Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,090   +0,055   (+1,09%) Dagrange 4,988 - 5,100 75.070   Gem. (3M) 231,8K

TomTom in actie voor aandeelhouderswaarde

236 Posts
Pagina: «« 1 ... 5 6 7 8 9 ... 12 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 12 februari 2014 16:31
    De eerste afboeking kwam in 2009. 2011 is ook nog midden in de crisis en geen 2014. De Nokia accountants schat ik qua actuele marktkennis toch hoger in dan die van TomTom. Het is verder helder dat eergisteren Alibaba 1,18 miljard bood op de kaartendatabase van 1 land, China.

    Conclusie: de waarde van de kaartendatabase van 114 landen a 382 miljoen euro op de balans van TomTom is veel te laag.
  2. [verwijderd] 12 februari 2014 16:45
    Impairment Test

    Onafhankelijke expertise noodzakelijk
    Met impairment wordt bedoeld het verlagen van de boekwaarde van vaste activa. Een impairment test wordt uitgevoerd voor ondernemingen om na te gaan of de waarde in de boekhouding nog steeds een getrouw beeld geeft van de werkelijke waarde.

    Ondernemingen moeten op iedere balansdatum beoordelen of hun vaste activa aan bijzondere waardeverminderingen onderhevig kunnen zijn. Mocht dit zo zijn, dan dienen ondernemingen de realiseerbare waarde van het betreffende actief vast te stellen: de zogenaamde impairment test. Volgens de norm IAS 36 moet een onderneming deze test uitvoeren op elke verslagdatum of als er een indicatie is die erop wijst dat er een bijzondere vermindering van de waarde van het actief is.

    Activa herwaarderen
    Voor het vaststellen van de realiseerbare waarde is een onafhankelijke waardebepaling vereist. Voor deze waardebepaling kunnen diverse waarderingsmethodieken worden toegepast. Indien de realiseerbare waarde lager is dan de boekwaarde, dient de onderneming de betreffende activa af te waarderen tot de lagere realiseerbare waarde.


    Onafhankelijke specialist
    Het onderkennen van een herwaardering is verre van eenvoudig. Vanwege de eis van onafhankelijkheid van controlerend accountants is het raadzaam om voor de impairment berekening een onafhankelijke adviseur in te schakelen
  3. Erik9400 12 februari 2014 16:48
    [quote alias=rookgordijn id=7449945 date=201402121631]
    De eerste afboeking kwam in 2009. 2011 is ook nog midden in de crisis en geen 2014. De Nokia accountants schat ik qua actuele marktkennis toch hoger in dan die van TomTom. Het is verder helder dat eergisteren Alibaba 1,18 miljard bood op de kaartendatabase van 1 land, China.

    Conclusie: de waarde van de kaartendatabase van 114 landen a 382 miljoen euro op de balans van TomTom is veel te laag.
    [/quote

    Maar wat is de bedoeling van jv in china? Ook daar horen we niets over...china/india/zuid amerika...daar ging het gisteren net over ...wel over hardware
  4. [verwijderd] 12 februari 2014 21:51
    quote:

    rookgordijn schreef op 11 februari 2014 23:16:

    [...]

    Die indruk heb ik niet. Allen de vorm verschilt maar het een hoeft zeker het ander niet uit te sluiten. Justin gaat zich op de AVA in april richten. De eerste actie kan wat mij betreft volgende week per mail de deur uit richting bestuur/analisten/journalisten.

    Begin jij iig vast met een lijst te maken van mensen die willen meewerken. En een lijst van journalisten/analisten die we gaan benaderen.
    Ik werk dan morgen een eerste opzetje voor de mail/vragenlijst uit. Dat kunnen we dan de komende dagen verder bijwerken.

    Geen woorden maar daden!
    Geen woorden maar daden.
    Rookgordijn al voortgang voor mail/vragenlijst ?
    Bijgaand lijst van personen/instanties die we gaan benaderen.

