Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Koffiekamer« Terug naar discussie overzicht

Jos Koets - Dat is snel

15 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 24 oktober 2003 19:05

    Helamaal eens met de analyse van Obvion, heb er in september 2002 er 1 afgesloten. Ging allemaal snel.
    Maar heb op de verhoging 4 MAANDEN moeten wachten, wegens verwerkingsachterstand. Nieuwe hypotheken gingen voor, en dat is echt leuk als je midden in een verbouwing zit.

    Niemand bereikbaar, probeer obvion eens te bellen... Lukt niet.
    Prima hypotheek verstrekker, goede condities, rente vastklikken (5.0 20 jaar ooh yeah...:-)) )gaan allemaal razendsnel, door hun gemaakte fouten snel gecorrigeerd, maar 4 maanden wachten op een ophoging drijt je tot razernij.
  2. Jos Koets 24 oktober 2003 20:03
    Hoi Youpmelone,

    Bedankt voor je reactie. Ben "blij" dat niet alles 100% in orde is bij Obvion. Vond dat al onwerkelijk en daarom ook het woordje eng in de onderste regels.

    Dit betekent dat er bij Obvion gewoon mensen werken die vanwege extreme drukte achterstanden te verwerken krijgen. Ikzelf als adviseur heb daar ook een hekel aan als offertes niet op tijd worden geleverd. Daarom ook terecht dat je je daar nijdig over hebt gemaakt.

    We zullen eens afwachten of er nog meer goede of slechte ervaringen op schrift komen.

    Jos

  3. [verwijderd] 24 oktober 2003 23:13
    Begrijp me niet verkeerd.
    Ik ben zeer positief, ze hebben het beste aanbod/voorwaarden etc.
    Je maakt alleen wat rare zaken mee, de rabobank kon mij geen obvion hypotheek leveren..... En de verhoging duurde eeuwig, vanaf juni bezig.

    Gegevens die ze opsturen kloppen soms niet evenals offertes, maar die zijn wel snel verholpen.
    De komende 20 jaar kan ik genieten van het lage rente %, dus dan ben ik tevreden.
  4. Jos Koets 24 oktober 2003 23:41
    Ik begreep je zeker niet verkeerd. Ik stoor mij ook mateloos als er dingen niet snel genoeg geregeld worden. Gelukkig heb ik alleen zeer goede ervaringen aan Obvion overgehouden.

    Ben wel blij te horen dat er ook mensen zijn die nare ervaringen hebben. Dat is goed en gezond want dat hoort bij een bedrijf (helaas) in deze markt.

    Nogmaals bedankt voor je reactie.
    Jos
  5. [verwijderd] 27 oktober 2003 09:38
    Je hebt gelijk als je zegt dat niet alles vlekkeloos verloopt, dat kan ook niet. Ik werk als adviseur zelf veel met Obvion en niets anders dan lof over de organisatie. En dan moet je dat uiteraard afzetten tegenover de andere aanbieders van hypotheken. Als je veel zaken doet met Obvion, je jezelf verdiept in de systemen en mogelijkheden, dan kun je vaak 80 tot 90% van je vragen zelf al oplossen / beantwoorden. Vergt de nodige investering van een adviseur om je daarin thuis te maken, maar als je dat eenmaal weet....dan krijg je spontaan de kriebels als je terugdenkt aan de tijd dat je als adviseur nog zaken deed met ING....
    Maar een iedere adviseur zal dat zelf moeten ervaren.

    Groet, Marijn
  6. [verwijderd] 27 oktober 2003 19:59
    Wat is nu eigenlijk het verschil tussen deze aanbieder en de Rabobank zelf. Alle voordelen die genoemd worden zijn ook aanwezig bij de Rabobank. Je kan de Rabobank alleen in de "meeste" gevallen niet sluiten via een "onafhankelijke tussenpersoon". Ze ontvangen dan een te lage bemiddelingsprovisie.

    Cees
  7. [verwijderd] 31 oktober 2003 12:41
    Rabobanken werken in principe allemaal autonoom en hebben hun eigen rente en beleid (stunten met aanbiedingen). Bij Obvion is er een beleid dat voor iedereen geldt, en zul je geen stunt-aanbiedingen zien.
    De Rabobanken hebben altijd gezegd dat men het intermediair niet nodig had. Het iets teruglopen van het marktaandeel en gezien het oprichten van Obvion denk ik dat men daar toch op terug is gekomen.
    Groet, Marijn
  8. [verwijderd] 3 november 2003 20:01
    Martijn,

    Rabobanken werken in de praktijk wel samen met plaatselijke intermediairs. In de praktijk komt daar vaak niets van terecht. De beloning voor een Rabobank uitzetting is lager dan bij een ING-post zeker als er een vorm van spaarverzekering wordt gesloten.
    Bij sommige plaatselijke Rabobanken is dit ook wel mogelijk. Het in de markt zetten van dit afzetkanaal geeft extra mogelijkheden voor de Rabobank organisatie mar wel via de "beter" advieskantoren. Interpolis heeft hetzelfde beleid. Bij invoering van de nieuwe wetgeving zal dit zeker boven komen drijven.

    Cees
  9. [verwijderd] 3 november 2003 20:48
    omdat Rabo dus geen geld hoeft af te dragen aan de bemiddelaar, kan je je hypotheek goedkoop krijgen.
    Ik heb 6 maanden geleden weer een huis gekocht, dacht dit keer via internet een hypotheek af te sluiten. Hypotheek-veiling, weet ik veel wat voor site's, Bank of shotland. Nihil komma noppes, of allemaal rare constructies en die Schotten moeten nog steeds bellen.
    Stap de Rabo binnen, vertel ze welke tarieven ik heb gezien en hup, zeeeeeeeer gunstig binnen 5 minuten uit de grote toverhoed
  10. Jos Koets 4 november 2003 00:38
    Bij Rabo is het uitspelen geblazen. Het is niet netjes voor de tussenpersoon die er veel werk in heeft gestoken en ik word er ook misselijk van die praktijken maar het is mogelijk.

