Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Aandeel BAM Groep Koninklijke AEX:BAMNB.NL, NL0000337319

Laatste koers (eur) Verschil Volume
3,756   -0,018   (-0,48%) Dagrange 3,740 - 3,784 330.799   Gem. (3M) 946,5K

BAM Groep - Augustus 2013

2.014 Posts
Pagina: «« 1 ... 3 4 5 6 7 ... 101 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. welshterrier 5 8 augustus 2013 10:53
    nog even terug komen op het bericht over Costa rica

    MARKET TALK: Mogelijke opdracht BAM zorgt vooral voor omzet - SNS



    AMSTERDAM (Dow Jones)--SNS Securities stelt naar aanleiding van de berichten in het Financieele Dagblad dat BAM (BAMNB.AE) in een consortium met Van Oord in de laatste aanbestedingsronde zit voor een grote opdracht in Costa Rica, dat dit vooral voor veel omzet zal zorgen, maar dat het weinig zal betekenen voor de winst omdat het bouwbedrijf normaal gesproken lokale bedrijven inschakelt bij dergelijke opdrachten. "BAM Internationaal huurt vaak lokale bedrijven in en regelt vooral het management", zegt analist Edwin de Jong van SNS Securities. "Dus ik denk dat Van Oord er meer aan heeft", aldus de analist. "Maar het is natuurlijk gewoon een grote opdracht en ik denk dat ze een grote kans maken", voegt hij toe. Omstreeks 14.10 uur noteert het aandeel 3,5% hoger op EUR4,45, terwijl de Midkap

    Dit is een gewelEdige opdracht, dat SNS stelt dat het geen winst oplevert, slaat vlg mij nergens op, omdat men met lokale bedrijven zou werken. Men calculeert gewoon de winst op de werkzaamheden die door derden worden uitgevoerd.
    Ik vind dit een vreemde benadering van SNS
  2. RRPP 8 augustus 2013 14:26
    En weer een postief PB van BAM,
    Opdracht tijdig voltooid dus kan de opdrachtgever de BAM factuur gaan betalen . . .

    Persbericht

    Koninklijke BAM Groep nv

    Succesvolle bouwkundige voltooiing Liefkenshoekspoorverbinding door Locorail

    Bunnik / Antwerpen, 8 augustus 2013 – Het consortium Locorail, gevormd door BAM PPP (50%), CFE (25%) en Vinci Concessions (25%), heeft de Liefkenshoekspoorverbinding bij Antwerpen bouwkundig voltooid, geheel overeenkomstig de bouwplanning. De bouwwerkzaamheden en enkele technische installaties, waaronder de brandbestrijdingsinstallatie, voor de tweesporige railverbinding met een totale lengte van 16,2 kilometer zijn in opdracht van Locorail uitgevoerd door de bouwcombinatie Locobouw, waarin MBG, CEI-De Meyer, Wayss & Freytag Ingenieurbau en Vinci Construction Grands Projets (elk voor 25%) samenwerken. CEI-De Meyer en Wayss & Freytag Ingenieurbau zijn werkmaatschappijen van Koninklijke BAM Groep nv.

    Naar verwachting zullen in het najaar 2014 de eerste treinen van de rechtstreekse spoorverbinding tussen de linker- en de rechteroever van het Antwerpse havengebied gebruik kunnen maken.

    Opdrachtgever van de Liefkenshoekspoorverbinding is Infrabel, de infrastructuurbeheerder van het Belgische spoorwegnet. Het betreft een publiekprivaat-samenwerkingscontract, waarbij Locorail verantwoordelijk is voor ontwerp, bouw, financiering en onderhoud gedurende 38 jaar van de nieuwe spoorverbinding. Het traject bestaat uit 4,8 kilometer spoordijk, 4,2 kilometer gesloten en open sleuf, 1,2 kilometer bestaande tunnel (heropening van de reeds aangelegde, maar thans nog niet in gebruik genomen Beverenspoortunnel) en een bijna 6 kilometer dubbel-geboorde tunnel met een binnendiameter van 7,3 meter.

    AP/pr/13/00gn

    Koninklijke BAM Groep nv
  3. welshterrier 5 8 augustus 2013 14:55
    quote:

    nnijssen schreef op 8 augustus 2013 13:33:

    Als ik dit lees:

    www.theconstructionindex.co.uk/news/v...

    lijkt alles in kannen en kruiken

    Ook hier:

    daskapital.nl/2013/06/fotos_nieuw_goo...

    Wordt vermeld dat BAM volgend jaar mag starten met de bouw.
    Is dit nieuws dan al niet wat in de koers verwerkt nu ?

    ze hebben een letter of intent, dit is vlg mij niet de definitieve opdracht, die zullen ze wel krijgen want er moet eind dit jaar gestart worden. Het lijkt mij ook dat er al een deel in de prijs van het aandeel zit. Maar bij bekendmaking definitieve kan er wel iets bij toch???
  4. Leviter 9 augustus 2013 08:06
    Een letter of intent (LOI) is inderdaad niet een definitieve opdracht.