    Waakhonden:
    consumentenvoorlichting@afm.nl
    persvoorlichting@afm.nl
    info@veb.net

    Journalisten/niewsdiensten:
    amsterdam@dowjones.com
    Info@abmfn.nl
    redsec@fd.nl
    redactie@nu.nl
    redactie@nieuws.nl
    business@anp.nl

    Analisten:
    (Andrew Hayman ) research@independentminds.com
    martijn.dendrijver@ snssecurities.nl
    marc.zwartsenburg@ing.com
    hans.slob@rabobank.com
    arun.rambocus@kempen.nl
    alexander.duval@gs.com
    (Peter Olofsen) Enquiries@keplercheuvreux.com
    stuart.jeffrey@nomura.com
    marcel.achterberg@petercam.com
    gareth.jenkins@ubs.com
    Andrew.Humphrey@morganstanley.com
    marc.hesselink@nl.abnamro.com
    alexander.peterc@exanebnpparibas.com
    james_crawshaw@sandp.com
    andrew.gardiner@barcap.com
    johannes.schaller@db.com

    managementboard TomTom:
    harold.goddijn@tomtom.com
    marina.wyatt@tomtom.com
    alain.detaeye@tomtom.com
    investor relations TomTom:
    ir@tomtom.com
    supervisoryboard TomTom:
    karel.vuursteen@tomtom.com
    doug.dunn@tomtom.com
    guy.demuynck@tomtom.com
    rob.vandenbergh@tomtom.com
    ben.vanderveer@tomtom.com
    peter.wakkie@tomtom.com
    toine.vanlaack@tomtom.com
  5. [verwijderd] 13 februari 2014 15:20
    quote:

    rookgordijn schreef op 13 februari 2014 10:34:

    goed werk inspirator. heb nog even geen tijd op dit moment maar kom snel met wat ideetjes. we moeten ook nog goed nadenken over de inhoud en in welke volgorde. verder de boel ook afstemmen met de actie richting de ava op 1 mei.
    hoe ver ben je ?
    snel handelen lijkt me gewenst, dadelijk staat koers TomTom alweer op 6 euro als al de stoplosses zijn afgeschoten
  6. [verwijderd] 13 februari 2014 20:49
    quote:

    inspirator schreef op 13 februari 2014 15:20:

    [...]
    hoe ver ben je ?
    snel handelen lijkt me gewenst, dadelijk staat koers TomTom alweer op 6 euro als al de stoplosses zijn afgeschoten
    Zit met een belangrijke deadline en dus heel heel weinig tijd op dit moment. Wat mij betreft zijn er 3 soorten acties:
    A. TomTom-bestuur om aandeelhouderswaarde te gaan creëren.
    B. AFM melding vermeend marktmisbruik/voorkennis
    C. foute journalisten/analisten aanpakken

    A
    Ik lees in het TomTom Collectief draadje dat een brief naar Goddijn geen zin heeft en dat dat beter in samenwerking met de VEB kan. Daar is/gaat Mauricee mee aan de slag. Daar kunnen dan wat mij de volgende onderwerpen in komen:

    1. Verrassende outlook 2014 die zorgt voor een zeer sterke koersdaling:

    - WPA 0,20 wordt fors gedrukt door een investering van 100 miljoen in 2014; deels in nieuwe automotive contracten en deels in de versnelde ontwikkeling van 50 miljoen? in real-time kaartenplatform; waarom is hier niet duidelijk en in een eerder stadium over gecommuniceerd zodat dit niet als een verrassing komt voor beleggers? (nu kwam dit uit een vraag van een analist

    2. Verrassende extra kosten van 10-15 miljoen in Q4 (marketing expenses) zonder dat daar extra omzet tegenover staat.

    -graag toelichting; zijn dit wellicht kosten voor de USA-introductie van de nieuwe PND's in maart 2014?

    3. Aanpakken onderwaardering (zoals toegezegd door Goddijn)[b]

    -niets meer van vernomen sindsdien
    -waarom geen afslitsing van business solutions (zie peer fleetmatics die 60 X WPA noteert als USA-marktleider + dan is 30 X WPA voor de Europese marktleider een haalbare afsplitsing; wat is de wpa 2014 voor dit onderdeel?)

    [b]4. waardering TomTom-kaartendatabase (114 landen)is 382 miljoen; impairment-assessment is noodzakelijk gezien Nokia waardering in september 2013 die 3,219 miljard aan waarde toekent voor een vergelijkbare kaartendatabase; de kaartendatabase van 1 land, China, wordt sinds 10 februari 2014 door Alibaba gewaardeerd op 1,18 miljard euro.


