Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel BAM Groep Koninklijke AEX:BAMNB.NL, NL0000337319

Laatste koers (eur) Verschil Volume
3,958   -0,056   (-1,40%) Dagrange 3,940 - 0,000 227.477   Gem. (3M) 775,4K

BAM - November 2011

156 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 8 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 23 november 2011 18:20
    quote:

    Guus_Geluk schreef op 23 november 2011 18:10:

    [...]

    En dan situaties zoals bij Wavin mislopen?
    Ik wil je niet ontmoedigen maar een bedrijf als Wavin is er maar 1 van in NL.
    Zo uniek is Bam op dit moment niet er zijn meerdere bammen en hebben het alle erg moeilijk.
    Ik denk eerder aan een bedrijf als Imtech of Ten Cate , zijn beide bezig marktleider te worden en de koers begint erg aantrekkelijk te worden.

    (beide geen posities)
  2. Bullwish 23 november 2011 20:47
    Geen paniek wat BAM betreft, mensen. Trouwens, dit geldt niet alleen voor BAM, dus zeg ik in bredere zin: geen paniek. Er zijn m.i. momenteel meerdere bedrijven die erg laag geprijsd zijn op de beurs. Ik durf nog net niet te zeggen te laag, omdat ik net te weinig kennis heb om die uitspraak resoluut te doen, maar eigenlijk vermoed ik wel dat het zo is. Velen zijn in paniek, dat is het probleem, het vertrouwen is weg. Dat biedt ook kansen, al weet je niet op welk niveau.

    Zo slecht presteert BAM op zich niet. Zie onlangs de cijfers maar weer. De resultaten of de intrinsieke waarde rechtvaardigen deze koersniveaus volgens mij niet. Maar het wordt momenteel niet meer fundamenteel bekeken, het sentiment is helemaal leidend en daardoor krijg je rare uitslagen en standen op de borden. Onthoud het spreekwoord: paniek is een slechte raadgever.

    Dit moet je niet voor zeer korte termijn bekijken. Bekijk BAM voor de lange termijn, misschien word je dan al op middellange termijn heel gelukkig!
  3. gerrit 69 23 november 2011 20:49

    Ik heb veel respect voor onze Bundeskanzler Andrea Merkel, maar zij heeft wel de sleutel in handen om tot een voorlopige oplossing te komen voor de schulden-crisis.
    Door haar Duitse stijfkoppigheid, blijft de financiële wereld in een houdgreep.
    Het pappen en nat houden moet nu volledig van tafel.
    Niets doen en maar hopen dat de geld-markt vanzelf tot rust komt helpt niet meer.
    Of men zet de geldpers aan om het noodfonds grootschalig aan te vullen, of men introduceert de Euro-Bonds, zodat alle EU-Landen hetzelfde rente-percentage gaan betalen.
    Hoe is het toch mogelijk, dat we nu al over een denkbeeldig scenario praten, dat de Euro eventueel op de helling zal gaan.
    We moeten snel een keus maken voor de minst kwade oplossing, maar het gaat ons ten alle tijden geld kosten.
    Zo kan het niet langer, anders kunnen we in een beurskrach terecht komen en dan gaat het vele jaren duren om daar nog van te herstellen.
    De koers van BAM is nu al zo laag, dat het net lijkt of het bedrijf volgend jaar geen winst meer maakt.
    BAM staat nu al veel lager dan bij de vorige dip begin 2009, toen de AEX heel even onder de 200 dook.
    Natuurlijk is BAM op deze lage koers een overname-kandidaat bij uitstek, maar zo kan ik er op onze beurs nog wel een stuk of 10 noemen.
    Ik durf geen bodem meer te voorspellen en moet maar afwachten of de December-maand een herstel-maand zal worden.
    Mijn twijfel is echter groot, dat politici binnenkort wel doortastend zullen optreden.

    Mvrgr. van Gerrit
  4. [verwijderd] 23 november 2011 21:00
    quote:

    Roma38 schreef op 23 november 2011 19:23:

    @ bezoeker: wat dacht je van draka? Zo uniek is het dus niet... Goed aan verdiend trouwens. ;)
    Als je bedoeld dat Draka een soort gelijk product maakt als Wavin moet je nog even in de boeken duiken.
    Maar dat bedoel je dus niet wat dan wel?
  5. [verwijderd] 23 november 2011 22:52
    quote:

    bezoeker schreef:

    [quote alias=Roma38 id=5958630 date=201111231923]
    @ bezoeker: wat dacht je van draka? Zo uniek is het dus niet... Goed aan verdiend trouwens. ;)
    [/quote]

    Als je bedoeld dat Draka een soort gelijk product maakt als Wavin moet je nog even in de boeken duiken.
    Maar dat bedoel je dus niet wat dan wel?
    bloedrode futures op 272,60! er is maar een richting en dat is downhill.. dit heeft niks meer met beleggen te maken. vanavond nog ff film kijken GG. If you are not inside you are outside pal

  6. ramon123 23 november 2011 23:05
    quote:

    undertaker schreef op 23 november 2011 22:52:

    [...]

    bloedrode futures op 272,60! er is maar een richting en dat is downhill.. dit heeft niks meer met beleggen te maken. vanavond nog ff film kijken GG. If you are not inside you are outside pal

    de aex is gesloten op 272 vandaag, dit is dus onveranderd!

