Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TITAN AEX:TITAN.NL, NL0010389508

Laatste koers (eur) Verschil Volume
1,710   0,000   (0,00%) Dagrange 1,710 - 1,730 2.100   Gem. (3M) 7,8K

PERSBERICHTEN

1.810 Posts
Pagina: «« 1 ... 7 8 9 10 11 ... 91 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 5 november 2012 11:02
    quote:

    de_beleggert schreef op 5 november 2012 09:46:

    Leuke benchmark, Tie haakt gelijk af als interessant fonds om te volgen. Naast het gigantische verschil in omgang, is heel kenmerkend dat Demandware zich 100% focust en Tie niet. Een punt dat ik eerder heb aangehaald: Als Tie zich 100% focust op E-commerce en content syndication, kunnen dergelijke groeicijfers voor het gehele bedrijf gehaald worden. Demandware zullen ze nooit meer inhalen, maar het zou de beurswaarde en het aandeel goed doen.

    Helaas, Tie blijft zich netjes houden aan een versnipperde focus, met als gevolg dat de omzet stapje voor stapje omhoog kan gaan en over 5 jaar de markt verzadigd is en Tie nog steeds in de marge opereert.
    Tot 2011 werden de investeringen in E-commerce en Content Syndication gefinancierd uit de winst van de Business Intergration activiteiten. Vanaf 2012 zullen de EC en CS activiteiten zelf bijdragen aan de winst. Ik weet niet in hoeverre de BI-activiteiten EC en CS versterken. De vraag BI-activiteiten al of niet afstoten zal ongetwijfeld behandeld worden op de AVA.

    Als een van de redenen dat Demandware zo groot is geworden komt mijns inziens doordat Demandware vooral B-to-C activiteiten dus EC wereldwijd doet, terwijl de EC-activiteiten van TIE zich voornamelijk in Nederland afspeelden. Dat wil men nu gaan veranderen. TIE is vooral sterk in B-to-B activiteiten dus CS en doet dat met succes* wereldwijd. Toch is CS nog een vrij kleine activiteit, in 2011 870K omzet. Dat komt omdat CS wordt verkocht via partners zoals C-net en daar zou weleens 50% van de marge kunnen blijven hangen.
  2. [verwijderd] 5 november 2012 11:55
    @beleggert

    Een voorbeeld van het succes van TIE in CS is de recente lancering van Windows 8 door Microsoft. Voor de wereldwijde verspreiding van info over Windows 8 naar dealers is de TIE Kinetix CS software ingezet.

    De conclusie dat TIE zich diskwalificeert om als beursfonds te volgen vind ik voorbarig. Ik ben erg benieuwd of TIE zelfstandig door gaat dan wel vanwege met name de CS programmatuur wordt overgenomen. Voor Demandware is TIE erg goedkoop.
  3. forum rang 8 aextracker 5 november 2012 23:31
    quote:

    kwirk schreef op 5 november 2012 11:02:

    [...]

    Tot 2011 werden de investeringen in E-commerce en Content Syndication gefinancierd uit de winst van de Business Intergration activiteiten. Vanaf 2012 zullen de EC en CS activiteiten zelf bijdragen aan de winst. Ik weet niet in hoeverre de BI-activiteiten EC en CS versterken. De vraag BI-activiteiten al of niet afstoten zal ongetwijfeld behandeld worden op de AVA.

    Als een van de redenen dat Demandware zo groot is geworden komt mijns inziens doordat Demandware vooral B-to-C activiteiten dus EC wereldwijd doet, terwijl de EC-activiteiten van TIE zich voornamelijk in Nederland afspeelden. Dat wil men nu gaan veranderen. TIE is vooral sterk in B-to-B activiteiten dus CS en doet dat met succes* wereldwijd. Toch is CS nog een vrij kleine activiteit, in 2011 870K omzet. Dat komt omdat CS wordt verkocht via partners zoals C-net en daar zou weleens 50% van de marge kunnen blijven hangen.
    Kwirk,

    Het verschil tussen B2B vs. B2C biedt inderdaad een compleet ander businessmodel voor E-commerce bedrijven.

