Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Spyker N.V.« Terug naar discussie overzicht

SWAN WO 12-10-2011. KNUPPEL IN HET ZWANENMEER?

564 Posts
Pagina: «« 1 ... 9 10 11 12 13 ... 29 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Kissfan 12 oktober 2011 09:52
    quote:

    expert@info schreef op 12 oktober 2011 09:50:

    [...]

    te vroeg verkopen bestaat wel....
    Maar winst pakken is altijd de beste optie.
    Je moet ook het gevoel krijgen en dat is zeker van toepassing op de financials. Wij liften zo mee op US....
    dat is 2 dagen up 1 day down, 3 days up, 4 days down etc etc...
    Daarop mee kunnen liften is de kunst.
    Ben blijkbaar minder kunstenaar dan ik dacht maar ING heeft me gelukkig wel wat opgeleverd. SWAN per saldo nog dik in de min.
  2. bart1805 12 oktober 2011 09:57
    quote:

    Kissfan schreef op 12 oktober 2011 09:54:

    [...]

    toen ik de koers voor t eerst zag vandaag stond ie op 74 en toen dacht ik What the f**. En toen was ik dus te laat met instappen...... Typical
    Pang die iets zegt. Degene die er het minste belang bij heeft dat het mis gaat. Vertaalproblemen en Muller die direct ontkent. Koersreactie voorspelbaar.
    Als het gerucht van Youngman afkomstig was geweest had ik niet gedurfd.
  3. AX lover 12 oktober 2011 09:59
    quote:

    AX lover schreef op 12 oktober 2011 09:25:

    [...]

    Waar rook is...

    Het feit dat (volgens Pang Da) die overeenkomst niet meer geldig is hoeft niet te betekenen dat Pang Da er geen "vertrouwen" meer in heeft. Ze kunnen nog steeds rond de onderhandelingstafel zitten. Sterker nog: de positie van Pang Da is alleen maar sterker geworden. Pang Da kan alleen maar meer eisen van Saab/SWAN.

    Wel is het zorgelijk om te horen dat Pang Da blijkbaar nog niet alle benodigde spullen bij het NDRC heeft ingeleverd.
    Even naar de feiten kijken wil nog wel eens helpen. DOor simpelweg de planning van Saab zelf erbij te pakken mbt de Chinese goedkeuring kom je er achter dat Pang Da niks hoeft in te leveren bij het NDRC. Dat is alleen maar van toepassing op Youngman. Dus ook die uitspraak van onze vriend Pang Qinghua klopt als een zwerende vinger.

    Pang Da hoeft pas weer iets in te leveren als er goedkeuring van het NDRC is. En alleen Youngman hoeft daar maar iets in te leveren. Zie de bijlage zou ik zeggen en trek je eigen conclusies.
  4. Diejojo23 12 oktober 2011 10:00

    AMSTERDAM (Dow Jones)--De investeringsovereenkomst tussen Saab Automobile AB, onderdeel van Swedish Automobile nv (SWAN.AE), en de Chinese investeerder Pang Da Automobile Trade Co (601258.SH), ligt nog steeds op schema, meldt Victor Muller, bestuursvoorzitter van Swedish Automobile, woensdag aan Dow Jones Newswires.
    "Met ingang van gisteren [dinsdag] waren we volledig op schema met zowel Youngman en Pang Da", schreef Muller in een SMS-bericht.
    Het commentaar kwam in navolging op een rapport van persbureau Reuters eerder woensdag, waarin Pang Da-voorzitter Qinghua meldde dat een overeenkomst tussen Saab en het Chinese autobedrijf niet meer geldig is nadat het concern onder bescherming werd geplaatst tegen zijn schuldeisers.
    Volgens berichtgeving in de media sprak de voorzitter tijdens een industrie-bijeenkomst met verslaggevers in het Chinese Chengdu. Qinghua meldde tevens het voorstel omtrent de Saab-deal nog niet ter goedkeuring aan Beijing voorgelegd te hebben.
    Muller liet Dow Jones echter weten dat de voorzitter "verkeerd moet zijn begrepen".
    De toekomst van het noodlijdende Saab hangt af van de investeringsovereenkomst met Pang Da en Yougman ter waarde van EUR245 miljoen. De overeenkomst heeft echter de goedkeuring nodig van zowel de Zweedse als Chinese autoriteiten.
    In afwachting van deze goedkeuring sloot Saab ter overbrugging tevens een overeenkomst met Youngman ter waarde van EUR70 miljoen. Saab heeft het geld, dat per 26 september beschikbaar zou zijn, echter nog steeds niet ontvangen.
    Door Christina Zander, Bewerkt door Patrick Buis, Dow Jones Nieuwsdienst; +31-20-5715200; patrick.buis@dowjones.com
    (END) Dow Jones Newswires
    October 12, 2011 03:57 ET (07:57 GMT)
    © 2011 Dow Jones & Company, Inc.