    Niks bloedrood!
  7. gerrit 69 23 november 2011 23:48
    quote:

    ramon_daem schreef op 23 november 2011 23:05:

    [...]

    de aex is gesloten op 272 vandaag, dit is dus onveranderd!

    Niks bloedrood!
    Helaas ook niet lichtgroen!

    Ik geef geen stuiver meer voor dit verschrikkelijke beursklimaat.
    De AEX kan nu zelfs zakken naar de 256.
    Eenmaal daaronder gaat het valluik open naar een AEX richting 200.
    Alleen als men binnen een week een daadkrachtige beslissing durft te nemen wat betreft het noodfonds of het toelaten van Euro-Bonds, kunnen de financiële markten tot rust komen en kan de beurs zich enigszins herstellen.
    Helaas heb ik nog maar weinig vertrouwen in onze regeringsleiders en neemt het slechte nieuws zienderogen toe.
    Voor Wavin mag er dan wel een overnamebod zijn, maar dat wil nog niet zeggen dat veel andere doorgezakte aandelen ook aan de beurt zijn.

    Gerrit
  8. Guus_Geluk 24 november 2011 01:17
    quote:

    undertaker schreef op 23 november 2011 22:52:

    [...]

    bloedrode futures op 272,60! er is maar een richting en dat is downhill.. dit heeft niks meer met beleggen te maken. vanavond nog ff film kijken GG. If you are not inside you are outside pal

    Futs zijn groen, dus niks bloedrood!
  9. [NL]HardcoreHolland 24 november 2011 09:45
    09:41:31 / 24.11.11 DJ BAM krijgt opdracht voor Crossrail-station Farringdon in Londen
    09:42:03 / 24.11.11 DJ BAM: opdracht betreft de bouw van het station
    09:42:26 / 24.11.11 DJ BAM: totale bouwsom meer dan EUR230 mln
    09:43:06 / 24.11.11 DJ BAM: werkzaamheden starten medio jan '12

    + 4,5% nu
  10. [verwijderd] 24 november 2011 09:48
    We zijn niet de enige die bouwbedrijven zwaar ondergewaardeerd vinden, heb vandaag heel veel bijgekocht, dit is gratis geld jongens! Toen ik 2 maanden geleden zei dat Bam naar de 2,50 gaat en dat ik dan bij ga kopen lachden sommige mij uit, maar nu is het zover, kopen wat je kopen kan!!!

    Delta Lloyd nv (DL.AE) vergroot zijn kapitaalbelang en stemrecht in Heijmans nv (HEIJM.AE) tot respectievelijk 15,22% en 7,19%, blijkt donderdag uit een melding in het kader van de Wet op het financiele toezicht (Wft).

    De meldingsplicht is ontstaan op 22 november 2011. Het stemrecht is wordt voor 0,77% middelijk reeel gehouden voor 6,42% middelijk potentieel gehouden. Het kapitaalbelang wordt middelijk reeel gehouden.

    De vorige melding van Delta Lloyd in Heijmans dateert van 6 mei 2011. Toen werd een middelijk reeel kapitaalbelang gemeld van 14,54% en een stemrecht van 6,29%.

    Door Patrick Buis; Dow Jones Nieuwsdienst; +31-20-5715200; patrick.buis@dowjones.com

    (END) Dow Jones Newswires

    November 24, 2011 02:58 ET (07:58 GMT)
    ©Dow Jones & Company, Inc.
  11. [NL]HardcoreHolland 24 november 2011 09:56
    AMSTERDAM (Dow Jones)--BAM Nuttal, de Britse infrabouwer van Koninklijke BAM Groep nv (BAMNB.AE), heeft de opdracht gekregen voor de bouw van Crossrail-station Farringdon in Londen, meldt het concern donderdag.

    Het concern kreeg de opdracht samen met Ferrovial Agroman en Kier Construction van Crossrail, een dochteronderneming van Transport for Londen.
    De totale bouwsom van het station bedraagt ruim GBP200 miljoen, ofwel meer dan EUR230 miljoen.