    -aanschaf in 2008 voor 2,9 miljard en vanaf 2009 afgeboekt naar 382 miljoen ivm verminderde economische vooruitzichten; die zijn inmiddels weer positiever aan het worden en daarnaast zijn er 2 nieuwe massamarkten die tot ontwikkeling komen (connected-car en smartphone)

    5. delisting door grootaandeelhouders

    -serieuze geruchten in de media geweest
    -is nooit door bestuur/grootaandeelhouders ontkend; nu medio 2013 Dasym van Frank Botman het TomTom-belang van Delta-Lloyd Cyrte heeft overgenomen en daarbij melding is gemaakt dat deze overdracht heeft plaatsgevonden omdat Dasym zich richt op private-equity en Cyrte op beursgenoeerde ondernemingen (was de motivatie van Delta-Lloyd)
    -in het persbericht wordt teven de structuur van de beschermingswal aangepast en op afstand geplaatst (opvallend momnet; lijkt meer juridisch dan dat ie ook daadwerkelijk autonoom functioneert; lijkt eerder bedoeld om de overige aandeelhouders buitenspel te zetten bij een rechtsgang over een onafhankelijke fairness opinion bij een eventuele delisting/verkoop)

    Sorry, maar heb hopelijk zondag wat meer tijd. Wellicht kunnen andere deze punten onderyussen aanvullen en van detaillering voorzien (detailinfo uit transcripten, persberichten, cijfers etc.). Ik zal mijn punten ook even in het TomTom Collectief melden om daar af te stemmen. Dan kunnen we vervolgens bekijken wat wijsheid is qua benadering.

    B
    Wel kunnen we alvast actie ondernemen naar de AFM om de vreemde gang van zaken te laten onderzoeken (melding vermeend marktmisbruik/voorkennis). Met name de opbouw van shortposities in december, de vreemde en onverwachte outlook 2014 die de koers heeft doen kelderen en nu het feit dat Cadian weer aan het afbouwen gaat.
    Lijkt mij allemaal TE TOEVALLIG en het lijkt wel of zij voorkennis hebben of mogelijk zelfs in opdracht handelen. Mogelijk is er info gelekt?
    Wie heeft de afgelopen 3 dagen de 16 miljoen? aandelen opgekocht die de overige aandeelhouders nu in paniek en veelal met grote verliezen hebben verkocht?
    Wie heeft in december aandelen uitgeleend aan AKO en Cadian?
    etc.etc.
    Deze AFM-melding kan ik dit weekend sowieso maken want dat staat los van de actie naar TomTom door TomTom Collectief (via VEB en/of AVA).

    C
    De journalisten/analisten die fout zitten/onzin verkondigen kunnen we 1 op 1 benaderen. Beetje opvoeden kan geen kwaad zodat ze de volgende keer goed nadenken over hun veelal uiterst discutabele berichtgeving. De journalisten van RTLZ moet je sowieso ook even in je lijstje opnemen want die verkondigen ook de grootst mogelijke onzin en laten die idioten van Theodoor Gilissen aan het woord.

    Succes en bedankt alvast voor iedereen die een steentje wil bijdragen aan deze actie.

  7. [verwijderd] 13 februari 2014 21:50
    quote:

    rookgordijn schreef op 13 februari 2014 20:49:

    [...]

    Beste Q3. Ik kan een groot deel van je vragen al beantwoorden. Onder andere vanuit de conference call. De vraag is dus of TomTom bepaalde informatie niet geeft, of dat ze dat al lang gedaan hebben.

    files.shareholder.com/downloads/TOMTO...

    Mijn tekst is cursief

    1. Verrassende outlook 2014 die zorgt voor een zeer sterke koersdaling:

    - WPA 0,20 wordt fors gedrukt door een investering van 100 miljoen in 2014; deels in nieuwe automotive contracten en deels in de versnelde ontwikkeling van 50 miljoen? in real-time kaartenplatform; waarom is hier niet duidelijk en in een eerder stadium over gecommuniceerd zodat dit niet als een verrassing komt voor beleggers? (nu kwam dit uit een vraag van een analist

    Bij die meer dan 100 miljoen gaat het om kapitaal uitgaven (capex) en niet om operationele uitgaven. Dit betekent dat de capex in geld wordt uitgegeven en daarna per jaar wordt afgeschreven. Vorig jaar was de capex 85 miljoen. Dus het gaat om een capex toename van ongeveer 20 miljoen. Stel dat die in 5 jaar worden afgeschreven, dan zou het dus om 4 miljoen per jaar gaan. En dus niet 100!