    AAND SWEDISH AUTOMOBILE @ EUR 0.04
    NL0009816248
  5. [verwijderd] 12 oktober 2011 10:01
    AMSTERDAM (Dow Jones)--De investeringsovereenkomst tussen Saab Automobile AB, onderdeel van Swedish Automobile nv (SWAN.AE), en de Chinese investeerder Pang Da Automobile Trade Co (601258.SH), ligt nog steeds op schema, meldt Victor Muller, bestuursvoorzitter van Swedish Automobile, woensdag aan Dow Jones Newswires.
    "Met ingang van gisteren [dinsdag] waren we volledig op schema met zowel Youngman en Pang Da", schreef Muller in een SMS-bericht.
    Het commentaar kwam in navolging op een rapport van persbureau Reuters eerder woensdag, waarin Pang Da-voorzitter Qinghua meldde dat een overeenkomst tussen Saab en het Chinese autobedrijf niet meer geldig is nadat het concern onder bescherming werd geplaatst tegen zijn schuldeisers.
    Volgens berichtgeving in de media sprak de voorzitter tijdens een industrie-bijeenkomst met verslaggevers in het Chinese Chengdu. Qinghua meldde tevens het voorstel omtrent de Saab-deal nog niet ter goedkeuring aan Beijing voorgelegd te hebben.
    Muller liet Dow Jones echter weten dat de voorzitter "verkeerd moet zijn begrepen".
    De toekomst van het noodlijdende Saab hangt af van de investeringsovereenkomst met Pang Da en Yougman ter waarde van EUR245 miljoen. De overeenkomst heeft echter de goedkeuring nodig van zowel de Zweedse als Chinese autoriteiten.
    In afwachting van deze goedkeuring sloot Saab ter overbrugging tevens een overeenkomst met Youngman ter waarde van EUR70 miljoen. Saab heeft het geld, dat per 26 september beschikbaar zou zijn, echter nog steeds niet ontvangen.
    Door Christina Zander, Bewerkt door Patrick Buis, Dow Jones Nieuwsdienst; +31-20-5715200; patrick.buis@dowjones.com
    (END) Dow Jones Newswires
    October 12, 2011 03:57 ET (07:57 GMT)
    © 2011 Dow Jones & Company, Inc.

    AAND SWEDISH AUTOMOBILE @ EUR 0.04
    NL0009816248
  6. AX lover 12 oktober 2011 10:02
    quote:

    AX lover schreef op 12 oktober 2011 09:59:

    [...]

    Even naar de feiten kijken wil nog wel eens helpen. DOor simpelweg de planning van Saab zelf erbij te pakken mbt de Chinese goedkeuring kom je er achter dat Pang Da niks hoeft in te leveren bij het NDRC. Dat is alleen maar van toepassing op Youngman. Dus ook die uitspraak van onze vriend Pang Qinghua klopt als een zwerende vinger.

    Pang Da hoeft pas weer iets in te leveren als er goedkeuring van het NDRC is. En alleen Youngman hoeft daar maar iets in te leveren. Zie de bijlage zou ik zeggen en trek je eigen conclusies.
    En deze quote van Pang Qinghua laat zien dat het inderdaad Youngman is die zaken moet aanleveren bij het NDRC en niet Pang Da:

    Asked on Wednesday whether the deal had been submitted to China's National Development and Reform Commission for approval, Pangda's chairman said: "Youngman's Pang Qingnian is the one that is supposed to send the application to NDRC. As far as I know, he is soliciting opinion among industry experts regarding the deal, they are not done with it yet."
    www.reuters.com/article/2011/10/12/ch...