    Het project omvat de aanleg van het ondergrondse station, de perrontunnels en de verbindingstunnels voor reizigers, meldt het bedrijf.
    Medio januari 2012 zal gestart worden met de werkzaamheden. Hoewel de bouwcombinatie zijn belangrijkste werkzaamheden medio 2016 afgerond zal hebben, zal het station naar verwachting in 2018 voltooid zijn.

    Door Patrick Buis; Dow Jones Nieuwsdienst; +31-20-5715200; patrick.buis@dowjones.com

    (END) Dow Jones Newswires

    November 24, 2011 03:53 ET (08:53 GMT)
    © 2011 Dow Jones & Company, Inc.

    AAND KON BAM GROEP @ EUR 0.10
    NL0000337319
  12. pardon 24 november 2011 09:58
    Start bouw 2de sluis Antwerpen Linkeroever
    (Persbericht van het Kabinet van minister Hilde Crevits, Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken, van de Europese Investeringsbank en van het gemeentelijk Havenbedrijf Antwerpen:) Antwerpen, 21 november 2011 - In de haven van Antwerpen hebben Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Hilde Crevits, voorzitter van de Europese Investeringsbank Philippe Maystadt en havenschepen en voorzitter van het Havenbedrijf Marc Van Peel maandagnamiddag het officiële startschot gegeven voor de bouw van de tweede sluis op de Linkeroever.

    Het nieuwe bouwwerk is de komende jaren een van de grootste infrastructuurprojecten van Vlaanderen, om en bij de 255 mensen zullen dagelijks werken aan de realisatie van de grootste sluis ter wereld. In 2016 zal de sluis met een prijskaartje van ongeveer 340 miljoen euro in gebruik worden genomen. Voor minister Crevits is de bouw van de nieuwe sluis noodzakelijk voor een betere maritieme ontsluiting van de economische poort die de Antwerpse haven is. Voor EIB-voorzitter Maystadt zal de nieuwe sluis bijdragen tot de verdere ontplooiing van een efficiënt, multimodaal en duurzaam goederentransport, waar niet alleen de haven van Antwerpen en Vlaanderen baat bij hebben, maar ook Europa.

    Bekijk hier het filmpje 'Bouw grootste sluis ter wereld gestart op Linkeroever'

    Betekenis voor Vlaanderen
    De bouw van de Deurganckdoksluis is een van de sleutelprojecten van de Vlaamse regering en kadert binnen de doelstellingen van het Pact 2020. De Vlaamse zeehavens moeten toekomstgericht bereikbaar zijn. ‘Zelfs in tijden waar fors moet bespaard worden is een project als de tweede sluis op de Linkeroever cruciaal voor Vlaanderen. De return van een dergelijke investering vertaalt zich in een grotere maritieme, industriële en logistieke bedrijvigheid in de Waaslandhaven en een toenemende werkgelegenheid in de streek’, zegt Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Hilde Crevits. ‘Deze investering bevestigt het jongste rapport van het World Economic Forum ‘The Global Competitiveness Report 2011-2012’ dat de haveninfrastructuur in België tot de wereldtop rekent. Dit wordt mogelijk gemaakt door de investeringen van de Vlaamse overheid in haar havens’, aldus nog Crevits.

    Betekenis voor Europa en voor de Europese Investeringsbank (EIB)
    De Haven van Antwerpen is een belangrijk knooppunt van het nieuwe EU kernnetwerk voor transport, de ruggengraat van het TEN-T netwerk. Net zoals de Europese Commissie, erkent de Europese Investeringsbank (EIB) het belang van de maritieme sector in de ontwikkeling van het Trans-Europese Transport Netwerk, ter bevordering van duurzaam transport, jobcreatie en economische groei en cohesie in de Europese Unie. Zo benadrukt de Europese Commissie de rol van de Europese zeehavens als ‘gateways’ tot de Europese markten in de nieuwe ‘Transport 2050’ strategie voor Europa ondersteund door de ‘Connecting Europe’ Facility.

    Zeehavens vervullen een cruciale rol als logistieke centra en hebben behoefte aan efficiënte hinterlandverbindingen. Hun ontwikkeling is essentieel om de steeds toenemende goederenvolumes te verwerken, zowel via kustvaart binnen Europa, als via scheepvaart van en naar de rest van de wereld. Ook het spoor en de binnenvaart moeten een grotere rol spelen voor het vervoer van goederen naar het hinterland. ‘Dit is een belangrijke bekommernis van de Europese Unie en is des te meer prioritair omwille van de uitdagingen op gebied van klimaat en energie’, zegt Philippe Maystadt, Voorzitter van de Europese Investeringsbank (EIB). ‘De nieuwe sluis in de haven van Antwerpen zal bijdragen tot de verdere ontplooiing van een efficiënt, multimodaal en duurzaam goederentransport, waar niet alleen de haven van Antwerpen en Vlaanderen baat bij hebben, maar ook Europa’, besloot Maystadt.