    Intershop, maar ook een puur sang E-commerce service provider als Docdata laat zien hoe je vanuit partnerships via B2B heel dicht bij B2C kunt komen. Een tweede poot in die zin biedt daarbij een kans en ook een bedreiging (risico spreiding versus focus).
    Het voorbeeld van CNet in CSP net als EPICOR vanuit BIP is exact het probleem wat de beperking van de margepotentie binnen de TIE strategie actueel bloot legt. De meeste marge ligt "front end of B2B", bij de partner !
    Het zal de kunst en uitdaging van TIE worden om;
    a.) of het verdienmodel o.b.v. contractual performance indicatoren met die partners te verbeteren.
    b.) de marge potentie vanuit B2B new bizz anders in te richten , daar waar TIE dichter op de B2C bizz kan uitkomen (dit naar analogie van bedrijven als ook Intershop en DD in Nederland). Uiteraard doet DD aan een andere tak van sport , maar de vergelijking van "full servicing" en zo de omzetvolumes en marge op de B2C markt meer naar je toetrekken is een weg die tot bottom line verbetering leidt.

    Misschien aardig voor een volgende discussie ?

    Tracker
  4. [verwijderd] 6 november 2012 01:44
    quote:

    aextracker schreef op 5 november 2012 23:31:

    [...]
    De koers moet gewoon omhoog.

    de kat.

    Kwirk,

    Het verschil tussen B2B vs. B2C biedt inderdaad een compleet ander businessmodel voor E-commerce bedrijven.

    Intershop, maar ook een puur sang E-commerce service provider als Docdata laat zien hoe je vanuit partnerships via B2B heel dicht bij B2C kunt komen. Een tweede poot in die zin biedt daarbij een kans en ook een bedreiging (risico spreiding versus focus).
    Het voorbeeld van CNet in CSP net als EPICOR vanuit BIP is exact het probleem wat de beperking van de margepotentie binnen de TIE strategie actueel bloot legt. De meeste marge ligt "front end of B2B", bij de partner !
    Het zal de kunst en uitdaging van TIE worden om;
    a.) of het verdienmodel o.b.v. contractual performance indicatoren met die partners te verbeteren.
    b.) de marge potentie vanuit B2B new bizz anders in te richten , daar waar TIE dichter op de B2C bizz kan uitkomen (dit naar analogie van bedrijven als ook Intershop en DD in Nederland). Uiteraard doet DD aan een andere tak van sport , maar de vergelijking van "full servicing" en zo de omzetvolumes en marge op de B2C markt meer naar je toetrekken is een weg die tot bottom line verbetering leidt.

    Misschien aardig voor een volgende discussie ?

    Tracker
  5. [verwijderd] 6 november 2012 12:19
    Tracker, ik begrijp dat jij graag op de stoel van de directie gaat zitten.

    In vergelijking met partijen als Demandware, Intershop en Docdata blijft het rommelen in de marge. Een mooi gegeven dat je tools gebruikt worden bij de introductie van Windows 8, maar als je daar financieel niets wijzer van wordt lijkt het op een voor Tie verkeerd contract.

    Het is tegenwoordig gebruikelijk om te profiteren van intensief gebruik van de diensten. Mocht Microsoft dat in eens hebben afgekocht, dan hebben ze ergens in een vorig boekjaar daarvan geprofiteerd maar niet jaar op jaar. Misschien kan iemand van Tie hierover helderheid verschaffen?
  6. [verwijderd] 6 november 2012 12:41
    quote:

    de_beleggert schreef op 6 november 2012 12:19:

    Tracker, ik begrijp dat jij graag op de stoel van de directie gaat zitten.

    In vergelijking met partijen als Demandware, Intershop en Docdata blijft het rommelen in de marge. Een mooi gegeven dat je tools gebruikt worden bij de introductie van Windows 8, maar als je daar financieel niets wijzer van wordt lijkt het op een voor Tie verkeerd contract.

