Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

LBI International« Terug naar discussie overzicht

MARKET TALK: LBi steeds waarschijnlijker overnamedoelwit - SNS

98 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 21 juni 2012 10:35
    AMSTERDAM (Dow Jones)--Na de verkoop van AKQA aan WPP is LBi International (LBI.AE) het laatste onafhankelijk digitale marketingbureau met een substantiele omzet en assets. Daardoor wordt het bedrijf een steeds waarschijnlijkere overnamekandidaat voor een van de grote netwerken, zoals Dentus, stelt analist Martijn den Drijver van SNS Securities. De premie die is betaald voor AKQA laat volgens de analist het potentieel zien voor LBI, als het bedrijf een overnamedoelwit wordt. Den Drijver hanteert een accumulate-advies en koersdoel van EUR3,10. Omstreeks 10.20 uur noteert het aandeel 0,6% lager op EUR2,61, terwijl de ASX met 0,7% daalt. (PBU)


    Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; amsterdam@dowjones.com


    (END) Dow Jones Newswires

    June 21, 2012 04:32 ET (08:32 GMT)

    Copyright (c) 2012 Dow Jones & Company, Inc.

    *Alex is niet aansprakelijk voor informatie verschaft door derden

  2. [verwijderd] 21 juni 2012 10:59
    What does the AKQA deal mean for WPP and which digital agency will be bought next? The Drum gets the expert's view

    Marketing giant WPP stunned the industry today when it announced that it had agreed to pay £348m to buy digital agency AKQA. But is it a good deal?

    The Drum spoke to Green Square partner Tony Walford, an expert in providing financial advice to media companies, to find out what WPP would be getting for its money.

    And he told us that now AKQA is off the market, another digital agency looks ripe for acquisition.

    But before we get to that, let's drill into the numbers behind today's deal.

    Walford says: "As many will know, there was a lot of speculation around a sale last year, but not to WPP, at around the $600m mark. This is not far off the $540m WPP quoted as the enterprise value on its website. On billings of $230m, a deal at the $540m level makes this transaction quite toppy, but what price a brand such as AKQA, one of the most respected and truly global digital businesses which has held that positioning for a number of years?"

    So what does the deal mean for WPP?

    "WPP has been very keen on increasing its digital capability for a while," Walford says. "It has undertaken numerous transactions in the area and has also looked at growing it from within. However, in making this acquisition it will be able to champion itself as now having significant strength in this arena."

    And who will be next?

    "The one to watch now is LBi, another huge digital business also backed by private equity which will have an equally high price tag. If it is not already being heavily targeted by the global marcoms groups who, let's face it, are the only players capable of paying such sums, then it certainly will be shortly."

    www.thedrum.co.uk/news/2012/06/20/wha...
  3. [verwijderd] 21 juni 2012 11:40
    "And who will be next?"

    "The one to watch now is LBi, another huge digital business also backed by private equity which will have an equally high price tag. If it is not already being heavily targeted by the global marcoms groups who, let's face it, are the only players capable of paying such sums, then it certainly will be shortly."

    www.thedrum.co.uk/news/2012/06/20/wha...
    [/quote]

    Nou laat maar komen dan dat overnamebod en snel!!!, want ik wordt hier zo moe van. Staan we weer op die 2,70, we mogen maar niet hoger. Kom na de zomer wel weer eens terug kijken hoe de stand van zaken is.
  4. [verwijderd] 21 juni 2012 14:16
    quote:

    sam en moos schreef op 21 juni 2012 11:40:

    "And who will be next?"

    "The one to watch now is LBi, another huge digital business also backed by private equity which will have an equally high price tag. If it is not already being heavily targeted by the global marcoms groups who, let's face it, are the only players capable of paying such sums, then it certainly will be shortly."

    www.thedrum.co.uk/news/2012/06/20/wha...
    [/quote]

    Nou laat maar komen dan dat overnamebod en snel!!!, want ik wordt hier zo moe van. Staan we weer op die 2,70, we mogen maar niet hoger. Kom na de zomer wel weer eens terug kijken hoe de stand van zaken is.
    2,72.. misschien nu maar vast terug komen?
  5. [verwijderd] 21 juni 2012 15:03
    quote:

    JanWatson schreef op 21 juni 2012 10:35:

    AMSTERDAM (Dow Jones)--Na de verkoop van AKQA aan WPP is LBi International (LBI.AE) het laatste onafhankelijk digitale marketingbureau met een substantiele omzet en assets. Daardoor wordt het bedrijf een steeds waarschijnlijkere overnamekandidaat voor een van de grote netwerken, zoals Dentus, stelt analist Martijn den Drijver van SNS Securities. De premie die is betaald voor AKQA laat volgens de analist het potentieel zien voor LBI, als het bedrijf een overnamedoelwit wordt. Den Drijver hanteert een accumulate-advies en koersdoel van EUR3,10. Omstreeks 10.20 uur noteert het aandeel 0,6% lager op EUR2,61, terwijl de ASX met 0,7% daalt. (PBU)


    Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; amsterdam@dowjones.com


    (END) Dow Jones Newswires

    June 21, 2012 04:32 ET (08:32 GMT)

    Copyright (c) 2012 Dow Jones & Company, Inc.

    *Alex is niet aansprakelijk voor informatie verschaft door derden

    ______________________

    moet zijn Dentsu
    AKQA is een van de weinige digitale bureaus die nog niet zijn opgeslokt door een reclameholding. AKQA uit San Francisco zou een bureau-inkomen hebben dat dit jaar rond de 230 miljoen dollar ligt. Vorig jaar was dat 189 miljoen.

    Volgens WPP-topman Sir Martin Sorrell was het de derde keer dat zijn reclameholding aanklopte bij AKQA. ‘Twee keer wezen ze ons af, de derde keer hadden we geluk.’

    In 2010 was AKQA al in gesprek met de Japanese holding Dentsu, maar die gesprekken liepen op niets uit. AKQA ceo Tom Bedecarre gaf eerder aan te kijken naar verdere internationale expansie. Er werken 1.600 mensen bij AKQA in de VS, Europa en Shanghai. Ook in Amsterdam is een kantoor. Klanten zijn onder meer Delta, Diageo, EDF, GAP, Google, Microsoft Xbox, Nike, Target, Unilever en Virgin Money.

    AKQA blijft een ‘stand-alone’ merk binnen WPP.

    groet,poil
98 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.