    Noodzaak voor de haven van Antwerpen
    De Antwerpse haven heeft zich de laatste jaren sterk ontwikkeld op de Linkeroever. Met een aantal belangrijke ontwikkelingen voor de deur, zoals de verlenging van het Verrebroekdok en de ontwikkeling van de Saeftinghezone, is een tweede maritieme toegang tot het gebied onontbeerlijk. ‘De tweede sluis vormt een belangrijke sleutel voor de verdere uitbouw van onze haven op de Linkerscheldeoever’, zegt havenschepen Marc Van Peel. ‘Dankzij een tweede sluis en de eind vorig jaar afgeronde Scheldeverdieping bieden we als Antwerpse haven een gepast antwoord op de schaalvergroting in het scheepvaartverkeer en behouden we onze positie als de nummer twee van Europa.’

    Financiering
    De kostprijs van de sluis en aanhorigheden wordt geraamd op circa 340 miljoen euro. De Europese Investeringsbank, voor wie dit project kadert in de verwezenlijking van het Trans-Europese netwerk voor transport en de ontwikkeling van de duurzame transportmodi, werd bereid gevonden om vijftig procent van de totaalprijs van de constructie te financieren, met een maximum van 170 miljoen euro. Daarnaast verleent ook KBC Bank een kredietlijn van 81 miljoen euro. Het resterende bedrag wordt door het Gemeentelijk Havenbedrijf Antwerpen en de Vlaamse regering op tafel gelegd via Nv Vlaamse Havens.

    Ligging
    De nieuwe sluis komt op het einde van het Deurganckdok en zal de maritieme verbinding vormen tussen de Schelde en het Waaslandkanaal. Via de sluis heeft het scheepvaartverkeer snel toegang tot alle andere dokken op de Linkeroever: het Doeldok, het Verrebroekdok, het Vrasenedok en het Noordelijk en Zuidelijk Insteekdok. De sluis komt waar de Sint-Antoniusweg en een waterkerende dijk liggen. De waterkerende dijk verdwijnt wanneer de sluis wordt aangelegd. De Sint-Antoniusweg zal via de geplande bruggen aan de sluis nog steeds een verbindingsweg blijven. Tijdens de werken aan de sluis wordt de hinder voor het wegverkeer, dankzij allerlei maatregelen, tot een minimum beperkt.

    Timing
    De werken aan de sluis zullen 53 kalendermaanden in beslag nemen en worden uitgevoerd door een tijdelijke handelsvennootschap bestaande uit vijf bedrijven (Jan De Nul, CEI-De Meyer en Betonac, Herbosch-Kiere en Antwerpse Bouwwerken). Op 24 oktober 2011 ging het aannemersconsortium van start met de voorbereidende werken op het terrein. De site werd opgekuist en er werden topografische metingen uitgevoerd. Nu wordt de bouwput uitgegraven, een werk dat tot de zomer van 2014 zal duren. Vanaf dan tot eind 2014 zal de aannemer in de weer zijn met de betonwerken. Gedurende het hele traject wordt er gewerkt aan de staalstructuren. De sluisgebouwen verrijzen vanaf het najaar van 2013 en zullen in het voorjaar van 2015 klaar zijn. De afsluitende baggerwerken zijn gepland van eind 2014 tot eind 2015, waarna de sluis begin 2016 in gebruik kan worden genomen.

    De grootste sluis ter wereld in cijfers
    De nieuwe sluis zal gebouwd worden naar het model van de Berendrechtsluis, die nu de titel van grootste sluis van de wereld draagt. Ze zal net zoals haar zus 500 meter lang en 68 meter breed zijn. Doordat de nieuwe sluis met -17,80 meter TAW, dieper zal liggen dan de Berendrechtsluis, zal deze nieuwe sluis vanaf 2016 door het leven gaan als de grootste sluis ter wereld. Dit huzarenstukje wordt uiteraard niet zomaar gerealiseerd. De komende jaren zal er maar liefst 9,1 miljoen m³ grond worden uitgegraven. Iets minder dan een derde daarvan – 2,7 miljoen m³ om precies te zijn – zal herbruikt worden voor de aanvulling achter de kaaimuren. De overige grond zal worden
  13. [NL]HardcoreHolland 24 november 2011 10:03
    quote:

    pardon schreef op 24 november 2011 09:58:

    De komende jaren zal er maar liefst 9,1 miljoen m³ grond worden uitgegraven. Iets minder dan een derde daarvan – 2,7 miljoen m³ om precies te zijn – zal herbruikt worden voor de aanvulling achter de kaaimuren. De overige grond zal worden.....
    Spannend!

    (ik mis een stukje)
156 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 8 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.