Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,005   -0,395   (-7,31%) Dagrange 4,992 - 5,410 717.264   Gem. (3M) 196,8K

Wist u dat.........................?

5.522 Posts
Pagina: «« 1 ... 130 131 132 133 134 ... 277 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 21 oktober 2013 16:36
    AB-tje, BDB! Leuk achtergrondverhaal. Ik ben er ook van overtuigd dat als de Duitsers verkeersinformatie definitief gaan uitbesteden aan TomTom dat dat voor de lange termijn is en gericht op samen uitbouwen en perfectioneren.

    Het is ondenkbaar dat VW/VAG dan niet mee zou doen. Die gaan geen jaren meer accepteren dat ze in iedere test geklopt worden. Dat zou zooooo on-Duits zijn.
  2. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 23 oktober 2013 09:12
    quote:

    martinmartin schreef op 21 oktober 2013 16:32:

    @bdb AB ben blij met je ontboezeming dat het "vak" zo verrekte moeilijk is en dat jij als specialist in dit vakgebied tom2 veel potentie toedicht.
    Martinmartin, ik ben geen 'technisch specialist' meer ohgv moderne smartphones, hun OS-en, en dergelijke. Wel meen ik nog wat te begrijpen van 'traffic' in deze wereld. Incl. arrival times, en alle details, iconen en termen die TT of andere partijen daarbij gebruiken. Hoe zal ik het zeggen?
    Alles is al gestandaardiseerd in de RDS-TMC tijd, elke kreet of code. Het woord 'kijkersfile' is door mijn handen gegaan, alvorens het ingevoerd werd. Eigenlijk elk begrip dat door TT, ANWB of VID gehanteerd wordt.
    RDS-TMC is als communicatietechniek achterhaald, maar de basis is nog overal herkenbaar in terminologie, location referencing en data-architectuur als het om traffic gaat.

    Maar TT is nu veel verder. Ik weet uit mijn beroep nog hoeveel moeite het kostte om alle rij-, invoeg- en uitrijstroken verkeerstechnisch in kaart te brengen... Nu doet TT het al rijdend, of met crowd-sourcing/mapshare.

    Qua realtime reistijdvoorspelling op snelwegen is TT nog niet veel beter dan wij 10 jaar geleden al waren. Vertellen jullie maar wat TT gisteren zei bij die totale en langdurige A12 blokkade nabij Den Haag. Maar op secundaire wegen is TT i.h.a. véél beter.

    Enfin, latere IT-ontwikkelingen probeer ik te volgen, ook buiten mijn vroegere kennisgebied. Zo volg ik jouw (martin's) posts over Samsung, Tizen, etc. met veel interesse.
  3. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 23 oktober 2013 09:34
    quote:

    xynix schreef op 21 oktober 2013 16:36:

    AB-tje, BDB! Leuk achtergrondverhaal. Ik ben er ook van overtuigd dat als de Duitsers verkeersinformatie definitief gaan uitbesteden aan TomTom dat dat voor de lange termijn is en gericht op samen uitbouwen en perfectioneren.

    Het is ondenkbaar dat VW/VAG dan niet mee zou doen. Die gaan geen jaren meer accepteren dat ze in iedere test geklopt worden. Dat zou zooooo on-Duits zijn.
    OK, en grappig om nu weer een heel oude draad op te halen, zie:
    www.iex.nl/Forum/Topic/1202298/TomTom...

    We komen er beiden in voor, nog onder oude, andere aliassen, maar makkelijk herkenbaar.
    Ik vond het bij weer nalezen interessant waar we toen (op de LT) gelijk of ongelijk in hadden. Sommige dingen zijn nu achterhaald, maar bij andere uitspraken hadden jij en/of ik 'profetische gaven', en hadden dus achteraf gelijk.

    En dan te bedenken dat de koers in de tussenliggende jaren soms ver onder de 3€ dook. Aan visie vast houden en volhouden loont!
  4. hans199 28 oktober 2013 22:31
    CUPERTINO (AFN) - De winst van Apple is in het vierde kwartaal van het gebroken boekjaar 2012/2013 gedaald, ondanks het verkooprecord van 33,8 miljoen iPhones. Dat blijkt uit de cijfers die het Amerikaanse technologieconcern maandag bekendmaakte. Een jaar eerder gingen er 26,9 miljoen iPhones over de toonbank.

    Het bedrijf haalde een nettowinst van 7,5 miljard dollar, waar een jaar eerder nog 8,2 miljard dollar werd geboekt. De omzet steeg van 36 miljard tot 37,5 miljard dollar. De brutomarge daalde van 40 procent een jaar geleden tot 37 procent. Apple rekent voor het lopende kwartaal op een marge van 36,5 tot 37,5 procent. In de voor het bedrijf belangrijke kerstperiode moet de omzet uitkomen tussen 55 en 58 miljard dollar. In het eerste kwartaal van het afgelopen boekjaar bedroeg de omzet 54,5 miljard dollar.

    Bestuursvoorzitter Tim Cook is tevreden over de gang van zaken in de afgelopen maanden en gaf aan met gezonde spanning uit te kijken naar de verkopen tijdens de komende feestdagen. Apple introduceerde recent onder meer de nieuwe iPhones 5C en 5S, het nieuwe besturingssysteem iOS 7, een nieuwe iPad mini, de iPad Air en nieuwe MacBook Pros.