    Het is tegenwoordig gebruikelijk om te profiteren van intensief gebruik van de diensten. Mocht Microsoft dat in eens hebben afgekocht, dan hebben ze ergens in een vorig boekjaar daarvan geprofiteerd maar niet jaar op jaar. Misschien kan iemand van Tie hierover helderheid verschaffen?
    Microsoft UK heeft een pilot met TIE Kinetix gedaan. Volgens een publicatie in het TIE tijdschrift 2012 - 4 loopt vanaf begin 2011 een project voor Microsoft worldwide. C-net/Tie Kinetix en het bureau McGaw marketing werken sindsdien samen aan de campagnes van Microsoft. Ik zie geen reden waarom het contract voor TIE Kinetix door Microsoft zou zijn afgekocht. Hoe zo kom je op dat idee?
    Integendeel, ik heb de indruk dat het contract met Microsoft een normaal Saas contract is, waarvoor in verband met de lancering van Windows 8, een hoop werk voor TIE aan vast heeft gezeten. TIE heeft niet voor niks extra mensen nodig.
  7. forum rang 8 aextracker 6 november 2012 22:07
    quote:

    de_beleggert schreef op 6 november 2012 12:19:

    Tracker, ik begrijp dat jij graag op de stoel van de directie gaat zitten.

    In vergelijking met partijen als Demandware, Intershop en Docdata blijft het rommelen in de marge. Een mooi gegeven dat je tools gebruikt worden bij de introductie van Windows 8, maar als je daar financieel niets wijzer van wordt lijkt het op een voor Tie verkeerd contract.

    Het is tegenwoordig gebruikelijk om te profiteren van intensief gebruik van de diensten. Mocht Microsoft dat in eens hebben afgekocht, dan hebben ze ergens in een vorig boekjaar daarvan geprofiteerd maar niet jaar op jaar. Misschien kan iemand van Tie hierover helderheid verschaffen?
    Beleggert,
    Ik zie helaas niet in waar je je conclusie t.a.v. mijn TIE-MT profilering op baseert.
    In het dagelijks leven bekleed ik sinds vele jaren een MT functie in een leuk bedrijf. Dat houd me voldoende bezig. Dat dan weer wel !

    Zoals eerder op dit forum aangegeven volg ik TIE vele jaren omdat ik het een leuk beursfonds vind met een boeiende historie en naar mijn mening mooie toekomst. Daarom heb ik ook enkele aandeeltjes in mijn portefeuille.

    Het vergelijk met DD is overigens ook vanuit een aktief belegde interesse in DD. Ik vind beleggen boeiend door je visie op te bouwen en te besluiten iets te doen of te laten. Soms ledit dat tot een belegging. Soms ook niet.

    Ik ken de inhoud omvang van het Microsooft UK contract\global contract niet, paar jaar geleden werd op een AvA gemeld dat het "een pilot was, waar geen informatie over verstrekt mocht worden op verzoek van de opdrachtgever". Of Windows 8 uitrol hier mee te maken heeft is mij niet bekend. Als je de vraag stelt bij TIE krijg je vast antwoord.

    Ik zag recent een interessante poster hangen op het kantoor van een CEO;
    Het plaatje toont een aap in zijn dikke blote reet op de top van een kerstboom. Eronder diverse takken waar vele duiven op zitten, die angstig omhoog kijken. Ze zitten onder de stront.
    De tekst bij het plaatje meld;
    Top management looking down does only see shit, staff looking up only see assholes.

    Toen ik de poster las moest ik denken aan oud TIE (< 2006) en de eerste aandeelhoudersvergadering waar ik achter 2 heren zat. Beide turend op een opengeklapte laptop die de beurskoers van TIE vertoonde. De daling die in beeld kwam, werd lachend en smalend gadegeslagen. Ik zat er stom verbaasd naar te kijken en herkende de heren direct van foto's ! Sommige ervaringen in het zakelijk leven blijven je bij en zetten aan tot nieuwsgierigheid.
    Dit was zo'n moment en de aanleiding om TIE in zijn overlevingsstrijd te gaan volgen. Ik geniet dagelijks van mijn besluit. De TIE case van penny beursfonds vind ik "fingerlicking good". Daar bedoel ik overigens nog niet het tot op heden behaalde bedrijfsresultaat mee. Dat zal op een dag wellicht komen. Er wordt echt hard en serieus aan gewerkt.
    Of de TIE omzet de Demandware- of DD-omzet benadert valt te betwijfelen. De helft (euro 25 Mln) met een betere winst en omzetgroei biedt echter al een aardig perspectief i.r.t. een toekomstige beurskoers de komende jaren. Komt Tie'd komt raad !

