Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
4,876   -0,038   (-0,77%) Dagrange 4,820 - 4,982 216.156   Gem. (3M) 281,4K

Maandag 10 maart

67 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 10 maart 2014 15:11
    www.ft.com/cms/s/0/581aa95a-a81f-11e3...

    March 10, 2014 8:30 am
    VW chief urges carmakers to fight the rise of the ‘data monster’
    By Chris Bryant in Frankfurt

    Carmakers must prevent the connected vehicle of the future turning into a “data monster” that aids snooping on customers, the chief executive of Volkswagen has warned. Speaking at the opening of the CeBIT IT fair in Hanover, Martin Winterkorn, Europe’s most influential auto executive, vowed to protect customers against the abuse of their data.

    “I clearly say yes to Big Data, yes to greater security and convenience, but no to paternalism and Big Brother. At this point, the entire industry is called upon. We need a voluntary commitment by the automobile industry,” he said.
    Cars are set to generate increasingly vast amounts of data as they are kitted out with infotainment and connectivity services as well as self-driving functions.

    Testing an autonomous S-Class saloon on German roads last year Mercedes-Benz said images from the onboard stereo camera alone generated 300 gigabytes of data every hour. Modern vehicles have become mobile computers, with 1.5km of cables, more than 50 control units and the computing power of 20 advanced personal computers, Mr Winterkorn noted. “The car must not become a data monster,” he said.

    In the same way that social networks gather data in order to offer targeted advertising, data will offer the car industry the chance to offer new services. Some of these services will clearly be beneficial for the consumer: sensors in the car can automatically alert the driver when the vehicle requires a service and let the repair shop know exactly what needs fixing.

    But some impacts may be more intrusive: insurance companies are expected to push customers to install telematic systems that could identify aggressive driving patterns and penalise these with higher premiums. The car industry also faces a challenge in how to store all that data securely, whether in the vehicle or in the cloud. It must also decide which data can be discarded and which must be preserved, in the event of an accident.

    In the audience on Sunday were German chancellor Angela Merkel and British prime minister David Cameron – whose governments were rocked in different ways last year by allegations of government snooping on internet communications. Privacy is expected to be a big theme at the CeBIT show.
  2. [verwijderd] 10 maart 2014 16:31
    quote:

    miss future schreef op 10 maart 2014 16:15:

    [...]

    leg ons dat eens uit
    We hebben nu een paar keer gezien dat het lijkt alsof er heel veel gecoverd is, en de volgende dag was er geen melding,
    Een andere dag dat je denkt dat er niks is gebeurd blijkt er wel een hoop gecoverd, laatst bijna meer dan de dagomzet was.
    Het klopt niet, op z'n minst geven ze niet de goede gecoverde dagen op, maar waarschijnlijkis het nog veel meer foute handel.
  3. Balimoney 10 maart 2014 17:02
    quote:

    3Dprinter schreef op 10 maart 2014 16:31:

    [...]

    We hebben nu een paar keer gezien dat het lijkt alsof er heel veel gecoverd is, en de volgende dag was er geen melding,
    Een andere dag dat je denkt dat er niks is gebeurd blijkt er wel een hoop gecoverd, laatst bijna meer dan de dagomzet was.
    Het klopt niet, op z'n minst geven ze niet de goede gecoverde dagen op, maar waarschijnlijkis het nog veel meer foute handel.
    Tsja, zelfs de stijgingen we archiveren in de map "Manipulatie"....

    Wanneer bereik je het stadium dat je gevaarlijk wordt?
  4. [verwijderd] 10 maart 2014 17:23
    quote:

    Erik9400 schreef op 10 maart 2014 16:35:

    Weet wel zeker dat het foute handel is... met hoog volume omhoog en dan met beleid verkopen om boel te drukken

    Bij beurshandel gaan miljarden om dus er zijn genoeg knappe koppen die manieren bedenken om AFM register te omzeilen ...
    Die hele AFM stelt geen fluit voor, kunnen ze net zo goed gewoon mee stoppen.
67 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.