Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

Laatste koers (eur) Verschil Volume
8,014   +0,064   (+0,81%) Dagrange 7,890 - 8,066 1.177.937   Gem. (3M) 1,5M

klm naar de 5 euro

79 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 17 juli 2013 14:39
    Ik denk niet dat dit aandeel vandaag onder de € 6 terecht zal komen aangezien het nu redelijk blijft liggen op rond de € 6,24. Het is nog geen lang geen sluitingstijd dus kan nog van alles gebueren maar als de cijfers op 26 juli bekend gaan worden hoop ik dat dit zal meevallen. Zal toch wel moeten aangezien Air france zelf al heeft aangegeven dat de passagiervervoercijfers alleen maar groeien. Daar tegenover staat wel het vrachtvervoer wat al flink is gedaald. Air france zal meer moeten gaan snijden in de kosten en de reorganisatie zal langer duren dan het jaar 2015. Voor lange termijn 2 tot 3 jaar zie ik dit aandeel nog wel naar de € 11 gaan.
  2. [verwijderd] 18 juli 2013 10:40
    Gisteren is dit aandeel flink afgestraft. Als ik op de site kijk van de AFM zie ik geen shortposities meer dan 0.5% in het aandeel Air france KLM. Het is wachten totdat de cijfers naar buiten komen. Het zal me ook niet verbazen als dit aandeel na verloop van de tijd de weg omhoog weet te vinden maar dat is mede afhankelijk van de olieprijs en of Air france opschiet met het saneren. Schuldpositie blijft nog wel behoorlijk hoog maar het zou me niet verbazen als we iets herstellen van gisteren en in de plus eindigen
  3. andrejes 18 juli 2013 16:01
    Air France-KLM bestuurder: groep moet uitgroeien tot mondiaal netwerk
    18-07-13 15:50:00
    Door Bart Koster Van DOW JONES NIEUWSDIENST AMSTERDAM (Dow Jones)--Air France-KLM (AF.FR) zal zich de komende jaren met zijn Amerikaanse en Chinese partners steeds meer ontwikkelen tot een wereldwijde luchtvaartgroep, waarbij zich ook andere spelers kunnen aansluiten, zegt de vice-bestuursvoorzitter van de Frans-Nederlandse luchtvaartcombinatie donderdag in een interview met Dow Jones. "Air France-KLM zal samen met de Amerikaanse joint venture partner Delta Air Lines Inc (DAL) en onze Chinese joint venture maatschappijen China Southern (1005.HK), China Eastern (0670.HK) en China Airlines Ltd (2610.TW) migreren tot een global airlines system, waarbij ook de inbreng van andere partners wordt toegejuicht", zegt Peter Hartman, die sinds 1 juli voor minimaal 4 jaar, naast bestuursvoorzitter en CEO Alexandre de Juniac, vice-voorzitter is van Air France-KLM. Hij was sinds april 2007 CEO van het Nederlandse smaldeel. Hartman wijst erop dat Air France-KLM met belangrijke minderheidsbelangen in Kenya Airways Ltd (KAL.NR) en Alitalia SpA (ALITALIA.YY) ook gemakkelijk partnermaatschappijen uit andere regio's in zo'n systeem kan laten participeren. Sinds oktober 2012 heeft Air France-KLM ook een vergaande codeshare-samenwerking met Etihad Airways (ETAIR.YY) uit Abu Dhabi, en via het minderheidsbelang van Etihad in Jet Airways Ltd (532617.BY) uit India ruimere toegang tot snel groeiende regionale luchtvaartmarkten in het Midden-Oosten en Zuid-Azie. Daarbij is de aanstaande verhuizing van Jet Airways' Europese basis van Brussel naar Amsterdam een extra stimulans voor netwerk- en service-aansluiting. Hartman ziet zijn nieuwe rol binnen Air France-KLM vooral als aanjager en stimulator van het samenbrengen van partners uit de verschillende regio's en met verschillende alliantie-inzichten, die dan door de maatschappijen zelf verder moeten worden ingevuld. Hij