    Het klopt inderdaad dat het deels in nieuwe toekomstige automotive contracten is. Zoals PSA waar in 2014 voor wordt gewerkt en die auto's rollen 2015 van de band. Dus inderdaad gaan daar wat kosten voor de baten uit.

    Overigens is er nog een andere reden gegeven van de hogere capex, namelijk overnames. In de capex van 2013 zaten twee overnames. In Spanje en in Zuid-Afrika. Er zullen in 2014 ook overnames komen, ik denk wel meer dan eentje. Deze zijn allen binnen business solutions. In de link is te vinden wat voor overname criteria ze stellenb.



    2. Verrassende extra kosten van 10-15 miljoen in Q4 (marketing expenses) zonder dat daar extra omzet tegenover staat.

    Dit viel mij ook op. Maar is nu wel te verklaren. De extra marketing is gegaan naar marketing over de sporthorloges. En die hebben het ook goed gedaan. Verdubbeling van omzet naar tientallen miljoenen. Is eigenlijk meer dan ik verwachtte. Dus de marketing heeft zijn werk toch wel gedaan. De daling in omzet zat echter in de PND in de VS. Zowel door marktkrimp, maar ook door forse krimp marktaandeel. Nu krijgen de VS in maart de nieuwe producten en ik denk dat ze het vierde kwartaal gewoon hebben laten lopen en de retailers het oude assortiment hebben laten opmaken.

    Vergeet niet dat wat TomTom rapporteert gaat om verkopen aan retailers, ongeacht of consumenten die al gekocht hebben. De vraag is of retailers op dit moment wel TomTom producten willen afnemen die over twee maanden tot het oude assortiment behoren. De oude TomTom's worden namelijk erg moeilijk verkoopbaar als ze naast de nieuwe liggen. Zeker als de nieuwe een onbeperkt verkeersinfo abonnement hebben, terwijl je bij de oude versie jaarlijks abonnementsgeld betaalt. Kortom: de overgang naar nieuwe producten betekent ook een overgangsperiode (Q4 en Q1) waarin oude producten worden uitgefaseerd


    3. Aanpakken onderwaardering (zoals toegezegd door Goddijn)[b]

    -niets meer van vernomen sindsdien
    -waarom geen afslitsing van business solutions (zie peer fleetmatics die 60 X WPA noteert als USA-marktleider + dan is 30 X WPA voor de Europese marktleider een haalbare afsplitsing; wat is de wpa 2014 voor dit onderdeel?)

    [b]4. waardering TomTom-kaartendatabase (114 landen)is 382 miljoen; impairment-assessment is noodzakelijk gezien Nokia waardering in september 2013 die 3,219 miljard aan waarde toekent voor een vergelijkbare kaartendatabase; de kaartendatabase van 1 land, China, wordt sinds 10 februari 2014 door Alibaba gewaardeerd op 1,18 miljard euro.


    -aanschaf in 2008 voor 2,9 miljard en vanaf 2009 afgeboekt naar 382 miljoen ivm verminderde economische vooruitzichten; die zijn inmiddels weer positiever aan het worden en daarnaast zijn er 2 nieuwe massamarkten die tot ontwikkeling komen (connected-car en smartphone)

    Ik denk dat een IPO van bus sol best interessant kan zijn. Maar waarom niet dit jaar door middel van organische groei en overnames nog groter worden (nu marktleider Europa). Dan worden de schaalvoordelen nog groter. En de baten bij de IPO ook. Of je geniet gewoon zelf de baten.

