Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,200   +0,025   (+0,48%) Dagrange 5,105 - 5,230 75.159   Gem. (3M) 179,9K

Woensdag 13 November sidderen en beven voor SNS

168 Posts
Pagina: «« 1 ... 4 5 6 7 8 9 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 hvasd2 13 november 2013 18:17
    quote:

    Balimoney schreef op 13 november 2013 18:06:

    [...]

    Kom op zeg.

    Kijkende naar de "super" Apple deal zie je nauwelijks (geen) een effect in de cijfers. Ik wil niet uitsluiten dat dat op een gegeven moment gaat veranderen, maar......een eventuele Tizen deal heeft de komende jaren nog geen of nauwelijks impact.
    De berichtgeving van de laatste dagen wel. Kijk maar naar het koersverloop van vandaag.
    Ik heb net op tijd (voordat de koers vandaag onderuit ging) een deel van mijn positie verkocht op 5,761, niet alleen om de berichtgeving maar ook omdat ik het idee had dat het algemene sentiment op de beurs weleens kon omslaan. Heeft niets met angst te maken.

    Met TT komt het allemaal wel goed en ik zal ook zeker weer terug kopen op een lager niveau. En als dat niet lukt...jammer. Dan ga ik verder met een kleiner belang maar een mooi resultaat in de "pocket".

    Mee eens ....
  2. [verwijderd] 13 november 2013 18:27
    quote:

    Balimoney schreef op 13 november 2013 18:06:

    [...]

    Kom op zeg.

    Kijkende naar de "super" Apple deal zie je nauwelijks (geen) een effect in de cijfers. Ik wil niet uitsluiten dat dat op een gegeven moment gaat veranderen, maar......een eventuele Tizen deal heeft de komende jaren nog geen of nauwelijks impact.
    De berichtgeving van de laatste dagen wel. Kijk maar naar het koersverloop van vandaag.
    Ik heb net op tijd (voordat de koers vandaag onderuit ging) een deel van mijn positie verkocht op 5,761, niet alleen om de berichtgeving maar ook omdat ik het idee had dat het algemene sentiment op de beurs weleens kon omslaan. Heeft niets met angst te maken.

    Met TT komt het allemaal wel goed en ik zal ook zeker weer terug kopen op een lager niveau. En als dat niet lukt...jammer. Dan ga ik verder met een kleiner belang maar een mooi resultaat in de "pocket".

    Ik heb liever dat je het niet meld indien je aandelen verkoopt, dit beinvloed de koers.

    Bedankt :)
  3. [verwijderd] 13 november 2013 20:11
    quote:

    Balimoney schreef op 13 november 2013 18:06:

    [...]


    Met TT komt het allemaal wel goed en ik zal ook zeker weer terug kopen op een lager niveau.

    My 5 cents...

    Dat terugkopen op lager niveau kan nog weleens lastig worden. Vandaag voor de 3e keer in een paar dagen vanaf 5,58-5,57 (bodemtest) snel weer opgeveerd. En op dit moment staat de Nasdaq ook goed in de plus. De optiestrijd wordt meestal aan begin van de sluit-week geleverd, dus wat dat betreft verwacht ik ook geen sterke (neergaande) tik meer.
  4. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 13 november 2013 21:38
    quote:

    seren schreef op 13 november 2013 10:12:


    De grote partijen zullen nooit alles op een paard zetten, ze zullen altijd een strategie hebben met meerdere providers.
    Ze zullen heel bang zijn om afhankelijk te worden van een provider.
    Dus naast eigen kaarten, TT kaarten als plan B. Bij Samsung Google maps, TT en Here als plan B. (of andersom) enz.
    Dus de kaarten van TT blijven waardevol, bijna onafhankelijk van welke deals er gesloten worden. ...
    Zo'n gevoel bekruipt mij ook. Je hebt de 'echte' kaartenmakers (TT, HERE), navigatiespecialisten (TT, Garmin, HERE, Inrix en wat kleintjes), en zeer grote smartphone- en internetjongens (MicroSoft, Samsung, Apple, Google, ...). De laatsten doen zelf ook 'wat' ohgv maps en navigatie. Vele van deze partijen hebben allerlei onderlinge contacten, diverse (kleinere) contracten, en leveren aan of via elkaar, rechtstreeks of dmv. apps of 'kits'.

