Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,005   -0,395   (-7,31%) Dagrange 4,992 - 5,410 717.264   Gem. (3M) 196,8K

TomTom nieuws 2011

1.496 Posts
Pagina: «« 1 ... 54 55 56 57 58 ... 75 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 charlieb 30 september 2011 11:39
    quote:

    *Justin* schreef op 30 september 2011 11:33:

    [...]

    En maar ontkennen dat je een zak put opties hebt gekocht. Geeft niet hoor, staat iedereen vrij. Maar wel doorzichtig gezien de recente postings...
    Eerst was die altijd grote voorstander van TomTom, fan 1e klasse en nu 180 graden gedraaid, waarom heeft mss Garmin aandelen aangeschaft of teveel papierenverlies cq verkocht!
    charlie, ps tja als tomtom nog een klap omlaag gaat verdiend die natuurlijk lekker, kassa voor hem/haar.
  2. [verwijderd] 30 september 2011 12:50
    Kijk, dit klinkt alweer anders...


    'TomTom op juiste koers, maar niet snel genoeg'

    vrijdag 30 september 2011 | 11:46 CET

    De overgang naar een bedrijf met een breder portfolio is in gang gezet, maar de transitie heeft tijd nodig. Dat zegt TomTom-CEO Harold Goddijn in een interview met de Amerikaanse zakelijke nieuwssite CNBC.

    De topman benadrukt dat zijn bedrijf aan alle voorwaarden voldoet om te evolueren naar een organisatie die zijn diensten afzet in meerdere verticals zoals de sportwereld en traditioneel de autobranche. TomTom heeft al enige tijd te kampen met teruglopende verkopen van zijn navigatiekastjes als gevolg van de komst van gratis software van onder meer Google en Nokia die het aanbieden op mobiele platformen.

    Bekijk reacties | Voeg een reactie toe
    © 2000 - 2011 Telecompaper
  3. [verwijderd] 30 september 2011 13:02
    Lachen trouwens, dit gaat dan weliswaar over de industrie, maar Rabobank zegt in een sectorstudie dat er teveel wordt bezuinigd en te weinig geinnoveerd. video.iex.nl/Beleggen-Video/6861/Rabo...

    Hoe verhoudt dat zich tot de Rabobank als huisbank van TomTom, dat jammert als TomTom wil innoveren en investeren, omdat ze liever bezuinigingsplannen zien?

    Volgens mij zijn het juist de banken die op de rem trappen en geen risicovol geld willen uitlenen. Terwijl ondernemen en risico natuurlijk onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn.
  4. stot 30 september 2011 13:41
    zag op rtlz dat ze verwachten dat er stabilisatie optreedt in de dalende trend.

    ik dacht dat zal wel positief worden opgepakt met 10% stijging vandaag , maar nee we dalen alweer voor de 3 e dag op rij.

    ondanks al het positieve nieuwsd de laatste tijd hikken we tegen de laagste koers aller tijden aan.

    1 geen winstwaarschuwing
    2. start in india
    3. inbouw in renault fiat en mazda's nieuwe modellen.

    nu maar hopen dat ze vaart zetten in de bezuinigingen en de transitie naar bijv sportartikelen

  5. [verwijderd] 30 september 2011 13:43
    quote:

    *Justin* schreef op 30 september 2011 13:28:

    Van onderdelen bedoel je?

    Als tt sneller wil, dan zouden ze inrix en cygic moeten kopen. En zo'n pnd prijsvechter (mio) van de markt af kopen, ter bescherming marges...
    Kan van onderdelen, bijvoorbeeld dat iemand voor 50% in de "tele Atlas" stapt.

    Maar bedoelde eigenlijk van de hele toko.
    Bij een verkoop moet Goddijn ook een goed verhaal hebben, net als bij het niet verkopen.

    Dat de transactie niet snel genoeg gaat in zijn huidige vorm kan een goed verhaal zijn om te zeggen. We denken dat TomTom onder de vleugels van beter zal gaan presteren. Hetzij door meer financiële mogelijkheden of door het gebruik kunnen maken van andere technieken en patenten.

    Zeg niet dat het gebeurd maar het zou een goed verhaal zijn bij een verkoop.
    Harold geeft eigenlijk zelf aan op dit moment niet tevreden te zijn. Het gaat allemaal niet snel genoeg. Het één na het andere project bij TomTom loopt vertraging op. Dat is nu net iets wat je niet wilt hebben in die business.

    Android APP zou in de zomer uitkomen.... Weet niet welke zomer ze daarmee bedoelen, maar iig niet de nederlandse zomer.
    Zoveelste vertraging.
  6. [verwijderd] 30 september 2011 14:06
    The TomTom International Traffic Foundation will fund two PhDs and two post-Doctorate research projects annually in Traffic Management and Knowledge Technology. Successful candidates will be selected on a case-by-case basis.