    Apple liet zich niet uit over de wensen van miljardair Carl Icahn, die sinds augustus een belang heeft in het bedrijf. Icahn wil dat Apple 150 miljard dollar uittrekt voor de inkoop van eigen aandelen, terwijl Apple al bezig is om 100 miljard dollar aan zijn aandeelhouders uit te keren door een verhoging van het dividend in combinatie met een aandeleninkoop. Daarvan is inmiddels 36 miljard dollar gerealiseerd.

    dit bericht hoeft denk ik niet negatief te zijn voor TT,
    de winst is voor Apple wel minder maar er zijn er wel meer verkocht
  5. [verwijderd] 31 oktober 2013 15:58
    "In the telematics area, we have expanded the trials of our LoJack fleet management product distributed in alliance with TomTom. Feedback from Dealer and Commercial channels remains positive. We are focused on expanding the LoJack brand by bringing telematics solutions to the Fleet, Dealer/OEM and Insurance markets. We believe these markets represent a significant growth opportunity for LoJack. They will allow us to leverage our outstanding brand reputation, Dealer distribution and unique relationship with law enforcement, helping customers enhance fleet efficiency and profitability while ensuring asset protection and excellent customer service
  6. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 6 november 2013 17:27
    Hier wordt het principe van 'peloton-vorming' uitgelegd:
    au.news.yahoo.com/world/a/19717614/th...

    In de 90-er jaren deed men (met name in Dld) pogingen om op die manier (adhv lus-tellingen) rijtijden over een zeker traject te voorspellen. Het werkte ergens wel: 'verdichtingen' in de stroom plaatsen zich ongeveer voort met de gemiddelde rijsnelheid.
    Maar:
    - Bij echte congestie en filevorming werkt het van geen kant.
    - Bij vlot doorstromend verkeer ook niet.
    - Bij 'schokgolven' (= achteruit lopende korte files) ook niet.
    - Berucht voorbeeld: A28, Utrecht-A'foort, en andersom.

    Nu beperkt men het principe tot vroege rijstrook-adviezen via je TomTom. Ben benieuwd.
  7. [verwijderd] 22 november 2013 13:03
    Zelfrijdende auto getest door TU Delft, Technolution, NXP, TomTom

    phys.org/news/2013-11-driverless-cars...

    TU Delft is collaborating with Technolution, NXP and TomTom to build a new system. "We are using predictions of atmospheric conditions and satellite orbits to make corrections to the GPS signal and have achieved an accuracy of 50 centimetres.

    Next year we will be testing the new system on the A67 motorway, nearby the cities of Eindhoven and Venlo."Another critical factor is driver alertness. At first sight, you would think that the driver should be able to relax completely if their car does everything for them.

    However, they cannot sit back and read the newspaper or even fall asleep. Because what if an accident threatens and the system is defect, or there is a speck of dirt on the lens, or traffic is abnormally heavy? The driver may well then be required to intervene.For this reason, the cameras in a self-driving car do not only monitor the road, but the driver too.

    "Using an infrared camera with eye tracking, we can monitor the driver's alertness," explains traffic psychologist Dr Raymond Hoogendoorn of TU Delft. "The role of the driver is changing. Instead of the controller of the vehicle they will become a kind of supervisor, comparable to an aircraft pilot."
  8. [verwijderd] 26 november 2013 20:35
    TT is vergane glorie, een slim belegger gokt niet op dagdromen maar koopt gewoon volop turbo's long op de aex. Daar is tenminste geld mee te verdienen en met TomTom niet meer.

    Over 10 jaar zijn ze failliet en vertelt je vrouw aan je kinderen bij de kerstboom, weet je nog tomtom, die hadden niet door dat ze verouderd waren en toen gingen ze opeens failliet. Dat was toen papa wegging en we naar dit kleine huis moesten verhuizen, want papa had al het geld in TomTom gestoken en had alles verloren, daarom mogen jullie hem alleen nog maar op zondag zien.
  9. [verwijderd] 26 november 2013 20:49
    quote:

    beursgokker schreef op 26 november 2013 20:35:

    TT is vergane glorie, een slim belegger gokt niet op dagdromen maar koopt gewoon volop turbo's long op de aex. Daar is tenminste geld mee te verdienen en met TomTom niet meer.

    Over 10 jaar zijn ze failliet en vertelt je vrouw aan je kinderen bij de kerstboom, weet je nog tomtom, die hadden niet door dat ze verouderd waren en toen gingen ze opeens failliet. Dat was toen papa wegging en we naar dit kleine huis moesten verhuizen, want papa had al het geld in TomTom gestoken en had alles verloren, daarom mogen jullie hem alleen nog maar op zondag zien.
    in een paar zinnen "het leven" samengevat in al zijn facetten. Teloorgang, schaamte, schande, verdriet, geloof, hoop....briljant.
    Wanneer komt je boek uit?
  10. [verwijderd] 26 november 2013 20:50
    quote:

    *Justin* schreef op 26 november 2013 20:44:

    Dit kan weleens een winnaar worden in domste post van het jaar verkiezing.
    Beursgokker is elke dag al winnaar van domste post v/d dag. Daarom heet hij ook "gokker".. Hij heeft geen enkel idee. Tjah, dan moet je wel gokken.

    Hij schreeuwde op 4 euro al "verkopen nu je nog kan". Gewoon een gefrustreerd typje die de boot gemist heeft. En zo schijt hij ook de andere fora onder.

    Het zal je hobby maar zijn.
5.522 Posts
Pagina: «« 1 ... 130 131 132 133 134 ... 277 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.