Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
4,996   +0,022   (+0,44%) Dagrange 4,954 - 5,035 148.622   Gem. (3M) 200,2K

Resultaten Q2-2014

301 Posts
Pagina: «« 1 ... 5 6 7 8 9 ... 16 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. harrysnel 24 juli 2014 10:58
    quote:

    famel schreef op 24 juli 2014 10:50:

    [...]

    Eens.
    Mijn eerste gedachte bij de reclame was: Dat had ook wel wat minder ingezoomd mogen worden. Daarnaast zouden ze een variant met een man moeten maken, want aangezien die geen BH dragen wordt het veel duidelijker zichtbaar dat er geen borstband meer nodig is.

    Eventueel zou je zelfs nog een duo reclame kunnen maken waarin zowel een mooie vrouw als een man te zien zijn.
    Of dit model komt groepje joggende dikke mannen tegen. Die draaien zich om als ze voorbijkomt en dan hoor je de hartslagbanden knappen.

    Of dikke man kleedt zich uit na hardlopen. Afdruk band lijkt gevolg van slechte sport bh, model overhandigt sporthorloge met haar telefoonnr.

    TT runner cardio: voor iedereen onontbeerlijk.

    Als eerste commercial gericht op awareness: prima. Nu doorpakken met benadrukken van voordelen voor de "gewone" m/v.
  2. [verwijderd] 24 juli 2014 11:00
    quote:

    famel schreef op 24 juli 2014 10:50:

    [...]
    Eens.
    Mijn eerste gedachte bij de reclame was: Dat had ook wel wat minder ingezoomd mogen worden. Daarnaast zouden ze een variant met een man moeten maken, want aangezien die geen BH dragen wordt het veel duidelijker zichtbaar dat er geen borstband meer nodig is.

    Eventueel zou je zelfs nog een duo reclame kunnen maken waarin zowel een mooie vrouw als een man te zien zijn.
    Creatieve brainwave!

    Ik realiseer me trouwens ook wel dat ik weinig recht van spreken heb als het gaat om irritatiegrenzen opzoeken ;-) !
  3. [verwijderd] 24 juli 2014 11:08
    quote:

    kingwoep schreef op 24 juli 2014 10:56:

    [...]

    Geen gek idee, en als ze dan een wat "vollere" man gebruiken krijgt het weer een extra (grappig) effect :-)
    Je bedoeld een internationaal bekende man op leeftijd met ontbloot bovenlijf door een ijsrivier laten zwemmen of met een beer laten worstelen? Ik zou niemand weten....

    Zonder gekheid, als ze nu ombuigen naar actief gebruik door bv. Lou & Bau of Sven K. dan vestigen ze TT als geloofwaardig sport/health merk. Dan kun je de komende jaren alle nieuwe sensoren die er aan komen zo toevoegen in een nieuw modelletje.
  4. [verwijderd] 24 juli 2014 11:29
    Goede cijfers, echter heb ik nog een 2-tal zaken, waarop ik hoop antwoord te krijgen tijdens de conference call.

    1) Churn-rate telematics en daling in ARPU bij telematics.

    Uiteraard een beter beeld van de industrie dynamiek in telematics.

    2) Reden dat het marktaandeel in de US blijft steken op 15%, waar mijn persoonljke verwachting was dat TomTom kon groeien naar hun oude niveau van 20% marktaandeel. Zeker na de introductie van hun nieuwe PND lijn in de VS.
  5. harrysnel 24 juli 2014 11:33
    quote:

    xynix schreef op 24 juli 2014 11:06:

    Goed geboerd?
    Ook hier met relatief grote positie cijfers in gegaan, geen bazooka;). Vandaag klein deel aandelen verkocht en bv wat putjes sep 5,60 geschreven.

    Ik zie de grote lijnen vwb koers van het aandeel als volgt. De verbetering/draai die TT maakt is nu ook zichtbaar in ratio's waar de gemiddelde analist m.i. teveel waarde aan hecht. Denk aan omzet, wpa etc. Dit legt een soort van "bodem" onder de koers, stel wpa 0,35 dan geeft k/w van 20 ook een koers van E7. De mogelijkheid voor analisten om koers naar beneden te trappen wordt stuk minder dankzij stabilisering pnd en sporthorloges.

    Ik zit niet om deze redenen in TT, wil ook geen dividend en juich extra investeringen juist toe. Verwacht namelijk in toekomst dat TT daar vruchten van plukt. "De markt" heeft wellicht gelijk dat TT voorlopig niet meer de oude omzetniveau's als in glorietijd pnd's bereikt. Maar 1 miljard omzet met 200mln winst vind ik ook prima in 2016. Hoort dan koers bij van zeg E10 - E15. Plus nog kans op verkoop (van deel), beursgang Telematics etc.

    Zakt koers wat terug dan koop ik weer wat extra aandelen/schrijf puts. Stijgt de koers verder, ook prima. Ook al zit ik niet op dezelfde lijn als de gemiddelde analist, zichtbaar herstel in de (m.i. niet relevante) boekhoudkundige variabelen maakt aanhouden van relatief grote longpostie stuk makkelijker:).