    Heb je een goede offerte, stap naar de Rabo en deze geeft vaak een lagere rente. Ik hou totaal niet van die praktijken, maar de Rabo wil zijn marktaandeel van 25% ten koste van alles behouwen.

    Na afsluiting ook niet meer terug gaan voor advies want dan kom je vaak van een koude kermis thuis. Goedkoop is voor velen dan duurkoop geworden. LET OP: Bij herziening van de rente wordt er vaak een extra opslag berekend van minimaal 0,5% wat betekent dat je duurder uit bent dan andere verstrekkers.

    Het is geven van Rabo en dan later pakken ze het vanzelf terug.

    Jos
  11. [verwijderd] 4 november 2003 10:15
    Precies Jos, de klanten die bij de Rabo binnen 5 minuten een hypotheek afsluiten zijn de echte shoppers. Die komen niet voor het echte advies, maar voor de laagste rente. Korte termijn denken heet dat. Nu afsluiten, later zien we wel weer (alleen is het bij de hypotheekgever vaak niet bekend dat de nadere bepalingen pas bij verlenging van de rente boven komen). Dit verhaal geldt overigens ook voor ING en ABN AMRO. Ga maar eens je lening oversluiten van de ABN AMRO: grote kans dat je een enorme boeterente om je oren krijgt, doordat in de voorwaarden is opgenomen dat men de rente hanteert welke het dichtst bij de resterende looptijd komt. Boeven zijn het!!
    Groet, Marijn
  12. [verwijderd] 8 november 2003 22:09
    Beste Jos en Martijn,

    Leuke reactie maar ik proef toch een soort frustratie uit jullie manier van reageren. De tarieven van de Rabo staan op het Internet. Zijn dus voor iedereen vrij opvraagbaar. Bij vervroegde aflossing anders dan bij verkoop of overlijden wordt een boete berekend die gelijk is aan de contantewaarde van het rente verschil tussen de rente die je betaald en de rente die op dat moment geld voor soorgelijke leningen met de resterende rentevast-periode van je eigen lening. Dit lijk mij meer dan normaal omdat dit geld ook weer voor die resterende rentevastperiode uitgezet kan worden. Er wordt wel rekening gehouden met de boetevrije aflossing. Als je omzet bij de Rabo zelf wordt er alleen admistratie vergoeding berekend, naaste de boeven genoemde boete. Loop je naar een ander dan heb je notariskosten en provisie.Wat bedoel je nu eigenlijk met boeven.
    Als je bij aanvang en extra korting krijgt staat dit in je offerte genoemd en bij vervoegde aflossing wordt met deze korting rekening gehouden.
    Als je bij verlening een hogere rente krijgt ben je wel erg dom. Kijk dan op Internet daar staan de tarieven.
  13. vlieman 9 november 2003 01:53
    Beste kraker,

    of je daadwerkelijk dom bent als je bij een verlengingsrente de adviesrente accepteert, dat is natuurlijk maar net hoe je er tegenaankijkt.
    Als je netjes 10 jaar lang op tijd elke maand je hypotheek op tijd hebt betaald, is het dan netjes dat:
    - je zelf actief moet gaan zoeken naar een lager rentepercentage om te voorkomen dat je alsnog de hoofdprijs moet betalen?
    - Je dit niet doet, dat je dan feitelijk na 10 jaar afgestraft wordt met een veel hogere rente?
    Volgens mij werkt het zakelijk niet zo. Als 1 van mijn leveranciers mij na 1 jaar geen volumekortingen aanbiedt en vervolgens zegt: "ja, moet je maar meer om je heen kijken en weten wat er op de markt speelt, dan zal ik inderdaad het advies ter harte nemen. Ik hoop in ieder geval voor jou dat je niet account manager oid van beroep bent...

    Tenslotte: waar op de Rabobank staan die rentetarieven dan? Ik heb nl. al honderden klanten uitgenodigd om mij te vertellen waar op de Rabobank.nl Site de rentetarieven staan met als wederdienst een uitgebreid diner op mijn kosten. Die kosten heb ik overigens tot nu toe nog niet gehad...
  14. Jos Koets 9 november 2003 18:54
    Beste Kraker,

    Indien ik iemand een vrijblijvend en kosteloos goed advies geeft, kan het voorkomen dat deze persoon alsnog naar een ander gaat en zijn hypotheek afsluit.

    Geen enkel probleem zolang dit op een eerlijke manier gebeurd. Al siemand bij mij komt met een Rabo of andere offerte kijk ik deze niet in. Ik geef mijn eigen advies en ga niet uit van een andermans offerte.

    De Rabo gaat graag met zijn rente onder een andere offerte zitten. Dat is hun goed recht en dat levert hun klanten op. Verwacht echter niet dat ik dan zeer positief over de Rabo schrijft daar ik niet van deze handelswijze houd.

    Zij moeten gewoon een goede offerte afgeven en naderhand niet weer een lagere hypotheekrente voorstellen om een hypotheek binnen te krijgen. Voor een klant is dit positief, maar je kan je natuurlijk ook afvragen of een klant wel met zo'n bank in zee moet gaan.

    Anderzijds kan je afvragen of ik wel zaken wil doen met zo'n klant!

    Jos
15 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.