wijst daarbij op de reserves die Delta heeft ten aanzien van samenwerking met de overheidsmaatschappij Etihad. "Dat vereist zorgvuldig manoeuvreren, en uitbouwen en verdiepen van netwerken. Ik heb in de praktijk bij KLM, maar ook als voormalig voorzitter van de internationale luchtvaartorganisaties AEA en IATA, geleerd dat je niet te snel moet willen, maar kiezen voor een stap-voor-stap benadering", aldus Hartman. Air France-KLM heeft in het najaar weer een strategisch overleg met het bestuur van joint venture partner Delta Air Lines, en Hartman hoopt dat daar vervolgstappen kunnen worden gemaakt in het smeden van het wereldwijde luchtvaartconsortium, waar niet alleen de aangesloten partners, maar ook de passagiers en vrachtklanten van moeten profiteren. Intussen is de gelijkwaardige positie van KLM en de Schiphol-hub in de Frans-Nederlandse luchtvaartgroep geborgd, met de samenstelling van het nieuwe Group Executive Committee van Air France-KLM, met daarin KLM CEO Camiel Eurlings, COO Pieter Elbers, directeur Erik Varwijk van Air France-KLM Cargo, en drie andere KLM-topmanagers op het gebied van passagiers- en vrachtvervoer en strategisch personeelsmanagement, zegt Hartman. Hij wijst erop dat hij de KLM "met een goed gevoel en alle vertrouwen" aan Eurlings en zijn KLM-bestuursteam heeft overgedragen. "Binnen de groep heeft KLM in 2012 en de jaren daarvoor met een positief operationeel resultaat en een gezonde cashflow bijgedragen aan het totale resultaat van de groep." Het verlies komt dus met name voor rekening van Air France en daar moet dan ook het meeste gebeuren op het gebied van herstructureringen en kostenbesparingen. Hartman wijst daarbij met name op de verliezen op de korte en middellange vluchten en bij de vrachtoperaties. Sinds de afronding van de fusie tussen Air France en KLM in 2004 heeft KLM EUR2,98 miljard positief en Air France EUR791 miljoen negatief bijgedragen aan het cumulatieve positieve operationeel resultaat van EUR2,2 miljard van de groep. De Frans-Nederlandse luchtvaartgroep zal op vrijdag 26 juli de resultaten over het eerste halfjaar van 2013 presenteren. Door Bart Koster; Dow Jones Nieuwsdienst; +31 20 571 5201; bart.koster@dowjones.com (END) Dow Jones Newswires July 18, 2013 09:50 ET (13:50 GMT)
    *Binck is niet aansprakelijk voor informatie verschaft door derden.
  4. [verwijderd] 22 juli 2013 13:29
    Ach, air france klm alweer omlaag waarom? omdat er analisten weer aan het werk zijn hebben zij last van een zonnesteek en vergeten waar ze het over hebben.Air france kan het wel hebben denk ik maar de argeloze belegger blijkbaar niet,zodoende zakken we verder weg in het moeras van de aex,die toch de 400 punten gaat naderen.Je vraagt je af waarvan dan, de armzalige koersen van sterke hoofdfondsen staan belachelijk laag,echter de aex stijgt verder.Waarop gebasserd is dan weer de terugkerende vraag,als alle aandelen wegzakken,is dit manipulatie?
  5. [verwijderd] 22 juli 2013 16:31
    Ik heb er flink verlies op geleden en stap nooit meer in dit aandeel. Je wordt aan alle kanten genaaid en dat geldt niet alleen bij air france klm. Je ziet het bij Imtech en bij KPN en zo zijn er nog meer fondsen waar je financiëel kan inleveren. Overal schulden en overal komt er wel een keer een emissie om de hoek kijken. Hoeveel mensen hebben nou daadwerkelijk wat verdiend op de beurs. In het casino maak je meer kans
  6. niche 010 22 juli 2013 17:18
    Weer het Alitalia verhaal wat belicht wordt.