    The research topics for 2012 will be:

    - Engineering models for Traffic Management
    - Vehicle-to-vehicle or vehicle-to-server communication
    - Physics of transport and traffic

    www.marketwatch.com/story/tomtom-mark...
  7. [verwijderd] 2 oktober 2011 07:46
    Nieuws vandaag over nieuwe deal ? Op de site van tomtom in het deel ingebouwde carnavigatie is de tussenpagina met de merkenschildjes (waaronder die vage van chrysler) voor zover ik zie weggehaald. Komt er nieuws ? Wil iemand anders ook even checken ? Justin, jij wees eerder op die pagina. Mis jij hetzelfde als ik ?
  8. [verwijderd] 2 oktober 2011 15:07
    quote:

    andres25 schreef op 2 oktober 2011 08:57:

    Excuus. Staat nog steeds onder software branded. maar waarom daar schild van chrysler bij, in publicaties over de chrysler ypsilon in Engeland ovet tomtom live wordt gesproken, en het van de zijde van chrysler en tomtom nog doodstil blijft.
    Zal nog ergens officieel aangekondigd moeten worden.
    Tot die tijd geen persbericht daar over, niet zo heel raar.
    De meeste deals waren hier al voor de officiële aankondiging bekend.
  9. hans199 2 oktober 2011 19:26
    dit is ook een positief bericht :

    BRASILIA (AFN) - Het Frans-Japanse samenwerkingsverband Renault-Nissan gaat een nieuwe fabriek bouwen in Brazilië en zal de capaciteit in een bestaande faciliteit opvoeren. Dat zei bestuursvoorzitter Carlos Ghosn zaterdag zonder financiële details te vermelden.

    De nieuwe fabriek zal verrijzen in Resende, ongeveer 90 kilometer ten westen van Rio de Janeiro. Daar zullen Nissans worden gebouwd. Renaults lopen al sinds 1998 van de band in Sao Jose dos Pinhais.

    Met de productieverhoging wil Renault-Nissan profiteren van de groei van de Braziliaanse automarkt, de op drie na grootste ter wereld. Ghosn verwacht dat Brazilië in rap tempo de tweede markt wordt voor Renault, na thuismarkt Frankrijk. Het Franse bedrijf heeft een marktaandeel van 6,5 procent in Brazilië. Ghosn mikt op een verdubbeling in de komende 5 à 6 jaar.

    tomtom had toch ook kaarten van Brazilië /zuid Amerika????
  10. [verwijderd] 2 oktober 2011 20:21
    quote:

    hans199 schreef op 2 oktober 2011 19:26:

    dit is ook een positief bericht :

    BRASILIA (AFN) - Het Frans-Japanse samenwerkingsverband Renault-Nissan gaat een nieuwe fabriek bouwen in Brazilië en zal de capaciteit in een bestaande faciliteit opvoeren. Dat zei bestuursvoorzitter Carlos Ghosn zaterdag zonder financiële details te vermelden.

    De nieuwe fabriek zal verrijzen in Resende, ongeveer 90 kilometer ten westen van Rio de Janeiro. Daar zullen Nissans worden gebouwd. Renaults lopen al sinds 1998 van de band in Sao Jose dos Pinhais.

    Met de productieverhoging wil Renault-Nissan profiteren van de groei van de Braziliaanse automarkt, de op drie na grootste ter wereld. Ghosn verwacht dat Brazilië in rap tempo de tweede markt wordt voor Renault, na thuismarkt Frankrijk. Het Franse bedrijf heeft een marktaandeel van 6,5 procent in Brazilië. Ghosn mikt op een verdubbeling in de komende 5 à 6 jaar.

    tomtom had toch ook kaarten van Brazilië /zuid Amerika????
    Wat positief er aan is, is dat de Braziliaanse automarkt snel groeit, en dat zowel Renault als Fiat daar zwaar op in zetten. In alle Fiat's zit inmiddels ook een tomtom, en fiat is al marktleider daar.

    Inderdaad heeft tomtom veel geinvesteerd in kaartmateriaal in zuid-amerika.

    ----

    Santa Clara, CA, Where 2.0 Conference, April 19, 2011 – TomTom, the world’s leading supplier of navigation products and services, today announces a major expansion of its map database and the further roll-out of enhancement products globally. Available now for industry partners, version 2011.03 of MultiNet® covers nearly 34 million kilometers (21 million miles) across 103 countries, extending coverage to 3.3 billion people worldwide.

    The new release of MultiNet makes significant strides in growth markets. In Latin America, the street network in Brasilia (Brazil), Grand Cordoba (Argentina) and Los Cabos, Merida and Xalapa (Mexico) have been significantly improved. Additionally, French Guiana is available as a MultiNet product for the first time, providing street network coverage for 100% of the population. The street network in India was also extended, adding 5,800 km (3,603 mi) across 66 new cities. In addition to coverage expansion, over 7,000 km (4,349 mi) in Brazil and over 5,000 km (3,106 mi) in Russia were realigned to further validate the street network. Finally, in Africa topographic features were added in Zambia and improvements to the street network were realized in five major Moroccan cities.