    Toch, of desondanks:
    - Er zijn al 5 jaar geen grote overnames op dit gebied meer geweest (afgezien van het middelgrote Waze). Bij MS+Nokia bleef HERE er zorgvuldig buiten.
    - Er zijn ook geen echt grote vaste deals bekend, althans geen deals met nu al grote financiële consequenties. Het 4-jr gebruiksrecht van HERE door MS is ws de grootste, al zijn hier ook geen preciese bedragen bekend (iig minder dan de vroegere interne mapdoorberekening binnen Nokia?)
    - De zg. 'keus' van Samsung/Tizen voor HERE blijkt binnen een dag (mede door dit ijverige forum) een storm in een glas water te zijn. Het is iets van een app of app-kit, wat allen met/voor/via elkaar doen (ook TT). Niks schokkends.

    Om al deze redenen heb ik inmiddels de volgende filosofie:
    Vergeet de komende jaren maar een overname van TT als geheel of van de maps. De markt is er niet naar. De TT-Apple deal zal voorlopig strategisch, iets voor de LT (en vaag?) blijven. De concurrentie zal breed en divers blijven, iedereen probeert overal wat mee te snoepen. De app-stores vragen erom en lokken het uit. Apple verbetert z'n eigen kaarten, Google maps zijn er natuurlijk ook nog altijd...

    TT moet hier gewoon mee verder op basis van eigen kracht en kwaliteit (Traffic, BusSol, eigen apps en nieuwe consumerhardware). En met een paar redelijk grote contracten die ze wel hebben, nl. bij automotive.
    Commentaar welkom!
  5. forum rang 6 hvasd2 13 november 2013 21:49
    quote:

    *Justin* schreef op 13 november 2013 20:11:

    [...]

    My 5 cents...

    Dat terugkopen op lager niveau kan nog weleens lastig worden. Vandaag voor de 3e keer in een paar dagen vanaf 5,58-5,57 (bodemtest) snel weer opgeveerd. En op dit moment staat de Nasdaq ook goed in de plus. De optiestrijd wordt meestal aan begin van de sluit-week geleverd, dus wat dat betreft verwacht ik ook geen sterke (neergaande) tik meer.
    Kantelpunten lijkt dit keer de plank mis te slaan !! Of misschien toch niet ?

    Uptrend is bevestigd.

    Vandaag : we volgen nu het koopadvies 5.93 € van 12-11-2013.

    Op dinsdag tikte TT nog de 5,97 aan en daarna ging het hard omlaag..... Toch blijft kantelpunten zitten ?

    Bij TT zijn 13 van de 15 adviezen goed uitgepakt !!
  6. bart1805 13 november 2013 22:15
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 13 november 2013 21:38:

    [...]

    Zo'n gevoel bekruipt mij ook. Je hebt de 'echte' kaartenmakers (TT, HERE), navigatiespecialisten (TT, Garmin, HERE, Inrix en wat kleintjes), en zeer grote smartphone- en internetjongens (MicroSoft, Samsung, Apple, Google, ...). De laatsten doen zelf ook 'wat' ohgv maps en navigatie. Vele van deze partijen hebben allerlei onderlinge contacten, diverse (kleinere) contracten, en leveren aan of via elkaar, rechtstreeks of dmv. apps of 'kits'.

    Toch, of desondanks:
    - Er zijn al 5 jaar geen grote overnames op dit gebied meer geweest (afgezien van het middelgrote Waze). Bij MS+Nokia bleef HERE er zorgvuldig buiten.
    - Er zijn ook geen echt grote vaste deals bekend, althans geen deals met nu al grote financiële consequenties. Het 4-jr gebruiksrecht van HERE door MS is ws de grootste, al zijn hier ook geen preciese bedragen bekend (iig minder dan de vroegere interne mapdoorberekening binnen Nokia?)
    - De zg. 'keus' van Samsung/Tizen voor HERE blijkt binnen een dag (mede door dit ijverige forum) een storm in een glas water te zijn. Het is iets van een app of app-kit, wat allen met/voor/via elkaar doen (ook TT). Niks schokkends.