    Overigens ; Stoelen genoeg vrij voor "kritische aandeelhouders bij TIE. Mijn advies ; Koop 1 aandeel en je mag\kan al je vragen op de AvA direct aan het TIE management team & RvB stellen !
    Voor euro 0.09 zit je op de eerste rang. Het voegt waarde toe aan je profiel alhier. Het VEB ging je daarbij al voor.

    Tracker
  8. Dinald 6 november 2012 22:49
    Over 2 weken gaan we zien hoeveel extra omzet er is ingekocht met de overname van de twee bedrijven. Doelstelling op termijn is meen ik ca. 30 mln op jaarbasis. Ik verwacht een groei van > 50%, naar tussen de 15 & 20 mln in 2013. Tussentijds verwacht ik nog enkele overnames bv Azië en VS of Canada waardoor de doelstelling mogelijk al in 2013 bereikt gaat worden. TIE is elke maand kasstroom-positief. Verder blijf ik bij mn voorspelling van een exploderende koers: vanwege een inelastisch aanbod en op gegeven moment een elastische vraag. Ik ben en blijf aandeelhouder in dit mijn inziens attractieve fonds. Een NL innovatieve onderneming met een bewogen geschiedenis, een degelijk heden en een voortvarende toekomst.

  9. Dinald 7 november 2012 15:04
    Dank u Beleggert voor de waarschuwing. Ik wil niet aanprijzen, lijkt me ook niet de functie van dit forum. Het gaat me meer om de diverse verwachtingen die men heeft wat betreft TIE. U bent daarin altijd sterk pessimistisch geweest, volkomen terecht in een aantal gevallen in voorgaande jaren; ik kan ze me herinneren. Uw opinie heb ik altijd als zeer waardevol gekenschetst! Ook in dit forum.
    Uw opinie over de winstgevendheid per aandeel (stelt niet veel voor bij die 100 miljoen) is helder, en deel ik trouwens.
    Ik kijk evenwel ook naar de kasstroom (en de ontwikkelling daarvan) omdat die in mijn ogen het kader vormen van de strategische (on)mogelijkheden die men heeft bij TIE.

    Mijn verwachting wat betreft de koersontwikkeling is gebaseerd op het feit dat er nauwelijks vraag is naar het aandeel. Dan is de stap van nauwelijks naar een klein beetje belangstelling al snel relatief groot. Ik bedoel ermee dat ik geen "geleidelijke" ontwikkeling verwacht. Dus óf 'niks' óf 'boem'. Vooralsnog is het al een hele tijd 'niks', wellicht mede gebaseerd op uw hoofdlijn van de enorme hoeveelheid aandelen en de consequenties daarvan voor de winst per aandeel.
    Aanprijzen van het aandeel TIE op dit Forum zou toch sterk het motto hebben: "wij van WC-eend bevelen WC-eend aan" :)



  10. forum rang 4 marcello106 9 november 2012 09:14
    quote:

    kwirk schreef op 30 oktober 2012 15:56:

    @Marcello, aantal geplaatste aandelen is 29.089.817. Bij een koers van $ 33 bedraagt de beurswaarde bijna 1 miljard. Dat zal meer zijn dan 10x de omzet van 2012.
    Inmiddels zijn de cijfers over de eerste 9 maanden bekend. Op een omzet van 53 miljoen dollar draaien ze een netto verlies van ruim 12 miljoen dollar. Er is inmiddels wel een paar dollar van de koers af. Ondanks dit verlies hebben gerenomeerde partijen dit aandeel op "buy" staan. Vreemd, wellicht dat Beleggert kan uitleggen waarom?
  11. [verwijderd] 10 november 2012 09:17
    Ik zou het niet weten. Marktplaats (omzet 6 mln, winst 3 mln) ooit verkocht voor 225 mln. Waarom? Geen idee. Demandware heeft een heel duidelijk profiel: E-commerce on demand en niets anders. Groot verschil met Tie, die verschillende markten bedient, verschillende vormen, verschillende sectoren en ook nog verschillende technologien. De single focus van Demandware heeft voor de groei gezorgd en de vooruizichten zijn daardoor veel beter. Ze zijn een interessante overname kandidaat binnen 2-3 jaar. 70 mln op 215 medewerkers is een interessant gegeven
  12. forum rang 4 marcello106 17 november 2012 16:05
    Create a Seamless Retail Identity Using BI, SaaS

    Jennifer D. Bosavage, Editor In Chief, 11/15/2012

    Some retailers are holding their own businesses hostage -- and losing good revenue opportunities -- because they are using traditional methods to accomplish modern goals. It's a golden opportunity for solution providers with the right tools in their portfolios.

