Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,565   +0,115   (+2,11%) Dagrange 5,475 - 5,585 137.580   Gem. (3M) 194,1K

TT navigatie nog interessant voor de consument ?

66 Posts
Pagina: 1 2 3 4 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 14 april 2012 16:35
    Ik heb onlangs een Android smartphone gekocht van Samsung. Deze beschikt standaard al over een Google navigatie app. Ik was een beetje sceptisch over deze app maar moet toegeven dat als je alleen navigatie wil het goed werkt. Ok het heeft wat minder opties dan TT maar kost dan ook niets. Het heeft mij wel erg aan het twijfelen gemaakt over de toekomst van TT als aandeelhouder. De losse navigatie kastjes is "end of story". Wel is er NOG toekomst in inbouw en de software (gaat tt ook een app maken voor android???) De vraag is of wat er overblijft genoeg is om TT weer in de 10 - 20 euro koers te brengen.
  2. [verwijderd] 14 april 2012 19:09
    quote:

    Wijnproever schreef op 14 april 2012 16:35:

    Ik heb onlangs een Android smartphone gekocht van Samsung. Deze beschikt standaard al over een Google navigatie app. Ik was een beetje sceptisch over deze app maar moet toegeven dat als je alleen navigatie wil het goed werkt. Ok het heeft wat minder opties dan TT maar kost dan ook niets. Het heeft mij wel erg aan het twijfelen gemaakt over de toekomst van TT als aandeelhouder. De losse navigatie kastjes is "end of story". Wel is er NOG toekomst in inbouw en de software (gaat tt ook een app maken voor android???) De vraag is of wat er overblijft genoeg is om TT weer in de 10 - 20 euro koers te brengen.
    ik heb dit hier eerder verteld... jij heb geen idee wat voor impact google navigatie heeft op de omzet van tomtom.

  3. [verwijderd] 15 april 2012 09:19
    quote:

    Wijnproever schreef op 14 april 2012 16:35:

    Ik heb onlangs een Android smartphone gekocht van Samsung. Deze beschikt standaard al over een Google navigatie app. Ik was een beetje sceptisch over deze app maar moet toegeven dat als je alleen navigatie wil het goed werkt. Ok het heeft wat minder opties dan TT maar kost dan ook niets. Het heeft mij wel erg aan het twijfelen gemaakt over de toekomst van TT als aandeelhouder. De losse navigatie kastjes is "end of story". Wel is er NOG toekomst in inbouw en de software (gaat tt ook een app maken voor android???) De vraag is of wat er overblijft genoeg is om TT weer in de 10 - 20 euro koers te brengen.
    Jij zegt dat Google navigatie niets kost?
    Heb jij een gratis data bundel dan?
  4. [verwijderd] 15 april 2012 18:56
    quote:

    Goldenhands schreef op 14 april 2012 18:34:

    Wat zeg je nu Jan?
    Ja Bart dit was niet in een vlaag van verstandsverbijstering maar ik ben ook wel realistisch. Ik schrijf TT zeker niet af, maar zie ook wel dat het moeilijk is mijn verwachtingen ingelost te zien

    Ik heb niet voor niets al veel eerder een deel verkocht omdat ik risico's zag , mede door de onzekerheden op de markt
  5. [verwijderd] 15 april 2012 20:04
    quote:

    inspirator schreef op 15 april 2012 10:57:

    TomTom long-term vision
    Harold Goddijn

    Around the globe over a billion cars are driven by people who have very similar aims: to get to their destinations safely and efficiently, to be well informed about their options, and hopefully to enjoy the journey. TomTom has the assets and technology to equip every car with navigation and location services, and can therefore serve all these people.

    I believe that we can achieve this by taking a device-agnostic approach. In today’s world, device purposes increasingly overlap with each other. We must aim to supply the necessary content, software and levels of service regardless of the platform used.

    Our world is also increasingly interconnected. Today, people want to connect to family, friends, work and information sources wherever they are. These developments are highly relevant to the automotive industry. That is why we have been working on realising the truly connected car in cooperation with Renault.

    Our unique set of assets enables us to offer the automotive industry all the content and services it needs, from maps to real-time services. The R-link product that we have co-developed with Renault has given us all a fi rst glimpse of the possibilities in this area. Our aim is to bring relevant and up-to-date information to car drivers in a new and unprecedented way. The future is connected.

    Ik neem aan dat iedereen hier goed is in Engels. Dit stukje dat Inspirator postte is eigenlijk de visie van TomTom op het onderwerp van dit draadje.

    Het zijn soms wat dure woorden, maar een "device-agnostic approach" betekent dat het TomTom niet uit maakt wat voor apparaat iemand gebruikt. Er kunnen namelijk altijd kaarten, verkeersinformatie en andere content in. Zie ook de 1.10 versie van de iPhone app, wat een echt goede update is. Ook gebruiken mensen devices naast elkaar en soms tegelijkertijd.

    Ook zeggen ze dat ze platform onafhankelijk willen werken, of het nou hun eigen platform is, of Android of iOS, of Windows, of wat dan ook. TomTom richt zich meer op de servicelevels. Het beste voorbeeld daarvan is dat TomTom de periode van kaarten-updates wil terugbrengen van iedere drie maanden naar iedere 48 uur (!). Daarvoor heb je natuurlijk als klant wel een internetverbinding nodig in de auto, en is dus een extra verkoopargument voor LIVE services.