    5. delisting door grootaandeelhouders

    -serieuze geruchten in de media geweest
    -is nooit door bestuur/grootaandeelhouders ontkend; nu medio 2013 Dasym van Frank Botman het TomTom-belang van Delta-Lloyd Cyrte heeft overgenomen en daarbij melding is gemaakt dat deze overdracht heeft plaatsgevonden omdat Dasym zich richt op private-equity en Cyrte op beursgenoeerde ondernemingen (was de motivatie van Delta-Lloyd)
    -in het persbericht wordt teven de structuur van de beschermingswal aangepast en op afstand geplaatst (opvallend momnet; lijkt meer juridisch dan dat ie ook daadwerkelijk autonoom functioneert; lijkt eerder bedoeld om de overige aandeelhouders buitenspel te zetten bij een rechtsgang over een onafhankelijke fairness opinion bij een eventuele delisting/verkoop)

    Tja, waarom weer die delisting opspelen? Omdat de outlook laag was of omdat er twee toezichthouders weg zijn gegaan en vervangen? Ik weet het niet hoor. Wel interessant wat je zegt over die beschermingswal. Die is in handen van de commissarissen en niet van het bestuur (Goddijn en co). Dus wel interessant hoe de nieuwe commissarissen daar in zullen zitten, mocht zo'n situatie zich voordoen.


    Sorry, maar heb hopelijk zondag wat meer tijd. Wellicht kunnen andere deze punten onderyussen aanvullen en van detaillering voorzien (detailinfo uit transcripten, persberichten, cijfers etc.). Ik zal mijn punten ook even in het TomTom Collectief melden om daar af te stemmen. Dan kunnen we vervolgens bekijken wat wijsheid is qua benadering.

    B
    Wel kunnen we alvast actie ondernemen naar de AFM om de vreemde gang van zaken te laten onderzoeken (melding vermeend marktmisbruik/voorkennis). Met name de opbouw van shortposities in december, de vreemde en onverwachte outlook 2014 die de koers heeft doen kelderen en nu het feit dat Cadian weer aan het afbouwen gaat.

    Lijkt mij allemaal TE TOEVALLIG en het lijkt wel of zij voorkennis hebben of mogelijk zelfs in opdracht handelen. Mogelijk is er info gelekt? [tekst verwijderd vanwege max aantal karakters]

    Short posities worden continu opgebouwd en weer afgebouwd. Ze zijn ook opgebouwd in tijden dat de koers steeg. Dus ik denk dat het helemaal niet iets is om achter te zoeken. Er zijn ook net zo goed long partijen bij gekomen. Dus ik zie niet zo goed wat hier "TE TOEVALLIG" aan is. Het is ook niet echt een vraag die je stelt, het is meer een soort suggestie die je doet. Ik zou het beperken tot vragen.

    C
    De journalisten/analisten die fout zitten/onzin verkondigen kunnen we 1 op 1 benaderen. Beetje opvoeden kan geen kwaad zodat ze de volgende keer goed nadenken over hun veelal uiterst discutabele berichtgeving. De journalisten van RTLZ moet je sowieso ook even in je lijstje opnemen want die verkondigen ook de grootst mogelijke onzin en laten die idioten van Theodoor Gilissen aan het woord.

    Vind het echt vreemd om analisten aan te spreken op een mening alleen omdat die jou niet welgevallig is en daarmee niet in lijn met je belang. Kijk, ik vind het ook weleens jammer hoor. Maar dan moet TomTom maar betere outlooks en cijfers presenteren. Overigens was 2013 best goed, vooral qua cash. Dus ze kunnen het zeker wel.

    Succes en bedankt alvast voor iedereen die een steentje wil bijdragen aan deze actie.

  8. [verwijderd] 14 februari 2014 00:04
    quote:

    Voetbalscout schreef op 13 februari 2014 23:30:

    Smeagols mind, wat een onzinnige opmerking over Justin. Jij moet je gewoon diep schamen. Als er één is die een eerlijk en helder analyse geeft dan is het Justin. Ik kijk graag naar zijn rapportages., gewoon verhelderend.
    Justin, ga zo door
    Hij moet zeker doorgaan en ik lees ook graag wat hij zegt, maar hij gelooft echt altijd in iedereen zijn onschuld, en dat is super naïef, dat vind ik jammer van hem.
    Hij vindt van mij het omgekeerde, ik vertrouw niks, en dat vindt hij raar.
    Toch weet ik wel zeker dat ik dichter bij de waarheid zit qua vertrouwen van alles wat om TomTom gebeurt dan hij.
    Want dat er vieze spelletjes worden gespeeld weet toch iedereen wel, hij gelooft dat er werkelijk niks speelt en dat alles eerlijk is.
    Dat hij steeds maar weer iedereen verdedigt voor hun onschuld, word ik erg moe van, en ik denk velen hier op het forum.
    Typisch gevalletje van kop in het zand steken.
  9. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 14 februari 2014 00:10
    quote:

    *Justin* schreef op 13 februari 2014 21:50:

    [...]
    2. Verrassende extra kosten van 10-15 miljoen in Q4 (marketing expenses) zonder dat daar extra omzet tegenover staat.