    Als is het natuurlijk nog maar de vraag of Youngman het wel heeft ingeleverd...
  7. stormvogel 12 oktober 2011 10:04
    China's Geely may be planning Saab acquisition
    Staff Reporter 2011-10-12 15:38 (GMT+8)
    Chairman Li Shufu of Chinese automaker Geely Auto flew to Sweden on Oct. 8, two after Dagens Nyheter, a Swedish daily, reported that Geely is interested in acquiring Saab and has contacted Saab's receiver, designated by Swedish courts, to discuss the plan.

    Geely officials immediately denied the reports. Lawrence Ang, executive director of Geely, said, "To my knowledge, we don't have such a plan." Yang Xuehliang, Geely's public relations supervisor, remarked that "The message seriously deviates from facts. We don't plan to take part in Saab's restructuring plan."

    Zhong Shih, an independent industry observer, believes that "the reported takeover of Saab, if proved to be true, may be for the sake of obtaining Saab's technology." Zhong added that Geely will not see a large amount of technology transfer gains from its earlier takeover of Volvo.

    An industry source points out that Lofalk, Saab's receiver as designated by the Swedish court, met with Li Shufu during his trip and invited Geely to take part in the restructuring of Saab, with the blessing of Anders Borg, the Swedish finance minister.

    Swedish media reported that Lofalk didn't have confidence in Saab's own restructuring plan and therefore planned to have Geely and Pang Da Automobile jointly acquire Saab after the dropout of Zhejiang Youngman Lotus Automobile Group from its previous partnership with Pang Da.

    The invitation of Geely to take part in the program is reportedly based on its smooth acquisition of Volvo, which was complimented on by Anders Borg during his meeting with Li Shufu. Since its acquisition by Geely last year, Volvo has turned around its operations with sales growing by 20% and operating profits reaching US$179.6 million. In addition to rapid sales growth in the traditional markets of North Europe and North America, its sales in the Chinese market jumped 36%, making China its third-largest market worldwide. Volvo's performance is the best among cross-border investments made by the Chinese auto industry.

    The participation of Geely in the Saab case also underscores the coordinated efforts made by Chinese enterprises in overseas acquisitions, avoiding the cutthroat competition that has in the past tarnished China's reputation abroad.

    Pang Da Group announced on Sept. 23 that the Swedish appeals court had approved Saab's restructuring program on Sept. 21, 2011 for a three-month period, with a possible extension of up to 12 months. On July 4, Saab's parent firm Swedish Automobile signed a letter of understanding for cooperation with Pang Da and Zhejiang Youngman Lotus Automobile.

    According to the memorandum, Pang Da and Youngman were to jointly contribute 245 million euros (US$334 million) to obtain a 53.9% stake in Swedish Automobile, and Youngman and Saab would set up a 50:50 joint venture to develop three new models of Saab vehicles. However, Youngman has reportedly decided to withdraw from the agreement, due to failure to obtain a bridging loan of 70 million euros (US$95 million).

    Meanwhile, Geely has reportedly mad an agreement with Lofalk to pay a down payment of 50 million euros (US68 million) for an eventual 100% stake in Saab. Saab is reportedly laden with 769 million euros (US$1.05 billion) of short-term debt.

    The Chinese-language 21st Century Business Herald pointed out, citing an inside source from Geely, that the key for whether an acquisition is made by Geely will be the price. Currently, the leftover value of Saab is limited, as its core technology is possessed by former owner General Motors and some platforms have been sold to Beijing Automobile. What is left in its hands includes Swedish factories and production lines.

    Unlike the separation between Geely and Volvo, some predict that should Geely acquire Saab, it will be able to partially utilize Saab's technology to help upgrade the value of its brand. In addition, Geely can capitalize on Saab's capacity to turn out models of Volvos, whose capacity is being strained by high demand. Moreover, in the long term, it can utilize Saab factories for the assembly of Geely cars for entry into the European market.

    References

    Geely Auto ????

    Li Shufu ???
564 Posts
Pagina: «« 1 ... 9 10 11 12 13 ... 29 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.