Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Spyker N.V.« Terug naar discussie overzicht

vrijdag 18 november>>> voor al uw swan-aandeel praat... een nieuwe vrijdagdraad<<<

35 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Streetbob 18 november 2011 09:54
    Neenee het licht is zeker nog niet uit.
    Hieronder een ouder bericht van Di 15 nov.
    VM geeft zijn levenswerk niet op !
    Er zal nog bijna zeker een participatie van Swedish automobiele zijn in Saab automobile.
    Alles lijkt er meer op dat ze terug zullen gaan naar de eerder gedane overeenkomst met de chinezen. Chinezen moeten zich trouwens ook aan overeenkomsten houden.

    Saab heeft een nieuwe overeenkomst met Pang Da Automobile en Zhejiang
    > Youngman Lotus Automobile.
    >
    > De details zijn wat technisch, maar Zhejiang Youngman investeert ongeveer €
    > 136 ($ 195) miljoen een 29,9 procent belang in moederbedrijf van Saab
    > bedrijf te nemen - Spyker Cars NV. Ook Pang Da zal hun eerder aangekondigde
    > investeringen te verhogen tot circa € 109 ($ 157) miljoen euro. Dit geeft
    > hen een 24 procent belang in Spyker.
    >
    > Alles bij elkaar zullen de twee bedrijven geven Spyker € 245 ($ 352)
    > miljoen euro in ruil voor de rechten om te produceren en te distribueren
    > Saab voertuigen in China.
    >
    > Volgens Victor Muller, CEO van Spyker en Saab Automobile, "Wij zijn
    > ervan overtuigd dat Youngman alle kwaliteiten nodig zijn om Saab en de
    > joint ventures een succes te maken is. Dit MOU [memorandum of
    > understanding] toont niet alleen de overtuiging van Pang Da en Youngman in
    > onze producten voor de Chinese markt, is het ook een stap die aanzienlijk
    > versterkt de financiële positie van Saab en zou veilig de middellange en
    > lange termijn financiering van Saab Automobile. "
    >
    > Ondanks de aankondiging, de overeenkomst nog steeds voor de goedkeuring van
    > "bepaalde overheidsinstanties en derden."
    >
    > Bekijk het persbericht voor meer informatie
    > Bron: Saab

  2. egeltjemetstekel 18 november 2011 10:36
    oh een faillisement is nooit fijn
    maar als een bedrijf zoveel schulden maakt
    dat kan niet eindeloos door gaan
    iedereen wil een oplossing, maar daar kunnen ze echt niet eindeloos mee wachten.
    persoonlijk vind ik dat dit veel te lang duurt
    saab zijn tijd is dubbel op
    volgende cliffhanger zijn natuurlijk de novemberlonen
  3. bart1805 18 november 2011 11:15
    quote:

    Streetbob schreef op 18 november 2011 11:02:

    Als je men bericht van 9.54 leest is er zeker nog véél hoop dat het goed komt voor Swan !
    Ik wil je niet teleurstellen, maar het bericht van 9.54 is niet van 15 november, maar van veel eerder. Inmiddels is deze deal al afgeschoten.
  4. Streetbob 18 november 2011 11:55
    Ik heb die aandelen deze morgen niet gekocht nav dat artikel hoor !
    Ik geloof nog steeds dat het goed komt voor Swan.
    Vic zal nog wel es iets uit zijn hoed toveren waardoor Swan nog een deel in Saab bezit (20-25%). Vic moet ook aan zijn pensioen denken. De chinezen zullen Saab nooit hebben voor de volle 100%.
  5. egeltjemetstekel 18 november 2011 12:07
    dat zou kunnen
    maar dat is speculeren
    victor denkt heus wel aan zichzelf
    maar of hij daarbij ook in het voordeel van de kleine aandeelhouder handelt...
    ik heb dat vertrouwen niet in hem!!
    en vertrouwen dat het wel goed komt met saab heb ik ook niet, er gaan hoe dan ook ergens klappen vallen.
    ik denk dat de aandeelhouder gedupeerd wordt.
    victor heeft wel een gladde babbel hij zou zo autos kunnen verkopen!
    maar hoe dan ook... het is interresant om de ontwikkelingen te volgen!
  6. Streetbob 18 november 2011 12:16
    Ik denk niet dat je aan 0.28€/aandeel , je veel kan verliezen.
    We volgen het de komende dagen, maar zoals ik al zei, indien Swan een participatie in Saab blijft behouden (20-25%), dan is het goudhaantje geboren.
    De vic kocht 2 jaar geleden Saab voor 400 mil.
    Ik zou ni weten waar dat geld te halen, maar hij had het dan toch.
    En hij heeft een gladde babbel ja, maar daarom is hij ook advokaat van opleiding. Die manne kunnen het allemaal goed uitleggen en kennen de wetten én de achterpoortjes.
  7. egeltjemetstekel 18 november 2011 12:29
    ja de achterpoortjes... moeten die in het voordeel van de aandeelhouder werken???
    ik denk vooral in victor zn eigen voordeel en dat is niet hetzelfde!
    dat vm saab gekocht heeft is prachtig, zeg maar een jongensboek avontuur en zo, maar als dat succesvol zou zijn dan had die fabriek moeten blijven draaien... wat er nu gebeurt is een paniekscenario... redden wat er te redden valt en wegwezen, als hij de boel verpatsen kan is ie er vanaf... en dat doet ie niet om te cashen maar om t vege lijf te redden, deze schuldenlast is hem boven het hoofd gegroeid!
    hoeveel jij aan een aandeel van welke koers dan ook kunt verliezen
    en dus ook aan een aandeel van 28 cent hangt af van hoeveel je er hebt en hoeveel je er voor betaald hebt en hoeveel je er nog voor krijgt als je er uberhaupt iets voor krijgt
    verder kunnen toekomstige aandeel emissies eventueel ook een rol spelen
  8. [verwijderd] 18 november 2011 12:34
    quote:

    Streetbob schreef op 18 november 2011 12:16:

    Ik denk niet dat je aan 0.28€/aandeel , je veel kan verliezen.
    We volgen het de komende dagen, maar zoals ik al zei, indien Swan een participatie in Saab blijft behouden (20-25%), dan is het goudhaantje geboren.
    De vic kocht 2 jaar geleden Saab voor 400 mil.
    Ik zou ni weten waar dat geld te halen, maar hij had het dan toch.
    En hij heeft een gladde babbel ja, maar daarom is hij ook advokaat van opleiding. Die manne kunnen het allemaal goed uitleggen en kennen de wetten én de achterpoortjes.
    Bob je kunt om precies te zijn 28 cent per aandeel verliezen. Ik weet niet of je hebt opgelet maar SWAN wordt waarschijnlijk geliquideerd als de overname doorgaat. En ze hebben meer schulden dan vermogen dus de aandeelhouder krijgt niets.

    Muller kocht SWAN voor 400 miljoen ja, maar 324 miljoen daarvan was feitelijk een lening van GM in de vorm van een RPS dus die zit als schuld in Saab. Hij heeft maar 76 miljoen cash op tafel gelegd en die zijn betaald door Antonov via een lening van Tenaci aan Saab en Heerema die er nog wat geld in gestopt heeft. Dus Muller had helemaal niks.

    Muller moet er zonder al teveel schade voor Antonov uit zien te komen, dat is denk ik zijn eerste prioriteit. De russische maffia (zie berichtgeving over Snoras) laat zich niet zo graag oplichten namelijk.
35 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.