    AMSTERDAM (Dow Jones)--Air France-KLM (AF.FR) moet zijn opties voor de relatie met zijn Italiaanse partner Alitalia SpA zorgvuldig wegen en kan een besluit daarover niet te lang meer uitstellen.
    De Frans-Nederlandse luchtvaartgroep, die prioriteit geeft aan het verminderen van zijn grote schuldenlast, heeft met zijn 25%-belang in de Italiaanse maatschappij een belangrijke troefkaart in handen voor een dominante rol in de volgende fase van consolidatie in de Europese luchtvaart. Maar als het luchtvaartconcern niet adequaat handelt, kan ze die troefkaart ook zo maar uit handen moeten geven.
    Air France-KLM zal aanstaande vrijdag voor het eerst onder de op 1 juli aangetreden bestuursvoorzitter en CEO Alexandre de Juniac halfjaarcijfers presenteren en daarbij wordt van hem ook een toelichting verwacht op de voortgang van het herstructurerings- en kostenbesparingsplan Transform 2015 en op de strategische doelen voor de komende jaren.
    Alitalia, thuismaatschappij in de vierde luchtvaartmarkt van Europa, kan daarin een sleutelpositie gaan spelen. De Italiaanse maatschappij zoekt voor verlichting van zijn eigen schuldproblemen snel $300 miljoen aan extra financiering. Daarbij kan een beroep worden gedaan op de bestaande aandeelhouders, waaronder naast Air France-KLM verschillende Italiaanse industriele en regionale consortia.
    Tot oktober dit jaar heeft Air France-KLM het recht op weigering van de verkoop van belangen in Alitalia aan derden. Maar daarna staat het de andere aandeelhouders vrij om hun belangen te verkopen aan wie ze maar willen. En dat zou voor de concurrentie van Air France-KLM, waaronder Deutsche Lufthansa AG (LHA.XE), een goede gelegenheid kunnen zijn om een voet tussen de deur te steken en een overnamestrijd om Alitalia te starten.
    Air France-KLM geeft weliswaar prioriteit aan vermindering van zijn schuldenlast en terugkeer naar structurele winstgevendheid, maar de Frans-Nederlandse combinatie wil zijn Italiaanse SkyTeam-partner, die ook samen met Air France-KLM in een lucratieve transatlantische joint venture-samenwerking met Delta Air Lines Inc (DAL) zit, niet graag kwijt.
    Anderzijds zullen De Juniac en zijn nieuwe bestuursteam de overweging moeten maken of Alitalia wel in staat zal zijn het concurrentiegeweld van budgetmaatschappijen en opkomende luchtvaartmaatschappijen uit het Midden-Oosten het hoofd te bieden.
    Enige haast is daarbij geboden en beleggers en marktkenners zullen snel duidelijkheid van de nieuwe topman van Air France-KLM verwachten.

    Door Ambrose Ecorcheville en Bart Koster; Dow Jones Nieuwsdienst; +31 20 571 5201; bart.koster@dowjones.com

    (END) Dow Jones Newswires
    July 22, 2013 09:54 ET (13:54 GMT)
    Copyright (c) 2013 Dow Jones & Company, Inc.

    Groet,

    Niche
  7. niche 010 22 juli 2013 17:25
    quote:

    Aciera schreef op 22 juli 2013 17:22:

    Geen paniek, heb net nog een plukje bijgekocht (met limiet op 6).
    Blijven geloven in dit aandeel, en steeds kleine hoeveelheden bijkopen in dalende koers is mijn advies....
    Wat staat er bij KLM op het menu ?
    www.klm.com/travel/nl_nl/prepare_for_...

    Groet,

    Niche
79 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.