    TomTom also introduces new advanced features in its enhancement products. Speed Profiles are available in Brazil, providing the most precise and extensive historical traffic information. The Address Points product now includes coverage in the Czech Republic, India, Indonesia and Malaysia and an additional 500,000 Address Points are now available in the United States and 120,000 in Russia. The addition of 50 new 3D Landmarks and more than 100 new Landmark Icons throughout the Asia Pacific region, along with 9 new 2D City Maps in Russia extend display capabilities globally. And, Voice Maps are available in Liechtenstein, allowing speech technology to be integrated into map applications.

    “TomTom is committed to delivering the freshest and most accurate maps and dynamic content to meet the location needs of all our customers,” said Maarten van Gool, Managing Director of TomTom Licensing. “The latest release of MultiNet offers more robust coverage of Latin America, Eastern Europe and Asia Pacific, and we will continue to expand in these regions throughout 2011. With continued innovations, our map and enhanced content will equip our industry partners with an edge over their competition.”
  11. [verwijderd] 2 oktober 2011 23:35
    Een klant als Renault kan gewoon zeggen: Luister Goddijn, jij gaat nu de beste kaarten voor Zuid-Amerika produceren, anders heb je een probleem.

    Mooi om te zien dat automotive nu, maar zeker op termijn, de goede kant op gaat. Over een paar jaar worden alle auto's standaard moet inbouw geproduceerd, ik ben er van overtuigd dat dit de aandeelhouders van TomTom goed nieuws gaat brengen.

    Een ieder succes morgen.
  12. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 3 oktober 2011 13:23
    quote:

    *Justin* schreef op 30 september 2011 14:06:

    The TomTom International Traffic Foundation will fund two PhDs and two post-Doctorate research projects annually in Traffic Management and Knowledge Technology. Successful candidates will be selected on a case-by-case basis.

    The research topics for 2012 will be:

    - Engineering models for Traffic Management
    - Vehicle-to-vehicle or vehicle-to-server communication
    - Physics of transport and traffic

    www.marketwatch.com/story/tomtom-mark...
    Kijk, nu heb je the devil by the tail.
    Ik geloof in HD-traffic, maar simpel is het niet.

    Ik citeer ook:
    "De overgang naar een bedrijf met een breder portfolio is in gang gezet, maar de transitie heeft tijd nodig. Dat zegt TomTom-CEO Harold Goddijn in een interview met de Amerikaanse zakelijke nieuwssite CNBC."

    Waar staan we? Is TT een simpele PND-verkoper als Garmin, met toevallig ook iets als TA in huis?? Heeft TT niets meer te bieden dan PND's of smartphone-apps van welk merk dan ook? Dan zijn alle overname-speculaties hier begrijpelijk en terecht.
    En valt er dan nog iets te verdienen, behalve voor laatste-moment-kopers die nog iets aan uitverkoopprijzen over willen houden? Nee, in die filosofie nauwelijks.

    Maar:

    1. Ik was de vorige week bij een (NL-)congres over verkeersdata. Vele gretige IT-ers met vele leuke ideeën. Aan die ideeën ligt het niet. Wel aan de data en begrip van verkeer. Geloof me: verkeerskundige bureaus kunnen de sprong naar navigatie niet zomaar maken. En TT is goed in kaarten en navigatie op basis daarvan, maar ze weten hun zwakte als het om actuele files gaat. Zelfs standaard-vertragingen weten ze niet altijd aan te passen in de aankomsttijd. Maar ze zijn zich er tenminste bewust van. Zie de bovenstaande vacatures.

    2. Via een TT-technology-blog had ik even contact met een TT-developer. Over één ding waren we het eens: wat is het de laatste 5-8 jaar technisch hard gegaan!
    Maar TT loopt niet achter.

    3. Over HD, met name de inwinningskant ("jij zendt jouw vertraging naar een TT-server").
    Tja. Op NL-snelwegen heeft het weinig zin. 'Men' weet het al, ook de ANWB of VID. Onderschat die jongens niet.

    In een ver buitenland met weinig GSM dekking heeft het ook geen zin. Ik weet waar ik het over heb: mijn dochter gaat binnenkort trouwen in ...
  13. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 3 oktober 2011 13:51
    Mijn dochter gaat dus trouwen in het enige land van waaruit je de republiek Indonesia per auto kunt binnen rijden. Zelfs op hun ambassade in den Haag keken ze ervan op, bij de visumaanvrage. Via welke luchthaven arriveert u?, was de standaardvraag. Per auto? Daarin voorzagen de formulieren niet, haha.

    Daar heeft TT dus ook mee te maken. Nu vooral door digitale kaarten, bij gebrek aan beter.
    Maar wat dacht je in een later stadium? Wie weet er in dat soort landen iets van files of oponthoud? De lokale VID?? Nee, ga fietsen, desnoods letterlijk.

    TT heeft een geweldige potentie. Of dat ook in aandeelhouderswaarde uitgedrukt wordt? Vraag het me niet.

    Enfin, dat heet nu beleggen.
    Oja, je mag me me feliciteren. Want ik weet dat 'hij' veel van haar houdt.
1.496 Posts
Pagina: «« 1 ... 54 55 56 57 58 ... 75 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.