeen hebben: een hekel aan inhoudsloze prietpraat op kleuterschool niveau:).
  2. forum rang 5 boem! 20 november 2014 12:43
    Hoe tom2 factureert aan ACER weet ik ook niet, waarschijnlijk een bedrag(je) per verkochte ACER-phone.

    Het succesgehalte van dit nieuwe ACER-project zal de uireindelijke factuurwaarde bepalen voor tom2.
    Hetzelfde verhaal voor de gisteren gepubliceerde deal met INTEL.
    Twee nieuwe deals die extra omzet zullen opleveren maar waarvan de hoogte onzeker blijft.

    Dat ligt anders bij de deal met PSA die vanaf 2015 substantieel omzet oplevert, de deals met JEEP, SMART en niet te vergeten het orderboek.
    In dit automotive segment hebben we over stapelomzet.
    De nieuwe deal met VW is er een die naast de reeds genoemde nieuwe deals grote effecten zal hebben op omzet(mede door de schaalbaarheid).

    Hier gaat echt het principe op van massa is kassa.

    Zelfs met een luttel bedrag van 12 euro per jaar schrijf je met een gestapeld aantal wagens met tom2 inside van 50 mio een omzet van 600 mio en een marge van minimaal 400 mio.

    Indien je vluchtig naar de geleverde financiele prestaties van tom2 gedurende de laatste jaren kijkt zie je een bedrijf dat jaar op jaar inlevert qua omzet waarbij ook de winstgevendheid te wensen overlaat.

    Degenen die iets verder kijken zien de cash-ontwikkeling en snappen in combinatie van de DL dat het slechts een kwestie van tijd is totdat de weg omhoog wordt ingeslagen.
    De transitie van hardware naar C&S zal ervoor zorgen dat de winst met en hefboom gaat in verhouding tot de omzetstijging.

    Niets wijst erop dat DGA's aan het roer staan van een geregisseerde exit.
    Ik dicht de zittende DGA's meer dan gemiddelde intelligentie toe.
    Indien het ooit in hun brein is opgekomen dan hadden ze dat allang gerealiseerd 1 a 2 jaar terug toen de wederopstanding van tom2 nog niet zo evident was.

    Dat er partijen zijn die short gaan, is goed te begrijpen indien je gelooft dat HERE 80% heeft en houdt van het automotive-segment,tom2 met zijn zeer beperkte budget voor R&D geen partij is voor grootheden als Google etc en het gegeven dat de PND-markt(nog steeds de grootste omzet-component) blijft krimpen.

    Laat de shorters gewoon hun gang gaan, zij zijn ervan overtuigd dat HERE zijn positie in Automotive consolideert en dat Tom2 verder krimpt door dalende PND-omzetten en het feit dat Google leidend zal zijn met gratis navigatie.
    Zij hebben geen oog voor HAD en geven aan dat de overeenkomst met VW alleen maar zorgt voor meer kosten.

    Ik heb een volstrekt andere mening, met of zonder shorters de omzet en winst kunnen maar een kant op en dat is de richting die nu al zichtbaar is bij de CASH tw up.

    Er is geen haast bij indien je in 2015 instapt voor 8 euro kan je de grote rit naar 40 tot 100 nog mee maken.

  3. [verwijderd] 20 november 2014 12:51
    quote:

    Turquoisine schreef op 20 november 2014 12:42:

    Voor wat betreft VW; ik dacht dat de presentatie gisteravond/vannacht (onze tijd) was maar ik lees hier ook regelmatig dat met VW nieuws (TT levert maps/traffic aan VW) TT morgen omhoog kan. Is er dan (nog?) een persconferentie van VW die vandaag gehouden wordt?
    Daar ben ik ook benieuwd naar. Volkswagen stond vannacht om 00.10 uur op de planning in Los Angeles. Zien we iets over het hoofd.
  4. [verwijderd] 20 november 2014 12:56
    quote:

    mineraalwater schreef op 20 november 2014 12:31:

    5% ingeleverd vanaf 9 uur. Winst gister zal ook wel verdwijnen. Alle deals, berichten,gepraat,koersdoelen ten spijt

    Het lijkt de bedoeling te zijn dat je dit denkt. Eerst bijna 10 dagen op rij een procentje er af; dat zie je niet vaak. Sommigen worden daar moedeloos van en dat wordt hen hier nog extra aangepraat door trollen.

    Vervolgens zie je wel gisteren wat een positief nieuwsberichtje doet. Als het er op lijkt dat ik uit de boom geschud moet worden, blijf ik extra goed zitten. Niet alleen omdat een bericht over Volkswagen in de lucht hangt, maar dat speelt wel mee.
  5. [verwijderd] 20 november 2014 13:15
    Misschien niet het juiste draadje, maar het viel me op dat er weinig handel is in de optie series van tomtom. Ik wil zelf mijn exposure verhogen door paar putjes te schrijven om toch wat premie op te strijken/ of een aankoop te doen tegen een korting.

    Iemand zelf ervaring met het kopen/verkopen van opties TT
  6. paping001 20 november 2014 13:27
    persoonlijk denk ik dat tomtom een bedrijf is dat strategisch op een dead end street zit. ik denk dan ook dat de deal intell van gisteren een aparte koerstijging opleverde in die zin. Meer a dead cat bouncing..
    De markt voor armbandjes etc - zeker die lelijke van intell (maar smaak is persoonlijk) is nooit voldoende om hieraan tegemoet te komen. Waar ik mee worstel is wat de toegevoegde waarde is van tom tom en hoe ze eraan verdienen. Sta open voor suggesties en hoor graag!
  7. Wipo 20 november 2014 13:33
    Welcoming Renault’s R-Link (an integrated tablet which is connected to the car and the Internet simultaneously), the Captur’s central display provides TomTom navigation, multimedia playback, Bluetooth telephony, and fuel consumption read outs. Quite neat, actually.

    Available at Arabian Automobiles showrooms from 8th December 2014 onwards, the Captur wears a starting price of AED 57,900.

    - See more at: automiddleeast.com/2014/11/20/headlin...
  8. paping001 20 november 2014 13:42
    quote:

    Wipo schreef op 20 november 2014 13:33:

    Welcoming Renault’s R-Link (an integrated tablet which is connected to the car and the Internet simultaneously), the Captur’s central display provides TomTom navigation, multimedia playback, Bluetooth telephony, and fuel consumption read outs. Quite neat, actually.

    Available at Arabian Automobiles showrooms from 8th December 2014 onwards, the Captur wears a starting price of AED 57,900.

    - See more at: automiddleeast.com/2014/11/20/headlin...
    Laat ze nou eens op iedere auto 500 euro marge draaien. Hoeveel auto's denk je dat er in de middle east worden verkocht? 1000? 10000? dan is de marge nog steeds niet om over naar huis te schrijven...
1.383 Posts
Pagina: «« 1 ... 42 43 44 45 46 ... 70 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.