    Dit viel mij ook op. Maar is nu wel te verklaren. De extra marketing is gegaan naar marketing over de sporthorloges. En die hebben het ook goed gedaan. Verdubbeling van omzet naar tientallen miljoenen. Is eigenlijk meer dan ik verwachtte. Dus de marketing heeft zijn werk toch wel gedaan. De daling in omzet zat echter in de PND in de VS. Zowel door marktkrimp, maar ook door forse krimp marktaandeel. Nu krijgen de VS in maart de nieuwe producten en ik denk dat ze het vierde kwartaal gewoon hebben laten lopen en de retailers het oude assortiment hebben laten opmaken.
    Ik dacht dat recente marketing (o.a. 'grappige' radiospotjes in de UK) ook op de nieuwe pnd's was gericht? En in de US zullen ze nu ook wel wat doen op dat vlak?

    Vergeet niet dat wat TomTom rapporteert gaat om verkopen aan retailers, ongeacht of consumenten die al gekocht hebben. De vraag is of retailers op dit moment wel TomTom producten willen afnemen die over twee maanden tot het oude assortiment behoren. De oude TomTom's worden namelijk erg moeilijk verkoopbaar als ze naast de nieuwe liggen. Zeker als de nieuwe een onbeperkt verkeersinfo abonnement hebben, terwijl je bij de oude versie jaarlijks abonnementsgeld betaalt. Kortom: de overgang naar nieuwe producten betekent ook een overgangsperiode (Q4 en Q1) waarin oude producten worden uitgefaseerd.
    Deze overgang is ook duidelijk te zien aan de non-current (langlopende) deferred revenues: vanaf 2013-Q1 een gestage groei met ca 6 mln per kwartaal. Terwijl de current defrev daalde in Q4 en over heel 2013 gelijk bleef. Ook bij de pnd's gaat de (reclame-) cost dus voor de baet uit.


    5. delisting door grootaandeelhouders
    ...
    Tja, waarom weer die delisting opspelen? Omdat de outlook laag was of omdat er twee toezichthouders weg zijn gegaan en vervangen? Ik weet het niet hoor. Wel interessant wat je zegt over die beschermingswal. Die is in handen van de commissarissen en niet van het bestuur (Goddijn en co). Dus wel interessant hoe de nieuwe commissarissen daar in zullen zitten, mocht zo'n situatie zich voordoen.
    Ik denk dat op de vraag zoals geformuleerd nooit een antwoord komt. Als rookgordijn's (=exit's) vrees bewaarheid wordt (ik acht dat onwaarschijnlijk) dan zal het komen als een dief in de nacht.
    Misschien kan er beter de meer neutrale vraag gesteld worden of men in de komende jaren een wijziging in de posities van de grootaandeelhouders (incl. Dasym) voorziet.


    - - - - - - - - -
    Vetgedrukt cursief hierboven is commentaar van mij.
  10. [verwijderd] 14 februari 2014 00:47
    quote:

    Smeagols mind schreef op 13 februari 2014 23:20:

    Tja, Justin blijft in iedereen zijn of haar eerlijke blauwe ogen geloven, ik vind dat echt supertje naief!
    Als mensen maar alles pikken en geloven en goed praten, gaan de boefjes alleen nog maar meer dingen doen en ook Justin's centjes afpakken.
    Ik ben in mijn leven nog nooit belazerd, terwijl jij altijd aangeeft dat je je hele leven lang al belazerd wordt door alles en iedereen. Dus ik geef mijn eigen zintuigen hier toch het voordeel van de twijfel...
  11. [verwijderd] 14 februari 2014 00:51
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 14 februari 2014 00:10:

    [...]

    Vetgedrukt cursief hierboven is commentaar van mij.

    Dankjewel, bdw.