    Here are your potential clients: Retailers that want to employ technology to help them understand -- and serve -- their shoppers better, but know it will take them six months to get the project launched if they handle it traditionally, in-house. Then, it will take another six months every time a change is required. For a dynamic industry such as retail, that could add up to many, many months. So, the retailer, stymied by analysis paralysis, does nothing at all.

    Many retailers recognize the benefits of having a holistic look and feel to the online and brick-and-mortar sides of their businesses. They also see the advantages of moving into an omni-channel strategy. And that mountain of data they accumulate ("Can I have your ZIP code, please?") needs to be addressed. Those retailers need a solution provider partner that can provide a seamless extension of their businesses: from storefront, to the PC, to the smartphone and back to the store. That's what a company such as TIE Kinetix does, and what other solution providers can provide to retailers, too.

    "We leverage the connections that are already available. Brick-and-mortars already invested in a lot of IT assets, already have supply chain process in place. We want the e-commerce portion to be a seamless extension of their businesses," said Brian Tervo, COO of TIE Kinetix. "We enable them, basically, to achieve a solution that, if they were to try to do something comparable in-house, they would need people with a lot of experience in the areas of finance, logistics, marketing -- which we have. They couldn't do it in-house without spending a small fortune."

    Total cost of ownership is a big selling point. Developing a traditional software system takes months, and time is money. With a cloud solution, adjustments can be made as needed. Retailers can respond quickly to customers changing (read: fickle) tastes. With a software-as-a-service (SaaS) solution, it won't take forever or break the bank. According to a Gartner report, retailers are adopting SaaS, but at a methodical pace.

    It's more than having a great Website experience. It's about getting all the pieces of a retailer's business to come together as one, in a time-sensitive way.

    "[We're seeing] fragmentation. You want to reach new audiences, but you want to have this overall holistic approach, the same feel, the same experience. You want to have systems talking to each other. Maybe I don't want to drop ship, maybe I want to pick it up at the store, for example," Tervo explained. In that case, the system the customer ultimately uses to buy the product needs to know all the stops that were made along the way.

    So, in addition to developing an integrated experience, the solution provider is also offering a means to capture data generated from it. That requires solution providers to recommend a business intelligence product that can help provide one view of sales -- no matter where they were conceived.

    Retailers have put their stores online, many long ago. They have a process for ecommerce. In a separate effort, many also support a social program that's loosely tied into their online. For TIE Kinetix, the answer was to acquire a BI vendor, Ascension. Ascension's product helps the solution provider aggregate their retail customers' data in a useful way. Now, those mountains of data gathered from all those formerly fragmented parts of the business come together to form a clear business picture. The data has a purpose.

    Where the rubber is going to hit road is when retailers can take all the information they've gathered and get a single view of what's happening. That's when sales can really take off -- for both retailers and solution providers.

    www.solutionprovidersforretail.com/au...
  13. forum rang 4 marcello106 18 november 2012 13:29
    quote:

    aextracker schreef op 18 november 2012 09:59:

    Marcello,

    Inmiddels Laos achter je gelaten ?
    Mooie scoop, goed gevonden.

    Tracker
    Yep, weer terug in het koude Nederland.

    Volgens mij heb ik deze ook nog niet voorbij zien komen...(Sodexo)

    www.medius-group.com/nl/over-medius/n...
  14. gkp2 21 november 2012 08:50
    Trading Update Q4: Total Comprehensive Income up 79% for the year 2012 and up 51% for the fourth quarter.

    .

    Submitted by Investor Relations on Wed, 11/21/2012

    The Netherlands, Amsterdam, November 21, 2012

    TIE Holding N.V. (“TIE”) reports the following highlights with regard to the Fourth Quarter of FY2012 (July 1, 2012 – September 30, 2012) and the fiscal year 2012 (October 1, 2011 – September 30, 2012).

    Business Results:

    Total Income for the Fourth Quarter FY2012 amounts to € 3,451k, an increase of 29% compared to the same period in FY2011 (€ 2,684k).