    LOIs resemble written contracts, but are usually not binding on the parties in their entirety. Many LOIs, however, contain provisions that are binding, such as non-disclosure agreements, a covenant to negotiate in good faith, or a "stand-still" or "no-shop" provision promising exclusive rights to negotiate. A LOI may sometimes be interpreted by a court of law as binding the parties to it, if it too-closely resembles a formal contract.
  5. [verwijderd] 9 augustus 2013 11:29
    Duitse economie op stoom in tweede kwartaal



    AMSTERDAM (Dow Jones)--De Duitse economie is in het tweede kwartaal op stoom gekomen, vooral dankzij een stijging in de private consumptie en herstel van de bouwsector, meldt het ministerie van economische zaken vrijdag.

    Na een zwakke winter "is de economische output in het tweede kwartaal aanzienlijk toegenomen", merkt het ministerie op. "De groei in het tweede kwartaal wordt waarschijnlijk gedragen door de private bestedingen en investeringen in gebouwen."

    Voorlopige data over de grootste economie van de eurozone staan gepland voor 14 augustus en geraadpleegde economen verwachten op kwartaalbasis een groei van 0,5%. Een dergelijke groei zou kunnen betekenen dat ook de eurozone als geheel, na zes opeenvolgende kwartalen van krimp, de afgelopen verslagperiode uit de recessie is gekropen, zei hoofdeconoom Carsten Brzeski van ING eerder deze week.

    Voor Duitsland zelf zijn de data ook interessant in het kader van de parlementsverkiezingen die op 22 september plaatsvinden.


    Door Todd Buell; vertaald en bewerkt door Marleen Groen; Dow Jones Nieuwsdienst; +31 20 5715 200; marleen.groen@wsj.com


    (END) Dow Jones Newswires

    August 09, 2013 05:21 ET (09:21 GMT)

    Copyright (c) 2013 Dow Jones & Company, Inc.

    *Binck is niet aansprakelijk voor informatie verschaft door derden
  6. [verwijderd] 9 augustus 2013 11:43
    BAM zal richting de cijfers nog flink wat gaan stijgen denk ik. Vandaar dat ik ingestapt ben, Het is nog niet te laat om in te stappen bij BAM ondanks de mooie stijging die ze de laatste maanden hebben gehad. Het orderboek groeit en BAM heb ik altijd één van de betere bedrijven gevonden in de sector waarin ze zich begeeft.
  7. forum rang 5 gpjf 9 augustus 2013 14:04

    Vinci, indicatie BAM resultaten ?

    De aannemerstak bleef relatief goed presteren, ondanks een zwakke operationele omgeving in Europa en het slechte weer dat de resultaten van Vinci's wegenbouwbedrijf negatief heeft beïnvloed. De inkomsten stegen met 3,2% op een aangepaste basis in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Er is voorlopig nog voldoende werk, zoals de high speed spoorlijn die Tours en Bordeaux zal verbinden. Het binnenhalen van nieuwe orders zal in de toekomst een uitdaging kunnen vormen, gelet op overheid en bedrijven die de broekriem aanhalen.
  8. pardon 9 augustus 2013 17:33
    Succesvolle bouwkundige voltooiing Liefkenshoekspoorverbinding door Locorail
    8 augustus 2013 - BAM PPP bv
    Bunnik / Antwerpen, 8 augustus 2013 – Het consortium Locorail, gevormd door BAM PPP (50%), CFE (25%) en Vinci Concessions (25%), heeft de Liefkenshoekspoorverbinding bij Antwerpen bouwkundig voltooid, geheel overeenkomstig de bouwplanning.

    De bouwwerkzaamheden en enkele technische installaties, waaronder de brandbestrijdingsinstallatie, voor de tweesporige railverbinding met een totale lengte van 16,2 kilometer zijn in opdracht van Locorail uitgevoerd door de bouwcombinatie Locobouw, waarin MBG, CEI-De Meyer, Wayss & Freytag Ingenieurbau en Vinci Construction Grands Projets (elk voor 25%) samenwerken. CEI-De Meyer en Wayss & Freytag Ingenieurbau zijn werkmaatschappijen van Koninklijke BAM Groep nv.

    Naar verwachting zullen in het najaar 2014 de eerste treinen van de rechtstreekse spoorverbinding tussen de linker- en de rechteroever van het Antwerpse havengebied gebruik kunnen maken.

    Opdrachtgever van de Liefkenshoekspoorverbinding is Infrabel, de infrastructuurbeheerder van het Belgische spoorwegnet. Het betreft een publiekprivaat-samenwerkingscontract, waarbij Locorail verantwoordelijk is voor ontwerp, bouw, financiering en onderhoud gedurende 38 jaar van de nieuwe spoorverbinding. Het traject bestaat uit 4,8 kilometer spoordijk, 4,2 kilometer gesloten en open sleuf, 1,2 kilometer bestaande tunnel (heropening van de reeds aangelegde, maar thans nog niet in gebruik genomen Beverenspoortunnel) en een bijna 6 kilometer dubbel-geboorde tunnel met een binnendiameter van 7,3 meter.
2.014 Posts
Pagina: «« 1 ... 3 4 5 6 7 ... 101 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.