    Edit: komt ook nog bij dat ik het "bear-scenario" van de shorters niet langer aannemelijk acht. TT heeft onder druk gestaan van technologische ontwikkelingen en ook financieel. Aankoop Tele Atlas die financiële ratio's onder druk zet en technologische ontwikkelingen die het oude verdienmodel onderuit halen. Teruglopende omzetten, wel >220 mln uitstaande aandelen, forse schuld na aankoop Tele Atlas....
    Dit is verleden tijd en volgens mij is draai gemaakt. Nog niet iedereen heeft dat door. De shortpartijen wel, nu de analisten nog:).
  6. [verwijderd] 24 juli 2014 11:37
    Ik heb ook echt zin in de webcast. Die zal vast heel wat meer nieuws brengen dan het oppervlakkige analisten geneuzel.

    Maar wat mij betreft gaat de grootste aandacht uit naar realtime maps en het record aantal uitgebrachte offertes in automotive. Dus de onderwerpen die de analisten totaal links laten liggen.

    Ik zou zelf een vraag van de VEB over de zusjes en corporate governance en de merkwaardige samenloop van de opbouw van de TT International short positie (Carla) en de aanstellingsagenda van Jacqueline ook wel aardig vinden, als extra schot voor de boeg om geen verdere ongein op dit terrein uit te halen!
  7. [verwijderd] 24 juli 2014 11:38
    quote:

    harrysnel schreef op 24 juli 2014 11:33:

    [...]

    Ook hier met relatief grote positie cijfers in gegaan, geen bazooka;). Vandaag klein deel aandelen verkocht en bv wat putjes sep 5,60 geschreven.

    Ik zie de grote lijnen vwb koers van het aandeel als volgt. De verbetering/draai die TT maakt is nu ook zichtbaar in ratio's waar de gemiddelde analist m.i. teveel waarde aan hecht. Denk aan omzet, wpa etc. Dit legt een soort van "bodem" onder de koers, stel wpa 0,35 dan geeft k/w van 20 ook een koers van E7. De mogelijkheid voor analisten om koers naar beneden te trappen wordt stuk minder dankzij stabilisering pnd en sporthorloges.

    Ik zit niet om deze redenen in TT, wil ook geen dividend en juich extra investeringen juist toe. Verwacht namelijk in toekomst dat TT daar vruchten van plukt. "De markt" heeft wellicht gelijk dat TT voorlopig niet meer de oude omzetniveau's als in glorietijd pnd's bereikt. Maar 1 miljard omzet met 200mln winst vind ik ook prima in 2016. Hoort dan koers bij van zeg E10 - E15. Plus nog kans op verkoop (van deel), beursgang Telematics etc.

    Zakt koers wat terug dan koop ik weer wat extra aandelen/schrijf puts. Stijgt de koers verder, ook prima. Ook al zit ik niet op dezelfde lijn als de gemiddelde analist, zichtbaar herstel in de (m.i. niet relevante) boekhoudkundige variabelen maakt aanhouden van relatief grote longpostie stuk makkelijker:).
    Onbeschermd er in gaan is ook gewoon lekkerder.
    Geldt wel bij meerdere zaken.
  8. [verwijderd] 24 juli 2014 12:15
    quote:

    harrysnel schreef op 24 juli 2014 11:33:

    Ook hier met relatief grote positie cijfers in gegaan, geen bazooka;).
    Ik ben wel benieuwd hoe mijn rendementsplaatje van Alex er morgen uitziet. Vanmorgen voorbeurs stond de teller na een grillig patroon in de afgelopen weken op een rendement van 35%.

    Dan zeg ik: dat moet beter kunnen ;-) !

    Ik verwacht trouwens dat we hoger de dag uitgaan, dan waar we nu staan.
  9. [verwijderd] 24 juli 2014 12:40
    quote:

    *Justin* schreef op 24 juli 2014 10:50:

    [...]

    Exact. Post net dit in ander draadje...

    ///----///

    Het tweede halfjaar is altijd sterker dan het eerste halfjaar, vanwege de feestdagen. Bovendien was er vorig jaar in de Q4 cijfers een massive spoiler door hoge kosten van een grote campagne.

    Tot nu toe is er 16 cent aangepaste winst behaald. Denk dat tomtom dus makkelijk de 35 cent moet halen. In de markt zien we nu waarderingen van rond de 21x de winst.

    21x35 cent = 7,35. Plus dat verwacht mag worden dat volgend jaar de winst verder toeneemt dankzij het PSA contract, dat ik hoog inschat.

    Nokia geeft namelijk aan dat meer dan de helft van hun here omzet uit automotive komt. Dit betekent omgeveer 120 miljoen euro uit 3,3 miljoen auto's. Dus ongeveer 36 euro per auto.

    Mijn verwachting is dat tomtom bij PSA in totaal voor 1 miljoen stuks goed is, dat is 50% van hun totale Europese sales. Terwijl ik ook verwacht dat tomtom bij PSA China binnenkomt.

    Het contract met psa schat ik dus op zeker 30 miljoen euro, met upside. En er zijn nog andere contracten. Dit is allemaal hoge marge omzet die er volgend jaar bij komt (75% gross margin).

    Ik zie dus zowel voor dit jaar en daarna nog koerspotentieel.

    Zijn de inkomsten uit Automotive niet voor een belangrijk deel op jaarbasis? Repeatinkomsten via een abonnement.

    Zou leuk zijn als Volkswagen Group binnenkomt. Dat zijn 10 miljoen auto's per jaar.
301 Posts
Pagina: «« 1 ... 5 6 7 8 9 ... 16 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.