    Het klopt inderdaad dat ze een ATL campagne hadden rond traffic (dus de PND) in de UK. Maar daarnaast ook fitness in de VS tijdens de black friday periode enzo. Vraag is welke van de twee duurder is geweest. ATL is doorgaans nogal duur om in te kopen, maar anderzijds is de VS weer een grotere markt. Het zal een mix van beiden zijn.
  12. [verwijderd] 14 februari 2014 00:55
    quote:

    harrysnel schreef op 13 februari 2014 10:41:

    Je vergeet
    Bart1805@mailtjeomtelachen.com
    ;)
    Het is enerzijds om te lachen, maar anderzijds om te huilen.

    Uiteraard steun ik het idee dat je collectief een aantal vragen verzamelt, bijvoorbeeld voor een AVA. Maar zorg dan wel dat het a) echt vragen zijn en geen stellingen of verdenkingen en b) dat je geen vragen stelt die je gewoon uit een rapportage kan halen, als je een beetje je best doet om te lezen. En c) Dat je respecteert dat er gewoon bears zijn, en die horen er ook te zijn. Van wie moet je anders aandelen kopen als niemand ze kwijt wil. ;-)
  13. [verwijderd] 14 februari 2014 00:55
    quote:

    *Justin* schreef op 14 februari 2014 00:47:

    [...]

    Ik ben in mijn leven nog nooit belazerd, terwijl jij altijd aangeeft dat je je hele leven lang al belazerd wordt door alles en iedereen. Dus ik geef mijn eigen zintuigen hier toch het voordeel van de twijfel...
    Tja, ik heb meer ervaring met belazerd worden, dus ik ben een prof, daar zou ik meer op vertrouwen hoor als ik jou was! ;)
    Ik zie sneller dan een ander wanneer iemand de boel belazert, ik word ook ouder en wijzer.
    Dat belazerd worden kwam door goedheid, iedereen maar vertrouwen en ook wel door in Amsterdam wonen, zitten ook wat meer boefjes dan het gemiddelde dorp.

    Hopelijk komen dingen ooit uit, dan zien we wie er gelijk had.
    Meeste komt alleen helaas nooit boven water, aangezien boefjes nooit zo snel toegeven. ;)
  14. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 14 februari 2014 00:57
    quote:

    rookgordijn schreef op 13 februari 2014 20:49:

    [...]

    Zit met een belangrijke deadline en dus heel heel weinig tijd op dit moment. Wat mij betreft zijn er 3 soorten acties:
    A. TomTom-bestuur om aandeelhouderswaarde te gaan creëren.
    B. AFM melding vermeend marktmisbruik/voorkennis
    C. foute journalisten/analisten aanpakken

    A
    Ik lees in het TomTom Collectief draadje dat een brief naar Goddijn geen zin heeft en dat dat beter in samenwerking met de VEB kan. Daar is/gaat Mauricee mee aan de slag.

    ....

    Je acties B en C acht ik minder zinvol en/of niet kansrijk, zie ook het commentaar van Justin.
    Actie A steun ik wel. Als je er goed over denkt is het eigenlijk een drietrapsraket. Zie verder mijn laatste post in het andere 'actiedraadje'.
  15. [verwijderd] 14 februari 2014 01:07
    AFM is een kansloze actie, want die doen niks.
    Maarrrr.......het AFM heeft mij persoonlijk verteld dat als er meerdere meldingen over hetzelfde komen, er dan meer kans is dat ze wat doen.
    Ook wel logisch, want zij moeten ook prioriteiten stellen, ze kunnen niet alle meldingen aan.
    Dus bij het AFM heeft het pas nut als we massaal melding doen van dit.
    Ze willen wel altijd precies weten wie er wat doet, en dat is natuurlijk belachelijk, want dat moeten zij zien uit te vissen.

    Ik had eens melding gedaan, voor de tigste keer, en kreeg als antwoord: we zullen de heer Goddijn in de gaten houden.
    Terwijl ik meldde dat er gemanipuleerd werd door iets of iemand met de aandelen, ik bedoelde Goddijn niet.
    Dit verhaal vertelde ik Goddijn eens bij een AVA na afloop van de AVA, en hij moest hard lachen dat hij als 'dader' werd gezien.
    Ik lachte hard mee, maar nu ik er weer eens over nadenk, de manier waarop hij lachte, zou toch zomaar een lachje van de dader zelf kunnen zijn.
    Maar ja, niks te bewijzen, dan heb je niks.
236 Posts
Pagina: «« 1 ... 5 6 7 8 9 ... 12 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.