    Total Comprehensive Income for the Fourth Quarter FY2012 amounts to € 521k, an increase of 51% compared to the same period in FY2011 (€ 344k).


    SaaS revenue is € 1,237k for the Fourth Quarter FY2012 (36% of Total Income), an increase of 17% compared to € 1,060k in the same period in FY2011 (39% of Total Income).

    • Total Income for FY2012 amounts to € 12,494k an increase of 17% compared to FY2011 (€ 10,671k).
    • Total Comprehensive Income for FY2012 amounts to € 703k, an increase of 79% compared to FY2011 (€ 393k), partly due to an improvement in operating activities and due to the capitalization of deferred tax assets.
    • The net cash flow from operating activities for FY2012 amounts to € 1,009k (FY2011: € 958k).



    Mr. Jan Sundelin, CEO of TIE, comments:

    “Our E-commerce and Content Syndication suites showed a growth of 39% in FY2012 compared to FY2011 and over the last six months of FY2012 even a growth of 51% comparing to the same period in FY2011.

    In France we had to impair TIE France, due to the loss of ADEC. Further, we decided to reorganize TIE France by opening a sales office in Paris.

    With the acquisition of ascention per October 1, 2012, we now have a footprint in DACH area. On the same date we also opened an office in the UK.

    Starting from January 2013, TIE Netherlands, TIE MamboFive and TIE Light will move to one new single office, with the aim to further improve efficiency of the operation in the Netherlands.”



    (For the full version of the press release, please download from the link below.)
  15. arreno 21 november 2012 09:36
    TIE Holding boekt meer omzet
    Merwin Bisseling - 21 november 2012, 09:02
    Omzet en winst stijgen in boekjaar 2012.
    TIE Holding heeft het boekjaar 2012 in september met een duidelijk hogere omzet afgesloten dankzij betere resultaten bij E-commerce en Content Syndication.

    CEO Jan Sundelin liet weten besloten te hebben tot een reorganisatie van de Franse activiteiten als ook het openen van een verkoopkantoor in Parijs.

    TIE boekte in het vierde kwartaal een 29 procent hogere omzet van 3,45 miljoen euro. Aan deze omzet droeg Software as a Service (SaaS) 1,24 miljoen euro bij, ruim 0,2 miljoen euro meer dan vorig jaar.

    De winst na belastingen steeg in het vierde kwartaal van 344.000 naar 521.000 euro.

    Over heel 2012 kwam de omzet 17 procent hoger uit op 12,49 miljoen euro. Dit resulteerde in een winst na belastingen van 703.000 euro, tegen 393.000 euro vorig jaar.

    De netto kaspositie van TIE steeg op jaarbasis van 380.000 euro naar 747.000 euro.

    Door: ABM Financial News.
  16. [verwijderd] 21 november 2012 13:52
    quote:

    arreno schreef op 21 november 2012 09:36:

    Als wij als aandeelhouders meer vertrouwen in Tie geven dan stijgt de beurswaarde naar mate de koers omhoog gaat en dat brengt weer het nodige terug in de maatschappij.

    de kat.

    TIE Holding boekt meer omzet
    Merwin Bisseling - 21 november 2012, 09:02
    Omzet en winst stijgen in boekjaar 2012.
    TIE Holding heeft het boekjaar 2012 in september met een duidelijk hogere omzet afgesloten dankzij betere resultaten bij E-commerce en Content Syndication.

    CEO Jan Sundelin liet weten besloten te hebben tot een reorganisatie van de Franse activiteiten als ook het openen van een verkoopkantoor in Parijs.

    TIE boekte in het vierde kwartaal een 29 procent hogere omzet van 3,45 miljoen euro. Aan deze omzet droeg Software as a Service (SaaS) 1,24 miljoen euro bij, ruim 0,2 miljoen euro meer dan vorig jaar.

    De winst na belastingen steeg in het vierde kwartaal van 344.000 naar 521.000 euro.

    Over heel 2012 kwam de omzet 17 procent hoger uit op 12,49 miljoen euro. Dit resulteerde in een winst na belastingen van 703.000 euro, tegen 393.000 euro vorig jaar.

    De netto kaspositie van TIE steeg op jaarbasis van 380.000 euro naar 747.000 euro.

    Door: ABM Financial News.
1.810 Posts
Pagina: «« 1 ... 7 8 9 10 11 ... 91 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.