    Om al deze redenen heb ik inmiddels de volgende filosofie:
    Vergeet de komende jaren maar een overname van TT als geheel of van de maps. De markt is er niet naar. De TT-Apple deal zal voorlopig strategisch, iets voor de LT (en vaag?) blijven. De concurrentie zal breed en divers blijven, iedereen probeert overal wat mee te snoepen. De app-stores vragen erom en lokken het uit. Apple verbetert z'n eigen kaarten, Google maps zijn er natuurlijk ook nog altijd...

    TT moet hier gewoon mee verder op basis van eigen kracht en kwaliteit (Traffic, BusSol, eigen apps en nieuwe consumerhardware). En met een paar redelijk grote contracten die ze wel hebben, nl. bij automotive.
    Commentaar welkom!

    Wat opvallend aan de samenwerking tussen Here en Samsung is, is dat ze direct ook lid worden van de Tizen Association.
    Jolla gaat overigens ook gebruik maken van Nokia Here, het OS van Jolla (Sailfish) is nauw verwant aan Tizen.

    www.jollausers.com/2013/11/press-apps...
    www.tizenexperts.com/2013/11/nokia-he...
  7. [verwijderd] 13 november 2013 22:34
    quote:

    bart1805 schreef op 13 november 2013 22:15:

    [...]
    Wat opvallend aan de samenwerking tussen Here en Samsung is, is dat ze direct ook lid worden van de Tizen Association.
    Jolla gaat overigens ook gebruik maken van Nokia Here, het OS van Jolla (Sailfish) is nauw verwant aan Tizen.

    www.jollausers.com/2013/11/press-apps...
    www.tizenexperts.com/2013/11/nokia-he...
    Net zo n discutabel en onzinnig nieuws als dat van de AFN en die RABO en SNS analisten. Dagelijks verschijnen er apps met maps inside van de 3 kaartenleveranciers op de verschillende mobiele ecosystemen. Op termijn zijn dat er vele honderden zo niet duizenden. Hoe meer hoe beter. Zowel de kaarten van Nokia als TomTom en Google zullen beschikbaar zijn c.q. komen op al die platformen. TomTom is van die 3 de meest onafhankelijke partij (Nokia kan straks weer nieuwe telefoons op de markt brengen). Ben benieuwd wie uiteindelijk het contract met Samsung krijgt voor Tizen. Als Samsung tenminste met eigen Maps wil komen (kiezen voor Here of Google lijkt mij vrij onlogisch).

  8. bart1805 13 november 2013 22:44
    quote:

    exit Q3 schreef op 13 november 2013 22:34:

    [...]

    Net zo n discutabel en onzinnig nieuws als dat van de AFN en die RABO en SNS analisten. Dagelijks verschijnen er apps met maps inside van de 3 kaartenleveranciers op de verschillende mobiele ecosystemen. Op termijn zijn dat er vele honderden zo niet duizenden. Hoe meer hoe beter. Zowel de kaarten van Nokia als TomTom en Google zullen beschikbaar zijn c.q. komen op al die platformen. TomTom is van die 3 de meest onafhankelijke partij (Nokia kan straks weer nieuwe telefoons op de markt brengen). Ben benieuwd wie uiteindelijk het contract met Samsung krijgt voor Tizen. Als Samsung tenminste met eigen Maps wil komen (kiezen voor Here of Google lijkt mij vrij onlogisch).

    blablabla. Per wanneer komt TomTom met een app voor Windows?
    Kiezen voor Here is helemaal niet onlogisch. Daarnaast is Tizen straks uiteraard geschikt voor android apps, dus Google Maps ga je er zo op kunnen draaien.
  9. bart1805 13 november 2013 22:53
    quote:

    exit Q3 schreef op 13 november 2013 22:48:

    Dan draait dus ook de TomTom Android App zo op Tizen.
    TomTom op Windows is een fluitje van een cent. TomTom draait bij Fiat ook op Windows.

    Samsung heeft de keus maar kiezen voor Here zou niet echt logisch zijn.
    Uiteraard, ook de android app van TomTom kan op Tizen draaien.
    TomTom gaat helemaal niet ontwikkelen voor Windows.
    En waarom is de keuze voor Here zo onlogisch? Omdat TomTom beter is? Dat zie ik niet terug in de omzet. De markt heeft nog steeds een hele sterke voorkeur voor Here.
168 Posts
Pagina: «« 1 ... 4 5 6 7 8 9 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.