    De enige slag om de arm die ik houd is dat ik niet weet of Navteq, de andere grote kaartenmaker, ook met incremental map updates (iedere 48 uur een paar wijzigingen binnenhalen en niet steeds een hele kaart) gaat werken. Stel dat Navteq dat niet gaat doen, dan heeft TomTom voor autofabrikanten en andere klanten een extra verkoopargument ten opzichte van Navteq.

    Het voorbeeld met Renault spreekt verder voor zich. Het is te hopen dat andere autofabrikanten onder de indruk zijn van deze tablet met apps. Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat Volvo erg geïnteresseerd is in 'safety apps', aangezien Volvo zich al sinds jaar en dag sterk afficheert met veiligheid. www.weissbrentwoodvolvo.com/dealer-in...

  6. [verwijderd] 16 april 2012 08:19
    om eerlijk te zijn ja :-)

    quote:

    twister schreef:

    [quote alias=Wijnproever id=6223288 date=201204141635]
    Ik heb onlangs een Android smartphone gekocht van Samsung. Deze beschikt standaard al over een Google navigatie app. Ik was een beetje sceptisch over deze app maar moet toegeven dat als je alleen navigatie wil het goed werkt. Ok het heeft wat minder opties dan TT maar kost dan ook niets. Het heeft mij wel erg aan het twijfelen gemaakt over de toekomst van TT als aandeelhouder. De losse navigatie kastjes is "end of story". Wel is er NOG toekomst in inbouw en de software (gaat tt ook een app maken voor android???) De vraag is of wat er overblijft genoeg is om TT weer in de 10 - 20 euro koers te brengen.
    [/quote]
    Jij zegt dat Google navigatie niets kost?
    Heb jij een gratis data bundel dan?
  7. forum rang 6 hvasd2 16 april 2012 09:26
    quote:

    Wijnproever schreef op 14 april 2012 16:35:

    Ik heb onlangs een Android smartphone gekocht van Samsung. Deze beschikt standaard al over een Google navigatie app. Ik was een beetje sceptisch over deze app maar moet toegeven dat als je alleen navigatie wil het goed werkt. Ok het heeft wat minder opties dan TT maar kost dan ook niets. Het heeft mij wel erg aan het twijfelen gemaakt over de toekomst van TT als aandeelhouder. De losse navigatie kastjes is "end of story". Wel is er NOG toekomst in inbouw en de software (gaat tt ook een app maken voor android???) De vraag is of wat er overblijft genoeg is om TT weer in de 10 - 20 euro koers te brengen.
    Het is een jonge markt in ontwikkeling en TT maakt daar deel van uit. Zeker weten dat het management het bovenstaande ook wel weet en is dus druk doende her op te anticiperen. Daar hebben ze tijd voor nodig. Met wat TT allemaal bezit aan kennis en een cashcow in de vorm van de PND's zal het voorlopig gewoon door kunnen gaan. Beleggen is vooruitzien en dus is er een goede kans dat er met TT enorme koerswinsten te behalen vallen in de (nabije) toekomst. Mijn hele bezit zal ik er niet tegen aan gooien maar, tegen deze koers, een deel zal mij, voor mijn gevoel, geen wind eieren leggen...............
  8. [verwijderd] 16 april 2012 12:45
    quote:

    hvasd2 schreef op 16 april 2012 09:26:

    [...]

    Mijn hele bezit zal ik er niet tegen aan gooien maar, tegen deze koers, een deel zal mij, voor mijn gevoel, geen wind eieren leggen...............
    Ja, dat hopen we allemaal !!

    en "een (groot) deel van je bezit" ..... 10% lijkt me voldoende.

    Op zich leuke kansen, maar laten we ons ook weer niet te veel door emotie meeslepen.

    Nu maar hopen dat T2 niet verder wegzakt (2.90 steun?) en binnenkort een leuke impuls krijgt.

    Heeft iemand soms het blad Beursgenoten? (ik niet).

    Geert Schaaij is komend weekend weer op Businessclass en enkele weken geleden heb ik hem al op een aantal kansen in TomTom gewezen.

    Simon Schaaij melde/mailde me (met dank) en ook dat hun analist het zou bekijken.

    Misschien dat het iets uithaalt.

    Niet geschoten is altijd mis en T2 is de laatste tijd bij beleggers behoorlijk uit de gratie.

    Dat moet maar weer eens veranderen.
  9. [verwijderd] 19 april 2012 23:37
    quote:

    twister schreef op 19 april 2012 23:02:

    Heb pas een half jaar een internet bundel van 1GB voor 10 euro en nu moet ik bijna verlengen en kost het al 14 euro voor 1GB.
    Eventjes een verhoging van 40% en nog gewoon sim-only ook nog..
    Dan moet je niet verlengen maar je abonnement gewoon door laten lopen.
    Ik heb nog onbeperkt internet. Als het abonnement afloopt en je neemt geen nieuw abonnement dan raak je alleen wel je korting kwijt. Een soort trouwe klanten boete. Dat is bij mij iets van 5 euro per abonnement volgens mij.

    (komt uiteindelijk dus een beetje op het zelfde neer)

66 Posts
Pagina: 1 2 3 4 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.